COVID-19

Bertiel
Berichten: 4582
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: COVID-19

Bericht door Bertiel »

dank je voor de opsteker Valcke!

ik zeg ook niet dat het positief gaat, maar ik denk dat:
a. dit in lijn der verwachting ligt nav de versoepelingen
b. de zorg de lichte stijging (zoals verwacht door RIVM) aan kan
c. we het nog altijd beter doen dan andere landen (Belgie en Frankrijk b.v.)
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
hervormde
Berichten: 522
Lid geworden op: 25 jan 2008, 21:49

Re: COVID-19

Bericht door hervormde »

refo schreef:Er is bijna niemand ziek. Als we niet zoveel zouden testen, zouden we het niet eens weten.
Dat klopt.

Zie dit bericht:

https://www.telegraaf.nl/sport/92187324 ... x-selectie

Het virus 'sloeg' toe.

Zijn dit trouwens ook positief getesten?
hervormde
Berichten: 522
Lid geworden op: 25 jan 2008, 21:49

Re: COVID-19

Bericht door hervormde »

En wat betekent dit voor de testcijfers:

https://www.rivm.nl/documenten/recenteviruitslagen27w

Afbeelding
hervormde
Berichten: 522
Lid geworden op: 25 jan 2008, 21:49

Re: COVID-19

Bericht door hervormde »

Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: COVID-19

Bericht door Mara »

Franciscus Gasthuis & Vlietland opent als eerste ziekenhuis in de regio weer twee speciale afdelingen voor coronapatiënten nu het aantal opnames stijgt. Verleden week lag er nog één patiënt met bewezen corona in het ziekenhuis, gisteren waren dit er zes.
Gelezen in het AD.
Ik denk dat spoedig de andere ziekenhuizen ook zullen volgen.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
hervormde
Berichten: 522
Lid geworden op: 25 jan 2008, 21:49

Re: COVID-19

Bericht door hervormde »

Mara schreef:Franciscus Gasthuis & Vlietland opent als eerste ziekenhuis in de regio weer twee speciale afdelingen voor coronapatiënten nu het aantal opnames stijgt. Verleden week lag er nog één patiënt met bewezen corona in het ziekenhuis, gisteren waren dit er zes.
Gelezen in het AD.
Ik denk dat spoedig de andere ziekenhuizen ook zullen volgen.
Update 6 augustus:

Positief getest: 609
Totaal: 56982 (+601 ivm -8 corr.)

Opgenomen: 4
Totaal: 11965 (+1 ivm -3 corr.)

Opgenomen op IC: -8 (corr.)
Totaal: 2951

Overleden: 0
Totaal: 6153 (+0 ivm 0 corr.)
Bertiel
Berichten: 4582
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: COVID-19

Bericht door Bertiel »

verbaas me erover dat het aantal opnames niet al aan het stijgen is, terwijl het aantal besmettingen al drie weken aan het stijgen is (zij het de laatste week excpetioneel)
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Valcke
Berichten: 7615
Lid geworden op: 31 aug 2018, 17:55

Re: COVID-19

Bericht door Valcke »

Toename in ziekenhuisopnames en IC volgen echt wel, laten we ons geen illusies maken.
Gebruikersavatar
Delftenaar
Berichten: 1467
Lid geworden op: 07 jul 2017, 21:20

Re: COVID-19

Bericht door Delftenaar »

De afgelopen tijd zijn er veel jongeren besmet. Door de bank genomen, maar niet altijd, krijgen zij minder klachten. Daardoor blijven de ziekenhuisopnames achter.
Een tweede ding is dat nu mensen getest worden die afgelopen maart nooit getest zouden zijn. Dat leidt tot de conclusie dat het virus wat milder is dan in eerste instantie gedacht werd.

Zorgwekkend is vooral dat mensen zich zo slordig aan de richtlijnen houden. Dan zijn we zo weer terug bij de piek van maart of erger.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: COVID-19

Bericht door Mara »

Bertiel schreef:verbaas me erover dat het aantal opnames niet al aan het stijgen is, terwijl het aantal besmettingen al drie weken aan het stijgen is (zij het de laatste week excpetioneel)
Arts-microbioloog Jean-Luc Murk van het Elisabeth-TweeSteden Ziekenhuis noemt de cijfers 'absoluut niet wat je wil'. "Relatief gezien zitten we niet eens zo heel erg hoog, dus het is nog geen panieksituatie, maar die stijging is er wel degelijk. Dat betekent dat we toch als bevolking wat alerter moeten gaan zijn. En gebruikmaken van de mogelijkheid om je te laten testen, want die wordt onvoldoende benut."

Maar dat mensen die positief zijn meer dan één andere persoon besmetten, betekent volgens hem wel dat het aantal besmettingen blijft toenemen. "We kruipen langzaam naar een situatie die uiteindelijk hetzelfde resultaat zou kunnen hebben met veel mensen in het ziekenhuis en vele ic-opnames. Maar dan niet in twee of drie weken zoals begin dit jaar, maar in maanden."
RTLnieuws
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
hervormde
Berichten: 522
Lid geworden op: 25 jan 2008, 21:49

Re: COVID-19

Bericht door hervormde »

Valcke schreef:Toename in ziekenhuisopnames en IC volgen echt wel, laten we ons geen illusies maken.
Ik ontken niet dat de cijfers niet (iets) kunnen stijgen, maar ga me steeds meer en meer verbazen over de disproportionaliteit van de aandacht.

Staat dit nog in verhouding tot de zorgen die ons land kent?

- kankerpatiënten?
- hartpatiënten?
- psychiatrische patiënten?

Iedere dag overlijden er 400 mensen in Nederland. Er overlijden op dit moment geen vier mensen mét COVID-19, maar als dat zo zijn, dan is het 1% van het aantal sterfgevallen. Iedere dag worden er iets meer dan 8.000 mensen opgenomen in een ziekenhuis.

Ieder jaar overlijden er tussen de 6500 - 10000 mensen aan de griep (wereldwijd tussen de 600.000 en 800.000). Nooit deze massale aandacht opgemerkt.

Het zegt in mijn beleving heel veel over de stuurloosheid van de samenleving, als er maar iets komt, wat sturen uit handen lijkt te slaan.

Om het met de woorden van een aantal eeuwen terug te citeren: radeloos, redeloos en reddeloos.

Natuurlijk moeten we voorzichtig zijn, maar misschien moeten we aanvaarden dat COVID-19 net als vele andere virussen onderdeel uitmaakt van onze leefwereld: RSV, influenze, HIV, Rhino, etc. etc.

Of zijn er teveel miljarden geïnvesteerd in de vaccinindustrie?
Bertiel
Berichten: 4582
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: COVID-19

Bericht door Bertiel »

op dit moment heb je heel misschien gelijk, maar met maart/april in ons achterhoofd en de activiteit van het virus in andere werelddelen, niet.
Het virus gevaarlijk genoeg om zo weer op te laaien, ook al is het nu wel zo dat het aantal besmettingen harder (blijft) stijgen dan dat het aantal ziekenhuis/IC opnames.
Maar niemand weet of dat zo blijft, en als het weer stijgt zoals het in maart steeg komen de mensen die je noemde, ook weer in gevaar omdat andere zorg blijft liggen.
Laatst gewijzigd door Bertiel op 06 aug 2020, 15:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
coco
Berichten: 357
Lid geworden op: 27 mei 2016, 06:00

Re: COVID-19

Bericht door coco »

hervormde schreef:
Valcke schreef:Toename in ziekenhuisopnames en IC volgen echt wel, laten we ons geen illusies maken.
Ik ontken niet dat de cijfers niet (iets) kunnen stijgen, maar ga me steeds meer en meer verbazen over de disproportionaliteit van de aandacht.

Staat dit nog in verhouding tot de zorgen die ons land kent?

- kankerpatiënten?
- hartpatiënten?
- psychiatrische patiënten?

Iedere dag overlijden er 400 mensen in Nederland. Er overlijden op dit moment geen vier mensen mét COVID-19, maar als dat zo zijn, dan is het 1% van het aantal sterfgevallen. Iedere dag worden er iets meer dan 8.000 mensen opgenomen in een ziekenhuis.

Ieder jaar overlijden er tussen de 6500 - 10000 mensen aan de griep (wereldwijd tussen de 600.000 en 800.000). Nooit deze massale aandacht opgemerkt.

Het zegt in mijn beleving heel veel over de stuurloosheid van de samenleving, als er maar iets komt, wat sturen uit handen lijkt te slaan.

Om het met de woorden van een aantal eeuwen terug te citeren: radeloos, redeloos en reddeloos.

Natuurlijk moeten we voorzichtig zijn, maar misschien moeten we aanvaarden dat COVID-19 net als vele andere virussen onderdeel uitmaakt van onze leefwereld: RSV, influenze, HIV, Rhino, etc. etc.

Of zijn er teveel miljarden geïnvesteerd in de vaccinindustrie?
Geheel eens.
Niks aan toe te voegen.
:hi
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9189
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: COVID-19

Bericht door parsifal »

hervormde schreef:
Valcke schreef:Toename in ziekenhuisopnames en IC volgen echt wel, laten we ons geen illusies maken.
Ik ontken niet dat de cijfers niet (iets) kunnen stijgen, maar ga me steeds meer en meer verbazen over de disproportionaliteit van de aandacht.

Staat dit nog in verhouding tot de zorgen die ons land kent?

- kankerpatiënten?
- hartpatiënten?
- psychiatrische patiënten?

Iedere dag overlijden er 400 mensen in Nederland. Er overlijden op dit moment geen vier mensen mét COVID-19, maar als dat zo zijn, dan is het 1% van het aantal sterfgevallen. Iedere dag worden er iets meer dan 8.000 mensen opgenomen in een ziekenhuis.

Ieder jaar overlijden er tussen de 6500 - 10000 mensen aan de griep (wereldwijd tussen de 600.000 en 800.000). Nooit deze massale aandacht opgemerkt.

Het zegt in mijn beleving heel veel over de stuurloosheid van de samenleving, als er maar iets komt, wat sturen uit handen lijkt te slaan.

Om het met de woorden van een aantal eeuwen terug te citeren: radeloos, redeloos en reddeloos.

Natuurlijk moeten we voorzichtig zijn, maar misschien moeten we aanvaarden dat COVID-19 net als vele andere virussen onderdeel uitmaakt van onze leefwereld: RSV, influenze, HIV, Rhino, etc. etc.

Of zijn er teveel miljarden geïnvesteerd in de vaccinindustrie?
Dat is een goed argument om te bezuinigen op defensie. Het is op zich denk ik goed om veel te leren van de huidige pandemie op het gebied van de biologie maar ook van volksgezondheid. En doordat er miljarden zijn geinvesteerd in onderzoek hebben HIV nu een hogere levensverwachting, is er meer begrip voor hoe influenza zich verspreidt (en hoe het muteert) en zien we in grote delen van de wereld nauwelijks polio of mazelen. Kijk ook naar Zuid-Amerika hoe het kan gaan als de controle er redelijk af is. Merk op dat bijvoorbeeld Brazilie een veel jongere populatie heeft dan Nederland.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
Jeremiah
Berichten: 1473
Lid geworden op: 25 mar 2016, 12:43

Re: COVID-19

Bericht door Jeremiah »

Bertiel schreef:verbaas me erover dat het aantal opnames niet al aan het stijgen is, terwijl het aantal besmettingen al drie weken aan het stijgen is (zij het de laatste week excpetioneel)
Opnames stijgen de laatste dagen wel degelijk. En in Rotterdam maakt men zich grote zorgen.
Plaats reactie