COVID-19

Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: COVID-19

Bericht door refo »

Op een evenement worden 100 mensen besmet.
Die 100 mensen besmetten thuis en op bezoek bij familie en kennissen 500 mensen, op school of werk nog eens 400 mensen.
Rapportage:
Thuis 500 van 1000 is 50%
School en werk 40%
Evenement 10%

In feite is de herkomst 100% van het evenement.
Valcke
Berichten: 7605
Lid geworden op: 31 aug 2018, 17:55

Re: COVID-19

Bericht door Valcke »

refo schreef:Op een evenement worden 100 mensen besmet.
Die 100 mensen besmetten thuis en op bezoek bij familie en kennissen 500 mensen, op school of werk nog eens 400 mensen.
Rapportage:
Thuis 500 van 1000 is 50%
School en werk 40%
Evenement 10%

In feite is de herkomst 100% van het evenement.
Mooie casus, maar de besmette mensen die op het evenement waren, waren al eerder besmet. Dan klopt die 100% ook niet. Kortom: een verkeerd denkmodel waarmee je alle kanten op kunt. Uiteindelijk is alles te herleiden tot één bron ergens in 2019. Om erachter te komen hoe de besmettingen lopen, blijft het toch het meest reëel om iedere besmetting afzonderlijk te tellen.
Ambtenaar
Berichten: 9146
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: COVID-19

Bericht door Ambtenaar »

Valcke schreef: Dat is helemaal niet de uitwerking. Het is slechts de uitwerking zoals jij je die inbeeldt. Om een voorbeeld te noemen: gaan de mensen die een evenement bezoeken en volop ‘contacten’ hebben voor het algemeen belang of voor het eigen belang? Volgens mij voor het eigen belang, terwijl de ongevaccineerde waarschijnlijk meer thuis blijft, afstand houdt, enzovoort, en dus veel meer bijdraagt aan het algemeen belang in deze. Jouw begrip van algemeen belang is zeer beperkt en eendimensionaal, want gedrag neem je daarin niet mee. Nog los van de vraag wat het algemeen belang nu eigenlijk is.
Je kunt allerlei variabelen toevoegen, maar dat maakt niet uit. Een gewetensbezwaarde stelt per definitie de eigen opvatting boven alle andere.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: COVID-19

Bericht door refo »

Valcke schreef:
refo schreef:Op een evenement worden 100 mensen besmet.
Die 100 mensen besmetten thuis en op bezoek bij familie en kennissen 500 mensen, op school of werk nog eens 400 mensen.
Rapportage:
Thuis 500 van 1000 is 50%
School en werk 40%
Evenement 10%

In feite is de herkomst 100% van het evenement.
Mooie casus, maar de besmette mensen die op het evenement waren, waren al eerder besmet. Dan klopt die 100% ook niet. Kortom: een verkeerd denkmodel waarmee je alle kanten op kunt. Uiteindelijk is alles te herleiden tot één bron ergens in 2019. Om erachter te komen hoe de besmettingen lopen, blijft het toch het meest reëel om iedere besmetting afzonderlijk te tellen.
Natuurlijk is het voorbeeld gestileerd. Maar ik probeer je duidelijk te maken dat de 3% van jou onzin is. En ik stel dat die mensen daar besmet zíjn.
Valcke
Berichten: 7605
Lid geworden op: 31 aug 2018, 17:55

Re: COVID-19

Bericht door Valcke »

refo schreef:Natuurlijk is het voorbeeld gestileerd. Maar ik probeer je duidelijk te maken dat de 3% van jou onzin is. En ik stel dat die mensen daar besmet zíjn.
Ik heb aangegeven dat het uiteindelijk om de trend gaat, niet om de absolute cijfers. Ik verwacht dat de besmettingen door de coronapas duidelijk zullen oplopen. We wachten dit af.
Bertiel
Berichten: 4556
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: COVID-19

Bericht door Bertiel »

Ik schrik behoorlijk van wat er nu allemaal besloten is.
Ik ben geen wappie en gevaccineerd dus het raakt me niet.
Maar hoe makkelijk er hier grondrechten opzij worden gezet is wel beangstigend
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
HersteldHervormd
Berichten: 5989
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: COVID-19

Bericht door HersteldHervormd »

Bertiel schreef:Ik schrik behoorlijk van wat er nu allemaal besloten is.
Ik ben geen wappie en gevaccineerd dus het raakt me niet.
Maar hoe makkelijk er hier grondrechten opzij worden gezet is wel beangstigend
Vind ik ook. En wat gebeurd er als er een nieuwe variant komt? Dan kunnen ze zo aan de touwtjes trekken.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Susanna
Berichten: 1061
Lid geworden op: 21 jul 2020, 21:01

Re: COVID-19

Bericht door Susanna »

HersteldHervormd schreef:
Bertiel schreef:Ik schrik behoorlijk van wat er nu allemaal besloten is.
Ik ben geen wappie en gevaccineerd dus het raakt me niet.
Maar hoe makkelijk er hier grondrechten opzij worden gezet is wel beangstigend
Vind ik ook. En wat gebeurd er als er een nieuwe variant komt? Dan kunnen ze zo aan de touwtjes trekken.
Ik ben niet gevaccineerd en geen wappie. Voorlopig ga ik gewoon niet buitenshuis koffie drinken. Ook niet naar een restaurant. Is wel balen maar ik ga niet steeds bewijzen dat ik gezond ben.
De Jonge zegt: "De vrijheid van de kleine groep die zich niet laat vaccineren, beperkt de vrijheid van de overgrote meerderheid die zich wel heeft laten vaccineren. De prijs van de vrijheid om je niet te laten vaccineren, is het risico dat de zorg weer onder druk komt te staan."
HersteldHervormd
Berichten: 5989
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: COVID-19

Bericht door HersteldHervormd »

Susanna schreef:
HersteldHervormd schreef:
Bertiel schreef:Ik schrik behoorlijk van wat er nu allemaal besloten is.
Ik ben geen wappie en gevaccineerd dus het raakt me niet.
Maar hoe makkelijk er hier grondrechten opzij worden gezet is wel beangstigend
Vind ik ook. En wat gebeurd er als er een nieuwe variant komt? Dan kunnen ze zo aan de touwtjes trekken.
Ik ben niet gevaccineerd en geen wappie. Voorlopig ga ik gewoon niet buitenshuis koffie drinken. Ook niet naar een restaurant. Is wel balen maar ik ga niet steeds bewijzen dat ik gezond ben.
De Jonge zegt: "De vrijheid van de kleine groep die zich niet laat vaccineren, beperkt de vrijheid van de overgrote meerderheid die zich wel heeft laten vaccineren. De prijs van de vrijheid om je niet te laten vaccineren, is het risico dat de zorg weer onder druk komt te staan."
Nee inderdaad, een bakje koffie is niet echt een probleem, maar de vraag is of het hier bij blijft?
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: COVID-19

Bericht door -DIA- »

Als ik het zo beluister denk dat botte weigeraars, of anderszins niet-gevaccineerde op een hoop worden gegooid met hen voor wie het werkelijk een principiële zaak is.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Bertiel
Berichten: 4556
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: COVID-19

Bericht door Bertiel »

Degene die al jaar en dag om principiële redenen vaccinatie weigeren zullen ben ik bang geen uitzondering krijgen ten opzichte van de wappies ben ik bang.
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: COVID-19

Bericht door -DIA- »

Waar is de overheid mee bezig. Zondag preekte ds. Hoogerland over Zondag 39, over het eren van het gezag. We hebben onderdanigheid ten opzichte van hen die over ons gesteld zijn, zowel onze ouders of onze overheid. In de preek werd wel gewezen dat zaken zijn dat we gehoorzaamheid aan God hoger hebben te achten dan de overheid. Wat betreft toonde ds. Hoogerland zich niet gerust.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Quercus
Berichten: 125
Lid geworden op: 30 jul 2020, 23:42

Re: RE: Re: COVID-19

Bericht door Quercus »

-DIA- schreef:Als ik het zo beluister denk dat botte weigeraars, of anderszins niet-gevaccineerde op een hoop worden gegooid met hen voor wie het werkelijk een principiële zaak is.
Wat versta je onder botte weigeraars? Zijn er "goede" en "slechte" weigeraars?
Wappies, anti vaxxers, weigeraars kende ik al. Ze schijnen ook weleens flutredenen te hebben zo lees ik in dit topic.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: RE: Re: COVID-19

Bericht door -DIA- »

Quercus schreef:
-DIA- schreef:Als ik het zo beluister denk dat botte weigeraars, of anderszins niet-gevaccineerde op een hoop worden gegooid met hen voor wie het werkelijk een principiële zaak is.
Wat versta je onder botte weigeraars? Zijn er "goede" en "slechte" weigeraars?
Wappies, anti vaxxers, weigeraars kende ik al. Ze schijnen ook weleens flutredenen te hebben zo lees ik in dit topic.
Bijvoorbeeld mensen die er het nut niet van inzien, of die er bang voor zijn. Dat zijn natuurlijk geen echte principiële zaken die de consciëntie raken.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Quercus
Berichten: 125
Lid geworden op: 30 jul 2020, 23:42

Re: RE: Re: RE: Re: COVID-19

Bericht door Quercus »

-DIA- schreef:
Quercus schreef:
-DIA- schreef:Als ik het zo beluister denk dat botte weigeraars, of anderszins niet-gevaccineerde op een hoop worden gegooid met hen voor wie het werkelijk een principiële zaak is.
Wat versta je onder botte weigeraars? Zijn er "goede" en "slechte" weigeraars?
Wappies, anti vaxxers, weigeraars kende ik al. Ze schijnen ook weleens flutredenen te hebben zo lees ik in dit topic.
Bijvoorbeeld mensen die er het nut niet van inzien, of die er bang voor zijn. Dat zijn natuurlijk geen echte principiële zaken die de consciëntie raken.
Helder, dan begrijp ik hoe je het bedoelt. De term "botte weigeraar" is dan niet op z'n plaats in mijn optiek. Er zijn uiteindelijk maar een handjevol mensen die gewetensbezwaard zijn i.b.t. vaccinatie. Twijfelen aan het nut is toch wel principe, en m.i. een terechte.
Plaats reactie