COVID-19

Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4066
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: COVID-19

Bericht door Maanenschijn »

merel schreef:Mijn schoonmoeder zit in quarantaine en mijn man gaat sowieso met haar naar de teststraat aankomend weekend en blijft bij haar tot na de uitslag. Nu zitten wij in dubio of we haar bij een positieve uitslag dan naar ons huis halen met het gevolg dat wij allemaal in quarantaine moeten en het wellicht krijgen of mijn man blijft bij zijn moeder totdat zij beiden uitgeziekt zijn. Wat is raadzaam?
Het hangt denk ik veel af van de zelfredzaamheid en sociale omgeving van je schoonmoeder.

Als die gering zijn, zou ik haar graag in huis halen, anders lijkt mij de oplossing dat je man bij haar blijft een heel geschikte.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Chrisje72
Berichten: 1483
Lid geworden op: 09 apr 2012, 11:50

Re: COVID-19

Bericht door Chrisje72 »

Met mijn ervaring zeg ik: probeer het niet te krijgen. Maar het ligt ook aan je schoonmoeder, hoe ziek ze is, ziet ze die reis wel zitten?
Jij bent gevaccineerd toch? Was mijn zus ook en die heeft haar hele gezin kunnen verzorgen zonder zelf klachten te krijgen.
Dus lastige afweging. Ik weet dat je denkt dat je kinderen het beter maar gehad kunnen hebben. 2 van mijn kinderen gingen er ook vrij probleemloos door heen maar de derde (19) had toch best wat klachten. Pijn op de borst, benauwd, die wel een paar weken aanhielden. Maar mijn man is best ziek geweest en ikzelf heb een lange herstel periode gehad, hoewel slechts lichte klachten tijdens de ziekte zelf.
merel
Berichten: 9768
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: COVID-19

Bericht door merel »

Op dit moment is zij niet ziek. Zij heeft gisteren bij mensen gegeten die vandaag positief getest zijn. Het is dus ook de vraag of zij het krijgt, maar wij zijn nu de voors en tegens aan het afwegen.. Mijn schoonmoeder is 75, gevaccineerd en nog best kwiek, maar heeft verder niemand in de buurt die haar kan helpen. Daarom rijdt mijn man haar zondag ook naar de teststraat, OV mag niet. Als zij negatief test, is er niets aan de hand, maar als zij positief test, moet mijn man ook in quarantaine. Hij is ook gevaccineerd.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: COVID-19

Bericht door eilander »

En het is geen optie om de quarantaineperiode uit te zitten?
Online
DDD
Berichten: 28655
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: COVID-19

Bericht door DDD »

merel schreef:Op dit moment is zij niet ziek. Zij heeft gisteren bij mensen gegeten die vandaag positief getest zijn. Het is dus ook de vraag of zij het krijgt, maar wij zijn nu de voors en tegens aan het afwegen.. Mijn schoonmoeder is 75, gevaccineerd en nog best kwiek, maar heeft verder niemand in de buurt die haar kan helpen. Daarom rijdt mijn man haar zondag ook naar de teststraat, OV mag niet. Als zij negatief test, is er niets aan de hand, maar als zij positief test, moet mijn man ook in quarantaine. Hij is ook gevaccineerd.
Ik heb al twee keer een coronamelding gehad. Toch testte ik negatief. Als je afstand houdt en voorzichtig bent, veel handen wast en goed ventileert, lijkt het besmettingsgevaar niet zo heel groot.
HersteldHervormd
Berichten: 6064
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: COVID-19

Bericht door HersteldHervormd »

merel schreef:Mijn schoonmoeder zit in quarantaine en mijn man gaat sowieso met haar naar de teststraat aankomend weekend en blijft bij haar tot na de uitslag. Nu zitten wij in dubio of we haar bij een positieve uitslag dan naar ons huis halen met het gevolg dat wij allemaal in quarantaine moeten en het wellicht krijgen of mijn man blijft bij zijn moeder totdat zij beiden uitgeziekt zijn. Wat is raadzaam?
Ik zou haar als dat nodig is in huis halen. Mooi dat je dat overweegt. Zo hoort het vind ik.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17330
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: COVID-19

Bericht door huisman »

Chrisje72 schreef:Met mijn ervaring zeg ik: probeer het niet te krijgen. Maar het ligt ook aan je schoonmoeder, hoe ziek ze is, ziet ze die reis wel zitten?
Jij bent gevaccineerd toch? Was mijn zus ook en die heeft haar hele gezin kunnen verzorgen zonder zelf klachten te krijgen.
Dus lastige afweging. Ik weet dat je denkt dat je kinderen het beter maar gehad kunnen hebben. 2 van mijn kinderen gingen er ook vrij probleemloos door heen maar de derde (19) had toch best wat klachten. Pijn op de borst, benauwd, die wel een paar weken aanhielden. Maar mijn man is best ziek geweest en ikzelf heb een lange herstel periode gehad, hoewel slechts lichte klachten tijdens de ziekte zelf.
Mijn aanbeveling is alles doen wat je bij een andere ziekte ook bij je schoonmoeder zou doen. Biddend en met gepaste voorzichtigheid maar zonder kramp. Zeker voor merel en haar gezin goed het volgende te beseffen.
Covid is voor 98.5% van de bevolking een ziekte die voorbij gaat zonder interventie van een arts.
Bron:RIVM.

Voor ouderen (75+) kan het ernstig verlopen.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
merel
Berichten: 9768
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: COVID-19

Bericht door merel »

eilander schreef:En het is geen optie om de quarantaineperiode uit te zitten?
Bedoel je dit in de zin van afwachten totdat zij de uitslag krijgt?
Mijn man rijdt sowieso naar Groningen om met haar naar de tesstraat te gaan. Anders zou zij op de fiets moeten. Aan buren/kennissen kan je dit niet vragen. Daarom blijft hij iig totdat zij de uitslag krijgt.

Wij zijn nog niet eens bang voor de gevolgen van corona. Wij zijn immers gevaccineerd, relatief jong en gezond en een quarantaine- of ziekteperiode van een week is het probleem niet. Daarnaast zullen onze kinderen het toch moeten krijgen. Mijn dochter wil zich (nog)niet laten vaccineren en dan heeft zij iig een herstelbewijs voor het eerste jaar, bijkomend voordeel. Het aaneenrijgen van diverse quarantaineperiodes omdat iedereen het achter elkaar krijgt, lijkt mij wel heel vervelend.

@ chrisje72 Was jij gevaccineerd toen jij covid opliep?
Chrisje72
Berichten: 1483
Lid geworden op: 09 apr 2012, 11:50

Re: COVID-19

Bericht door Chrisje72 »

@merel ik had net 1 dag mijn eerste prik achter de rug. Dus effectief niet nee.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: COVID-19

Bericht door eilander »

merel schreef:
eilander schreef:En het is geen optie om de quarantaineperiode uit te zitten?
Bedoel je dit in de zin van afwachten totdat zij de uitslag krijgt?
Mijn man rijdt sowieso naar Groningen om met haar naar de tesstraat te gaan. Anders zou zij op de fiets moeten. Aan buren/kennissen kan je dit niet vragen. Daarom blijft hij iig totdat zij de uitslag krijgt.
Je hoeft toch niet per se te testen als je geen klachten hebt? Je kunt ook een tijdje in quarantaine blijven.
merel
Berichten: 9768
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: COVID-19

Bericht door merel »

eilander schreef:
merel schreef:
eilander schreef:En het is geen optie om de quarantaineperiode uit te zitten?
Bedoel je dit in de zin van afwachten totdat zij de uitslag krijgt?
Mijn man rijdt sowieso naar Groningen om met haar naar de tesstraat te gaan. Anders zou zij op de fiets moeten. Aan buren/kennissen kan je dit niet vragen. Daarom blijft hij iig totdat zij de uitslag krijgt.
Je hoeft toch niet per se te testen als je geen klachten hebt? Je kunt ook een tijdje in quarantaine blijven.
Dat zou inderdaad kunnen. Alleen zou dat betekenen dat zij 10 dagen geen mens zou zien en wij merkten dat zij toch lichtelijk in paniek raakte gisteren. Zij vraagt nooit hulp of ondersteuning en wij merkten dat zij dit nu wel nodig had.
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3977
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: COVID-19

Bericht door Terri »

merel schreef:
eilander schreef:
merel schreef:
eilander schreef:En het is geen optie om de quarantaineperiode uit te zitten?
Bedoel je dit in de zin van afwachten totdat zij de uitslag krijgt?
Mijn man rijdt sowieso naar Groningen om met haar naar de tesstraat te gaan. Anders zou zij op de fiets moeten. Aan buren/kennissen kan je dit niet vragen. Daarom blijft hij iig totdat zij de uitslag krijgt.
Je hoeft toch niet per se te testen als je geen klachten hebt? Je kunt ook een tijdje in quarantaine blijven.
Dat zou inderdaad kunnen. Alleen zou dat betekenen dat zij 10 dagen geen mens zou zien en wij merkten dat zij toch lichtelijk in paniek raakte gisteren. Zij vraagt nooit hulp of ondersteuning en wij merkten dat zij dit nu wel nodig had.
Ik vind het oprecht heel mooi @Merel dat jullie voor haar willen zorgen. En omdat jullie best wel 'gedisciplineerd' zijn, is haar in huis nemen bij een positieve uitslag volgens mij voor jullie de beste optie. Maar als ze negatief test, gaat het toch om hooguit 36 uur voor je de uitslag hebt? Of zie ik iets over het hoofd?
merel
Berichten: 9768
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: COVID-19

Bericht door merel »

Zeker en mijn andere schoonzus had pas al de DIGID op haar telefoon gezet. Hopelijk heeft ze de uitslag dan sneller.

Wij zijn thuis best gedisciplineerd, maar ik denk niet dat wij de kinderen kunnen instrueren om dan afstand te houden van oma. Zij zijn dol op haar. Mijn schoonmoeder is een brei-, knutsel en spelletjesoma ;)
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: COVID-19

Bericht door Mara »

merel schreef: Dat zou inderdaad kunnen. Alleen zou dat betekenen dat zij 10 dagen geen mens zou zien en wij merkten dat zij toch lichtelijk in paniek raakte gisteren. Zij vraagt nooit hulp of ondersteuning en wij merkten dat zij dit nu wel nodig had.
Ik kan me voorstellen dat zij lichtelijk in paniek raakte, omdat het een ziekte is die plots kan verergeren. En als dat midden in de nacht is en je bent helemaal alleen, is dat echt niet fijn.
Als ze positief is, hoop ik dat ze het in de mildere vorm krijgt. Spannend Merel.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Bruna
Berichten: 1739
Lid geworden op: 27 feb 2016, 16:00
Locatie: brunarefoforum@gmail.com

Re: COVID-19

Bericht door Bruna »

Waarom is herstelbewijs in Nederland een jaar geldig en in de EU niet?
Plaats reactie