COVID-19

GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: RE: Re: COVID-19

Bericht door GerefGemeente-lid »

windorgel schreef:
Chrisje72 schreef:Nee joh, dan ga je over de pont bij nieuw beijerland.
In dit geval kan dat inderdaad, hoewel dat ook tijd kost, maar het ging mij erom dat de kilometers die daar vermeld staan niet overeenkomen met de kilometers over de rijbaan.
Ik neem aan dat die pont ook niet alleen tijd kost, maar ook geld.
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
DDD
Berichten: 28482
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: COVID-19

Bericht door DDD »

@eilander:
Maar het ís ook helemaal niet onevenredig. Hooguit is de coronapasregeling veel te mild. Maar dat wordt bij evenredigheid niet getoetst.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: COVID-19

Bericht door eilander »

DDD schreef:@eilander:
Maar het ís ook helemaal niet onevenredig. Hooguit is de coronapasregeling veel te mild. Maar dat wordt bij evenredigheid niet getoetst.
Dan verschillen we daarover van mening. Hoewel ik mij zeer verbaas. Ik zou ongeveer een uur weg zijn om te testen voor toegang, voor - als je het langzaam doet - een uur koffie drinken. Dat vind ik onevenredig.
Maar wees gerust, ik drink thuis wel koffie.
DDD
Berichten: 28482
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: COVID-19

Bericht door DDD »

Dat is niet onevenredig. Want je moet juist beperkt worden in je bewegingsvrijheid, om daarmee besmettingen te voorkomen. Dat is het hele idee van een lock-down. Het is mijns inziens sowieso al gek dat iemand die niet gevaccineerd is op het idee komt om ergens een kopje koffie te drinken. Dat is in dit stadium van de pandemie onverantwoord.

Het is mijns inziens trouwens wél onevenredig om de testcapaciteit te misbruiken voor een kopje koffie, een bruiloft of begrafenis daargelaten. Daar is de regeling vermoedelijk niet voor bedoeld.
HersteldHervormd
Berichten: 5989
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: COVID-19

Bericht door HersteldHervormd »

DDD schreef:Dat is niet onevenredig. Want je moet juist beperkt worden in je bewegingsvrijheid, om daarmee besmettingen te voorkomen. Dat is het hele idee van een lock-down. Het is mijns inziens sowieso al gek dat iemand die niet gevaccineerd is op het idee komt om ergens een kopje koffie te drinken. Dat is in dit stadium van de pandemie onverantwoord.

Het is mijns inziens trouwens wél onevenredig om de testcapaciteit te misbruiken voor een kopje koffie, een bruiloft of begrafenis daargelaten. Daar is de regeling vermoedelijk niet voor bedoeld.
Is corona dan zo verschrikkelijk gevaarlijk DDD? Ik wil het niet bagataliseren, maar we hoeven toch niet te doen dat je mogelijk een zeer dodelijke ziekte meedraagt? Al zou je het hebben, wat vaak niet zo is uiteraard.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
DDD
Berichten: 28482
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: COVID-19

Bericht door DDD »

Als het niet gevaarlijk was, waren er niet zoveel mensen aan gestorven. Het is overduidelijk zo dat er vele mensen aan covid of juist aan andere ziekten, vanwege uitstel van behandeling, overlijden. Daar zijn menselijkerwijs gesproken twee oorzaken voor: allereerst de slechte voorbereiding van de Nederlandse gezondheidszorg op een flinke griep of een andere besmettelijke ziekte. En twee: de uitbraak van Covid.

Dus ja, zolang er vele mensen in Nederland sterven omdat Covid de zorg te veel belast -gegeven het slechte beleid van Rutte is dat nu eenmaal zo- vind ik het ongepast dat mensen die niet ingeënt zijn kopjes koffie gaan drinken. Los van het feit dat we in een tijd van brood en spelen leven, en dat zelfs het Reformatorisch Dagblad zich tegen de coronapas keert.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17248
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: COVID-19

Bericht door huisman »

DDD schreef:Dat is niet onevenredig. Want je moet juist beperkt worden in je bewegingsvrijheid, om daarmee besmettingen te voorkomen. Dat is het hele idee van een lock-down. Het is mijns inziens sowieso al gek dat iemand die niet gevaccineerd is op het idee komt om ergens een kopje koffie te drinken. Dat is in dit stadium van de pandemie onverantwoord.

Het is mijns inziens trouwens wél onevenredig om de testcapaciteit te misbruiken voor een kopje koffie, een bruiloft of begrafenis daargelaten. Daar is de regeling vermoedelijk niet voor bedoeld.
Tip: Neem even een forum pauze. Je argumentatie wordt per posting warriger en absurder.
Welterusten
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
DDD
Berichten: 28482
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: COVID-19

Bericht door DDD »

Ik voel mij nochtans uitstekend hoor :) :garde
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: COVID-19

Bericht door eilander »

DDD schreef:Dat is niet onevenredig. Want je moet juist beperkt worden in je bewegingsvrijheid, om daarmee besmettingen te voorkomen. Dat is het hele idee van een lock-down. Het is mijns inziens sowieso al gek dat iemand die niet gevaccineerd is op het idee komt om ergens een kopje koffie te drinken. Dat is in dit stadium van de pandemie onverantwoord.

Het is mijns inziens trouwens wél onevenredig om de testcapaciteit te misbruiken voor een kopje koffie, een bruiloft of begrafenis daargelaten. Daar is de regeling vermoedelijk niet voor bedoeld.
Oké. Dit snap ik nog wel, hoewel ik me dan wel afvraag hoelang we daar dan mee door moeten gaan. Vandaag liggen er 164 patiënten op de IC en 320 mensen in een gewoon ziekenhuisbed.
Belangrijker en principiëler vind ik de vraag hoever je kunt gaan in het beperken van de bewegingsvrijheid. Zou je 2G (dus alleen toegang als je gevaccineerd of genezen bent) ook nog akkoord vinden?
windorgel
Berichten: 1385
Lid geworden op: 18 jan 2013, 23:40

Re: RE: Re: COVID-19

Bericht door windorgel »

Peter-ooievaar schreef:
windorgel schreef:DDD, heb je in de gaten dat de afstand die vermeld staat op de site van testenvoortoegang de afstand hemelsbreed is? Van Nieuwendijk naar Spijkenisse is volgens de site 11,5 km maar met de auto 42 km.
Zoals ik boven al aangaf: dit is niet de Nieuwendijk in de Hoekschewaard.
De Nieuwendijk die aangegeven word op de website voor testen is de Nieuwendijk in Brabant, vaak te horen in de filemelding.

En zoals ik ook boven aangaf: in de Hoekschewaard is geen enkel teststation (meer) te vinden. Was er wel, maar opgedoekt.
Ik heb het wél over Nieuwendijk bij Zuid-Beijerland!
DDD
Berichten: 28482
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: COVID-19

Bericht door DDD »

@eilander:
Dat laatste kan ik niet beoordelen. Ik zou vooralsnog menen dat dat mensen kan aanzetten om zichzelf te besmetten. Zolang niet duidelijk is hoe dat op een manier kan waarop je weinig risico loopt, vind ik dat niet zo'n goed idee. Maar ik heb geen idee van de feitelijke risico's.

Ik vind overigens dat de overheid onvoldoende zichtbaar werkt aan uitbreiding van de capaciteit van de gezondheidszorg. Maar verder kan ik niet beoordelen voor hoeveel covid-patiënten er ruimte is.

Ik vind de coronapas lang niet zo ver gaan als de avondklok. Maar ik vind het allemaal geoorloofde middelen. Ik zie er niets zondigs in. En ik kan de logica erachter ook goed volgen. Maar natuurlijk moet de overheid er wel naar streven om ook voor ongevaccineerden zo snel mogelijk ruimte te maken, zolang dat geen andere levens kost. En zover zijn we gewoon nog niet.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: COVID-19

Bericht door eilander »

DDD schreef:@eilander:
Dat laatste kan ik niet beoordelen. Ik zou vooralsnog menen dat dat mensen kan aanzetten om zichzelf te besmetten. Zolang niet duidelijk is hoe dat op een manier kan waarop je weinig risico loopt, vind ik dat niet zo'n goed idee. Maar ik heb geen idee van de feitelijke risico's.

Ik vind overigens dat de overheid onvoldoende zichtbaar werkt aan uitbreiding van de capaciteit van de gezondheidszorg. Maar verder kan ik niet beoordelen voor hoeveel covid-patiënten er ruimte is.

Ik vind de coronapas lang niet zo ver gaan als de avondklok. Maar ik vind het allemaal geoorloofde middelen. Ik zie er niets zondigs in. En ik kan de logica erachter ook goed volgen. Maar natuurlijk moet de overheid er wel naar streven om ook voor ongevaccineerden zo snel mogelijk ruimte te maken, zolang dat geen andere levens kost. En zover zijn we gewoon nog niet.
Vat ik dit goed samen? 'Er zijn grenzen, maar het is niet goed te zeggen waar die liggen.'
DDD
Berichten: 28482
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: COVID-19

Bericht door DDD »

Ik weet niet hoe het staat in de ziekenhuizen.

Maar in principe zijn beperkingen in de bewegingsvrijheid om te voorkomen dat anderen overlijden of dat je zelf overlijdt, mijns inziens wel geoorloofd.

Ik vind intimidatie bijvoorbeeld niet passend. Of willekeurige razzia's, zoals in Rusland. Maar wij leven in een democratische samenleving, waarin de rechten van minderheden altijd geborgd zijn.
Peter-ooievaar
Berichten: 31
Lid geworden op: 14 mei 2021, 13:19

Re: RE: Re: COVID-19

Bericht door Peter-ooievaar »

windorgel schreef:
Peter-ooievaar schreef:
windorgel schreef:DDD, heb je in de gaten dat de afstand die vermeld staat op de site van testenvoortoegang de afstand hemelsbreed is? Van Nieuwendijk naar Spijkenisse is volgens de site 11,5 km maar met de auto 42 km.
Zoals ik boven al aangaf: dit is niet de Nieuwendijk in de Hoekschewaard.
De Nieuwendijk die aangegeven word op de website voor testen is de Nieuwendijk in Brabant, vaak te horen in de filemelding.

En zoals ik ook boven aangaf: in de Hoekschewaard is geen enkel teststation (meer) te vinden. Was er wel, maar opgedoekt.
Ik heb het wél over Nieuwendijk bij Zuid-Beijerland!
Ik denk dat ik jou verkeerd begrepen heb.
Ging ervan uit dat je een teststraat bedoelde ín Nieuwendijk, maar je bedoelde waarschijnlijk vanuit Nieuwendijk náár een teststraat.
Excuus.
Charles
Berichten: 1553
Lid geworden op: 06 jan 2014, 08:44

Re: COVID-19

Bericht door Charles »

Briefje van Jan aan Hugo de Jonge

https://www.briefjevanjan.nl/aan-hugo-de-jonge-29/
Plaats reactie