COVID-19

windorgel
Berichten: 1385
Lid geworden op: 18 jan 2013, 23:40

Re: RE: Re: COVID-19

Bericht door windorgel »

Herman schreef:Ik zou proberen een geïsoleerde werkplek te krijgen. Werkgevers zijn verplicht afdoende maatregelen te treffen, dus daar kan je dan ook proberen een eigen invulling aan te geven. Er is dan wel een kans dat je in de kelder beland.
Die kelder lijkt me op een andere wijze dan weer ongezond...
Zeeuw
Berichten: 11546
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: RE: Re: COVID-19

Bericht door Zeeuw »

windorgel schreef:
Herman schreef:Ik zou proberen een geïsoleerde werkplek te krijgen. Werkgevers zijn verplicht afdoende maatregelen te treffen, dus daar kan je dan ook proberen een eigen invulling aan te geven. Er is dan wel een kans dat je in de kelder beland.
Die kelder lijkt me op een andere wijze dan weer ongezond...
Nou, stel dat het een wijnkelder is...
Habitat
Berichten: 771
Lid geworden op: 27 mei 2016, 21:08

Re: RE: Re: COVID-19

Bericht door Habitat »

Zeeuw schreef:
windorgel schreef:
Herman schreef:Ik zou proberen een geïsoleerde werkplek te krijgen. Werkgevers zijn verplicht afdoende maatregelen te treffen, dus daar kan je dan ook proberen een eigen invulling aan te geven. Er is dan wel een kans dat je in de kelder beland.
Die kelder lijkt me op een andere wijze dan weer ongezond...
Nou, stel dat het een wijnkelder is...
Nog ongezonder.
Zeeuw
Berichten: 11546
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: RE: Re: COVID-19

Bericht door Zeeuw »

Habitat schreef:
Zeeuw schreef:
windorgel schreef:
Herman schreef:Ik zou proberen een geïsoleerde werkplek te krijgen. Werkgevers zijn verplicht afdoende maatregelen te treffen, dus daar kan je dan ook proberen een eigen invulling aan te geven. Er is dan wel een kans dat je in de kelder beland.
Die kelder lijkt me op een andere wijze dan weer ongezond...
Nou, stel dat het een wijnkelder is...
Nog ongezonder.
Een blauw knoopje.
Habitat
Berichten: 771
Lid geworden op: 27 mei 2016, 21:08

Re: RE: Re: COVID-19

Bericht door Habitat »

Zeeuw schreef:
Habitat schreef:
Zeeuw schreef: Nou, stel dat het een wijnkelder is...
Nog ongezonder.
Een blauw knoopje.
Haha. Nou, zo fanatiek ben ik niet hoor.
Maar dat over het geheel genomen roken en alcohol meer gezondheidsschade aanrichten dan covid-19, dat durf ik wel te stellen. Als we in deze covid-maanden toch op de overdreven gezondheidstour gaan, dan denk ik: nou, dan mogen de sigaretten en de alcoholische dranken ook wel eens verwijderd worden uit de supermarkt.
Zeeuw
Berichten: 11546
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: RE: Re: COVID-19

Bericht door Zeeuw »

Habitat schreef:
Zeeuw schreef:
Habitat schreef:
Zeeuw schreef: Nou, stel dat het een wijnkelder is...
Nog ongezonder.
Een blauw knoopje.
Haha. Nou, zo fanatiek ben ik niet hoor.
Maar dat over het geheel genomen roken en alcohol meer gezondheidsschade aanrichten dan covid-19, dat durf ik wel te stellen. Als we in deze covid-maanden toch op de overdreven gezondheidstour gaan, dan denk ik: nou, dan mogen de sigaretten en de alcoholische dranken ook wel eens verwijderd worden uit de supermarkt.
En het suiker dan ook. En de bewerkte producten etc. Ik ben het overigens meer eens met het rookstukje dan het alcoholstukje.
Habitat
Berichten: 771
Lid geworden op: 27 mei 2016, 21:08

Re: RE: Re: COVID-19

Bericht door Habitat »

Zeeuw schreef:
Habitat schreef: Haha. Nou, zo fanatiek ben ik niet hoor.
Maar dat over het geheel genomen roken en alcohol meer gezondheidsschade aanrichten dan covid-19, dat durf ik wel te stellen. Als we in deze covid-maanden toch op de overdreven gezondheidstour gaan, dan denk ik: nou, dan mogen de sigaretten en de alcoholische dranken ook wel eens verwijderd worden uit de supermarkt.
En het suiker dan ook. En de bewerkte producten etc. Ik ben het overigens meer eens met het rookstukje dan het alcoholstukje.
Er zijn in de supermarkt inderdaad nog heel wat gezondheidsstappen te zetten. Voorlopig zijn we in de supermarkt vooral bezig om 1,5 meter afstand te houden. En dat vind ik op dit moment geen punt hoor. Maar hopelijk wordt de ijver in de toekomst ook ingezet om slechte onzin producten uit de supermarkt zelf te verwijderen.
Zeeuw
Berichten: 11546
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: RE: Re: COVID-19

Bericht door Zeeuw »

Habitat schreef:
Zeeuw schreef:
Habitat schreef: Haha. Nou, zo fanatiek ben ik niet hoor.
Maar dat over het geheel genomen roken en alcohol meer gezondheidsschade aanrichten dan covid-19, dat durf ik wel te stellen. Als we in deze covid-maanden toch op de overdreven gezondheidstour gaan, dan denk ik: nou, dan mogen de sigaretten en de alcoholische dranken ook wel eens verwijderd worden uit de supermarkt.
En het suiker dan ook. En de bewerkte producten etc. Ik ben het overigens meer eens met het rookstukje dan het alcoholstukje.
Er zijn in de supermarkt inderdaad nog heel wat gezondheidsstappen te zetten. Voorlopig zijn we in de supermarkt vooral bezig om 1,5 meter afstand te houden. En dat vind ik op dit moment geen punt hoor. Maar hopelijk wordt de ijver in de toekomst ook ingezet om slechte onzin producten uit de supermarkt zelf te verwijderen.
Ja, ik hoopte dat de Covid, die duidelijk laat zien dat een slechte levensstijl extra risico vormt, hier een duwtje in gaf. Maar dat is uiteraard onzin. Mensen blijven ook raken en het aantal hart- en vaatziekten neemt steeds toe.
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10571
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: RE: Re: COVID-19

Bericht door Ad Anker »

Zeeuw schreef:
Ja, ik hoopte dat de Covid, die duidelijk laat zien dat een slechte levensstijl extra risico vormt, hier een duwtje in gaf. Maar dat is uiteraard onzin. Mensen blijven ook raken en het aantal hart- en vaatziekten neemt steeds toe.
https://www.welingelichtekringen.nl/gez ... orona.html Dat sigaartje van jou is toch zo slecht nog niet. ;)
Zeeuw
Berichten: 11546
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: RE: Re: COVID-19

Bericht door Zeeuw »

Ad Anker schreef:
Zeeuw schreef:
Ja, ik hoopte dat de Covid, die duidelijk laat zien dat een slechte levensstijl extra risico vormt, hier een duwtje in gaf. Maar dat is uiteraard onzin. Mensen blijven ook raken en het aantal hart- en vaatziekten neemt steeds toe.
https://www.welingelichtekringen.nl/gez ... orona.html Dat sigaartje van jou is toch zo slecht nog niet. ;)
Nou, dat is een 10 keer per jaar dingetje :-). En dan een serieus goeie. Dus mocht je in de buurt zijn..
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10571
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: RE: Re: COVID-19

Bericht door Ad Anker »

Zeeuw schreef:
Ad Anker schreef:
Zeeuw schreef:
Ja, ik hoopte dat de Covid, die duidelijk laat zien dat een slechte levensstijl extra risico vormt, hier een duwtje in gaf. Maar dat is uiteraard onzin. Mensen blijven ook raken en het aantal hart- en vaatziekten neemt steeds toe.
https://www.welingelichtekringen.nl/gez ... orona.html Dat sigaartje van jou is toch zo slecht nog niet. ;)
Nou, dat is een 10 keer per jaar dingetje :-). En dan een serieus goeie. Dus mocht je in de buurt zijn..
:super
Habitat
Berichten: 771
Lid geworden op: 27 mei 2016, 21:08

Re: RE: Re: COVID-19

Bericht door Habitat »

Ad Anker schreef:
Zeeuw schreef:
Ja, ik hoopte dat de Covid, die duidelijk laat zien dat een slechte levensstijl extra risico vormt, hier een duwtje in gaf. Maar dat is uiteraard onzin. Mensen blijven ook raken en het aantal hart- en vaatziekten neemt steeds toe.
https://www.welingelichtekringen.nl/gez ... orona.html Dat sigaartje van jou is toch zo slecht nog niet. ;)
Aan het eind van het artikeltje staat:
"als een roker ziek wordt, wordt hij veel zieker, blijkt uit meerdere studies. Rokers worden harder getroffen, belanden vaker in het ziekenhuis en vaker op de ic. Ook overlijden ze relatief vaker aan Covid-19."
Vliegenmepper
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 mei 2020, 08:12

Re: COVID-19

Bericht door Vliegenmepper »

Covid-19 in relatie tot merkteken aan voorhoofd / rechterhand

China
Wie parken, restaurants of kantoorgebouwen in China binnen wil komen, is verplicht een mondkapje op te zetten

Los Angeles, Californië
Sinds 13 april 2020
mag men in Californië
niet meer de supermarkt in zonder mondkapje. Een mondkapje is verplicht
Zonder mondkapje mag men niet meer kopen en verkopen

Armenië
Sinds half mei 2020
mag men in Armenië
niet meer buitenshuis komen zonder mondkapje. Een mondkapje is verplicht
Zonder mondkapje mag men niet naar het werk of mag men niet naar de winkel

Oostenrijk
Sinds begin april 2020
mag men in Oostenrijk
niet meer de supermarkt in zonder mondkapje. Een mondkapje is verplicht
Zonder mondkapje mag men niet meer kopen en verkopen
Wie er geen heeft, kan er bij de ingang van de supermarkt gratis eentje krijgen.

Nederland
Sinds half mei 2020
moet S., werkzaam bij F.
op het kantoor tijdens het lopen op de gang een mondkapje dragen

Nederland
Per DV 1 juni 2020
mag men in Nederland
niet meer reizen met het openbaar vervoer zonder mondkapje. Een mondkapje is verplicht
Zonder mondkapje mag men niet meer met bus / trein / metro naar bijv. werk of school

Als een chirurg een hersenoperatie uitvoert, draagt hij een mondkapje.
Als een bouwvakker in de bouw een stoffige klus heeft, draagt hij een mondkapje.
In sommige Aziatische landen is een mondkapje, o.a. door de immense luchtvervuiling, onderdeel van de cultuur geworden

Als je ziek bent, en je hebt griep, dan blijf je in huis.
Je gaat niet naar de kerk, je gaat niet naar school, je gaat niet naar de super, om anderen niet te besmetten.
Dat is onder de verstandigen.

Maar wanneer heeft men sinds het bestaan van de aarde een mondkapje gedragen toen men om het brood of om de boter ging?
En wanneer heeft men sinds het bestaan van treinen, ca. 190 jaar, een mondkapje gedragen in de trein?

Ik geloof dat met het merkteken aan het voorhoofd in Openbaring 13:16 het mondkapje word aangeduid.
Het dragen van een mondkapje als zijnde gezonde mensen in een normale omgeving, tekent diegene.
Het dragen van een mondkapje als zijnde gezonde mensen, is een teken van preventieve, bovenmatige, overmatige zorg, een teken van groot ongeloof en wantrouwen jegens God.

Rechterhand

Al sinds jaar en dag geeft men ter begroeting in onze cultuur elkaar de rechterhand, als kind werd je dat geleerd.
Om besmetting met het Coronavirus tegen te gaan, mogen er nu sinds maart 2020 geen rechterhanden meer worden geschud.
Wel mogen de ellebogen tegen elkaar gebracht worden, de ellebogen, waar je nu, in plaats van in je handen, in kucht, hoest en niest.

Ik geloof dat met het merkteken aan de rechterhand in Openbaring 13:16 het niet geven van de rechterhand ter begroeting aangeduid wordt. Het niet geven van rechterhanden als zijnde gezonde mensen in een normale omgeving, tekent diegene. Het niet geven van rechterhanden als zijnde gezonde mensen, is een teken van preventieve, bovenmatige, overmatige zorg, een teken van groot ongeloof en wantrouwen jegens God.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: COVID-19

Bericht door Jantje »

Ik heb nog nooit zoveel inlegkunde in één post gelezen...
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
gallio
Berichten: 1963
Lid geworden op: 14 jan 2004, 16:01

Re: COVID-19

Bericht door gallio »

Vliegenmepper schreef:Covid-19 in relatie tot merkteken aan voorhoofd / rechterhand

....
Ik geloof dat met het merkteken aan het voorhoofd in Openbaring 13:16 het mondkapje word aangeduid.
....
Ik geloof dat met het merkteken aan de rechterhand in Openbaring 13:16 het niet geven van de rechterhand ter begroeting aangeduid wordt....
Ik denk toch dat de merktenenen die in de Bijbel genoemd worden van een permanente aard waren. Niet iets wat in enkele seconden verwijderd wordt.

Een mondkapje doe je, als je het goed wil doen, ook niet aan je voorhoofd.
Plaats reactie