COVID-19

Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10572
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: COVID-19

Bericht door Ad Anker »

:D
Geytenbeekje schreef:
Ad Anker schreef:
Geytenbeekje schreef:Jammer dat die predikant aan gewetensdwang doet.
Het is van horen zeggen hè. Zulke kordate verhaaltjes doen het goed in bepaalde kringen maar slaan vaak nergens op.
O ja, dan moet ik er van maken: Als zo'n dominee dat zegt dan... :huhu
Of: als GG lid het zegt, dan.... :hum
HersteldHervormd
Berichten: 5990
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: COVID-19

Bericht door HersteldHervormd »

Charles schreef:
Erskinees schreef:
Charles schreef:Over zoveel jaar kan je geen vliegtuig meer instappen zonder vaccinatiepaspoort.
Daar mag je zeker bang voor zijn. Toch is de EU nu bezig om een heel testprogramma en app te ontwikkelen, zodat ook degenen die niet ingeënt willen worden toch op vakantie naar het buitenland kunnen. En onlangs las ik dat president Biden niets zit in een vaccinatiepaspoort voor de VS. Dus die ontwikkelingen vallen alles reuze mee. Neigt jouw angst niet een beetje naar complotdenken?
Ik ken een complotdenker (in mijn ogen) en gesprekken daarover eindigen altijd beetje in de irritatiezone en geruzie omdat ik moet lachen om die complotten (de overheid krijgt een normaal plan al niet voor elkaar - laat staan een groot overkoepelend plan). Aan de andere kant liet diegene me jaren en jaren geleden al weten dat we allemaal aan de vaccins en vaccinatiepaspoorten moeten. Hetgeen ik toen ook weglachte. Sterker nog, een docent op mn refo middelbare school waarschuwde hier 25 jaar geleden al voor.

En ja, het valt reuze mee tot nu toe. Maar er is wel een wissel omgezet. En waar staan we dus over 10 jaar?
Waar staan we over 10 jaar, dat is een moeilijke vraag. Persoonlijk denk ik dat de technologieën ons ingehaald hebben. En dan bedoel ik met ons, onze samenleving. De technologieën zijn zo ver gevorderd dat onze huidige samenleving de verdere ontwikkeling in de weg staan. Wie is wereldleider als het gaat om technologie? Dat is China, dat weet een ieder. Maar als je goed gaat kijken naar China, dan zie je dat niemand daar nog in vrijheid leeft. Er word gewoon heel erg veel bepaald, want dat word nodig geacht door de regering. Kijk naar de USA, daar heeft iedereen heel veel vrijheid, maar dat land leeft wel echt heel ouderwets. Ze werken daar nog met cheques etc, dat is niet voor te stellen hier.

Ik denk dat Europa er ook langzaam achterkomt dat de technologieën, die steeds verder en verder gaan, niet in ons systeem past. Bijvoorbeeld de chips, die gaan echt gebruikt worden. Wat is er mooier dan een chip die precies bijhoudt wat al je waardes zijn? Superhandig toch? Mooi dat dat kan. De meeste mensen denken nu, ik wil geen chip in mijn lichaam, maar als het zover is laat iedereen het gewoon gebeuren. Kijk maar naar het volg gedrag wat nu in onze samenleving naar voren komt, wat maakt het uit, het is maar een prikje.

We staan op een kantelpunt, ons systeem is achterhaalt. Ook ons rechtssysteem. Nederland is straks een EU departement, want losse landen passen ook niet in het nieuwe systeem. Ons huidige financieële systeem werkt ook niet goed. Het moet anders, en je merkt tijdens deze corona periode heel duidelijk dat de EU het probeert.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: COVID-19

Bericht door GerefGemeente-lid »

Ad Anker schreef: :D
Geytenbeekje schreef:
Ad Anker schreef:
Geytenbeekje schreef:Jammer dat die predikant aan gewetensdwang doet.
Het is van horen zeggen hè. Zulke kordate verhaaltjes doen het goed in bepaalde kringen maar slaan vaak nergens op.
O ja, dan moet ik er van maken: Als zo'n dominee dat zegt dan... :huhu
Of: als GG lid het zegt, dan.... :hum
Goed; je hoeft het niet te geloven. Dat laat ik aan jou over. Maar ik ga hier niet dingen verzinnen of fantaseren. Dat vind ik niet gepast.

Het punt dat ik wilde maken is dat je consequent moet zijn. Dus wel vaccineren of helemaal niet. En als je de ene inenting wel neemt en de andere niet, moet je ook geen stellige uitspraken doen tegen gemeenteleden. Dus ik ben het eens met @Zita.

En wie of wat bedoel je eigenlijk met 'bepaalde kringen'?
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
windorgel
Berichten: 1385
Lid geworden op: 18 jan 2013, 23:40

Re: COVID-19

Bericht door windorgel »

We weten helemaal niet hoe dat gesprek is gegaan. Hij kan bijv. ook gezegd hebben: als je voelt dat vaccinatie je minder afhankelijk doet zijn van de Heere, dan kun je het beter niet doen.
Dat weten we niet. Daarom vind ik het niet gepast om zo stellig te spreken.
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10572
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: COVID-19

Bericht door Ad Anker »

windorgel schreef:We weten helemaal niet hoe dat gesprek is gegaan. Hij kan bijv. ook gezegd hebben: als je voelt dat vaccinatie je minder afhankelijk doet zijn van de Heere, dan kun je het beter niet doen.
Dat weten we niet. Daarom vind ik het niet gepast om zo stellig te spreken.
Precies.
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10572
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: COVID-19

Bericht door Ad Anker »

GerefGemeente-lid schreef:
Het punt dat ik wilde maken is dat je consequent moet zijn. Dus wel vaccineren of helemaal niet. En als je de ene inenting wel neemt en de andere niet, moet je ook geen stellige uitspraken doen tegen gemeenteleden. Dus ik ben het eens met @Zita.

En wie of wat bedoel je eigenlijk met 'bepaalde kringen'?
Ik ben ook tegenstander van testen. De overheid vindt mij ziek tenzij ik het tegendeel bewijs. Dat past mij niet. Zou ik het vliegtuig op moeten zal ik me derhalve wel testen.

En die dominee is vast niet gevaccineerd.
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: COVID-19

Bericht door GerefGemeente-lid »

Ad Anker schreef:Ik ben ook tegenstander van testen. De overheid vindt mij ziek tenzij ik het tegendeel bewijs. Dat past mij niet. Zou ik het vliegtuig op moeten zal ik me derhalve wel testen.
Juist. Ik ben het helemaal met je eens. Maar je moet geen isgelijkteken zetten tussen een test en een vaccinatie.
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
Ambtenaar
Berichten: 9152
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: COVID-19

Bericht door Ambtenaar »

Ad Anker schreef: Het om principiële redenen tegen vaccinatie zijn houdt ook in dat het geloof in Gods zorg in gezondheid en ziekte weerstand oproept tegen de buitenproportionele maatregelen vanuit de overheid.
Dat noem ik religieus gefundeerd egocentrisme. Als gelovige verhoudt je je namelijk niet enkel tot God, maar ook tot de medemens.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: COVID-19

Bericht door J.C. Philpot »

Aantal Covid besmettingen UK gaat in een week met 2-derde omhoog
https://www.bbc.com/news/health-57362508
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10572
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: COVID-19

Bericht door Ad Anker »

Ambtenaar schreef:
Ad Anker schreef: Het om principiële redenen tegen vaccinatie zijn houdt ook in dat het geloof in Gods zorg in gezondheid en ziekte weerstand oproept tegen de buitenproportionele maatregelen vanuit de overheid.
Dat noem ik religieus gefundeerd egocentrisme. Als gelovige verhoudt je je namelijk niet enkel tot God, maar ook tot de medemens.
Weerstand wil niet zeggen dat de maatregelen in de wind worden geslagen. Althans bij mij niet.
Ambtenaar
Berichten: 9152
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: COVID-19

Bericht door Ambtenaar »

Ad Anker schreef: Weerstand wil niet zeggen dat de maatregelen in de wind worden geslagen. Althans bij mij niet.
In mijn omgeving wel, vandaar ook mijn uitspraak.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9166
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: COVID-19

Bericht door parsifal »

Informatie over wat jongeren en jong-volwassenen en vaccinatie:
https://pediatrics.aappublications.org/ ... 8.full.pdf

en

https://www.sciencemag.org/news/2021/06 ... accination

Goed dat de gegevens goed bestudeerd worden.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Ambtenaar
Berichten: 9152
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: COVID-19

Bericht door Ambtenaar »

https://www.trouw.nl/cs-bcae6b0a

In de biblebelt groeit de bereidheid tot vaccinatie.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9166
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: COVID-19

Bericht door parsifal »

Kabinet neemt advies over: tieners met medisch risico krijgen coronavaccin https://www.nu.nl/coronavaccins/6138495 ... accin.html (via @NUnl)

Klinkt verstandig, kun je later verder kijken of meer vaccinaties verstandig zijn. De Indiase variant laat wel wat zorgelijke cijfers zien in Engeland.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
Roos2018
Berichten: 842
Lid geworden op: 01 aug 2018, 02:16
Locatie: CA - USA

Re: COVID-19

Bericht door Roos2018 »

een lezenswaardig en eerlijk artikel m.b.t. vaccinatie:
https://docplayer.nl/205262849-Peinzen- ... -prik.html
Plaats reactie