COVID-19

Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11418
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Re: COVID-19

Bericht door Mister »

Wat is je punt precies?
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4085
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: COVID-19

Bericht door Maanenschijn »

Orchidee schreef:Een vraag aan de vaccinweigeraars:
Weigeren jullie ook chemotherapie, bestralingen, hormoontherapie enz. als jullie een vorm van kanker krijgen?
Dat is ook troep en verwoest meer dan alleen kankercellen, bijwerkingen op de lange termijn zijn vaak niet duidelijk of heel naar!
Het is ook nooit voor 100% te zeggen dat het volledig helpt en dat je nooit meer kanker krijgt!
Er valt nog meer over te zeggen maar zo zie ik persoonlijk een vaccin ook.
Het wil echt niet zeggen dat je nooit of geen corona krijgt (of andere ziekten bij andere vaccins)
Om het voor mij zelf wat makkelijker te maken (hoef ik niet zo veel te typen) en om je een antwoord te geven, zie de link naar mijn bijdrage destijds:

https://www.refoforum.nl/forum/viewtopi ... 95#p970073
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3980
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: COVID-19

Bericht door Terri »

Ik heb moeite met de zin:
"corona is veel en veel minder gevaarlijk dan we dachten het is gewoon een heel zware griep"

Een kennis van ons die er ook zo over dacht, ligt nu aan de beademing en voor z'n leven wordt gevreesd.
De ergotherapie en fysiotherapie wordt overspoeld met aanmeldingen van ex-covid patiënten, tot kinderen toe.
Wat heeft dit virus voor verwarring, ontsporing en heftige discussies gezorgd.
Misschien is dat wel de eye-opener: "Een wereldwijd probleem zorgt voor verwijdering onder elkaar in plaats van verbinding. In tegenstelling tot wat er steeds gepropageerd werd."
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10439
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: RE: Re: COVID-19

Bericht door Orchidee »

Karlstad1970 schreef: Mijn zoon had leukemie en dan ben je ziek dat is toch geen vergelijking? Vaccineren is bewust vergif in een gezond lijf spuiten, waarom worden er geen
Medicatie bedacht om de ziekte te bestrijden?
Chemo's inspuiten is net zo goed gif voor de nog gezonde cellen en delen van het lichaam!
Chemo is ook een keuze he, ook niet verplicht!
Net als immunotherapie, hormoontherapie enzovoort.
Al dit "gif" kan helpen, genezen, erger voorkomen maar het kan ook juist de "genadeslag" zijn voor het gehele lichaam!
Allemaal menselijk gesproken maar we mogen het onder biddend opzien wél gebruiken!
Als jouw tijd hier op aarde klaar is, word je opgeroepen!
Of dat nu door corona, een ongeluk, een vorm van kanker, een hersen of hartinfarct of zonder aanwijsbare oorzaak is; als het stervenstijd is, is het daar, daar hebben wij niets mee te maken!
We moeten wél onze eigen verantwoordelijkheid in dit leven kennen en nemen onder biddend opzien tot God!
We mogen ook niet denken dat we beter zijn als we alleen ons vertrouwen op de Heere God stellen zonder medicatie, vaccinatie, therapie, want dan is het ook alleen maar schijn...
Laatst gewijzigd door Orchidee op 01 jun 2021, 22:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23849
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: COVID-19

Bericht door refo »

HersteldHervormd schreef:
Hoeveel mensen zijn er aan Covid overleden? de afgelopen 16 maanden? 17000 in totaal.

Als je de cijfers bekijkt met voorgaande jaren vind ik de verschillen marginaal.
Zo stierven er in 2019 152.000 en in 2020 168.000.

In de vier afgelopen jaren lag het sterftecijfer steeds tussen de 150.000 en 160.000
Dus er is inderdaad wel een flinke verhoging, maar het is niet dubbel zoveel bijvoorbeeld.
Ben je de maatregelen vergeten? Zonder anderhalve meter en lockdown etc. waren het er misschien wel 250.000 geweest.
Karlstad1970
Verbannen
Berichten: 196
Lid geworden op: 11 mei 2021, 09:51

Re: COVID-19

Bericht door Karlstad1970 »

Chemo bij een kind is geen keuze, als je weigert krijg je jeugdzorg op de stoep en word je kind meegenomen, in
Zo’n vrij land leven we nu, en de het is totale onzin een ernstige ziekte die er is te vergelijken
Met een ziekte die je nog niet hebt, nogmaals de vraag als je zo angstig bent voor COVID waarom dan toch te veel mensen die steeds dikker worden of roken?
Gebruikersavatar
Posthoorn
Berichten: 6505
Lid geworden op: 04 dec 2008, 11:22

Re: COVID-19

Bericht door Posthoorn »

Kan er misschien wat netter gequoot worden? Dit lijkt nergens op.
windorgel
Berichten: 1385
Lid geworden op: 18 jan 2013, 23:40

Re: COVID-19

Bericht door windorgel »

Karlstad, chemo is soms de enige behandeling die mogelijk is. Soms is chemo min of meer preventief, voor het geval er, na een operatie bv, kwaadaardige cellen ergens rondzweven die nog niet zichtbaar zijn. Je weet dan niet of het echt nodig is in jouw geval. Ik vroeg me af wat je in dat geval zou doen.
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10439
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: RE: Re: COVID-19

Bericht door Orchidee »

Posthoorn schreef:Kan er misschien wat netter gequoot worden? Dit lijkt nergens op.
Idd, ik heb de fout hersteld, nu de anderen nogAfbeelding
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Karlstad1970
Verbannen
Berichten: 196
Lid geworden op: 11 mei 2021, 09:51

Re: COVID-19

Bericht door Karlstad1970 »

windorgel schreef:Karlstad, chemo is soms de enige behandeling die mogelijk is. Soms is chemo min of meer preventief, voor het geval er, na een operatie bv, kwaadaardige cellen ergens rondzweven die nog niet zichtbaar zijn. Je weet dan niet of het echt nodig is in jouw geval. Ik vroeg me af wat je in dat geval zou doen.
Ik ga me niet verantwoorden naar iemand hier, ik ben tegen vaccineren ik heb er genoeg over gezegd.
Ambtenaar
Berichten: 9201
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: COVID-19

Bericht door Ambtenaar »

Karlstad1970 schreef: Ik ga me niet verantwoorden naar iemand hier, ik ben tegen vaccineren ik heb er genoeg over gezegd.
Op een forum is uitwisseling van argumenten noodzakelijk om in gesprek te kunnen.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: COVID-19

Bericht door eilander »

Posthoorn schreef:Kan er misschien wat netter gequoot worden? Dit lijkt nergens op.
Daar ben ik het mee eens. Ik heb nu wat aangepast, maar dat blijven we niet doen. Dit komt met name door Tapatalk, denk ik. Wellicht een idee om gewoon niet te quoten, maar een losse reactie te plaatsen? Als je dan begint met de naam van degene waarop je reageert, dan blijft het toch duidelijk. Karlstad, wil jij met name hierop letten? Dank!
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9199
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: COVID-19

Bericht door parsifal »

Om terug te komen op de opmerking dat Covid vergelijkbaar met een zware griep zou zijn. Het zou kunnen, zware griep is ook behoorlijk dodelijk. Lees over de Spaanse griep (en ik geloof eigenlijk dat die pandemie nog wat ernstiger was).

Ik ben wel bang dat we, nu er twee griep seizoenen zijn overgeslagen en ook 2018-2019 vrij mild was, we mogelijk volgende winter of het jaar daarna een zwaarder griepseizoen zullen krijgen en ook andere luchtweginfecties behoorlijk rond zullen gaan. Het zou zomaar kunnen dat komende winter niet Covid, maar griep veel druk op de ziekenhuizen geeft.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
merel
Berichten: 9824
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: COVID-19

Bericht door merel »

parsifal schreef:Om terug te komen op de opmerking dat Covid vergelijkbaar met een zware griep zou zijn. Het zou kunnen, zware griep is ook behoorlijk dodelijk. Lees over de Spaanse griep (en ik geloof eigenlijk dat die pandemie nog wat ernstiger was).

Ik ben wel bang dat we, nu er twee griep seizoenen zijn overgeslagen en ook 2018-2019 vrij mild was, we mogelijk volgende winter of het jaar daarna een zwaarder griepseizoen zullen krijgen en ook andere luchtweginfecties behoorlijk rond zullen gaan. Het zou zomaar kunnen dat komende winter niet Covid, maar griep veel druk op de ziekenhuizen geeft.
Waarom denk je dat? Ik zou juist denken dat door Covid de 'zwakkere' inmiddels zijn overleden en dat wij juist hierdoor weinig last zullen hebben van griep.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8966
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: COVID-19

Bericht door J.C. Philpot »

merel schreef:Waarom denk je dat? Ik zou juist denken dat door Covid de 'zwakkere' inmiddels zijn overleden en dat wij juist hierdoor weinig last zullen hebben van griep.
In verband met de maatregelen heeft slechts een klein gedeelte van onze bevolking COVID gekregen. Een bovenstaande redernatie kun je alleen maken als het merendeel van de Nederlanders COVID heeft gehad.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Plaats reactie