COVID-19

Gebruikersavatar
Bourdon16
Berichten: 1493
Lid geworden op: 29 apr 2019, 21:21
Locatie: Land van Heusden

Re: COVID-19

Bericht door Bourdon16 »

Ik ben onlangs positief getest op corona. Gelukkig helemaal geen last van gehad en ook geen andere gezinsleden besmet ondanks dat ik niet in isolatie ben gegaan.
Ik ben er dankbaar voor, het kan ook anders.
Gebruikersavatar
Bonny
Berichten: 2472
Lid geworden op: 03 aug 2007, 16:29
Locatie: In partibus infidelium
Contacteer:

Re: COVID-19

Bericht door Bonny »

Bourdon16 schreef:Ik ben onlangs positief getest op corona. Gelukkig helemaal geen last van gehad en ook geen andere gezinsleden besmet ondanks dat ik niet in isolatie ben gegaan.
Ik ben er dankbaar voor, het kan ook anders.
Als je positief getest bent, et je toch in isolatie gaan? Wat maakt dat je dat niet hebt gedaan? Zo bestaat immers de mogelijkheid dat je andere mensen hebt besmet.
The Groom's still waiting at the altar
Chrisje72
Berichten: 1483
Lid geworden op: 09 apr 2012, 11:50

Re: COVID-19

Bericht door Chrisje72 »

Niet iedereen heeft die gelegenheid. Bij ons in het gezin ook 4 positief momenteel en 1 negatief. Maar isolatie is niet mogelijk.
Marco
Berichten: 3604
Lid geworden op: 31 jul 2007, 13:55
Locatie: Waddinxveen

Re: COVID-19

Bericht door Marco »

Mannetje schreef:Pagina 5 bovenaan. Het staat er echt over dat Chimpansee virus.
Er staat:
Chimpansee Adenovirus coderend voor de spike-glycoproteïne ChAdOx1-Svan SARS-CoV-2*, niet minder dan 2,5×108infectieuze eenheden.*Geproduceerd in genetisch gemodificeerde menselijke embryonale293-niercellen (human embryonic kidney, HEK) en door recombinant-DNA-technologie.
Het kan aan mij liggen, maar dat betekent volgens mij dat er menselijke embryonale293-niercellen zijn gebruikt om spikes aan te maken die vervolgens door het chimpansee virus zijn vermenigvuldigd. Misschien zijn er onder ons die dit kunnen bevestigen of corrigeren?

Daar kan je inderdaad wat van vinden (en daar is op RF al best wat over gezegd).

Edit: ik geloof trouwens niet dat dit ergens ontkend wordt.
Gebruikersavatar
Bourdon16
Berichten: 1493
Lid geworden op: 29 apr 2019, 21:21
Locatie: Land van Heusden

Re: COVID-19

Bericht door Bourdon16 »

Bonny schreef:
Bourdon16 schreef:Ik ben onlangs positief getest op corona. Gelukkig helemaal geen last van gehad en ook geen andere gezinsleden besmet ondanks dat ik niet in isolatie ben gegaan.
Ik ben er dankbaar voor, het kan ook anders.
Als je positief getest bent, et je toch in isolatie gaan? Wat maakt dat je dat niet hebt gedaan? Zo bestaat immers de mogelijkheid dat je andere mensen hebt besmet.
Als gezin zijn we wel in quarantaine gegaan hoor.
Hendrien
Berichten: 1338
Lid geworden op: 01 mar 2012, 17:44

Re: COVID-19

Bericht door Hendrien »

Toen onze oudste een positieve uitslag had, is hij naar zijn klushuis gegaan. Binnen 2 dagen werd de volgende hier ziek. Isoleren was geen optie; dus hebben we het allemaal gekregen. Tot nu toe heb ik weinig gehoord dat het wel hielp bij isolatie om de rest niet te besmetten.
Hendrien
Berichten: 1338
Lid geworden op: 01 mar 2012, 17:44

Re: COVID-19

Bericht door Hendrien »

Bourdon16 schreef:Ik ben onlangs positief getest op corona. Gelukkig helemaal geen last van gehad en ook geen andere gezinsleden besmet ondanks dat ik niet in isolatie ben gegaan.
Ik ben er dankbaar voor, het kan ook anders.
Bijzonder! Ik vraag me af of het misschien vals positief was.
Valcke
Berichten: 7616
Lid geworden op: 31 aug 2018, 17:55

Re: COVID-19

Bericht door Valcke »

Hendrien schreef:
Bourdon16 schreef:Ik ben onlangs positief getest op corona. Gelukkig helemaal geen last van gehad en ook geen andere gezinsleden besmet ondanks dat ik niet in isolatie ben gegaan.
Ik ben er dankbaar voor, het kan ook anders.
Bijzonder! Ik vraag me af of het misschien vals positief was.
Besmettingen gebeuren vaak helemaal in het begin (voor of direct na de eerste symptomen).
Wanneer je die periode door bent, is er meer kans dat gezinsleden het niet krijgen.

Ik heb wel diverse gevallen gehoord waarin mensen in één gezin het niet kregen. Ook mensen die in één bed sliepen (man/vrouw), waarbij de een het had en de ander niet besmet werd. En dat waren echt geen vals positieve gevallen, want de symptomen waren heel duidelijk.
JvW
Berichten: 761
Lid geworden op: 03 jun 2019, 12:16
Locatie: Vlissingen; jvw850forum@gmail.com

Re: COVID-19

Bericht door JvW »

Hier in huis ook gehad hoor. M’n dochter had het met kerst en m’n zoon met pasen. De rest van het gezin werd niet besmet. Ze zijn niet in isolatie gegaan, want dat is niet te doen hier thuis. Wel zijn we als gezin in quarantaine gegaan.
Jaco van Westenbrugge
Email: jvw850forum@gmail.com
Chrisje72
Berichten: 1483
Lid geworden op: 09 apr 2012, 11:50

Re: COVID-19

Bericht door Chrisje72 »

Hendrien:Toen onze oudste een positieve uitslag had, is hij naar zijn klushuis gegaan. Binnen 2 dagen werd de volgende hier ziek. Isoleren was geen optie; dus hebben we het allemaal gekregen. Tot nu toe heb ik weinig gehoord dat het wel hielp bij isolatie om de rest niet te besmetten.

Ja bij mijn zwager en schoonzus wel. Maar die hebben dan ook 2 badkamers en 2 wc's, hoe ze het met eten deden weet ik niet meer maar ik denk afspraken maken en goed schoonmaken
Gebruikersavatar
Bourdon16
Berichten: 1493
Lid geworden op: 29 apr 2019, 21:21
Locatie: Land van Heusden

Re: COVID-19

Bericht door Bourdon16 »

Hendrien schreef:
Bourdon16 schreef:Ik ben onlangs positief getest op corona. Gelukkig helemaal geen last van gehad en ook geen andere gezinsleden besmet ondanks dat ik niet in isolatie ben gegaan.
Ik ben er dankbaar voor, het kan ook anders.
Bijzonder! Ik vraag me af of het misschien vals positief was.
Dacht ik ook dus heb me nog een keer laten testen maar was ook positief.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: COVID-19

Bericht door eilander »

Valcke schreef:
Hendrien schreef:Bijzonder! Ik vraag me af of het misschien vals positief was.
Besmettingen gebeuren vaak helemaal in het begin (voor of direct na de eerste symptomen).
Wanneer je die periode door bent, is er meer kans dat gezinsleden het niet krijgen.

Ik heb wel diverse gevallen gehoord waarin mensen in één gezin het niet kregen. Ook mensen die in één bed sliepen (man/vrouw), waarbij de een het had en de ander niet besmet werd. En dat waren echt geen vals positieve gevallen, want de symptomen waren heel duidelijk.
Hier hebben wij inmiddels al meerdere keren ervaring mee opgedaan. Mijn vrouw positief, ik negatief. En met kinderen idem: uiteraard wel in quarantaine, maar niet in isolatie. Een deel meerdere keren getest, maar negatief gebleven. Voor het aantal dagen in quarantaine niet zo fijn, maar goed... ik ben dankbaar dat de klachten zo beperkt bleven.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9193
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: COVID-19

Bericht door parsifal »

https://twitter.com/MarcBonten/status/1 ... 12166?s=19
Wel een redelijk stuk van een OMT lid (en mijn voormalige baas). Er zijn gewoon heel sterke aanwijzingen dat vaccinatie werkt.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8942
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: COVID-19

Bericht door J.C. Philpot »

Het virus laait weer op in sommige van de best gevaccineerde landen. Waarom?

https://www.volkskrant.nl/wetenschap/he ... c3e88a8d2e
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9193
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: COVID-19

Bericht door parsifal »

J.C. Philpot schreef:Het virus laait weer op in sommige van de best gevaccineerde landen. Waarom?

https://www.volkskrant.nl/wetenschap/he ... c3e88a8d2e
Ik kan het artikel niet lezen. Het gaat waarschijnlijk over landen als de Seychellen, waar men ook veel gebruik maakt van het minder effectieve Sinovac vaccin, en waar bovendien meerdere eilanden zijn. Het is mogelijk dat het vaccin niet erg evenredig is verdeeld en dat er pockets van ongevaccineerde mensen zijn (zoals Nederland al heel lang genoeg gevaccineerd heeft tegen bijvoorbeeld mazelen en polio, maar er nog af en toe uitbraken waren in de minder-gevaccineerde gebieden.

Je kunt ook naar Hongarije kijken of Uruguay, waar de vaccinatie echt op gang kwam toen er echt al heel veel besmettingen waren. Het vaccin werkt niet direct en het is een stuk veiliger om te vaccineren als de aantallen besmettingen laag zijn.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Plaats reactie