COVID-19

Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: COVID-19

Bericht door Bezorgd »

BJD schreef:Ik krijg maandagmorgen m’n eerste prikje. Met voorrang vanwege mijn werk. Nooit twijfel gehad eigenlijk.
PrikJE ? Hij gaat er 5 cm in :haha
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: COVID-19

Bericht door GerefGemeente-lid »

Bezorgd schreef:
BJD schreef:Ik krijg maandagmorgen m’n eerste prikje. Met voorrang vanwege mijn werk. Nooit twijfel gehad eigenlijk.
PrikJE ? Hij gaat er 5 cm in :haha
Je overdrijft schromelijk, beste @Bezorgd.

Maar ik begrijp wel waar het vandaan komt; dat 'je' kun je ook achter andere woorden zetten. Een 'preekje' bijvoorbeeld, of een 'versje'. Dus daar zal het wel vandaan komen.
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
aggieoudje
Berichten: 895
Lid geworden op: 10 nov 2015, 21:41

Re: COVID-19

Bericht door aggieoudje »

BJD schreef:Ik krijg maandagmorgen m’n eerste prikje. Met voorrang vanwege mijn werk. Nooit twijfel gehad eigenlijk.

Ik ook niet, zodra ik aan de beurt ben ga ik.
Mijn ouders(75 en 76 jaar) hebben hun 1e prik onlangs gehad en krijgen a.s. zaterdag hun 2e.
Zij hebben na hun 1e prik nergens last van gehad dus hopelijk bij de 2e idem. Zij hebben pfizer gekregen
Bewaar mijn ziel en red mij; laat mij niet beschaamd worden, want tot U heb ik de toevlucht genomen. (Psalm25:20, Belijdenistekst)
alepha
Berichten: 121
Lid geworden op: 02 sep 2020, 23:02

Re: COVID-19

Bericht door alepha »

Als PGB'er voor onze gehandicapte dochter konden wij deze week ook vaccineren. Pfizer gekregen, nauwelijks last van gehad.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23794
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: COVID-19

Bericht door refo »

Wij kregen Astra Zeneca. We waren een dagje brak, maar dat vond ik toch fijn: een teken dat het werkt.
Gebruikersavatar
BJD
Berichten: 2464
Lid geworden op: 29 jun 2006, 21:37

Re: COVID-19

Bericht door BJD »

merel schreef:
BJD schreef:Ik krijg maandagmorgen m’n eerste prikje. Met voorrang vanwege mijn werk. Nooit twijfel gehad eigenlijk.
Welke vaccinatie krijg jij?
Ik krijg Pfizer
Gebruikersavatar
BJD
Berichten: 2464
Lid geworden op: 29 jun 2006, 21:37

Re: COVID-19

Bericht door BJD »

Bezorgd schreef:
BJD schreef:Ik krijg maandagmorgen m’n eerste prikje. Met voorrang vanwege mijn werk. Nooit twijfel gehad eigenlijk.
PrikJE ? Hij gaat er 5 cm in :haha
:haha
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: COVID-19

Bericht door GerefGemeente-lid »

refo schreef:Wij kregen Astra Zeneca. We waren een dagje brak, maar dat vond ik toch fijn: een teken dat het werkt.
:gni

Verder alles goed?
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
merel
Berichten: 9611
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: COVID-19

Bericht door merel »

BJD schreef:
merel schreef:
BJD schreef:Ik krijg maandagmorgen m’n eerste prikje. Met voorrang vanwege mijn werk. Nooit twijfel gehad eigenlijk.
Welke vaccinatie krijg jij?
Ik krijg Pfizer
Van pfizer hoor je weinig bijwerkingen, terwijl dat toch de eerste rna vaccinatie is. Ik vermoed dat de groep onder de 60, zonder medische voorgeschiedenis, straks Jansen krijgt.
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10411
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: COVID-19

Bericht door Zita »

Mijn moeder is een dag of vijf wel naar geweest van Pfizer. Griepverschijnselen en erg moe.
merel
Berichten: 9611
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: COVID-19

Bericht door merel »

Zita schreef:Mijn moeder is een dag of vijf wel naar geweest van Pfizer. Griepverschijnselen en erg moe.
Mijn moeder heeft Pfizer afgelopen zaterdag gehad en is ook ziek ervan. Mijn vader heeft het vorige week gehad en nergens last van.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11932
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: COVID-19

Bericht door Herman »

Bij mijn ouders ligt de uitnodiging op de plank, of in de papierbak.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: COVID-19

Bericht door eilander »

merel schreef:
Zita schreef:Mijn moeder is een dag of vijf wel naar geweest van Pfizer. Griepverschijnselen en erg moe.
Mijn moeder heeft Pfizer afgelopen zaterdag gehad en is ook ziek ervan. Mijn vader heeft het vorige week gehad en nergens last van.
Als je dit leest, zou je toch denken dat er ook mensen overlijden, die weliswaar al zwak waren maar dan met zo'n vaccin 'het laatste zetje' krijgen?
Charles
Berichten: 1552
Lid geworden op: 06 jan 2014, 08:44

Re: COVID-19

Bericht door Charles »

Hier zowel ouders als schoonouders die geen vaccin nemen. Wij (tzt) ook niet. Benieuwd hoe lang het mogelijk is dat uit te stellen zonder dat je als untermensch wordt behandeld.

Een vaccin dat zo effectief is, dat je moet worden gedwongen het te nemen tegen een ziekte zo besmettelijk en ernstig dat je je moet laten testen of je het hebt.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11932
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: COVID-19

Bericht door Herman »

eilander schreef:Als je dit leest, zou je toch denken dat er ook mensen overlijden, die weliswaar al zwak waren maar dan met zo'n vaccin 'het laatste zetje' krijgen?
Dat klopt. Er waren begin van het jaar een aantal gevallen in het nieuws, vooral berichten over sterfte in Noorwegen staan me bij. Volgens mij wordt daar in verzorgingshuizen een goede afweging in gemaakt door de artsen.
Plaats reactie