COVID-19

Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12043
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: COVID-19

Bericht door Herman »

Tiberius schreef:
Herman schreef:De Hoge Raad en ik zijn het dus eens dat het besluit van de lagere rechter niet deugde. :modo

Een niet onbelangrijk detail van de dagelijkse nieuwsreuring.
Ik verwacht dat de eerste de beste Europese rechter gehakt maakt van deze uitspraak. Van dit vonnis blijft in Straatsburg of Luxemburg geen spaan heel.
Hou jij het topic tot 2028 in de gaten. :D
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: COVID-19

Bericht door Jantje »

Herman schreef:
Tiberius schreef:
Herman schreef:De Hoge Raad en ik zijn het dus eens dat het besluit van de lagere rechter niet deugde. :modo

Een niet onbelangrijk detail van de dagelijkse nieuwsreuring.
Ik verwacht dat de eerste de beste Europese rechter gehakt maakt van deze uitspraak. Van dit vonnis blijft in Straatsburg of Luxemburg geen spaan heel.
Hou jij het topic tot 2028 in de gaten. :D
Dat neem ik wel voor mijn rekening. :yahoo
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33285
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: COVID-19

Bericht door Tiberius »

Herman schreef:
Tiberius schreef:
Herman schreef:De Hoge Raad en ik zijn het dus eens dat het besluit van de lagere rechter niet deugde. :modo

Een niet onbelangrijk detail van de dagelijkse nieuwsreuring.
Ik verwacht dat de eerste de beste Europese rechter gehakt maakt van deze uitspraak. Van dit vonnis blijft in Straatsburg of Luxemburg geen spaan heel.
Hou jij het topic tot 2028 in de gaten. :D
Als we het beleven mogen wel ja.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33285
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: COVID-19

Bericht door Tiberius »

De huidige wet- en regelgeving hebben inderdaad totaal niets met recht te maken, maar is gestolde politiek.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12043
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: RE: Re: COVID-19

Bericht door Herman »

Tiberius schreef:De huidige wet- en regelgeving hebben inderdaad totaal niets met recht te maken, maar is gestolde politiek.
Het klinkt indrukwekkend en hol tegelijk.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: COVID-19

Bericht door Jantje »

Herman schreef:
Tiberius schreef:De huidige wet- en regelgeving hebben inderdaad totaal niets met recht te maken, maar is gestolde politiek.
Het klinkt indrukwekkend en hol tegelijk.
Jouw reactie klinkt alleen hol...
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Framboos
Berichten: 751
Lid geworden op: 12 jul 2017, 07:13

Re: COVID-19

Bericht door Framboos »

Tiberius schreef:De huidige wet- en regelgeving hebben inderdaad totaal niets met recht te maken, maar is gestolde politiek.
Met welk doel dan?
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33285
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: COVID-19

Bericht door Tiberius »

Framboos schreef:
Tiberius schreef:De huidige wet- en regelgeving hebben inderdaad totaal niets met recht te maken, maar is gestolde politiek.
Met welk doel dan?
Dat weet ik niet, ik ben geen helderziende. Misschien onkunde, gebrek aan capaciteit en leiderschap, of wellicht andere belangen, die buiten ons gezichtsveld liggen.
Maar dat komt vast tzt in de parlementaire enquête naar boven.
Valcke
Berichten: 7622
Lid geworden op: 31 aug 2018, 17:55

Re: COVID-19

Bericht door Valcke »

Tiberius schreef:Dat weet ik niet, ik ben geen helderziende. Misschien onkunde, gebrek aan capaciteit en leiderschap, of wellicht andere belangen, die buiten ons gezichtsveld liggen.
Maar dat komt vast tzt in de parlementaire enquête naar boven.
Daarnaast zijn er oorzaken in geestelijke zin. Dan moet ik bv. denken aan het onbegrensd vertrouwen in de wetenschap en wetenschappers. Herinneren we ons nog de eerste toespraken vorig jaar van de premier en de koning? Idem het goddeloze 'controledenken' van onze regering?

De verzen 14 en 16 uit Jesaja 29 en de kanttekening bij vers 16 geeft dit treffend weer:
Jesaja 29 schreef:14 Daarom, zie, Ik zal voorts wonderlijk handelen met dit volk, wonderlijk en wonderbaarlijk; want de wijsheid zijner wijzen zal vergaan en het verstand zijner verstandigen zal zich verbergen.

16 Ulieder omkeren is alsof de pottenbakker geacht werd als leem, dat het maaksel zeide van zijn maker: Hij heeft mij niet gemaakt; en het geformeerde vat van zijn pottenbakker zeide: Hij verstaat het niet.

Kt bij vs. 16: Te weten, dat gij de natuur der zaken verkeert, willende, als men zegt, den meester spelen boven God, daar gij toch Zijn schepsel zijt. Anders: O uw verkeerdheid! Zal de pottenbakker het leem gelijk geacht worden? Te weten hetwelk niets doet en niets verstaat. Indien het leem loochent dat het van den pottenbakker geformeerd is en dat hij iets verstaat, zo wordt de pottenbakker geacht als leem. De zin is: Aangaande dat gijlieden zulke opinie hebt van uw behendigheid en subtielheid, alsof gij God den Heere zoudt kunnen bedriegen en Zijn voornemen zoudt kunnen verhinderen, is dat niet zo wijd buiten rede, alsof het leem zich verhief tegen den pottenbakker, om tegen hem te disputeren en hem te berispen dat hij zijn werk niet wel gemaakt heeft?
Laatst gewijzigd door Valcke op 27 feb 2021, 10:43, 2 keer totaal gewijzigd.
learsi
Berichten: 390
Lid geworden op: 21 apr 2009, 10:27

Re: COVID-19

Bericht door learsi »

Tiberius schreef:
Framboos schreef:
Tiberius schreef:De huidige wet- en regelgeving hebben inderdaad totaal niets met recht te maken, maar is gestolde politiek.
Met welk doel dan?
Dat weet ik niet, ik ben geen helderziende. Misschien onkunde, gebrek aan capaciteit en leiderschap, of wellicht andere belangen, die buiten ons gezichtsveld liggen.
Maar dat komt vast tzt in de parlementaire enquête naar boven.
Op you tube staan de filmpjes van gesprekken met mensen die geinterviewd worden door de Buiten Parlementaire Onderzoeks Commissie. Daar zitten goede interviews bij.
bijv. die met huisarts Jan Vingerhoets.
hg Learsi
Habitat
Berichten: 771
Lid geworden op: 27 mei 2016, 21:08

Re: COVID-19

Bericht door Habitat »

NOS-artikel: "Wetenschappers: coronavirus gaat niet meer weg"

Nuchtere blik op de toekomst van het virus. Er wordt wat verder gekeken dan 2021. Dat is wel prettig.

https://nos.nl/artikel/2370489-wetensch ... r-weg.html
DDD
Berichten: 28701
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: COVID-19

Bericht door DDD »

Interessant. Maar ondertussen zijn er in Nieuw Zeeland geen mensen immuun en evenmin zijn er veel mensen ziek geworden. Het had dus wel gekund.

Als de minister president vorig jaar om deze tijd had gedaan wat Baudet zei, dan hadden we al deze ellende vermoedelijk niet gehad. En trouwens, als de Tweede Kamer toen ook een beetje had opgelet.

Ik ben heel benieuwd hoe dat zal gaan ná deze epidemie. Misschien dat men daar van ellende ook nog zal moeten gaan inenten.
Valcke
Berichten: 7622
Lid geworden op: 31 aug 2018, 17:55

Re: COVID-19

Bericht door Valcke »

Prima artikel in het RD in Forum door Anton van den Beukel.
Deze wijst heel eenvoudig aan wat de oorzaak is dat de huidige corona-aanpak - ook in wetenschappelijke zin - is ontspoord:

Mooie zinnen zijn deze:
In de huidige corona-aanpak is het complexe versimpeld, het meervoudige gereduceerd tot het enkelvoudige. (...) We voeren de strijd met een enkel virus, maar het gevolg is wel dat de hele wereld om ons heen ontspoort. Zover had het niet hoeven te komen.
Ambtenaar
Berichten: 9201
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: COVID-19

Bericht door Ambtenaar »

@Valcke, ik vind zijn bijdrage weinig toevoegen. Hij duidt achteraf het proces enigszins, that's all.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33285
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: COVID-19

Bericht door Tiberius »

@Ambtenaar, dat ben ik niet met je eens.
Dat er in het begin van de pandemie grote blunders door deze ministers zijn gemaakt, kan ik nog billijken, omdat er toen weinig bekend was. Maar vanaf zeg maar de zomer is het laakbaar handelen, dat ze zo lang door zijn blijven klungelen. Ze hadden veel beter de regie aan mensen over kunnen dragen die hierin deskundig waren, in plaats van zelf door tobben.
Je ziet nu het resultaat: zwabberbeleid, tunnelvisie, negeren van veel signalen, onrechtmatige wetten er doorheen manipuleren, of (dat vond ik zelf wel een mooie metafoor) het lijkt of iemand achterstevoren op de fiets zit en toch probeert vooruit te komen.
Plaats reactie