COVID-19

Framboos
Berichten: 751
Lid geworden op: 12 jul 2017, 07:13

Re: COVID-19

Bericht door Framboos »

Tiberius schreef:@Jantje, Gouden horens zijn dat, maar verder helemaal mee eens, terwijl het effect van die maatregelen totaal niet aangetoond is, en wellicht zelfs averechts is.
Waar baseer je dit soort uitspraken op?

Zou de oplossing zijn om net te doen alsof covid 19 niet bestaat? In oktober was de wereld te klein, want oh, oh, de overheid grijpt te laat in. Nu is het andersom en is het weer gezeur. Je kunt het ook nooit goed doen.

Verder sluit ik me aan bij @ vervolgde
Vervolgde
Verbannen
Berichten: 506
Lid geworden op: 25 mar 2020, 11:38

Re: COVID-19

Bericht door Vervolgde »

Valcke schreef:
Vervolgde schreef:Wat was ook alweer het gebod om het beste voor de naaste te zoeken?
Onzin, dit heeft niets meer met de lockdown te maken. Sterker nog: we schaden de naaste veel meer mét de lockdown dan zónder de lockdown, óók als het gaat om de gezondheid.
Tsja, ik kan wederkerig met dezelfde krachttermen gaan smijten. Ik wil daarin niet meegaan.
Wel stel ik vast dat wij zaken heel verschillend waarderen en afwegen. De distantie lijkt zo groot, dat we wel in hetzelfde land, maar niet in dezelfde wereld leven.
Valcke
Berichten: 7605
Lid geworden op: 31 aug 2018, 17:55

Re: COVID-19

Bericht door Valcke »

Vervolgde schreef:
Valcke schreef:
Vervolgde schreef:Wat was ook alweer het gebod om het beste voor de naaste te zoeken?
Onzin, dit heeft niets meer met de lockdown te maken. Sterker nog: we schaden de naaste veel meer mét de lockdown dan zónder de lockdown, óók als het gaat om de gezondheid.
Tsja, ik kan wederkerig met dezelfde krachttermen gaan smijten. Ik wil daarin niet meegaan.
Wel stel ik vast dat wij zaken heel verschillend waarderen en afwegen. De distantie lijkt zo groot, dat we wel in hetzelfde land, maar niet in dezelfde wereld leven.
Ik denk toch dat je niet goed geïnformeerd bent (dat blijkt ook uit je bijdragen in dit topic). Dan is het logisch dat je zaken anders weegt. Verder is het nogal naïef om te denken dat de overheid erop uit is om mensenlevens te sparen; dat is helemaal de intentie niet van het beleid. Het mag misschien zo gebrácht worden, maar het is niet zo.
Laatst gewijzigd door Valcke op 26 feb 2021, 19:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5385
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: COVID-19

Bericht door pierre27 »

DDD schreef:
pierre27 schreef:
DDD schreef:https://regioonline.nl/landelijk/ds-kort-blijkt-racist/

Weer wat nieuws. Ds. Kort legt een direct verband tussen acceptatie van homoseksualiteit en het coronavirus. Ik denk overigens dat het nog maar de vraag is of ds. Kort echt een racist is, of dat hij gewoon een heel narrige manier van preken heeft. Het lijkt erop alsof hij racisten sprekend in zijn preek invoert, en vervolgens juist includeert, maar de manier van spreken is zo vreemd, dat ik mij kan voorstellen dat een gewone Nederlander er de helft niet van begrijpt.

Maar goed, je doet op deze manier wel een enorm beroep op de tolerantie van andere mensen. Ik kan mij goed voorstellen dat er mensen zijn die hier onmiddellijk een eind aan willen maken.
Ik kan er weinig racistisch in opluisteren. Ik kan me ook voorstellen dat er mensen zijn die dat willen beëindigen. Nietemin vind ik er weinig raars aan maar dat is persoonlijk.
Nou, de uitdrukking die zwartjes is natuurlijk tamelijk ongepast. Een normaal mens denkt zo niet, maar misschien komt dat in zijn gemeente wel voor.

De uitlatingen over homoseksualiteit en de houding tegenover de pers vind ik onaangenamer. Daarnaast is de toon in zijn algemeenheid heel cynisch en onaardig. Maar goed, mensen mogen onaangenaam zijn. Dat neemt niet weg dat ik het gek vind als iemand klaagt over mijn onaardige bijdragen op dit forum maar dit normaal vindt. :)
Het is dan de vraag wat is normaal, ik luister af en toe naar zijn preken en lees nog wel eens wat van hem, een beetje zijn stijl zegmaar. Aangezien jij en Ds Kort niet dezelfde personen zijn (althans daar ga ik wel van uit) is het logisch dat er verschillend over jullie reacties gedacht gaat worden. Jij komt echt wel anders bij mij over op dit forum dan ik denk over Ds Kort. Maar jullie mogen er beiden zijn hoor:)
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: COVID-19

Bericht door Zeeuw »

Vervolgde schreef:Wat weer een gezeur over onrechtmatig en hard getroffen worden. Dat personen worden getroffen zal zeker waar zijn. Maar de ondernemer is zich altijd van dat risico bewust. En hij mag van alles omdat er een vangnet is dat bijstand heet. Zou het zijn dat de ondernemer zich daarvoor tegoed voelt?
Onrechtmatig getroffen? Niemand en zeker niet die jongeren. Of is het normaal om ‘helemaal los’ te gaan. Is het normaal om niet te kunnen leven als je een dag niet kunt ‘feesten’? Dit soort kneuzen en anarchisten moet je heel anders aanpakken. Als het gaat om mensen die echt getroffen zijn dan wijs ik op mijn posting van 17 februari 15.54.
Uiteraard kan ik toegeven dat de overheid de zaken niet goed aanpakt. Daarover schreef ik eerder op 16 februari 17.53.

Waar komt dat verlangen naar vrijheid toch vandaan? Waar komt dat verlangen naar ‘normaal’ toch vandaan? Is wat nu ‘normaal’ genoemd wordt wel normaal? De aarde zal u voortbrengen doornen en distelen, heeft het eenmaal geklonken. Nu even niet genomen als een straf. Want dat genereert een fatalistische houding: we moeten het maar aanvaarden en over ons laten komen. Daarin is geen ruimte om te klagen of over onrecht te spreken, of hooguit als verwijt aan God.
Laat deze uitspraak nu de beschrijving zijn van de bittere werkelijkheid die de zonde heeft meegebracht. Mag daaruit dan ook de conclusie worden getrokken dat de huidige tijd met alle moeiten meer normaal is, dan de periode voor de pandemie? Waar is het besef gebleven dat die periode voor de pandemie een tijd van veel zegen in materiële zin was? Waar ligt de grond en het recht om dergelijke zegeningen als een permanent normaal te stellen? Ligt het niet veel meer voor de hand om het wegvallen van die zegen te omarmen, omdat daarmee een einde kwam aan het vreselijke misbruik van de zgn. vrijheid, het bandeloos geknuffel, en misbruik van voedsel en drank?
Als de huidige tijd meer als normaal is te beschouwen, vanwaar komt dan de verzuchting, zeker van jongeren dat ze het niet vol kunnen houden? Komt het niet daarvan dat ze verkeerd zijn opgevoed. Dat ze niet getraind zijn in het ondergaan en opvangen van tegenslagen? Dat het normaal zijn van pijn en verdriet hun niet is bijgebracht? Zou het niet veel christelijker zijn de hand in eigen boezem te steken en tot de belijdenis te komen: we oogsten wat we zelf hebben gezaaid!

Al dit geklaag klinkt in mijn oren als opstand tegen God van mensen die menen recht te hebben op barmhartigheid en daarom hun lot niet wensen te ondergaan, maar gewoon menen recht te hebben op van alles. Een onbegrensde vrijheid, de vrijheid van het menselijke IK. We sluiten onze ogen voor de pandemie, of in de woorden van de premier: we nemen het risico maar. We gaan spelen met mensenlevens, omdat we het zat zijn? Ach, het mag wat mensenlevens kosten, zodat wij ………. lekker onze eigen zin kunnen doen. Wat was ook alweer het gebod om het beste voor de naaste te zoeken?
Tot dit geklaag en gezeur stopt wat mij betreft een totale lock-down.
Grappig dat je met je laatste zin net zo goed laat zien dat je weinig goed voor een ander zoekt.
Vervolgde
Verbannen
Berichten: 506
Lid geworden op: 25 mar 2020, 11:38

Re: COVID-19

Bericht door Vervolgde »

Zeeuw schreef:Grappig dat je met je laatste zin net zo goed laat zien dat je weinig goed voor een ander zoekt.
Met mijn laatste zin geef ik uitdrukking aan mijn angst. En die angst is er niet voor het virus. Maar die is er wel voor de activiteit van de leeghoofdige massa-mens, die zich graag laat leiden door populisme. Komt een dergelijke massa van mensen in beweging dan is er geen houden meer aan en is de ellende niet te overzien. En een aantal bijdragen in dit topic laten zich lezen als een verzuchting om dat soort acties.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: COVID-19

Bericht door Tiberius »

Framboos schreef:
Tiberius schreef:@Jantje, Gouden horens zijn dat, maar verder helemaal mee eens, terwijl het effect van die maatregelen totaal niet aangetoond is, en wellicht zelfs averechts is.
Waar baseer je dit soort uitspraken op?

Zou de oplossing zijn om net te doen alsof covid 19 niet bestaat? In oktober was de wereld te klein, want oh, oh, de overheid grijpt te laat in. Nu is het andersom en is het weer gezeur. Je kunt het ook nooit goed doen.

Verder sluit ik me aan bij @ vervolgde
Wat ‘dit soort uitspraken ‘ betreft: er is geen begin van bewijs dat de avondklok werkt of het sluiten van de horeca. Eerder andersom: door de avondklok blijven jongeren bij elkaar slapen, dus dan weer grotere kans op besmetting.
Bij de horeca evenzo. Afgelopen weekend zag je mensen erg dicht bij elkaar zitten. Op een terras is het dan veiliger.

Nee, mij heb je niet horen klagen dat de overheid te laat ingrijpt, integendeel. En nee, dit zwabberbeleid is ook niet goed, nu niet en nooit. Deze ministers kunnen deze crisis gewoon niet aan. Laten ze dat gewoon toegeven en de zaak aan een goede crisismanager overdragen. Zo wordt het echt helemaal niets.

Ik las op nd.nl de volgende opiniebijdrage:: https://www.nd.nl/opinie/opinie/1022025 ... crisisteam . Dat geeft mijn mening goed weer.
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: COVID-19

Bericht door Zeeuw »

Vervolgde schreef:
Zeeuw schreef:Grappig dat je met je laatste zin net zo goed laat zien dat je weinig goed voor een ander zoekt.
Met mijn laatste zin geef ik uitdrukking aan mijn angst. En die angst is er niet voor het virus. Maar die is er wel voor de activiteit van de leeghoofdige massa-mens, die zich graag laat leiden door populisme. Komt een dergelijke massa van mensen in beweging dan is er geen houden meer aan en is de ellende niet te overzien. En een aantal bijdragen in dit topic laten zich lezen als een verzuchting om dat soort acties.
Ah, je post ging vooral over niet weerbaar zijnde mensen/jongeren. Er was weinig angst te bespeuren. Ik hoop dat je wat meer uit hoop mag gaan leven ipv angst dan.
Framboos
Berichten: 751
Lid geworden op: 12 jul 2017, 07:13

Re: COVID-19

Bericht door Framboos »

Tiberius schreef:
Framboos schreef:
Tiberius schreef:@Jantje, Gouden horens zijn dat, maar verder helemaal mee eens, terwijl het effect van die maatregelen totaal niet aangetoond is, en wellicht zelfs averechts is.
Waar baseer je dit soort uitspraken op?

Zou de oplossing zijn om net te doen alsof covid 19 niet bestaat? In oktober was de wereld te klein, want oh, oh, de overheid grijpt te laat in. Nu is het andersom en is het weer gezeur. Je kunt het ook nooit goed doen.

Verder sluit ik me aan bij @ vervolgde
Wat ‘dit soort uitspraken ‘ betreft: er is geen begin van bewijs dat de avondklok werkt of het sluiten van de horeca. Eerder andersom: door de avondklok blijven jongeren bij elkaar slapen, dus dan weer grotere kans op besmetting.
Bij de horeca evenzo. Afgelopen weekend zag je mensen erg dicht bij elkaar zitten. Op een terras is het dan veiliger.

Nee, mij heb je niet horen klagen dat de overheid te laat ingrijpt, integendeel. En nee, dit zwabberbeleid is ook niet goed, nu niet en nooit. Deze ministers kunnen deze crisis gewoon niet aan. Laten ze dat gewoon toegeven en de zaak aan een goede crisismanager overdragen. Zo wordt het echt helemaal niets.

Ik las op nd.nl de volgende opiniebijdrage:: https://www.nd.nl/opinie/opinie/1022025 ... crisisteam . Dat geeft mijn mening goed weer.
Er zijn aanwijzingen uit andere landen dat de avondklok wel degelijk enig effect zou kunnen hebben. Jouw stelling daarentegen dat het averechts zou werken is echter m.i. nergens op gegrond.

Ik ben het met je eens dat bepaalde dingen anders zouden kunnen, zoals testbeleid en snelheid van vaccineren.
Online
DDD
Berichten: 28480
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: COVID-19

Bericht door DDD »

Er zijn natuurlijk wel veel meer mensen die gaan logeren met deze avondklok. Dus het is inderdaad nog maar de vraag of dat gaat werken.

Ik begin ook steeds geïrriteerder te worden door het wanbeleid van de regering. Waarom is er nog steeds geen uitbreiding van de ziekenhuiscapaciteit?
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: COVID-19

Bericht door Jantje »

Vervolgde schreef:Wat weer een gezeur over onrechtmatig en hard getroffen worden. Dat personen worden getroffen zal zeker waar zijn. Maar de ondernemer is zich altijd van dat risico bewust. En hij mag van alles omdat er een vangnet is dat bijstand heet. Zou het zijn dat de ondernemer zich daarvoor tegoed voelt?
Onrechtmatig getroffen? Niemand en zeker niet die jongeren. Of is het normaal om ‘helemaal los’ te gaan. Is het normaal om niet te kunnen leven als je een dag niet kunt ‘feesten’? Dit soort kneuzen en anarchisten moet je heel anders aanpakken. Als het gaat om mensen die echt getroffen zijn dan wijs ik op mijn posting van 17 februari 15.54.
Uiteraard kan ik toegeven dat de overheid de zaken niet goed aanpakt. Daarover schreef ik eerder op 16 februari 17.53.

Waar komt dat verlangen naar vrijheid toch vandaan? Waar komt dat verlangen naar ‘normaal’ toch vandaan? Is wat nu ‘normaal’ genoemd wordt wel normaal? De aarde zal u voortbrengen doornen en distelen, heeft het eenmaal geklonken. Nu even niet genomen als een straf. Want dat genereert een fatalistische houding: we moeten het maar aanvaarden en over ons laten komen. Daarin is geen ruimte om te klagen of over onrecht te spreken, of hooguit als verwijt aan God.
Laat deze uitspraak nu de beschrijving zijn van de bittere werkelijkheid die de zonde heeft meegebracht. Mag daaruit dan ook de conclusie worden getrokken dat de huidige tijd met alle moeiten meer normaal is, dan de periode voor de pandemie? Waar is het besef gebleven dat die periode voor de pandemie een tijd van veel zegen in materiële zin was? Waar ligt de grond en het recht om dergelijke zegeningen als een permanent normaal te stellen? Ligt het niet veel meer voor de hand om het wegvallen van die zegen te omarmen, omdat daarmee een einde kwam aan het vreselijke misbruik van de zgn. vrijheid, het bandeloos geknuffel, en misbruik van voedsel en drank?
Als de huidige tijd meer als normaal is te beschouwen, vanwaar komt dan de verzuchting, zeker van jongeren dat ze het niet vol kunnen houden? Komt het niet daarvan dat ze verkeerd zijn opgevoed. Dat ze niet getraind zijn in het ondergaan en opvangen van tegenslagen? Dat het normaal zijn van pijn en verdriet hun niet is bijgebracht? Zou het niet veel christelijker zijn de hand in eigen boezem te steken en tot de belijdenis te komen: we oogsten wat we zelf hebben gezaaid!

Al dit geklaag klinkt in mijn oren als opstand tegen God van mensen die menen recht te hebben op barmhartigheid en daarom hun lot niet wensen te ondergaan, maar gewoon menen recht te hebben op van alles. Een onbegrensde vrijheid, de vrijheid van het menselijke IK. We sluiten onze ogen voor de pandemie, of in de woorden van de premier: we nemen het risico maar. We gaan spelen met mensenlevens, omdat we het zat zijn? Ach, het mag wat mensenlevens kosten, zodat wij ………. lekker onze eigen zin kunnen doen. Wat was ook alweer het gebod om het beste voor de naaste te zoeken?
Tot dit geklaag en gezeur stopt wat mij betreft een totale lock-down.
Het is een lang verhaal, maar er klopt weinig van. Het spijt me.

De illusie die je schetst dat jongeren nu geen drank meer drinken en niet meer 'feesten', is daar een pijnlijk voorbeeld van.

Verder geheel eens met @Tiberius in dit deelonderwerp.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Hendrien
Berichten: 1328
Lid geworden op: 01 mar 2012, 17:44

Re: COVID-19

Bericht door Hendrien »

Het beleid is willekeurig. De winkels die open mogen zijn echt heel druk. Bijv. Kruidvat, Hoogvliet, ja eigenlijk allemaal. Ook een ijs- en chocoladewinkel. En dan mogen er in de Intratuin en Ikea bijv. maar een paar mensen per uur winkelen. Ik vind dit echt onbegrijpelijk!
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: COVID-19

Bericht door Herman »

De Hoge Raad en ik zijn het dus eens dat het besluit van de lagere rechter niet deugde. :modo

Een niet onbelangrijk detail van de dagelijkse nieuwsreuring.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: COVID-19

Bericht door Tiberius »

Herman schreef:De Hoge Raad en ik zijn het dus eens dat het besluit van de lagere rechter niet deugde. :modo

Een niet onbelangrijk detail van de dagelijkse nieuwsreuring.
Ik verwacht dat de eerste de beste Europese rechter gehakt maakt van deze uitspraak. Van dit vonnis blijft in Straatsburg of Luxemburg geen spaan heel.
Gebruikersavatar
Bonny
Berichten: 2472
Lid geworden op: 03 aug 2007, 16:29
Locatie: In partibus infidelium
Contacteer:

Re: COVID-19

Bericht door Bonny »

Tot mijn eigen stomme verbazing kan ik wel een eind meegaan in de redeneringen van vervolgde over dit onderwerp.
The Groom's still waiting at the altar
Plaats reactie