COVID-19

Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3042
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: COVID-19

Bericht door Lilian1975 »

Lilian1975 schreef:
artistiek schreef:
Terri schreef:
Een ding is duidelijk, de corona crisis openbaart ook dat anarchie en insubordinatie in ons aller hart leeft.
Hetzij op een goddeloze manier, hetzij op een vrome wijze.
Absoluut, ik was vroeger ook niet de braafste van de klas :) , maar als regels en wetten in proportie zijn tegenover bijv. dreigend gevaar zal niemand daar tegen in gaan. Naar mijn mening is dat nu niet het geval. Dat verklaart misschien ook dat afgelopen weekend de mensen massaal de straat op gingen in Berlijn/Londen/Parijs...
Klinkt als een zeer optimistisch mensbeeld. De Heere had gezegd gij zult niet van dje boom eten. Levensgevaarlijk, gij zult sterven. Toch deden we het. En sinds die tijd doen we niet anders.
Sorry @artisrtiek dit was een wat overtrokken reactie van mij. Zie nu pas hoe en waarom je het zei.
Gebruikersavatar
Delftenaar
Berichten: 1467
Lid geworden op: 07 jul 2017, 21:20

Re: COVID-19

Bericht door Delftenaar »

windorgel schreef:Van de grieppandemie van 1968 had ik nog nooit gehoord. Dacht dat de Spaanse griep de laatste pandemie was.
Sinds de Spaanse griep zijn er diverse pandemieen geweest, die gelukkig minder erg waren dan die griep (die trouwens nu een van de normale griepvirussen is):
- de Aziatische griep van 1957
- de Hongkonggriep van 1968
- Mexicaanse griep van 2009

Al die pandemieen werden door een influenzavirus veroorzaakt. En zorgde dus voor de griep.
Nu is het een coronavirus. Er zijn aanwijzingen dat de pandemie van 1890-1895 ook door een coronavirus werd veroorzaakt. Dat virus veroorzaakt nu alleen een verkoudheid.
Dat is de reden waarom ik denk dat dit virus na afloop van de pandemie onder ons zal blijven als veroorzaker van een (zware) verkoudheid. Tot vorig jaar waren er vier coronavirussen die een verkoudheid konden veroorzaken, naast het meer algemene rhinovirus.
Vanaf 2021, of 2022, afhankelijk van het verloop van de pandemie, zijn er dus vijf i.p.v. vier coronavirussen die een (zwaardere) verkoudheid kunnen veroorzaken.
Erskinees
Berichten: 2749
Lid geworden op: 14 jun 2018, 21:15

Re: COVID-19

Bericht door Erskinees »

Volgens de GGD laten "ontzettend veel" mensen zonder klachten zich testen. Ergens anders lees ik dat er nog genoeg commerciële laboratoria plek hebben om testen uit te voeren. Zijn de mensen die zich laten testen dan het probleem, of het niet genoeg contracteren van laboratoria? https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/234664 ... e-weg.html
Gebruikersavatar
Anselmus
Berichten: 1135
Lid geworden op: 27 aug 2019, 19:18

Re: COVID-19

Bericht door Anselmus »

Fides Quaerens Intellectum
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9190
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: COVID-19

Bericht door parsifal »

https://www.nu.nl/coronavirus/6075543/g ... nawet.html

Heeft Klaver hier een punt? Om eerlijk te zijn denk ik het wel. Noodwetten zijn soms nodig, maar het is verontrustend als de regering teveel buiten de controle van het parlement kan doen.

Het is een groot probleem dat de partijen in het parlement vaak meer lijken te denken aan het partijbelang dan aan het volgen van idealen voor het land (SGP is wat dat betreft een heel positieve uitzondering). Dit maakt controle door het parlement in gevallen van nood moeilijker. Toch denk ik dat het wel nodig blijft.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: COVID-19

Bericht door Mara »

parsifal schreef:https://www.nu.nl/coronavirus/6075543/g ... nawet.html

Heeft Klaver hier een punt?
Wat dit betreft wel:
"Het is toch raar dat de Tour de France wel kan rondfietsen en de voetballers om de drie dagen getest kunnen worden, maar dat dit in het onderwijs of de zorg niet kan?"

En niet alleen in de TdF, ook in de andere sporten zoals voetbal, evenals in de filmwereld wordt volop en vaak getest.
Het zal toch geen kwestie van geld zijn, hoop ik?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Delftenaar
Berichten: 1467
Lid geworden op: 07 jul 2017, 21:20

Re: COVID-19

Bericht door Delftenaar »

Het geeft wel aan wat men in de maatschappij belangrijk vind. Sport en spel gaan kennelijk voor zorg en onderwijs.
Habitat
Berichten: 771
Lid geworden op: 27 mei 2016, 21:08

Re: COVID-19

Bericht door Habitat »

Delftenaar schreef:Het geeft wel aan wat men in de maatschappij belangrijk vind. Sport en spel gaan kennelijk voor zorg en onderwijs.
Zorg is deze maanden toch echt wel het belangrijkste geweest. Alles draait om covid. Als je gaat uitrekenen hoeveel er direct of indirect uitgegeven wordt aan de zorg dan zijn het gigabedragen. Er is zelfs een land bijna voor stilgezet. En nog steeds worden er miljarden aan steun uitgegeven om de druk op de zorg laag te houden. Zorg staat deze maanden toch echt wel met stip op nummer 1.
Christen
Berichten: 768
Lid geworden op: 23 okt 2019, 21:32

Re: COVID-19

Bericht door Christen »

Anselmus schreef:Het RD doet een onderzoek
https://www.rd.nl/vandaag/binnenland/rd ... -1.1691967

Ingevuld.
"Hoed u voor het "kan niet"." - Maarten Luther
-DIA-
Berichten: 32738
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: COVID-19

Bericht door -DIA- »

Christen schreef:
Anselmus schreef:Het RD doet een onderzoek
https://www.rd.nl/vandaag/binnenland/rd ... -1.1691967

Ingevuld.
Ook ingevuld.
Helemaal aan het eind krijg je de boodschap de de onderzoeker 'koekjes' gebruikt, en dat was niet vooraf gezegd. Dat vindt ik niet fijn. Het is niet het RD, zo ik begrijp, maar een extern onderzoeksbureau.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Hendrien
Berichten: 1338
Lid geworden op: 01 mar 2012, 17:44

Re: COVID-19

Bericht door Hendrien »

Mijn man kon bijna niet geloven dat dit een enquête van het RD is. Met al die complot vragen.
Ambtenaar
Berichten: 9190
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: COVID-19

Bericht door Ambtenaar »

Hendrien schreef:Mijn man kon bijna niet geloven dat dit een enquête van het RD is. Met al die complot vragen.
Het is eenvoudig. Ze gaan na of mensen die in complottheorieën geloven vertrouwen hebben in de instituties.

Uitkomst zal zijn dat hoger opgeleiden vertrouwen hebben in de overheid en RIVM en de complottheorieën verwerpen en dat lager opgeleiden weinig vertrouwen hebben in de instituties en de complottheorieën omarmen. Daarnaast zal uitwijzen dat hoe rechtser de kerk, hoe minder vertrouwen men heeft in de overheid en hoe meer men de complottheorieën omarmt.
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: COVID-19

Bericht door Bezorgd »

Ambtenaar schreef:
Hendrien schreef:Mijn man kon bijna niet geloven dat dit een enquête van het RD is. Met al die complot vragen.
Het is eenvoudig. Ze gaan na of mensen die in complottheorieën geloven vertrouwen hebben in de instituties.

Uitkomst zal zijn dat hoger opgeleiden vertrouwen hebben in de overheid en RIVM en de complottheorieën verwerpen en dat lager opgeleiden weinig vertrouwen hebben in de instituties en de complottheorieën omarmen. Daarnaast zal uitwijzen dat hoe rechtser de kerk, hoe minder vertrouwen men heeft in de overheid en hoe meer men de complottheorieën omarmt.
Ja, denk je serieus dat het aan de opleiding ligt?
Ik vraag me dat af.
Als ik bv de video's zie van ' Een oorlog reeds verloren' https://eenoorlogreedsverloren.nl/ zijn dat allemaal hoogopgeleiden. Net als veel gesprekspartners bij Lange Frans.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12008
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: COVID-19

Bericht door Herman »

Het rd-publiek is aardig hoog opgeleid. Verder bestaan complottheorieën bij de gratie van het leggen van heel veel verbanden, die er wel of niet zouden zijn. Een gemiddelde laagopgeleide ziet door de bomen het bos niet meer.

Overigens is het best interessant om eens te googlen op de nieuwe technieken die al een tijdje bestonden maar die nu op grote schaal toegepast zouden kunnen gaan worden, zoals ID2020.
HersteldHervormd
Berichten: 6065
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: COVID-19

Bericht door HersteldHervormd »

Bezorgd schreef:
Ambtenaar schreef:
Hendrien schreef:Mijn man kon bijna niet geloven dat dit een enquête van het RD is. Met al die complot vragen.
Het is eenvoudig. Ze gaan na of mensen die in complottheorieën geloven vertrouwen hebben in de instituties.

Uitkomst zal zijn dat hoger opgeleiden vertrouwen hebben in de overheid en RIVM en de complottheorieën verwerpen en dat lager opgeleiden weinig vertrouwen hebben in de instituties en de complottheorieën omarmen. Daarnaast zal uitwijzen dat hoe rechtser de kerk, hoe minder vertrouwen men heeft in de overheid en hoe meer men de complottheorieën omarmt.
Ja, denk je serieus dat het aan de opleiding ligt?
Ik vraag me dat af.
Als ik bv de video's zie van ' Een oorlog reeds verloren' https://eenoorlogreedsverloren.nl/ zijn dat allemaal hoogopgeleiden. Net als veel gesprekspartners bij Lange Frans.
Dat noem ik polarisatie.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Plaats reactie