COVID-19

Gebruikersavatar
Roos2018
Berichten: 842
Lid geworden op: 01 aug 2018, 02:16
Locatie: CA - USA

Re: COVID-19

Bericht door Roos2018 »

Gebruikersavatar
Delftenaar
Berichten: 1467
Lid geworden op: 07 jul 2017, 21:20

Re: COVID-19

Bericht door Delftenaar »

Dat past in een plaatje. Ook mensen die de griep hebben gehad (de "echte", niet de ziekteverschijnselen die we gemakshalve een griepje noemen) doen er vaak maanden over om weer volledig de oude te zijn. Tijdens de pandemie van 1968 zag je dat bijvoorbeeld.

Overigens zijn er aanwijzingen dat de pandemie van 1890 door een coronavirus veroorzaakt werd.
Gebruikersavatar
Jeremiah
Berichten: 1473
Lid geworden op: 25 mar 2016, 12:43

Re: COVID-19

Bericht door Jeremiah »

Tiberius schreef:*Nog onvoldoende gewaarborgd.
De app gebruikt je locatie niet, de app verzamelt geen persoonsgegevens, de app gebruikt geen Mac adressen e.d. maar gebruikt en unieke identifier die elke 5 minuten ververst, volledig anoniem dus. Wat zou jij er nog aan toe willen voegen?
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12024
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: COVID-19

Bericht door Herman »

Wie heeft trouwens het recht om een coronamelding in de app te zetten? Als ik dat zelf kan, dan kan ik mooi mijn sociale omgeving lamleggen door een valse melding te doen.
Gebruikersavatar
Anselmus
Berichten: 1150
Lid geworden op: 27 aug 2019, 19:18

Re: RE: Re: COVID-19

Bericht door Anselmus »

refo schreef:
Anselmus schreef:
Jeremiah schreef:
GGotK schreef: Wie heeft deze app al gedownload? Bewust wel of niet gedaan?
Gedownload, de mensen die de app bewust niet downloaden begrijp ik niet.
Ik ga hem bewust niet downloaden en heb daar meerdere redenen voor.
Één van de redenen: stel, ik loop 15 minuten in de supermarkt, blijf overal goed vandaan, ontsmet alles, houdt afstand, kassamedewerker achter een spatscherm, of zelfs via zelfscankassa, contactloos betaald, ja mogelijk draag ik zelfs een ffp2 masker. Krijg je twee weken later een app dat iemand besmet was, bijvoorbeeld de kassamedewerker met de vraag om in quarantaine te gaan. De kans is vrijwel 0 dat ik besmet ben geraakt, maar omdat de app niet weet hoever ik in de buurt was van de kassamedewerker krijg ik toch een app en zou ik in theorie in quarantaine moeten.

Verder is nog onduidelijk welke datagiganten bij de gegevens kunnen.

Ik heb nog meer redenen, maar bovenstaande vind ik al voldoende voor een kritische afweging.
Je moet 15 minuten dichtbij bij iemand in de buurt zijn geweest. En als je 15 minuten bij die caissière in de buurt was, is de kans groter dan nul.
Je hoeft niet in quarantaine, maar moet je laten testen en thuis op de uitslag wachten.
En tot de uitslag bekend is moet je in quarantaine :huhu .
Fides Quaerens Intellectum
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33281
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: COVID-19

Bericht door Tiberius »

Jeremiah schreef:
Tiberius schreef:*Nog onvoldoende gewaarborgd.
De app gebruikt je locatie niet, de app verzamelt geen persoonsgegevens, de app gebruikt geen Mac adressen e.d. maar gebruikt en unieke identifier die elke 5 minuten ververst, volledig anoniem dus. Wat zou jij er nog aan toe willen voegen?
Ik citeer de AP.
Wim Anker
Berichten: 3895
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: COVID-19

Bericht door Wim Anker »

Tiberius schreef:
Jeremiah schreef:
Tiberius schreef:*Nog onvoldoende gewaarborgd.
De app gebruikt je locatie niet, de app verzamelt geen persoonsgegevens, de app gebruikt geen Mac adressen e.d. maar gebruikt en unieke identifier die elke 5 minuten ververst, volledig anoniem dus. Wat zou jij er nog aan toe willen voegen?
Ik citeer de AP.
De bezwaren zijn gericht op de onderliggende software in android en iOS. Het is AP onduidelijk hoe daarin privacy is geborgd en nog wat geneuzel (over de servers waar e.e.a op draait).

Met alle respect, maar dan zou de AP negatief moeten adviseren over het gebruik van android en iOS, ofwel smartphones.

Dit is typisch indekgedrag. Alsof de RDW een auto afkeurt omdat ze niet weten hoe het wegdek erbij ligt.
Gebruikersavatar
Jeremiah
Berichten: 1473
Lid geworden op: 25 mar 2016, 12:43

Re: RE: Re: COVID-19

Bericht door Jeremiah »

Anselmus schreef:
refo schreef: Je hoeft niet in quarantaine, maar moet je laten testen en thuis op de uitslag wachten.
En tot de uitslag bekend is moet je in quarantaine :huhu .
N dagje thuis is toch niet zo erg?
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: COVID-19

Bericht door Mara »

Vanmorgen was ik bij de dierenarts en dan is anderhalve meter afstand dus ook niet aan de orde.
Ik moest poes vasthouden, zodat de dokter bloed af kon nemen.
Ik zei tegen haar, eigenlijk zou je de baasjes moeten verplichten om een mondmasker te dragen.
Zij had inmiddels het virus al opgelopen, in april.

Ik las bij een premium artikel (dus kan het niet lezen) dat huisartsen vinden dat een mondkapje ook thuis gedragen moet worden.
Maar dat is ondoenlijk.
Bovendien kun je elkaar dan alsnog besmetten, met een meermaals gebruikte handdoek, via het toilet, e.d.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33281
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: COVID-19

Bericht door Tiberius »

Mara schreef:Ik las bij een premium artikel (dus kan het niet lezen) dat huisartsen vinden dat een mondkapje ook thuis gedragen moet worden.
Wat let hen? Heel goed dat ze dat doen.
Chrisje72
Berichten: 1485
Lid geworden op: 09 apr 2012, 11:50

Re: RE: Re: COVID-19

Bericht door Chrisje72 »

Herman schreef:Wie heeft trouwens het recht om een coronamelding in de app te zetten? Als ik dat zelf kan, dan kan ik mooi mijn sociale omgeving lamleggen door een valse melding te doen.
Dat doe jij samen met de ggd. Je geeft dan een bepaalde code die aan de ggd, ik denk dat dat een soort autorisatie stap is om te voorkomen dat je een valse melding doet er je hele sociale omgeving lamlegt.
DDD
Berichten: 28688
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: COVID-19

Bericht door DDD »

Maar het lijkt me toch wel handig om zoveel mogelijk een eigen handdoek te gebruiken? Als ik bezoek krijg, hang ik daarvoor een aparte handdoek op.
Chrisje72
Berichten: 1485
Lid geworden op: 09 apr 2012, 11:50

Re: COVID-19

Bericht door Chrisje72 »

Toch niet in het toilet??
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3979
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: COVID-19

Bericht door Terri »

Chrisje72 schreef:Toch niet in het toilet??
Vrienden van ons hebben het keurig voor elkaar. Een apart haakje met handdoek voor de gasten ( sticker met naam; gast) en na t bezoek, gelijk in de was.
In toilet en keuken, ik ervaar dat als prettig, zorgvuldig en verzorgend :)
coco
Berichten: 357
Lid geworden op: 27 mei 2016, 06:00

Re: COVID-19

Bericht door coco »

Mara schreef:Vanmorgen was ik bij de dierenarts en dan is anderhalve meter afstand dus ook niet aan de orde.
Ik moest poes vasthouden, zodat de dokter bloed af kon nemen.
Ik zei tegen haar, eigenlijk zou je de baasjes moeten verplichten om een mondmasker te dragen.
Zij had inmiddels het virus al opgelopen, in april.

Ik las bij een premium artikel (dus kan het niet lezen) dat huisartsen vinden dat een mondkapje ook thuis gedragen moet worden.
Maar dat is ondoenlijk.
Bovendien kun je elkaar dan alsnog besmetten, met een meermaals gebruikte handdoek, via het toilet, e.d.
Wat is de volgende stap? Een algeheel verbod op ademhalen? Mij wordt de adem inmiddels wel ontnomen door deze mega hoax. Het meest stuitend vind ik nog wel dat er mensen zijn die doen aan nog strengere zelfcensuur dan hen al opgelegd wordt vanuit de overheid. Ideeën opperen hoe het NOG strenger kan. Waar eindigt dit? Wanneer ontwaken we?
Ik geloof niet dat dit virus het oordeel is. Het oordeel zit in het zelfvernietigend vermogen van de mens. In hun hijgerige hang naar (schijn)veiligheid is men bereid ALLES op te geven. Ook op dit forum ligt de nadruk duidelijk op de eigen verantwoordelijkheid, niet in het vertrouwen op God. Juist van reformatorische christenen zou je een andere houding verwachten, maar helaas. Het oog is vol vertrouwen geslagen op een seculiere overheid. Men gaat uit van zuivere intenties en voelt niet meer aan dat het zaakje stinkt (want ja, we zijn toch zeker geen complotdenkers?!) De macht van het kwaad wordt hier, mijns inziens, vreselijk onderschat.
:hi
Plaats reactie