COVID-19

Wim Anker
Berichten: 3895
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: COVID-19

Bericht door Wim Anker »

refo schreef:Dat is precies tegengesteld aan wat er werkelijk staat in de advertentie. Laster, noemen we zoiets.
De laatste zin:
In tegenstelling tot de supermarkt hoeft u bij ons aan boord niet op te letten. Het wordt een zorgeloze vakantie
Hier staat toch gewoon dat gedragsregels aan boord niet in acht genomen hoeven worden? Het wordt gerechtvaardigd door de maatregelen die genomen zijn. Dat is onzinnig.
Gebruikersavatar
Anselmus
Berichten: 1150
Lid geworden op: 27 aug 2019, 19:18

Re: RE: Re: RE: Re: COVID-19

Bericht door Anselmus »

Valcke schreef:
Anselmus schreef:
Valcke schreef: (...) een verpleegster (...)
Zullen we afspreken nooit meer deze titel te gebruiken? De kamer laat al zien dat er weinig respect is voor deze beroepsgroep, laten we in ieder geval hun beschermde beroepstitel correct gebruiken?
Excuus. Ik zei het echter volstrekt niet uit gebrek aan respect. Ik zal voortaan proberen te spreken over 'verpleegkundige'.
Excuses is niet nodig, stukje bewustwording misschien wel. Ik zie het ook gebeuren bij columnisten/opiniemakers zoals Bart-Jan Spruyt in zijn column van april. We zeggen van een ICT-er ook niet dat hij een computergebruiker is Afbeelding.
Fides Quaerens Intellectum
Pioenroosje
Berichten: 253
Lid geworden op: 24 mei 2018, 14:35

Re: COVID-19

Bericht door Pioenroosje »

@Anselmus: serieuze vraag: waarom is het gebruik van het woord verpleegster een teken van disrespect? Is dat omdat je er dan vanuit gaat dat het een vrouw betreft? Of is er een andere reden?
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10438
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: COVID-19

Bericht door Orchidee »

Je moet denk ik verpleegKUNDIGE zeggen
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Hoopvol
Berichten: 1305
Lid geworden op: 20 mar 2020, 07:36

Re: COVID-19

Bericht door Hoopvol »

Orchidee schreef:Je moet denk ik verpleegKUNDIGE zeggenAfbeelding
Tja, ligt er toch maar aan hoe simpel je het bekijkt, een verpleegkundige is kundig in het verplegen. Een verpleegster is een ster in hetzelfde verplegen :D.

Dit doet me denken aan Arnol Kox, de pas overleden stadsprediker van Eindhoven: Hoe is het meneer? Heerlijk natuurlijk! Bij de man is het altijd mannelijk, bij de vrouw is het altijd vrouwelijk, en bij de Heer is het altijd heerlijk.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12036
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: RE: Re: RE: Re: COVID-19

Bericht door Herman »

Anselmus schreef:
Valcke schreef: (...) een verpleegster (...)
Zullen we afspreken nooit meer deze titel te gebruiken? De kamer laat al zien dat er weinig respect is voor deze beroepsgroep, laten we in ieder geval hun beschermde beroepstitel correct gebruiken?
Overdrijven is ook een vak. Titulatuur doet helemaal niet terzake, behalve voor eergevoelige mensen.
Gebruikersavatar
Delftenaar
Berichten: 1467
Lid geworden op: 07 jul 2017, 21:20

Re: COVID-19

Bericht door Delftenaar »

Mara schreef:Dat laatste heeft vooral te maken met het feit dat het vaccin – aangeduid als Sputnik V – slechts kortdurend onder mensen is getest en de Russen de gehele derde klinische fase hebben overgeslagen."
scientias.nl
In feite rollen ze nu de derde klinische fase uit: de eigen bevolking is proefpersoon. Die methode stamt nog uit de Sovjet-tijd. In de Sovjet-Unie keek men niet altijd op een mensenleven meer of minder en in sommige gevallen was de bevolking dan niets meer dan een "onderzoeksobject".

Tijdens de Koude Oorlog bleek dat al. Wil je weten wat kernstraling met mensen doet? Dan hou je pal naast een stad een kernproef. Als dan 85% van de bevolking van dat stadje kanker krijgt weet je dat er een verband is.

Voor ons huiveringwekkend, daar heel normaal. Vandaar nu deze attitude rond het vaccin.
Gebruikersavatar
Roos2018
Berichten: 842
Lid geworden op: 01 aug 2018, 02:16
Locatie: CA - USA

Re: COVID-19

Bericht door Roos2018 »

2 : 10 SGPers geloven in complottheorie:
https://www.rd.nl/vandaag/binnenland/tw ... -1.1687655
-DIA-
Berichten: 32745
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: COVID-19

Bericht door -DIA- »

Wie kan er nu in een *onbewezen* theorie geloven?
Dat lijkt me niet snugger, net als diegenen die een evolutietheorie aanhangen.
Ook ongelooflijk.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Jeremiah
Berichten: 1473
Lid geworden op: 25 mar 2016, 12:43

Re: COVID-19

Bericht door Jeremiah »

Anselmus schreef:
Valcke schreef: (...) een verpleegster (...)
Zullen we afspreken nooit meer deze titel te gebruiken? De kamer laat al zien dat er weinig respect is voor deze beroepsgroep, laten we in ieder geval hun beschermde beroepstitel correct gebruiken?
Zuster?
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23846
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: COVID-19

Bericht door refo »

Ze noemen mij vaak boekhouder, daar stoor ik me ook niet aan.
CvdW
Berichten: 2944
Lid geworden op: 23 mar 2015, 13:07

Re: COVID-19

Bericht door CvdW »

Ik kan mij de irritaties wel begrijpen. Op het mbo is nu ook een verpleegkundige opleiding. Natuurlijk noemen ze zich niet mbo-verpleegkundige. Voor een hbo-v is dat niet leuk.
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10450
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: COVID-19

Bericht door Zita »

CvdW schreef:Ik kan mij de irritaties wel begrijpen. Op het mbo is nu ook een verpleegkundige opleiding. Natuurlijk noemen ze zich niet mbo-verpleegkundige. Voor een hbo-v is dat niet leuk.
Ik weet ook niet hoe logisch het allemaal is. Wie een docentenopleiding doet, wordt geen onderwijskundige, maar docent. Onderwijskundigen zijn juist degenen die niet in de praktijk van het onderwijs werken, maar ideetjes hebben vanaf de zijlijn. Bij verpleegkunde word je verpleegkundige, en is het juist weer heel fout om verpleegster of verpleger te zeggen, terwijl dat wel precies weergeeft wat deze mensen doen.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12036
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: COVID-19

Bericht door Herman »

refo schreef:Ze noemen mij vaak boekhouder, daar stoor ik me ook niet aan.
Zo noem ik mijzelf ook, hetgeen de office-manager of kantoor is komen corrigeren: nee we zíjn een accountantskantoor.

Ja, en?
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: COVID-19

Bericht door Jantje »

Ik vind het gezeur op de vierkante centimeter. Als je maar genoeg verdient om rond te komen, dan maakt het helemaal niet uit hoe het beroep bij naam wordt genoemd.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Plaats reactie