COVID-19

Valcke
Berichten: 7630
Lid geworden op: 31 aug 2018, 17:55

Re: COVID-19

Bericht door Valcke »

refo schreef:In het ziekenhuis in Dirksland en Gouda moeten assistentes na ieder handeling uitgebreid ontsmetten. Dokters en verpleegsters daarentegen trekken zich nergens wat van aan. Geen gezichtsbedekking ook.
Zegt de arts: ik zal uw bloeddruk even meten. Begeleider staat op om afstand te geven . Zegt de arts: blijft u maar zitten!
Je vraagt je dan toch af wat er aan de hand is. Met name in Dirksland hebben ze toch wel wat meegemaakt. Of weten de dokters toch meer dan wij of het RIVM?
De arm om de bloeddruk te meten zat waarschijnlijk aan de andere kant van de begeleider. Dan snap ik het wel dat de begeleider mag blijven zitten.
Gebruikersavatar
Bourdon16
Berichten: 1499
Lid geworden op: 29 apr 2019, 21:21
Locatie: Land van Heusden

Re: COVID-19

Bericht door Bourdon16 »

Ik luisterde zojuist de volgende aflevering

https://youtu.be/ktFDN5cBFgw

Het verbaast mij dat de pcr test helemaal niet vaststelt of iemand corona heeft en/of besmettelijk is.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: COVID-19

Bericht door Mara »

Dit is opgehangen op de camping die deze week in het nieuws was en waar zoveel jongeren besmet zijn geraakt.
Afbeelding

Ik heb er maar een woord voor. Oerstom.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: COVID-19

Bericht door Jantje »

Oerstom? Dat is wel heel erg zachtjes uitgedrukt.

Ik vind het gewoon belachelijk.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Valcke
Berichten: 7630
Lid geworden op: 31 aug 2018, 17:55

Re: COVID-19

Bericht door Valcke »

Oerstom of belachelijk? Natuurlijk niet. Iemand moet in quarantaine of moet niet in quarantaine. Er is niet nog een soort tussenweg, namelijk een 'campingbandje'. Als je op grond van contactonderzoek niet in quarantaine moet, dan mag je dus gewoon naar de supermarkt, naar een museum, enzovoort.

Het zou ook gek zijn wanneer er hier een besmettingsgeval in de straat is, ik een bandje moet dragen dat ik uit een 'verdachte' straat kom. Nogmaals: het is quarantaine of géén quarantaine. Daar zit niets tussenin.
Laatst gewijzigd door Valcke op 15 aug 2020, 14:06, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5648
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: COVID-19

Bericht door Dodo »

Jantje schreef:Oerstom? Dat is wel heel erg zachtjes uitgedrukt.

Ik vind het gewoon belachelijk.
Oerstom is een veel krachtigere uitdrukking dan belachelijk.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23854
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: COVID-19

Bericht door refo »

Valcke schreef:
refo schreef:In het ziekenhuis in Dirksland en Gouda moeten assistentes na ieder handeling uitgebreid ontsmetten. Dokters en verpleegsters daarentegen trekken zich nergens wat van aan. Geen gezichtsbedekking ook.
Zegt de arts: ik zal uw bloeddruk even meten. Begeleider staat op om afstand te geven . Zegt de arts: blijft u maar zitten!
Je vraagt je dan toch af wat er aan de hand is. Met name in Dirksland hebben ze toch wel wat meegemaakt. Of weten de dokters toch meer dan wij of het RIVM?
De arm om de bloeddruk te meten zat waarschijnlijk aan de andere kant van de begeleider. Dan snap ik het wel dat de begeleider mag blijven zitten.
De begeleider zat hopeloos in de weg. De arts frommelde er voor langs.
Wim Anker
Berichten: 3895
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: COVID-19

Bericht door Wim Anker »

Dodo schreef:
Jantje schreef:Oerstom? Dat is wel heel erg zachtjes uitgedrukt.

Ik vind het gewoon belachelijk.
Oerstom is een veel krachtigere uitdrukking dan belachelijk.
Vanmorgen grote advertentie in RD over bootreisje met Amecitia. Selling point: Aan boord geen restricties. Zorgeloos op vakantie!
Valcke
Berichten: 7630
Lid geworden op: 31 aug 2018, 17:55

Re: COVID-19

Bericht door Valcke »

refo schreef:De begeleider zat hopeloos in de weg. De arts frommelde er voor langs.
Dat is inderdaad krom. Maar volgens het RIVM-protocol geldt de 1,5 meter niet voor de zorg en hoeven de zorgverleners ook geen mondkapje om wanneer ze binnen 1,5 meter komen. Ook wanneer een verpleegkundige bv. een oudere op bed legt, waardoor de 1,5 meter niet gehandhaafd wordt, hoeft zij geen mondkapje op. Het is inderdaad allemaal buitengewoon krom, en ik heb hier al eerder op gewezen.
Laatst gewijzigd door Valcke op 15 aug 2020, 15:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: COVID-19

Bericht door Jantje »

Wim Anker schreef:
Dodo schreef:
Jantje schreef:Oerstom? Dat is wel heel erg zachtjes uitgedrukt.

Ik vind het gewoon belachelijk.
Oerstom is een veel krachtigere uitdrukking dan belachelijk.
Vanmorgen grote advertentie in RD over bootreisje met Amecitia. Selling point: Aan boord geen restricties. Zorgeloos op vakantie!
Het is inderdaad de zotheid gekroond.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23854
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: COVID-19

Bericht door refo »

Dat is precies tegengesteld aan wat er werkelijk staat in de advertentie. Laster, noemen we zoiets.
Gebruikersavatar
Anselmus
Berichten: 1157
Lid geworden op: 27 aug 2019, 19:18

Re: RE: Re: COVID-19

Bericht door Anselmus »

Valcke schreef: (...) een verpleegster (...)
Zullen we afspreken nooit meer deze titel te gebruiken? De kamer laat al zien dat er weinig respect is voor deze beroepsgroep, laten we in ieder geval hun beschermde beroepstitel correct gebruiken?
Fides Quaerens Intellectum
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: COVID-19

Bericht door Mara »

Jantje schreef:
Wim Anker schreef:
Dodo schreef:
Jantje schreef:Oerstom? Dat is wel heel erg zachtjes uitgedrukt.

Ik vind het gewoon belachelijk.
Oerstom is een veel krachtigere uitdrukking dan belachelijk.
Vanmorgen grote advertentie in RD over bootreisje met Amecitia. Selling point: Aan boord geen restricties. Zorgeloos op vakantie!
Het is inderdaad de zotheid gekroond.
En de intensivisten, SEH artsen maar waarschuwen.

En wat te denken van dit nieuws?
"Eén op de tien Nederlanders gelooft dat het coronavirus een groot complot is. Dat blijkt uit een onderzoek van Kieskompas waarover Trouw bericht. Vooral de aanhang van rechtse partijen denkt dat er samenzweringen zijn en dat er vieze spelletjes worden gespeeld.
Zo vinden veel PVV- (22 procent) en SGP-stemmers (29 procent) de bewering dat er bij de toediening van een coronavaccin een chip wordt geïnjecteerd om mensen permanent te kunnen volgen, geloofwaardig of heel geloofwaardig.
Ook zijn er veel ondervraagden die denken dat het virus is ontwikkeld door farmaceutische bedrijven, of dat de Chinese overheid het virus heeft ontwikkeld om de sterkste economie in de wereld te worden."
RTLnieuws

Of dit:
"Gisteren maakte president Vladimir Poetin bekend dat zijn land – als eerste land ter wereld – een coronavaccin heeft goedgekeurd. En dat betekent dat het vaccin nu binnen de Russische landsgrenzen wijdverspreid kan worden. Poetin presenteerde het als een overwinning. Maar wetenschappers zijn bijzonder sceptisch.

Dat laatste heeft vooral te maken met het feit dat het vaccin – aangeduid als Sputnik V – slechts kortdurend onder mensen is getest en de Russen de gehele derde klinische fase hebben overgeslagen."
scientias.nl
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Valcke
Berichten: 7630
Lid geworden op: 31 aug 2018, 17:55

Re: RE: Re: COVID-19

Bericht door Valcke »

Anselmus schreef:
Valcke schreef: (...) een verpleegster (...)
Zullen we afspreken nooit meer deze titel te gebruiken? De kamer laat al zien dat er weinig respect is voor deze beroepsgroep, laten we in ieder geval hun beschermde beroepstitel correct gebruiken?
Excuus. Ik zei het echter volstrekt niet uit gebrek aan respect. Ik zal voortaan proberen te spreken over 'verpleegkundige'.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: COVID-19

Bericht door Jantje »

refo schreef:Dat is precies tegengesteld aan wat er werkelijk staat in de advertentie. Laster, noemen we zoiets.
Ik lees niets anders dan wat @Wim Anker citeert. Dus ik ben het helemaal met hem eens.

En dan heb ik het nog niet eens over de schandalige prijs die ze voor zo'n bootreisje vragen. Dan is het eten nog niet eens meegerekend.

Het materialisme moet zijn doorgang vinden, of er nu wel of geen Corona is. Je zou bijna denken: ten koste van alles. Of ben ik nu te scherp?
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Plaats reactie