COVID-19

Online
DDD
Berichten: 28647
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: COVID-19

Bericht door DDD »

Terri schreef:WHO: pandemie is aan het versnellen
De coronapandemie is aan het versnellen, zo waarschuwt Tedros Adhanom Ghebreyesus, hoofd van de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO). Gisteren kwamen er wereldwijd ruim 150.000 bevestigde coronagevallen bij. Dat is het hoogste aantal op een dag tot nu toe.

Bijna de helft van die nieuwe besmettingen werd geteld in Noord- en Zuid-Amerika. Maar ook in Zuid-Azië en het Midden-Oosten kwamen er veel nieuwe gevallen bij. "We komen in een nieuwe, gevaarlijke fase", zei Tedros, die benadrukte dat maatregelen om het virus in te dammen vooral moeten blijven gelden. "Het virus is zich nog steeds snel aan het verspreiden, het is nog steeds dodelijk en de meeste mensen zijn er nog steeds vatbaar voor."


Bron; NOS

Wat moet je nu weer met dit stuk?
Bidden lijkt me het beste. Verder kun je er vast niet veel aan doen.
Online
DDD
Berichten: 28647
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: COVID-19

Bericht door DDD »

Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23839
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: COVID-19

Bericht door refo »

Transparantie is inderdaad ver te zoeken.
Gebruikersavatar
Delftenaar
Berichten: 1467
Lid geworden op: 07 jul 2017, 21:20

Re: COVID-19

Bericht door Delftenaar »

Tegenwoordig vinden mensen het fijn om in complottheorieën te geloven.
Het overschreeuwt hun angst denk ik dan.
Habitat
Berichten: 771
Lid geworden op: 27 mei 2016, 21:08

Re: COVID-19

Bericht door Habitat »

Het laatste onderdeel van het artikel (het citaat en het interview met Pieter Klok) vond ik interessant. Het is een wat vreemde uitspraak voor een hoofdredacteur van een (kritische) krant maar toch kan ik het mij wel voorstellen. Het was de 1e week van lockdown. Is dat het moment om meteen het RIVM neer te sabelen? En hoeveel meer weet een redactie van een krant dan het RIVM? In die zin kan ik me voorstellen dat de Volkskrant op dat moment terughoudend was met kritiek.
Gebruikersavatar
Roos2018
Berichten: 842
Lid geworden op: 01 aug 2018, 02:16
Locatie: CA - USA

Re: COVID-19

Bericht door Roos2018 »

R = 2,88 in Duitsland momenteel.
Bron: Koch Institut
Oorzaak: enkele serieuze besmettingshaarden:
- uitbraak bij Duits vleesbedrijf: ruim 1300 besmettingen bij Tonnies.
- kwetsbare immigranten die te dicht op elkaar wonen.

Mensen hebben de afgelopen tijd weer veel meer contact met elkaar gehad, grote groepen bijeen, veel demonstraties.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9189
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: COVID-19

Bericht door parsifal »

Roos2018 schreef:R = 2,88 in Duitsland momenteel.
Bron: Koch Institut
Oorzaak: enkele serieuze besmettingshaarden:
- uitbraak bij Duits vleesbedrijf: ruim 1300 besmettingen bij Tonnies.
- kwetsbare immigranten die te dicht op elkaar wonen.

Mensen hebben de afgelopen tijd weer veel meer contact met elkaar gehad, grote groepen bijeen, veel demonstraties.
Die R waarde op deze manier gebruiken is zinloos. Het zegt niets over de verspreiding in Duitsland als geheel. R0=1 is op deze manier niet eens een drempel.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17326
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: COVID-19

Bericht door huisman »

parsifal schreef:
Roos2018 schreef:R = 2,88 in Duitsland momenteel.
Bron: Koch Institut
Oorzaak: enkele serieuze besmettingshaarden:
- uitbraak bij Duits vleesbedrijf: ruim 1300 besmettingen bij Tonnies.
- kwetsbare immigranten die te dicht op elkaar wonen.

Mensen hebben de afgelopen tijd weer veel meer contact met elkaar gehad, grote groepen bijeen, veel demonstraties.
Die R waarde op deze manier gebruiken is zinloos. Het zegt niets over de verspreiding in Duitsland als geheel. R0=1 is op deze manier niet eens een drempel.
Eens. R0 waarde heeft niet zoveel zin bij kleine getallen. Uitbraakjes zoals in de vleesindustrie zullen nog wel regelmatig voorkomen maar zijn vrij eenvoudig te beheersen.
Trouwens doordat de besmetting plaats vindt in een wat jongere leeftijdsgroep zie je amper ziekenhuisopnames na een besmettingsgolf in bv de slachthuizen.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9189
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: COVID-19

Bericht door parsifal »

Ons artikel over kudde-immuniteit staat nu online. https://science.sciencemag.org/content/ ... ce.abc6810
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
Delftenaar
Berichten: 1467
Lid geworden op: 07 jul 2017, 21:20

Re: COVID-19

Bericht door Delftenaar »

Tijdens de recente uitbraak in Peking is gebleken dat het virus gemuteerd was. Dat is positief omdat mutaties vrijwel altijd maken dat een infectie minder ernstig wordt.
Keerzijde is wel dat de besmettelijkheid toeneemt (waarbij meer mensen het overleven, met minder ernstige gevolgen).

In ieder geval geeft dit aanleiding om te denken dat dit virus zal muteren tot een normale verkoudheid, net zoals de andere coronavirussen dat nu al zijn.
Habitat
Berichten: 771
Lid geworden op: 27 mei 2016, 21:08

Re: COVID-19

Bericht door Habitat »

parsifal schreef:Ons artikel over kudde-immuniteit staat nu online. https://science.sciencemag.org/content/ ... ce.abc6810
Allereerst gefeliciteerd met deze publicatie!
En dank dat u het met ons deelt. Ik zal een dezer dagen eens rustig de tijd nemen voor de inhoud van het artikel.
Erasmiaan
Berichten: 8596
Lid geworden op: 17 okt 2005, 21:25

Re: COVID-19

Bericht door Erasmiaan »

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/politie ... aatregelen

Vanaf 1 juli geen limiet aan aantal bezoekers bijeenkomst (w.o. kerkdienst). Ik denk dat het bezoek van Grapperhaus aan de GGiN in Barneveld toch een gunstige invloed heeft gehad, al is het waarschijnlijk maar een klein schakeltje geweest.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17326
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: COVID-19

Bericht door huisman »

Erasmiaan schreef:https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/politie ... aatregelen

Vanaf 1 juli geen limiet aan aantal bezoekers bijeenkomst (w.o. kerkdienst). Ik denk dat het bezoek van Grapperhaus aan de GGiN in Barneveld toch een gunstige invloed heeft gehad, al is het waarschijnlijk maar een klein schakeltje geweest.
Maar door het handhaven van de anderhalve meter gaat het in kleinere kerkgebouwen geen verandering geven.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33246
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: COVID-19

Bericht door Tiberius »

Ik verwacht dat die anderhalve meter maatregel er ook spoedig afgaat; en terecht.
Gebruikersavatar
Bonny
Berichten: 2472
Lid geworden op: 03 aug 2007, 16:29
Locatie: In partibus infidelium
Contacteer:

Re: COVID-19

Bericht door Bonny »

Tiberius schreef:Ik verwacht dat die anderhalve meter maatregel er ook spoedig afgaat; en terecht.
Wat maakt dat je die verwachting hebt?
The Groom's still waiting at the altar
Plaats reactie