COVID-19

Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12059
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: COVID-19

Bericht door Herman »

Ambtenaar schreef:
Tiberius schreef: Het zijn ook niet de 'meeste mensen' die het daarover hebben; de 'meeste mensen' vinden het wel best, heb ik het idee.
Ik doelde op gebruikers van Refoforum met mijn uitspraak over 'de meeste mensen'.
'Als de privacy van zo’n app niet 100% geborgd is, dan kan die app er niet komen', zei AP-voorzitter Aleid Wolfsen vanmorgen bij BNR.
Dan moet Aleid Wolfsen keihard aan de bak. Er zijn namelijk ontzettend veel apps die allerlei informatie verzamelen van gebruikers. Daar doet hij niet zoveel tegen. Beetje een geval van profilering op het verkeerde moment, wat mij betreft.
De zorg is zo'n beetje de strengst beveiligde sector als het gaat om AVG. Achter iemands persoonlijke ziektegeschiedenis komen is gemiddeld genomen erger dan een gestolen bankrekeningnummer.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33310
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: COVID-19

Bericht door Tiberius »

Klopt, omdat dat bijzondere persoonsgegevens zijn; financiële informatie is dat niet.
merel
Berichten: 9843
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: COVID-19

Bericht door merel »

Gritje schreef:
merel schreef:De overheid is zeker geen betrouwbare partij. Kijk maar naar de kinderopvangtoeslag affaire en de beerput die bij de belastingdienst open gegaan is. Ook de RIVM heeft in het Q koorts zaak steken laten vallen op veel vlakken. Dus in dat kader ben ik ook wel sceptisch en volg niet klakkeloos.

Iets heel anders; ik blijf mij wel over lege schappen in supermarkten verbazen. Hebben jullie dat ook? Nu doe ik maar 1 keer per week boodschappen en straks is het 9 dagen geleden, maar de schappen met meel en bloem zijn al 4 weken leeg. Idem met wc papier, volkoren pasta, zilvervliesrijst, houdbare melk en veel diepvriesgroente. Hamsteren mensen nog steeds of loopt de distributie spaak?

En ik ben straks wel huiverig voor de vele afspraken die op ons pad komen als de boel meer vrijgegeven wordt. Alles is nu afgezegd ( tandarts, kapper, artsenbezoek etc) en komt straks langzaam weer op gang.
Mensen schijnen bloem en meel nog wel te hamsteren, als het is bijgevuld is het binnen een dag weer uitverkocht. (Aldus de supermarktketen waar onze zoon werkt) en de distributie loopt spaak doordat meel en bloem van onze supermarkt uit polen komt.
Ik heb het maar online besteld, greep ook elke keer mis.
De rest is hier gewoon te krijgen, misschien niet altijd het merk wat ik wil maar het is er wel.

En al die sfspraken, ik denk er nog maar niet teveel over. Vindt het nu wel lekker rustig zo.
De supermarkt waar ik het gevraagd heb, vertelde doodleuk dat meel en bloem geen prioriteit waren en daarom niet geleverd werd. Ik heb vervolgens gevraagd wat wel prioriteit had en toen zeiden ze wc papier, maar konden ook niet aangeven waarom die schappen al 4 weken leeg waren.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: COVID-19

Bericht door Mara »

Een Limburgse huisarts zegt dat hij mensen genezen heeft die met het COVID virus waren besmet:
Via sociale media zag ik een aantal artsen uit andere landen die de therapie toepasten. Het gaat om een combinatie van hydrochloroquine, zink en azitromycine. Dat is een heel oud malariamiddel. Dat blijkt dus effectief. Ik weet het, het waren maar acht patiënten, maar ze waren allemaal weer snel beter. Het is een veilige en goede behandeling voor mensen van wie je twijfelt of je ze moet doorsturen naar het ziekenhuis, maar die wel alle coronaklachten hadden.”
Telegraaf.nl

De eerste is het bekende malariamiddel en hij voegde er het mineraal zink aan toe en het a.b. Zitromax. Die laatste heeft mede een soort ontstekingsremmende werking en wordt ook langdurig toegepast bij bepaalde chronische aandoeningen.
Zo bijzonder is het niet en ik kan me niet voorstellen dat artsen op de I C daar ook niet over hebben nagedacht.
Blijkbaar zag hij niets in de vitamine C therapie.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Bertiel
Berichten: 4620
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: COVID-19

Bericht door Bertiel »

veel misleidende koppen op de diverse nieuwssites.
Wel zorgelijk!
Nu weer over immuniteit, onbekend of milde klachten wel immuniteit geeft.
Nee... meneer van Dissel zegt dat er minder antistoffen zijn, maar dat dit slechts 1 van de factoren is die immuniteit geeft...
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
alexv
Berichten: 486
Lid geworden op: 02 apr 2013, 01:18

Re: COVID-19

Bericht door alexv »

https://www.youtube.com/watch?v=3EGmwG- ... e=youtu.be


Goed nieuws voor patiënten, niet voor de farmaceuten.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: COVID-19

Bericht door Mara »

alexv schreef:https://www.youtube.com/watch?v=3EGmwG- ... e=youtu.be
Goed nieuws voor patiënten, niet voor de farmaceuten.
Twee postings terug lezen en je kunt zien dat ik dit al had gepost. Niet het filmpje, wel het bericht.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9201
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: COVID-19

Bericht door parsifal »

Bertiel schreef:veel misleidende koppen op de diverse nieuwssites.
Wel zorgelijk!
Nu weer over immuniteit, onbekend of milde klachten wel immuniteit geeft.
Nee... meneer van Dissel zegt dat er minder antistoffen zijn, maar dat dit slechts 1 van de factoren is die immuniteit geeft...
Het is wel interessant. Als er minder antistoffen zijn betekent dat dan geen immuniteit of verminderde immuniteit? Ik weet dat voor kinkhoest de immuniteit na vaccinatie vermindert, waardoor je weer besmet kunt worden. Echter als je dan besmet wordt, wordt je minder ziek en ben je (waarschijnlijk?) minder besmettelijk. Ik kan me voorstellen als er al wat antistoffen zijn, dat het immuunsysteem wel met een voorsprong begint t.o.v. het virus.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gritje
Berichten: 233
Lid geworden op: 24 apr 2018, 21:36

Re: COVID-19

Bericht door Gritje »

merel schreef: De supermarkt waar ik het gevraagd heb, vertelde doodleuk dat meel en bloem geen prioriteit waren en daarom niet geleverd werd. Ik heb vervolgens gevraagd wat wel prioriteit had en toen zeiden ze wc papier, maar konden ook niet aangeven waarom die schappen al 4 weken leeg waren.
Maandag was bij ons weer bloem, 1 merk maar er stond weer wat. Maar het schijnt dat deze supermarkt (BONI) het redelijk goed heeft geregeld. Ze zitten ook alleen maar in het midden en noordoosten van het land. Misschien dat dat wat scheelt. (Ben benieuwd of ze het nu nog hebben, zal onze zoon er vanavond eens op laten letten.)
Wc papier was hier ook meestal wel op voorraad, bij de kruidvat hadden ze een maximum aan aantal pakken ingesteld, zag ik. Alleen paracetamol en vitamine c is volledig uitverkocht, dat hamsteren ze blijkbaar hier
alexv
Berichten: 486
Lid geworden op: 02 apr 2013, 01:18

Re: COVID-19

Bericht door alexv »

Mara schreef:
alexv schreef:https://www.youtube.com/watch?v=3EGmwG- ... e=youtu.be
Goed nieuws voor patiënten, niet voor de farmaceuten.
Twee postings terug lezen en je kunt zien dat ik dit al had gepost. Niet het filmpje, wel het bericht.


Sorry Mara, ik schaam me wild.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9201
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: COVID-19

Bericht door parsifal »

De nieuwe RIVM data zien er niet heel slecht uit. Het aantal nieuwe IC opnames per dag lijkt ongeveer een kwart minder dan een week terug. Binnenkort komt er dan weer meer ruimte en hopelijk kunnen de scholen na de meivakantie weer open.

In Zweden is het nu spannend. Er is nog ruimte op de ICs zelfs in Stockholm. Het aantal doden per dag lijkt te stijgen, maar vrijwel lineair. Het aantal nieuwe IC opnames stijgt iets in het geheel van Zweden, terwijl in Stockholm het al een tijd vrij constant is.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12059
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: COVID-19

Bericht door Herman »

Hier de tabellen van deze ochtend:

https://www.tweedekamer.nl/sites/defaul ... dissel.pdf

Pagina 7 rechts is wat mij betreft de grafiek die ertoe doet.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: COVID-19

Bericht door Mara »

Door de coronacrisis mogen er nog maar maximaal dertig mensen aanwezig zijn bij een uitvaart. Uitvaartverzorgers doen er daarom alles aan om ondanks alles voor een mooi afscheid te zorgen. Zoals een drive-through condoleance, waar nabestaanden vanuit de auto hun laatste eer kunnen bewijzen.

Bij Dunweg Uitvaartzorg bieden ze de drive-through sinds vrijdag aan. "Een van mijn collega's kende het fenomeen uit de Verenigde Staten. Daar is een drive-through heel gebruikelijk", zegt eigenaar Alexander van der Pijl tegen Editie NL.
https://www.rtlnieuws.nl/editienl/artik ... s-uitvaart
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Ambtenaar
Berichten: 9202
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: COVID-19

Bericht door Ambtenaar »

Herman schreef:Hier de tabellen van deze ochtend:

https://www.tweedekamer.nl/sites/defaul ... dissel.pdf

Pagina 7 rechts is wat mij betreft de grafiek die ertoe doet.
Waarom? Covid is toch geen seizoensgriep? Ik vind vooral de tweede grafiek op pagina 10 van belang, het aantal mensen op de IC.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17367
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: COVID-19

Bericht door huisman »

Hier de nieuwste cijfers met achtergronden. Weer wat beter dan gisteren


https://www.rivm.nl/sites/default/files ... 281%29.pdf

En dan net het bericht dat voor het eerst een daling te zien is binnen de IC. 16 mensen minder op IC dan gisteren.

Dit is een onverwacht snelle afname. Alle prognoses geven nog een behoorlijke stijging tot einde april. Dit is goed nieuws maar nog te fragiel om roekeloos te gaan worden.

Net een boodschap gedaan en ik schrok toch wel van de drukte.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Plaats reactie