COVID-19

Valcke
Berichten: 7616
Lid geworden op: 31 aug 2018, 17:55

Re: COVID-19

Bericht door Valcke »

Adje schreef:Gewoon doorgaan met kerkdiensten organiseren zal in ieder geval ook geen respect afdwingen.
In de tijd waarin we leven niet, nee. Omdat we nagenoeg een heidens land geworden zijn. Kerkgang staat voor de moderne mens in hetzelfde rijtje als recreatie of het bezoeken van een evenement. Dat was in vroeger eeuwen anders. (Daarmee zeg ik overigens niet dat 'gewone' kerkdiensten nu aan te bevelen zijn, begrijp mij niet verkeerd.)
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23841
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: COVID-19

Bericht door refo »

Bertiel schreef:Wij hopen 28 augustus te trouwen... ik hoop dat het allemaal door mag gaan zoals we hopen

laten we hopen dat de kerken eerder open gaan. Het is goed thuis te luisteren maar ik ga liever op!

Weet iemand waar de aantallen van de ic opnames wordt bijgehouden naast rivm site
Stichting-nice.nl
Bertiel
Berichten: 4596
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: COVID-19

Bericht door Bertiel »

Dank u. Afnemende stijging klopt dus wel
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: COVID-19

Bericht door Jantje »

Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17333
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: COVID-19

Bericht door huisman »

Jantje schreef:Zeer ernstig, zeer zorgelijk!
https://nos.nl/artikel/2329320-verder-a ... ekort.html
Dit protocol is een must. Altijd gereed zijn voor een worst case scenario . Bij defensie doen wij niet anders. Elke oefening in de tijd van de koude oorlog eindigde met nucleaire wapens. Daar waren wij voor getraind. Toch gebeurde het nooit. Mijn verwachting is dat dit protocol niet in deze crisis nodig zal zijn.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: COVID-19

Bericht door Jantje »

huisman schreef:
Jantje schreef:Zeer ernstig, zeer zorgelijk!
https://nos.nl/artikel/2329320-verder-a ... ekort.html
Dit protocol is een must. Altijd gereed zijn voor een worst case scenario . Bij defensie doen wij niet anders. Elke oefening in de tijd van de koude oorlog eindigde met nucleaire wapens. Daar waren wij voor getraind. Toch gebeurde het nooit. Mijn verwachting is dat dit protocol niet in deze crisis nodig zal zijn.
Laten we het hopen en bidden.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Ambtenaar
Berichten: 9190
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: COVID-19

Bericht door Ambtenaar »

Artikel uit het FD met als kop;

Ondernemers en academici: haal Nederland van het slot
Onder druk van de dagelijkse sterftebulletins van het RIVM is kritiek op het kabinetsbeleid even taboe. Maar onder ondernemers en academici groeit de onrust. Is het offer dat de samenleving betaalt om mensenlevens te redden niet te groot?
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9193
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: COVID-19

Bericht door parsifal »

Dit is zeker geen aanrader om andere uitzendingen van deze show te kijken, maar Bill Gates heeft vaak zinnige dingen te zeggen over infectieziekten.
https://youtu.be/iyFT8qXcOrM
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Adje
Berichten: 621
Lid geworden op: 11 jan 2019, 10:09

Re: COVID-19

Bericht door Adje »

Ambtenaar schreef:Artikel uit het FD met als kop;

Ondernemers en academici: haal Nederland van het slot
Onder druk van de dagelijkse sterftebulletins van het RIVM is kritiek op het kabinetsbeleid even taboe. Maar onder ondernemers en academici groeit de onrust. Is het offer dat de samenleving betaalt om mensenlevens te redden niet te groot?
Ik verwacht dat na afloop van de coronacrisis het kabinet, terecht of niet terecht, bakken kritiek over zich heen gaat krijgen.

Hoeveel mensenlevens mag dat voorstel van ondernemers en academici gaan kosten? Denkt men dat er dan geen onrust gaat komen,?
Bruna
Berichten: 1739
Lid geworden op: 27 feb 2016, 16:00
Locatie: brunarefoforum@gmail.com

Re: COVID-19

Bericht door Bruna »

Zeeuw schreef:Wat ik bijzonder vindt is, dat deze moeilijke situatie, voor ons gezin tot nu toe juist goed uitpakt. Met een vrouw met een burnout, is het fijn dat ik, verplicht, moet thuiswerken en de kinderen les kan geven en het gezin laten draaien. Hoe dit anders had gemoeten, hadden we rond 15 maart geen idee van.
Sterkte. Kun je dan wel je werk er doorheen krijgen?
Het slokt wel veel tijd op tussendoor bij mij. Hierdoor moet ik vroeg beginnen of s avonds nog om aan m’n uren te komen.
Ambtenaar
Berichten: 9190
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: COVID-19

Bericht door Ambtenaar »

Adje schreef:
Hoeveel mensenlevens mag dat voorstel van ondernemers en academici gaan kosten? Denkt men dat er dan geen onrust gaat komen,?
Economische achteruitgang kost ook heel veel levensjaren. De welvaart neemt sterk af, waardoor de levensverwachting ook afneemt. De vraag is of je ouden van dagen nu moet redden door de boel op slot te gooien met alle negatieve gevolgen van dien.
Adje
Berichten: 621
Lid geworden op: 11 jan 2019, 10:09

Re: COVID-19

Bericht door Adje »

Ambtenaar schreef:
Adje schreef:
Hoeveel mensenlevens mag dat voorstel van ondernemers en academici gaan kosten? Denkt men dat er dan geen onrust gaat komen,?
Economische achteruitgang kost ook heel veel levensjaren. De welvaart neemt sterk af, waardoor de levensverwachting ook afneemt. De vraag is of je ouden van dagen nu moet redden door de boel op slot te gooien met alle negatieve gevolgen van dien.
Leg dit voorstel eens voor aan de ouderen, zou ik mee willen geven aan die ondernemers en academici...
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9193
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: COVID-19

Bericht door parsifal »

Ambtenaar schreef:
Adje schreef:
Hoeveel mensenlevens mag dat voorstel van ondernemers en academici gaan kosten? Denkt men dat er dan geen onrust gaat komen,?
Economische achteruitgang kost ook heel veel levensjaren. De welvaart neemt sterk af, waardoor de levensverwachting ook afneemt. De vraag is of je ouden van dagen nu moet redden door de boel op slot te gooien met alle negatieve gevolgen van dien.
Maar wat is de economische achteruitgang? Wat gaat nu werkelijk verloren door deze crisis? Er is nog even veel voedsel, er gaat geen kennis verloren, huizen en infrastructuur staan nog steeds. Mensen hebben tijdelijk een ander bestedingspatroon, waardoor welvaart verplaatst (en sommige mensen werkeloos raken), maar aan het eind van de crisis hebben we weer dezelfde zaken nodig en weten we dat we sommige zaken harder nodig hebben (zoals zorg en medisch personeel, winkelpersoneel etc).
Ik zie dat de werkeloosheid een groot probleem is en dat er economische gevolgen zijn, maar geeft dat niet deels aan dat we een kapot systeem hebben? We proberen mensen er van te overtuigen een buffer te hebben zodat ze een paar maanden ziek zijn kunnen doorstaan, maar zou een economisch systeem niet dezelfde buffer behoren te hebben, zeker als de noodzakelijke producten er nog steeds in overvloed zijn.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: COVID-19

Bericht door eilander »

Adje schreef:
Ambtenaar schreef:
Adje schreef:
Hoeveel mensenlevens mag dat voorstel van ondernemers en academici gaan kosten? Denkt men dat er dan geen onrust gaat komen,?
Economische achteruitgang kost ook heel veel levensjaren. De welvaart neemt sterk af, waardoor de levensverwachting ook afneemt. De vraag is of je ouden van dagen nu moet redden door de boel op slot te gooien met alle negatieve gevolgen van dien.
Leg dit voorstel eens voor aan de ouderen, zou ik mee willen geven aan die ondernemers en academici...
Ik weet niet precies waarom Ambtenaar het zo kil zegt, alsof het een berekening is. En alsof ik tegen mijn oude vader moet zeggen: sorry pa, maar de economie gaat eraan als we jou willen redden dus dat doen we niet.

Je kunt het ook anders zeggen natuurlijk. Dat je de kwetsbaren in de samenleving (want het gaat niet alleen maar om ouderen) vooral op hun eigen verantwoordelijkheid wijst. Winkels open, maar we moeten massaal klaar staan om ouderen te helpen zodat ze zelf niet naar de winkel hoeven. Enzovoorts. Minder van bovenaf opleggen, meer aan mensen zelf overlaten.

Ik denk overigens dat Ambtenaar de gevolgen voor de economie hier wel overdrijft. Er moet m.i. toch wel heel wat gebeuren als de economie zodanig lijdt dat de levensverwachting van Nederlanders significant afneemt. Daar zou ik toch wel graag wat onderbouwing van zien.
Geytenbeekje
Berichten: 8286
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: COVID-19

Bericht door Geytenbeekje »

We hebben sowieso de Europese Unie die toch al iedere maan voor k weet niet hoeveel miljard geld strooit dus daar kunnen wij ook nog wel even op teren.
Plaats reactie