COVID-19

Wim Anker
Berichten: 3875
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: COVID-19

Bericht door Wim Anker »

parsifal schreef:Laten we eerst afwachten hoeveel immuniteit er is in een paar maanden. Het zou best eens veel meer kunnen zijn dan we denken.
Sanquin start nu, of binnenkort, met testen bij de mensen die bloed geven. Volgens de directeur zou die uitkomst aardig representatief moeten zijn. Ik ben benieuwd.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9166
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: COVID-19

Bericht door parsifal »

Valcke schreef:
huisman schreef:
parsifal schreef:Laten we eerst afwachten hoeveel immuniteit er is in een paar maanden. Het zou best eens veel meer kunnen zijn dan we denken.
Dat is inderdaad een heel belangrijke. Hopelijk komt daar de komende tijd duidelijkheid over.
Het scheelt nogal of straks 3% of 40% van de bevolking immuun is.

Vraagje. Ik lees dat tot 25% besmet kan raken zonder ook maar enige klacht te ontwikkelen. Worden deze mensen dan wel immuun?
Ik vraag mij af wat 'besmet' in dit verband is. Ieder overspringend virusje is nog geen besmetting. Pas als het lichaam echt reageert, komen er m.i. antistoffen. Ik vraag mij dus inderdaad zeer af of 'zonder enige klacht' wel leidt tot immuniteit.
Over het algemeen betekent besmet, besmet genoeg om door het immuunsysteem opgeruimd te moeten worden. Dus inderdaad immuun.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Wim Anker
Berichten: 3875
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: COVID-19

Bericht door Wim Anker »

parsifal schreef:Laten we eerst afwachten hoeveel immuniteit er is in een paar maanden. Het zou best eens veel meer kunnen zijn dan we denken.
Is er enige aanleiding tot dit denken? Een moraliteit van zeg 1 procent en 5000 doden (het is (nog) veel minder) levert een 500 000 mensen die corana hebben gehad. Dat is nog geen 5% van de bevolking?
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17256
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: COVID-19

Bericht door huisman »

Jantje schreef:
huisman schreef:
Wim Anker schreef:
Dat is toch wat geprobeerd is bij de eerste gevallen? Tot het niet meer vol te houden viel.
Tot carnaval roet in het eten gooide. Daarom evenementen verbieden tot vaccin en de anderhalve meter regel handhaven tot vaccin..
Vallen kerkdiensten daar ook onder, wat jou betreft?
Voorlopig vallen kerkdiensten daar zeker onder.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Online
Bertiel
Berichten: 4557
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: COVID-19

Bericht door Bertiel »

huisman schreef: Zie het in fasen gebeuren. Hier mijn verwachting die op niets is gebaseerd.
1. Onderwijs gefaseerd opstarten. Eerst P.O daarna de rest. (P.O. na de meivakantie, de rest na de zomervakantie)
2. Einde thuiswerken. (Juni)
3. Horeca +kerken weer open (Juni/Juli)
4. Toestaan van grote evenementen.(2021)
Zie je dit nog steeds gebeuren huisman?
En hoe denken anderen hierover?
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17256
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: COVID-19

Bericht door huisman »

Bertiel schreef:
huisman schreef: Zie het in fasen gebeuren. Hier mijn verwachting die op niets is gebaseerd.
1. Onderwijs gefaseerd opstarten. Eerst P.O daarna de rest. (P.O. na de meivakantie, de rest na de zomervakantie)
2. Einde thuiswerken. (Juni)
3. Horeca +kerken weer open (Juni/Juli)
4. Toestaan van grote evenementen.(2021)
Zie je dit nog steeds gebeuren huisman?
En hoe denken anderen hierover?
Ongeveer wel. Kerken zou best wel later kunnen worden (september?)
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Ambtenaar
Berichten: 9152
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: COVID-19

Bericht door Ambtenaar »

Wim Anker schreef:
Sanquin start nu, of binnenkort, met testen bij de mensen die bloed geven. Volgens de directeur zou die uitkomst aardig representatief moeten zijn. Ik ben benieuwd.
Vergeet de rioolwaterzuiveringsinstallaties niet.
Online
Bertiel
Berichten: 4557
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: COVID-19

Bericht door Bertiel »

Wij hopen 28 augustus te trouwen... ik hoop dat het allemaal door mag gaan zoals we hopen

laten we hopen dat de kerken eerder open gaan. Het is goed thuis te luisteren maar ik ga liever op!

Weet iemand waar de aantallen van de ic opnames wordt bijgehouden naast rivm site
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: COVID-19

Bericht door Jantje »

Ik hoop van harte dat de kerken begin juli weer opengaan. Het is ook mijn gebed.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33199
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: COVID-19

Bericht door Tiberius »

Jantje schreef:Ik hoop van harte dat de kerken begin juli weer opengaan. Het is ook mijn gebed.
Ik hoop begin mei.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: COVID-19

Bericht door Jantje »

Tiberius schreef:
Jantje schreef:Ik hoop van harte dat de kerken begin juli weer opengaan. Het is ook mijn gebed.
Ik hoop begin mei.
Zeker. Eerder hoop ik altijd, hoewel dat naar de mensen gesproken onmogelijk is. Toch moeten we wel erkennen: Want geen ding zal bij God onmogelijk zijn. (Lukas 1: 47)
En in dat licht probeer ik verwachting te houden.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9166
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: COVID-19

Bericht door parsifal »

Ambtenaar schreef:
Wim Anker schreef:
Sanquin start nu, of binnenkort, met testen bij de mensen die bloed geven. Volgens de directeur zou die uitkomst aardig representatief moeten zijn. Ik ben benieuwd.
Vergeet de rioolwaterzuiveringsinstallaties niet.
Ik denk niet dat die veel info geven over het aantal. Alleen of er in bepaalde streken enkele besmette mensen zijn.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9166
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: COVID-19

Bericht door parsifal »

Wim Anker schreef:
parsifal schreef:Laten we eerst afwachten hoeveel immuniteit er is in een paar maanden. Het zou best eens veel meer kunnen zijn dan we denken.
Is er enige aanleiding tot dit denken? Een moraliteit van zeg 1 procent en 5000 doden (het is (nog) veel minder) levert een 500 000 mensen die corana hebben gehad. Dat is nog geen 5% van de bevolking?
Als er redelijk wat asymptomatische gevallen zijn kan de mortaliteit behoorlijk lager zijn. Ook in Korea zijn dan genoeg besmettingen gemist.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
Jeremiah
Berichten: 1471
Lid geworden op: 25 mar 2016, 12:43

Re: COVID-19

Bericht door Jeremiah »

Bertiel schreef:
huisman schreef: Zie het in fasen gebeuren. Hier mijn verwachting die op niets is gebaseerd.
1. Onderwijs gefaseerd opstarten. Eerst P.O daarna de rest. (P.O. na de meivakantie, de rest na de zomervakantie)
2. Einde thuiswerken. (Juni)
3. Horeca +kerken weer open (Juni/Juli)
4. Toestaan van grote evenementen.(2021)
Zie je dit nog steeds gebeuren huisman?
En hoe denken anderen hierover?
Ik denk dat bovenstaande post behoorlijk optimistisch is. Ik hoop het van harte natuurlijk maar realiteit is dat er voorlopig nog geen vaccin of groepsimmuniteit is. De rem zal er een jaar lang, dus tot het voorjaar van 2021, behoorlijk opzitten.
Adje
Berichten: 621
Lid geworden op: 11 jan 2019, 10:09

Re: COVID-19

Bericht door Adje »

Valcke schreef:Vreemd dat mensen kerkelijke samenkomsten blijven vergelijken met de horeca. Alsof zo’n (zogenaamd empathische) houding enig respect afdwingt. Geloof het maar niet.
Ik gaf meer zaken aan. Vreemd dat je alleen de horeca noemt. Gewoon doorgaan met kerkdiensten organiseren zal in ieder geval ook geen respect afdwingen.

Gelukkig geven ook leidinggevenden van diverse kerkgenootschappen het dringende advies om geen kerkdiensten te beleggen. Nu maar hopen dat alle plaatselijke gemeenten de adviezen opvolgen
Plaats reactie