COVID-19

Bertiel
Berichten: 4596
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: COVID-19

Bericht door Bertiel »

https://www.maurice.nl/2020/03/30/the-i ... -19-virus/
interessant artikel over verspreiding en het weer.
staat ook een interview met hem in het RD

Filipijnen, zeer dichtbevolkt, in Azie, relatief zeer weinig besmettingen, echter hoge luchtvochtigheid.
Californie, zelfde bevolkingsdichtheid in de steden als New York, maar veel minder besmettingen, wind van zee.
Dus, wind van zee, en de besmettingsgraad zakt verder
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9193
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: COVID-19

Bericht door parsifal »

Bertiel schreef:https://www.maurice.nl/2020/03/30/the-i ... -19-virus/
interessant artikel over verspreiding en het weer.
staat ook een interview met hem in het RD

Filipijnen, zeer dichtbevolkt, in Azie, relatief zeer weinig besmettingen, echter hoge luchtvochtigheid.
Californie, zelfde bevolkingsdichtheid in de steden als New York, maar veel minder besmettingen, wind van zee.
Dus, wind van zee, en de besmettingsgraad zakt verder
Ik denk dat je hier nog niet teveel uit correlatie moet concluderen. Hoe snel een epidemie inzet is deels een kansproces.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17333
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: COVID-19

Bericht door huisman »

https://www.rivm.nl/sites/default/files ... 202020.pdf

Cijfers vlakken steeds meer af. Kwestie van tijd dat de daling in gaat zetten. De maatregelen werken goed. Volhouden dus ook met het mooie weer in het vooruitzicht.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9193
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: COVID-19

Bericht door parsifal »

huisman schreef:https://www.rivm.nl/sites/default/files ... 202020.pdf

Cijfers vlakken steeds meer af. Kwestie van tijd dat de daling in gaat zetten. De maatregelen werken goed. Volhouden dus ook met het mooie weer in het vooruitzicht.
Als het aantal IC opnames per dag echt (iets) gaat afnemen (door minder noodzaak, niet door gebrek aan bedden) dan gaat het de goede kant op.

Hier in Zweden lijkt het niet echt onder controle, maar het aantal nieuwe IC opnames per dag is al anderhalve week vrijwel constant, wat een goede graadmeter is voor de verspreiding van de ziekte.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Wim Anker
Berichten: 3894
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: COVID-19

Bericht door Wim Anker »

huisman schreef:https://www.rivm.nl/sites/default/files ... 202020.pdf

Cijfers vlakken steeds meer af. Kwestie van tijd dat de daling in gaat zetten. De maatregelen werken goed. Volhouden dus ook met het mooie weer in het vooruitzicht.
Wat is het idee dan eigenlijk? Het vlakt (mischien) af en dan gaan begin mei de scholen weer open. Per juni de horeca enzo. En dan vlamt het - uiteraard - direct weer op. En dan? Opnieuw restricties?
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17333
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: COVID-19

Bericht door huisman »

Wim Anker schreef:
huisman schreef:https://www.rivm.nl/sites/default/files ... 202020.pdf

Cijfers vlakken steeds meer af. Kwestie van tijd dat de daling in gaat zetten. De maatregelen werken goed. Volhouden dus ook met het mooie weer in het vooruitzicht.
Wat is het idee dan eigenlijk? Het vlakt (mischien) af en dan gaan begin mei de scholen weer open. Per juni de horeca enzo. En dan vlamt het - uiteraard - direct weer op. En dan? Opnieuw restricties?
Het plan lijkt mij is dat het weer zo beperkt aanwezig is dat wij terug kunnen naar fase 1 . Dus elk nieuw geval isoleren, contactonderzoek en die ook testen en isoleren.
Dan is wel nodig dat grote evenementen in 2020 niet doorgaan. Scholen open is afhankelijk van het onderzoek wat nu loopt . Of kinderen een rol spelen bij de verspreiding.

Tip van mij aan heel Europa. Zomervakantie in eigen land verplicht voor alle Europeanen.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Valcke
Berichten: 7616
Lid geworden op: 31 aug 2018, 17:55

Re: COVID-19

Bericht door Valcke »

huisman schreef:... elk nieuw geval isoleren, contactonderzoek en die ook testen en isoleren.
Kijk! Van harte eens!
Valcke
Berichten: 7616
Lid geworden op: 31 aug 2018, 17:55

Re: COVID-19

Bericht door Valcke »

huisman schreef:Toch deelt China heel veel informatie met het WHO. Chinese artsen zijn werkzaam in Italië en in het COVID19 onderzoek lopen ze voorop. Dat ze vooral in het begin niet zo transparant waren is niet goed maar wel te begrijpen.
Zeer goede reactie van de Chinese ambassadeur.
Ik ben het ook van harte met hem eens. China heeft wel degelijk snel gerapporteerd, rond de jaarwisseling.
En daarna - en nog steeds - helpen ze zeer goed met verspreiding van kennis en ook van materialen indien mogelijk.
China verdient een pluim!

Dat andere landen (waaronder ons land en de VS) zich daarna slecht voorbereid hebben, is een heel andere zaak. Het is immoreel om nu naar China te wijzen.
Wim Anker
Berichten: 3894
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: COVID-19

Bericht door Wim Anker »

Valcke schreef:
huisman schreef:... elk nieuw geval isoleren, contactonderzoek en die ook testen en isoleren.
Kijk! Van harte eens!
Dat is toch wat geprobeerd is bij de eerste gevallen? Tot het niet meer vol te houden viel.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17333
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: COVID-19

Bericht door huisman »

Wim Anker schreef:
Valcke schreef:
huisman schreef:... elk nieuw geval isoleren, contactonderzoek en die ook testen en isoleren.
Kijk! Van harte eens!
Dat is toch wat geprobeerd is bij de eerste gevallen? Tot het niet meer vol te houden viel.
Tot carnaval roet in het eten gooide. Daarom evenementen verbieden tot vaccin en de anderhalve meter regel handhaven tot vaccin..
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9193
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: COVID-19

Bericht door parsifal »

Laten we eerst afwachten hoeveel immuniteit er is in een paar maanden. Het zou best eens veel meer kunnen zijn dan we denken.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17333
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: COVID-19

Bericht door huisman »

parsifal schreef:Laten we eerst afwachten hoeveel immuniteit er is in een paar maanden. Het zou best eens veel meer kunnen zijn dan we denken.
Dat is inderdaad een heel belangrijke. Hopelijk komt daar de komende tijd duidelijkheid over.
Het scheelt nogal of straks 3% of 40% van de bevolking immuun is.

Vraagje. Ik lees dat tot 25% besmet kan raken zonder ook maar enige klacht te ontwikkelen. Worden deze mensen dan wel immuun?
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Valcke
Berichten: 7616
Lid geworden op: 31 aug 2018, 17:55

Re: COVID-19

Bericht door Valcke »

Wim Anker schreef:
Valcke schreef:
huisman schreef:... elk nieuw geval isoleren, contactonderzoek en die ook testen en isoleren.
Kijk! Van harte eens!
Dat is toch wat geprobeerd is bij de eerste gevallen? Tot het niet meer vol te houden viel.
Destijds is als argument gebruikt dat er niet genoeg testen zijn.
Nu zijn er binnenkort wel genoeg testen. Alle reden om het beleid opnieuw in te voeren.
Dat zal best druk zijn, maar er is inmiddels genoeg laboratoriumcapaciteit.
Wanneer het te druk is voor de GGD, dan kan contactonderzoek buiten het gezin eventueel nog tijdelijk achterwege blijven.
Laat men beginnen met alle verdachte gevallen weer te testen en personen/gezinnen te isoleren, dat is al een grote stap vooruit!
Valcke
Berichten: 7616
Lid geworden op: 31 aug 2018, 17:55

Re: COVID-19

Bericht door Valcke »

huisman schreef:
parsifal schreef:Laten we eerst afwachten hoeveel immuniteit er is in een paar maanden. Het zou best eens veel meer kunnen zijn dan we denken.
Dat is inderdaad een heel belangrijke. Hopelijk komt daar de komende tijd duidelijkheid over.
Het scheelt nogal of straks 3% of 40% van de bevolking immuun is.

Vraagje. Ik lees dat tot 25% besmet kan raken zonder ook maar enige klacht te ontwikkelen. Worden deze mensen dan wel immuun?
Ik vraag mij af wat 'besmet' in dit verband is. Ieder overspringend virusje is nog geen besmetting. Pas als het lichaam echt reageert, komen er m.i. antistoffen. Ik vraag mij dus inderdaad zeer af of 'zonder enige klacht' wel leidt tot immuniteit.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: COVID-19

Bericht door Jantje »

huisman schreef:
Wim Anker schreef:
Valcke schreef:
huisman schreef:... elk nieuw geval isoleren, contactonderzoek en die ook testen en isoleren.
Kijk! Van harte eens!
Dat is toch wat geprobeerd is bij de eerste gevallen? Tot het niet meer vol te houden viel.
Tot carnaval roet in het eten gooide. Daarom evenementen verbieden tot vaccin en de anderhalve meter regel handhaven tot vaccin..
Vallen kerkdiensten daar ook onder, wat jou betreft?
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Plaats reactie