COVID-19

Mannetje
Berichten: 7692
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Wuhan virus

Bericht door Mannetje »

nu.nl schreef:Onderwijsbonden voeren om 14.30 uur overleg met minister over examens
Verschillende onderwijsbonden gaan om 14.30 uur in overleg met minister Arie Slob (Onderwijs) over de eindexamens in het voortgezet onderwijs, meldt de Aob. "We zien de bezorgdheid van onze achterban. Ten eerste over of de leerlingen zich goed kunnen voorbereiden en ten tweede over het gezondheidsrisico dat de examens met zich meebrengt", vertelt een woordvoerder van de onderwijsbond.
Ik ben heel benieuwd...
-
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17245
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Wuhan virus

Bericht door huisman »

DDD schreef:Misschien is mijn ergernis ook wel deels vanwege de discussiegeschiedenis op dit forum, maar ook in mijn werkomgeving. Veel clienten vonden mijn voorzorgsmaatregelen in ieder geval tot eind februari tamelijk overdreven.

Terwijl ik het met Valcke eens ben dat de gegevens gewoon openbaar beschikbaar waren en ik snap oprecht niet dat je als deskundige dan vindt dat de inschattingen wel adequaat waren.

Vervolgens is het nu omgekeerd. Ik ben maar gestopt met treinreizen, vanwege de adviezen van NS, terwijl ik dat echt niet redelijk vind.
Ik vind nog steeds dat de regering op basis van de deskundigen adequaat, tijdig en proportioneel gehandeld heeft.
De cijfers van dagelijkse nieuwe besmettingen loopt voor de tweede dag terug en laten wij hopen dat het kantelpunt bereikt is.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Wuhan virus

Bericht door Jantje »

Tiberius schreef:Daar ben ik het helemaal mee eens.
Op deze pagina staat een mooi filmpje van ds. Buijs met duiding van het coronavirus; speciaal voor jongeren, maar voor ouderen ook interessant: https://mailchi.mp/abcvanhetgeloof/coro ... bccef0dfa8
Het filmpje op de site van de Jeugdbond met Laurens Kroon en ds. H. Brons is ook aan te bevelen.

En verder hecht ik aan die opmerking over de Brabanders die afstand houden van de Zeeuwen, maar weinig waarde. Zeker als ik besef dat het is opgeschreven door een surrogaat-Brabander... :D
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
Klavart
Berichten: 1240
Lid geworden op: 24 jun 2015, 08:36

Re: Wuhan virus

Bericht door Klavart »

huisman schreef:De cijfers van dagelijkse nieuwe besmettingen loopt voor de tweede dag terug en laten wij hopen dat het kantelpunt bereikt is.
Dat zegt niet zoveel. Het RIVM benadrukt dat het werkelijke aantal besmettingen hoger ligt, omdat niet iedereen getest wordt.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Wuhan virus

Bericht door Tiberius »

Jantje schreef:En verder hecht ik aan die opmerking over de Brabanders die afstand houden van de Zeeuwen, maar weinig waarde. Zeker als ik besef dat het is opgeschreven door een surrogaat-Brabander... :D
Was ook maar een grapje hoor Jantje. ;)
Breda wordt genoemd als de grootste stad van Zeeland, gezien het grote aantal Zeeuwen dat zich hier gevestigd heeft en een Brabander als levensgezel(lin) heeft gekozen.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17245
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Wuhan virus

Bericht door huisman »

Klavart schreef:
huisman schreef:De cijfers van dagelijkse nieuwe besmettingen loopt voor de tweede dag terug en laten wij hopen dat het kantelpunt bereikt is.
Dat zegt niet zoveel. Het RIVM benadrukt dat het werkelijke aantal besmettingen hoger ligt, omdat niet iedereen getest wordt.
Ze testen al meer dan een week met hetzelfde protocol dus de cijfers zijn vergelijkbaar. En idd er zijn veel meer besmettingen. Maar het gaat er langzaam op lijken dat de maatregelen effect hebben. Zien we ook in Duitsland en voorzichtig in België. Hopelijk zet deze trend zich door.
Aantal ziekenhuisopnames zal volgens de prognose de eerste dagen nog flink blijven stijgen. Dit i.v.m. de situatie dat mensen gemiddeld op dag 5 van hun ziekte worden opgenomen.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Wuhan virus

Bericht door Jantje »

Tiberius schreef:
Jantje schreef:En verder hecht ik aan die opmerking over de Brabanders die afstand houden van de Zeeuwen, maar weinig waarde. Zeker als ik besef dat het is opgeschreven door een surrogaat-Brabander... :D
Was ook maar een grapje hoor Jantje. ;)
Jaja; stiekem wel met een serieus ondertoontje. :fouet ;) Volgens mij kom jij in ieder geval nooit in Zeeland... :langue
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9160
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Wuhan virus

Bericht door parsifal »

huisman schreef:
DDD schreef:Misschien is mijn ergernis ook wel deels vanwege de discussiegeschiedenis op dit forum, maar ook in mijn werkomgeving. Veel clienten vonden mijn voorzorgsmaatregelen in ieder geval tot eind februari tamelijk overdreven.

Terwijl ik het met Valcke eens ben dat de gegevens gewoon openbaar beschikbaar waren en ik snap oprecht niet dat je als deskundige dan vindt dat de inschattingen wel adequaat waren.

Vervolgens is het nu omgekeerd. Ik ben maar gestopt met treinreizen, vanwege de adviezen van NS, terwijl ik dat echt niet redelijk vind.
Ik vind nog steeds dat de regering op basis van de deskundigen adequaat, tijdig en proportioneel gehandeld heeft.
De cijfers van dagelijkse nieuwe besmettingen loopt voor de tweede dag terug en laten wij hopen dat het kantelpunt bereikt is.
Ik denk ook dat goed is gereageerd. Al denk ik met terugwerkende kracht dat deze maatregelen iets eerder hadden moeten worden genomen en dat men de toegang tot supermarkten had moeten beperken (en de scholen niet hoeven sluiten, al denk ik nog steeds dat het besluit daartoe alleen is genomen door maatschappelijke druk en niet omdat men gelooft dat het veel effect heeft).

Het aantal doden per dag stijgt nog steeds in Nederland, wat wel een goede indicatie is hoe de stijging een paar weken geleden was, over de verspreiding nu is er weinig informatie.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Wuhan virus

Bericht door DDD »

huisman schreef:
DDD schreef:Misschien is mijn ergernis ook wel deels vanwege de discussiegeschiedenis op dit forum, maar ook in mijn werkomgeving. Veel clienten vonden mijn voorzorgsmaatregelen in ieder geval tot eind februari tamelijk overdreven.

Terwijl ik het met Valcke eens ben dat de gegevens gewoon openbaar beschikbaar waren en ik snap oprecht niet dat je als deskundige dan vindt dat de inschattingen wel adequaat waren.

Vervolgens is het nu omgekeerd. Ik ben maar gestopt met treinreizen, vanwege de adviezen van NS, terwijl ik dat echt niet redelijk vind.
Ik vind nog steeds dat de regering op basis van de deskundigen adequaat, tijdig en proportioneel gehandeld heeft.
De cijfers van dagelijkse nieuwe besmettingen loopt voor de tweede dag terug en laten wij hopen dat het kantelpunt bereikt is.
Nou, dat zijn wij dan in het geheel niet eens. Ik vind de maatregelen zoals die nu moesten worden genomen, echt heel ingrijpend, en dat was niet nodig geweest bij tijdig ingrijpen, zeg, vanaf begin februari.

Ik ben verbijsterd dat je het prima vindt dat de overheid het Carnaval liet doorgaan en twee weken later de kerkdiensten ontregelt. Dat laatste was heel goed, overigens, maar zou niet nodig zijn geweest als gewoon alle reizigers uit Italie in quarantaine waren gegaan.

Overigens vermoed ik dat je helemaal niet vindt wat je schrijft, maar dat geheel terzijde.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17245
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Wuhan virus

Bericht door huisman »

DDD schreef:
huisman schreef:
DDD schreef:Misschien is mijn ergernis ook wel deels vanwege de discussiegeschiedenis op dit forum, maar ook in mijn werkomgeving. Veel clienten vonden mijn voorzorgsmaatregelen in ieder geval tot eind februari tamelijk overdreven.

Terwijl ik het met Valcke eens ben dat de gegevens gewoon openbaar beschikbaar waren en ik snap oprecht niet dat je als deskundige dan vindt dat de inschattingen wel adequaat waren.

Vervolgens is het nu omgekeerd. Ik ben maar gestopt met treinreizen, vanwege de adviezen van NS, terwijl ik dat echt niet redelijk vind.
Ik vind nog steeds dat de regering op basis van de deskundigen adequaat, tijdig en proportioneel gehandeld heeft.
De cijfers van dagelijkse nieuwe besmettingen loopt voor de tweede dag terug en laten wij hopen dat het kantelpunt bereikt is.
Nou, dat zijn wij dan in het geheel niet eens. Ik vind de maatregelen zoals die nu moesten worden genomen, echt heel ingrijpend, en dat was niet nodig geweest bij tijdig ingrijpen, zeg, vanaf begin februari.

Ik ben verbijsterd dat je het prima vindt dat de overheid het Carnaval liet doorgaan en twee weken later de kerkdiensten ontregelt. Dat laatste was heel goed, overigens, maar zou niet nodig zijn geweest als gewoon alle reizigers uit Italie in quarantaine waren gegaan.

Overigens vermoed ik dat je helemaal niet vindt wat je schrijft, maar dat geheel terzijde.
Met jouw oplossing had je vanaf begin februari reizigers uit veel meer landen dan alleen Italië in quarantaine moeten plaatsen. Dit terwijl pas eind febr de eerste coronapatient is ons land werd gemeld.
Dit virus buiten onze landsgrenzen houden was nooit gelukt met een open economie en ons reisgedrag.

...en ik vind echt wat ik schrijf en stoor mij aan mensen die het (achteraf) beter weten dan virologen en epidemiologen. I
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Geytenbeekje
Berichten: 8242
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Wuhan virus

Bericht door Geytenbeekje »

Nou... in eens een sprong naar 4700+ van 4200+ vind ik geen vermindering ook 34 nieuwe doden erbij..
De kantelpunt moet denk ik nog komen.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Wuhan virus

Bericht door refo »

Geytenbeekje schreef:Nou... in eens een sprong naar 4700+ van 4200+ vind ik geen vermindering ook 34 nieuwe doden erbij..
De kantelpunt moet denk ik nog komen.
In procenten wordt de toename minder. Zeker als er meer getest wordt, zoals ik vernam.

Er wordt steeds geroepen dat we hier Italiaanse toestanden krijgen, maar de curves van Nederland lopen veel minder stijl.
Gebruikersavatar
Roos2018
Berichten: 842
Lid geworden op: 01 aug 2018, 02:16
Locatie: CA - USA

Re: Wuhan virus

Bericht door Roos2018 »

Herman schreef:Houdt iemand ook de statistieken van de staat New York bij?
https://www.worldometers.info/coronavirus/country/us/
DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Wuhan virus

Bericht door DDD »

huisman schreef:
DDD schreef:
huisman schreef:
DDD schreef:Misschien is mijn ergernis ook wel deels vanwege de discussiegeschiedenis op dit forum, maar ook in mijn werkomgeving. Veel clienten vonden mijn voorzorgsmaatregelen in ieder geval tot eind februari tamelijk overdreven.

Terwijl ik het met Valcke eens ben dat de gegevens gewoon openbaar beschikbaar waren en ik snap oprecht niet dat je als deskundige dan vindt dat de inschattingen wel adequaat waren.

Vervolgens is het nu omgekeerd. Ik ben maar gestopt met treinreizen, vanwege de adviezen van NS, terwijl ik dat echt niet redelijk vind.
Ik vind nog steeds dat de regering op basis van de deskundigen adequaat, tijdig en proportioneel gehandeld heeft.
De cijfers van dagelijkse nieuwe besmettingen loopt voor de tweede dag terug en laten wij hopen dat het kantelpunt bereikt is.
Nou, dat zijn wij dan in het geheel niet eens. Ik vind de maatregelen zoals die nu moesten worden genomen, echt heel ingrijpend, en dat was niet nodig geweest bij tijdig ingrijpen, zeg, vanaf begin februari.

Ik ben verbijsterd dat je het prima vindt dat de overheid het Carnaval liet doorgaan en twee weken later de kerkdiensten ontregelt. Dat laatste was heel goed, overigens, maar zou niet nodig zijn geweest als gewoon alle reizigers uit Italie in quarantaine waren gegaan.

Overigens vermoed ik dat je helemaal niet vindt wat je schrijft, maar dat geheel terzijde.
Met jouw oplossing had je vanaf begin februari reizigers uit veel meer landen dan alleen Italië in quarantaine moeten plaatsen. Dit terwijl pas eind febr de eerste coronapatient is ons land werd gemeld.
Dit virus buiten onze landsgrenzen houden was nooit gelukt met een open economie en ons reisgedrag.

...en ik vind echt wat ik schrijf en stoor mij aan mensen die het (achteraf) beter weten dan virologen en epidemiologen. I
Het gaat niet alleen om achteraf, kijk maar terug in dit draadje. Ik zou inderdaad achteraf bezien vinden dat alle reizigers in quarantaine moesten, zoals Israel doet, maar op dat moment vond ik dat dat gold voor landen waar corona was vastgesteld.

En natuurlijk was het zonder beperkingen in het reisgedrag niet gelukt. Nu hebben we een maand later echter zowel de beperkingen in het reisgedrag als corona.

Ik vind het verder prima en accepteer dan dat je vindt dat de overheid carnaval niet hoefde te verbieden maar kerkdiensten een paar weken later wel, maar gelukkig vinden de meeste deskundigen achteraf ook dat de keuzes wat ongelukkig zijn uitgepakt en dat men carnaval had moeten verbieden en de gevolgen volstrekt heeft onderschat. Zelfs de directeur van het RIVM geeft dat achteraf toe.

Het zou goed zijn als je de deskundigen dan ook op dat punt zou volgen.
DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Wuhan virus

Bericht door DDD »

DDD schreef:Vreemd.

Ik las dit:

https://www.hartvannederland.nl/nieuws/ ... ronavirus/ Dat lijkt een beetje op de bloedtest in het Trouw-artikel.
Aanvullend:

https://www.telegraaf.nl/nieuws/2073697 ... ring-geven

Volgens deze deskundige moet ieder ziekenhuislaboratorium kunnen testen op het coronavirus. Dus ik vermoed dat wij niet helemaal goed geïnformeerd zijn. Ik weet uit de eerste hand dat dit ziekenhuis ook daadwerkelijk iedereen test.
Plaats reactie