COVID-19

Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12003
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Wuhan virus

Bericht door Herman »

Valcke schreef:Het bevestigt ook wat huisartsen en anderen al tijden zeggen namelijk dat ze de urgente situatie keer op keer aanreiken maar dat totaal onduidelijk is wanneer er iets geleverd wordt.
Maar dan zou het antwoord van Bruins moeten luiden: we hebben geen voorraad. Dat lijkt me logischer dan speculeren over een falend ministerie.
Valcke
Berichten: 7615
Lid geworden op: 31 aug 2018, 17:55

Re: Wuhan virus

Bericht door Valcke »

Herman schreef:
Valcke schreef:Het bevestigt ook wat huisartsen en anderen al tijden zeggen namelijk dat ze de urgente situatie keer op keer aanreiken maar dat totaal onduidelijk is wanneer er iets geleverd wordt.
Maar dan zou het antwoord van Bruins moeten luiden: we hebben geen voorraad. Dat lijkt me logischer dan speculeren over een falend ministerie.
Het antwoord van het ministerie is steeds geweest: het wordt geregeld, het komt eraan. En dat al twee weken lang. De minister zei vanavond precies hetzelfde. Wel woorden, maar niets concreets.

Als ik huisarts was of verantwoordelijk voor een zorginstelling, dan zou ik bestellen bij de Belgische naaisters die momenteel via Facebook orders aannemen en zelfgemaakte kapjes leveren; (als ze tenminste aan NL willen leveren). Iets is beter dan niets.
Laatst gewijzigd door Valcke op 18 mar 2020, 21:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18712
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: RE: Re: RE: Re: Wuhan virus

Bericht door helma »

Chrisje72 schreef:
helma schreef:Onze schoonzoon heeft een bloemenkwekerij. Vandaag zo goed als alle bloemen vernietigd. Zo sneu!
Dat doet me inderdaad ook heel veel. Mijn man werkt op de veiling en ziet dat allemaal voorbij komen. Massa's prachtige bloemen zo de schredder is. Wat een strop die kwekers die alles zo geregeld hebben dat de bloemen juist nu klaar zijn!
We hebben als gezin rondje bestellingen gedaan, 300 bossen gekocht bij hem. Ik heb hier de hele buurt maar even opgefleurd met een bloemetje. Veel verraste gezichten.
DDD
Berichten: 28637
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Wuhan virus

Bericht door DDD »

Terwijl er juist zoveel mensen de hele dag thuis zijn. Je zou denken: juist tijd voor een bloemetje.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Wuhan virus

Bericht door Jantje »

DDD schreef:
Herman schreef:
Valcke schreef:
Jeremiah schreef:Minister Bruins onwel geworden tijdens debat.
Inderdaad. Hij werd terecht hard aangepakt, want hij wist niets concreets over de situatie van mondkapjes en beschermingsmidden. Maar het is voor hem persoonlijk natuurlijk wel heel triest, want de man zal ongetwijfeld enorm zijn best doen.

Ondertussen vraag ik mij wel af: welke ambtenaren laten hun minister maar de kamer gaan zonder concrete cijfers over beschermingsmiddelen en wat er op dat gebied gebeurt?? Het was gewoon een afgang en ik begrijp heel goed dat de Kamer een uiterst slap verhaal niet accepteert onder deze omstandigheden.
Het feit dat hij onwel is geworden zegt dat de kamer (Wilders e.a.) hier dus ver over de schreef gaat. (Volgens mij heeft Bruins veel en veel meer te doen dan de kamer informeren over de actuele voorraad mondkapjes).
Wat een onzin. De ambtenaren weten niets, dat is het probleem. De kamer zou eens moeten vragen hoe lang de verantwoordelijke ambtenaren al met dit dossier belast zijn. Ze weten alles van bestuurskunde, maar van het beleidsterrein hebben de meeste hoge ambtenaren geen kaas gegeten. Als er tijd is voor internetconsultaties en het rustig opvolgen van verstandige adviezen van betrokkenen is dat niet zo erg, maar nu wel.

Ik ben het geheel met Valcke eens.
Ik ben het op dit moment vaak niet eens met @Herman in andere draadjes, maar in deze zaak wel. Ik vind dat @Valcke en @DDD erg liefdeloos doen over minister Bruins. Ze moeten zich schamen. Het is wel heel makkelijk roepen, zo vanaf de zijlijn. De beste stuurlui staan weer aan wal. :deg
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
DDD
Berichten: 28637
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Wuhan virus

Bericht door DDD »

Nou dat valt erg mee. Ik volg gewoon de deskundigen, maar ik heb zelf ook mijn ervaring met de politieke top.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17326
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Wuhan virus

Bericht door huisman »

DDD schreef:Nou dat valt erg mee. Ik volg gewoon de deskundigen, maar ik heb zelf ook mijn ervaring met de politieke top.
Blijkbaar niet. De politieke top werkt echt absurd hard. Heb zelf geen ervaring met Bruins en Rutte maar wel met Minister Cora van Nieuwenhuizen en staatssecretaris Barbara Visser. Niet altijd eens met hun beslissingen maar wel diep respect voor hun dossier kennis en werklust.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
DDD
Berichten: 28637
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Wuhan virus

Bericht door DDD »

Ik weet niet waar je op reageert, maar het heeft in ieder geval niets met wat ik schreef te maken.
Gebruikersavatar
Roos2018
Berichten: 842
Lid geworden op: 01 aug 2018, 02:16
Locatie: CA - USA

Re: Wuhan virus

Bericht door Roos2018 »

Jantje schreef: Ik ben het op dit moment vaak niet eens met @Herman in andere draadjes, maar in deze zaak wel. Ik vind dat @Valcke en @DDD erg liefdeloos doen over minister Bruins. Ze moeten zich schamen. Het is wel heel makkelijk roepen, zo vanaf de zijlijn. De beste stuurlui staan weer aan wal. :deg
Vind ik ook hoor @Jantje.
Dezelfde morgen waren in A´dam 3 Chinese vliegtuigen met mondkapjes en ander beschermende materialen geland.
Dat vraagt om een goede logistieke aanpak om dat asap op de juiste plaatsen in het land te krijgen, en uiteraard kan minister Bruins daar
op dezelfde dag geen afdoende antwoord op de verdeling ervan geven.
Deze man die al weken lang dag en nacht bezig is om het coronaprobleem te handelen heeft al genoeg aan z´n hoofd waar anderen geen notie van hebben.
Het lijkt me beter dat de mensen in NL die aan de zijlijn staan zich dat realiseren en zich vooral zullen onthouden van enig waardeoordeel.
Chapeau voor minister Bruins.
Hij mag dan wel wat stijfjes overkomen, maar dat wil niet zeggen dat hij zijn uiterste best doet om deze crisis zo goed als mogelijk te bestrijden.
Gebruikersavatar
Nasrani
Berichten: 1853
Lid geworden op: 21 dec 2016, 21:36

Re: Wuhan virus

Bericht door Nasrani »

Waar is onze christelijke houding.... ?
Een minister die onwel wordt door oververmoeidheid wordt op RF hier afgeschreven. Waar is dan het gebed voor de overheid gebleven? Dieptriest dat dit gebeurt hier...
Wij leven in een wereld waarin bijna alles ons afleidt van God.
Daarom zullen we keuzes moeten maken als we een vertrouwelijke omgang met God willen.
Valcke
Berichten: 7615
Lid geworden op: 31 aug 2018, 17:55

Re: Wuhan virus

Bericht door Valcke »

Het gaat hier om volstrekt onvergelijkbare dingen. Gebed voor de overheid is noodzakelijk. Grote inspanningen en persoonlijke inzet zijn noodzakelijk. Maar transparantie en inzicht geven over een primaire behoefte voor zorgverleners die in de frontlijn staan, is ook noodzakelijk. Over het laatste ging het gisteravond, niet over eerstgenoemde zaken.
ejvl
Berichten: 5736
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: Wuhan virus

Bericht door ejvl »

Er wordt niet lelijk gedaan over de minister zelf maar over het onvoldoende antwoord geven op normale vragen en geen dossierkennis aanwezig. En dat is terecht vind ik.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12003
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Wuhan virus

Bericht door Herman »

Ik lees nog weinig over dit issue in de media. De particuliere mening die hier dus omgaat, lijkt me niet geheel representatief.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Wuhan virus

Bericht door Jantje »

Inderdaad. Ook geheel eens met @Nasrani.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
DDD
Berichten: 28637
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Wuhan virus

Bericht door DDD »

Herman schreef:Ik lees nog weinig over dit issue in de media. De particuliere mening die hier dus omgaat, lijkt me niet geheel representatief.
Zodra de politieke commentatoren het hebben besproken, kom ik er bij je op terug;-)

Maar dat zegt natuurlijk niets, als het gaat over iets dat gisterenavond gebeurde. Overigens ging mijn bijdrage over heel andere dingen, maar ik vind jouw redenering hierover opmerkelijk.
Plaats reactie