COVID-19

Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Wuhan virus

Bericht door Jantje »

Ze kunnen er beter nog een minister extra op zetten. Dit houd hij nooit nog 3 maanden vol. En logisch ook, hij is ook maar een mens. Hij ziet er nogal aangeslagen uit, vind ik.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Wuhan virus

Bericht door Herman »

Valcke schreef:
Jeremiah schreef:Minister Bruins onwel geworden tijdens debat.
Inderdaad. Hij werd terecht hard aangepakt, want hij wist niets concreets over de situatie van mondkapjes en beschermingsmidden. Maar het is voor hem persoonlijk natuurlijk wel heel triest, want de man zal ongetwijfeld enorm zijn best doen.

Ondertussen vraag ik mij wel af: welke ambtenaren laten hun minister maar de kamer gaan zonder concrete cijfers over beschermingsmiddelen en wat er op dat gebied gebeurt?? Het was gewoon een afgang en ik begrijp heel goed dat de Kamer een uiterst slap verhaal niet accepteert onder deze omstandigheden.
Het feit dat hij onwel is geworden zegt dat de kamer (Wilders e.a.) hier dus ver over de schreef gaat. (Volgens mij heeft Bruins veel en veel meer te doen dan de kamer informeren over de actuele voorraad mondkapjes).
Valcke
Berichten: 7605
Lid geworden op: 31 aug 2018, 17:55

Re: Wuhan virus

Bericht door Valcke »

Jantje schreef:Ze kunnen er beter nog een minister extra op zetten. Dit houd hij nooit nog 3 maanden vol. En logisch ook, hij is ook maar een mens. Hij ziet er nogal aangeslagen uit, vind ik.
Sorry: direct vervangen! Klinkt hard, maar ik kon het niet aanhoren, zo’n slap verhaal als hij ophing. Volstrekt ongeschikt om te handelen en kennelijk ook geen regie op zijn ministerie. Natuurlijk sta ik aan wal, maar ik durf wel te zeggen dat de vragen die gesteld werden aller redelijkst en voor de hand liggend zijn, en als je dan niets, maar dan ook niets concreet kan maken, dan ben je echt ongeschikt.
Laatst gewijzigd door Valcke op 18 mar 2020, 19:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Wuhan virus

Bericht door Bezorgd »

Laten we bidden voor ze. Ongekend wat deze mannen, die ook maar mensen zijn, voor werk moeten verzetten in dit soort tijden.
DDD
Berichten: 28482
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Wuhan virus

Bericht door DDD »

Herman schreef:
Valcke schreef:
Jeremiah schreef:Minister Bruins onwel geworden tijdens debat.
Inderdaad. Hij werd terecht hard aangepakt, want hij wist niets concreets over de situatie van mondkapjes en beschermingsmidden. Maar het is voor hem persoonlijk natuurlijk wel heel triest, want de man zal ongetwijfeld enorm zijn best doen.

Ondertussen vraag ik mij wel af: welke ambtenaren laten hun minister maar de kamer gaan zonder concrete cijfers over beschermingsmiddelen en wat er op dat gebied gebeurt?? Het was gewoon een afgang en ik begrijp heel goed dat de Kamer een uiterst slap verhaal niet accepteert onder deze omstandigheden.
Het feit dat hij onwel is geworden zegt dat de kamer (Wilders e.a.) hier dus ver over de schreef gaat. (Volgens mij heeft Bruins veel en veel meer te doen dan de kamer informeren over de actuele voorraad mondkapjes).
Wat een onzin. De ambtenaren weten niets, dat is het probleem. De kamer zou eens moeten vragen hoe lang de verantwoordelijke ambtenaren al met dit dossier belast zijn. Ze weten alles van bestuurskunde, maar van het beleidsterrein hebben de meeste hoge ambtenaren geen kaas gegeten. Als er tijd is voor internetconsultaties en het rustig opvolgen van verstandige adviezen van betrokkenen is dat niet zo erg, maar nu wel.

Ik ben het geheel met Valcke eens.
Valcke
Berichten: 7605
Lid geworden op: 31 aug 2018, 17:55

Re: Wuhan virus

Bericht door Valcke »

Herman schreef:
Valcke schreef:
Jeremiah schreef:Minister Bruins onwel geworden tijdens debat.
Inderdaad. Hij werd terecht hard aangepakt, want hij wist niets concreets over de situatie van mondkapjes en beschermingsmidden. Maar het is voor hem persoonlijk natuurlijk wel heel triest, want de man zal ongetwijfeld enorm zijn best doen.

Ondertussen vraag ik mij wel af: welke ambtenaren laten hun minister maar de kamer gaan zonder concrete cijfers over beschermingsmiddelen en wat er op dat gebied gebeurt?? Het was gewoon een afgang en ik begrijp heel goed dat de Kamer een uiterst slap verhaal niet accepteert onder deze omstandigheden.
Het feit dat hij onwel is geworden zegt dat de kamer (Wilders e.a.) hier dus ver over de schreef gaat. (Volgens mij heeft Bruins veel en veel meer te doen dan de kamer informeren over de actuele voorraad mondkapjes).
Hij heeft ambtenaren om hem van cijfers te voorzien en concreet aan te geven wat er gebeurt. Maar kennelijk is er geen regie op zijn ministerie. Het bevestigt ook wat huisartsen en anderen al tijden zeggen namelijk dat ze de urgente situatie keer op keer aanreiken maar dat totaal onduidelijk is wanneer er iets geleverd wordt.
Hendrien
Berichten: 1328
Lid geworden op: 01 mar 2012, 17:44

Re: Wuhan virus

Bericht door Hendrien »

Baudet en Wilders bleven ook maar bezig. Ik kon er ook niet meer tegen.
DDD
Berichten: 28482
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Wuhan virus

Bericht door DDD »

Vond jij dat ze goede antwoorden kregen?
Hendrien
Berichten: 1328
Lid geworden op: 01 mar 2012, 17:44

Re: Wuhan virus

Bericht door Hendrien »

We zitten echt in een enorm surrealistische tijd. Ik merk dat ik af en toe ook een beetje in paniek raak. Maar soms mag het juist bijzonder goed gaan. Dan is het juist een zegen deze tijd!
Valcke
Berichten: 7605
Lid geworden op: 31 aug 2018, 17:55

Re: Wuhan virus

Bericht door Valcke »

Hendrien schreef:Baudet en Wilders bleven ook maar bezig. Ik kon er ook niet meer tegen.
Vanuit menselijk perspectief snap ik wat je zegt.
Maar kijk dan ook naar mensen in de zorg die onbeschermd patiënten met Corona moeten behandelen. Daar moet je als minister ook niet tegen kunnen, en dan kun je niet zeggen: we zijn nog bezig met de inventarisatie per regio en meer weet ik niet. Hetzelfde met het opstarten van de binnenlandse productie waar de kamer al weken geleden om gevraagd had, maar waar ook nog niets concreets in gebeurd was. Dan gaat het landsbelang toch voor.
Hendrien
Berichten: 1328
Lid geworden op: 01 mar 2012, 17:44

Re: Wuhan virus

Bericht door Hendrien »

DDD schreef:Vond jij dat ze goede antwoorden kregen?
Niet echt, ik vond de minister ook niet zo sterk. Steeds al niet. Maar hoe Wilders en Baudet doen en de toon, vind ik ook heel naar.
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3023
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: Wuhan virus

Bericht door Lilian1975 »

merel schreef:Allen hartelijk dank voor het meeleven op het forum en per pb!
Het zijn inderdaad rare tijden. Mijn oma had nl nog veel familie ( broers, zussen, neven, nichten) maar buiten kinderen klein- en achterkleinkinderen mag niemand komen. Met 30 man verspreid in de kerk de rouwdienst. Rest kijkt via video verbinding mee en lopend naar het kerkhof. Daarna iedereen weer naar huis.
Wat verdrietig Merel.gecondoleerd met dit verlies. En sterkte de komende dagen.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Wuhan virus

Bericht door Mara »

Ik heb me groen en geel geërgerd aan de arrogante wijze van debatteren van Baudet t.o.v. Segers.
Ik heb maar fragmenten gezien van het debat en vind het heel verdrietig dat een minister onderuit gaat.
Een mens zou van minder....
Hoeveel uren maken deze mensen? En aan hoeveel stress staan ze bloot?
Dit is echt niet gezond.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Chrisje72
Berichten: 1478
Lid geworden op: 09 apr 2012, 11:50

Re: Wuhan virus

Bericht door Chrisje72 »

Sterkte @merel, gecondoleerd!
Chrisje72
Berichten: 1478
Lid geworden op: 09 apr 2012, 11:50

Re: RE: Re: Wuhan virus

Bericht door Chrisje72 »

helma schreef:Onze schoonzoon heeft een bloemenkwekerij. Vandaag zo goed als alle bloemen vernietigd. Zo sneu!
Dat doet me inderdaad ook heel veel. Mijn man werkt op de veiling en ziet dat allemaal voorbij komen. Massa's prachtige bloemen zo de schredder is. Wat een strop die kwekers die alles zo geregeld hebben dat de bloemen juist nu klaar zijn!
Plaats reactie