COVID-19

Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33281
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Wuhan virus

Bericht door Tiberius »

Waarschijnlijk is die brief niet door een leerkracht of juf geschreven.
Online
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12026
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Wuhan virus

Bericht door Herman »

Ik vind het een erg goede afweging van het kabinet om de scholen (nog) niet te sluiten. Het is natuurlijk een schijnoplossing om de scholen te laten sluiten (België en Denemarken) en diezelfde scholen vervolgens te verplichten kinderopvang te regelen.
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3043
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: Wuhan virus

Bericht door Lilian1975 »

Herman schreef:Ik vind het een erg goede afweging van het kabinet om de scholen (nog) niet te sluiten. Het is natuurlijk een schijnoplossing om de scholen te laten sluiten (België en Denemarken) en diezelfde scholen vervolgens te verplichten kinderopvang te regelen.
Nee niet mee eens, want we moeten niet doen of alle papa's en mama's ook nog eens alle dagen allebei tegelijk aan het werk zijn. En zowel zorg als onderwijs is nodig. Zo helpen die twee takken elkaar. En inderdaad de thuisblijvende kinderen en ouders zullen er ook wijs mee moeten omgaan.
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3043
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: Wuhan virus

Bericht door Lilian1975 »

Tiberius schreef:Waarschijnlijk is die brief niet door een leerkracht of juf geschreven.
Hmm dat is denk ikniet waar. Maar al zou dat zo zijn. Het beschrijft wel de gemiddelde situatie op een gemiddelde school( en dat zijn niet de refo scholen etc. waar het meestal een stuk schoner is) in Nederland .

En ja een kleuterjuf pakt veel virussen mee. Ik was meer verkoouden etc toen ik lesgaf aan die kleintjes. Dan toen ik groep 3 en hoger deed. Daarnaast ook vaker ziek toe de kinderen klein waren.
Online
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12026
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Wuhan virus

Bericht door Herman »

Lilian1975 schreef:
Herman schreef:Ik vind het een erg goede afweging van het kabinet om de scholen (nog) niet te sluiten. Het is natuurlijk een schijnoplossing om de scholen te laten sluiten (België en Denemarken) en diezelfde scholen vervolgens te verplichten kinderopvang te regelen.
Nee niet mee eens, want we moeten niet doen of alle papa's en mama's ook nog eens alle dagen allebei tegelijk aan het werk zijn. En zowel zorg als onderwijs is nodig. Zo helpen die twee takken elkaar. En inderdaad de thuisblijvende kinderen en ouders zullen er ook wijs mee moeten omgaan.
Wat probeer je te beargumenteren? Dat de scholen dicht moeten omdat zorg én onderwijs nodig zijn?
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10592
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Wuhan virus

Bericht door Ad Anker »

Tiberius schreef:Waarschijnlijk is die brief niet door een leerkracht of juf geschreven.
Inderdaad. Ik kan het me niet voorstellen dat een leerkracht dit doet.
Habitat
Berichten: 771
Lid geworden op: 27 mei 2016, 21:08

Re: Wuhan virus

Bericht door Habitat »

Zojuist boodschappen gedaan in een zeer drukke supermarkt. Drukker dan met kerst! En geen wc-papier meer te krijgen. Paniek in Nederland!!
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Wuhan virus

Bericht door Mara »

Ad Anker schreef: Ik vind zo'n brief zo'n onzin. Zodra je bedekt ingewikkeld gaat doen over je vak, moet je wat anders gaan doen. En niet quasi gevat zulke briefjes gaan schrijven.
Ik erger me ook aan zo'n brief.
Sowieso mensen die miepen als ze net iets meer of anders moeten doen dan in hun takenpakket zit.
Kom op zeg.
En zeker in tijden zoals deze, dat van ons allemaal iets meer gevraagd zal gaan worden.
Lilian1975 schreef:Ik ben gastouder. Vang ook verschillende jonge kindjes op. Die echt niet van elkaar afblijven...
Die lijken niet bevattelijk te zijn voor dit virus.
Kleine kindjes zijn vrijwel doorlopend verkouden, ze moeten immers weerstand opbouwen.

Verder hoorde ik een tip op de radio, drink zeer geregeld een paar slokken water. De gedachte erachter is dat als het virus net ingeademd is en in de keel wil nestelen, je hem doorslikt en in de maag wordt vernietigd.
Maar ik betwijfel of dit wel waar is. Lijkt mij onzin.
Veel drinken is sowieso goed.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33281
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Wuhan virus

Bericht door Tiberius »

Habitat schreef:Zojuist boodschappen gedaan in een zeer drukke supermarkt. Drukker dan met kerst! En geen wc-papier meer te krijgen. Paniek in Nederland!!
Hier in Brabant, in één van de corona-hotspots van Nederland, is het een normale vrijdagmorgendrukte.
Wc-papier in overvloed; alles normaal bevoorraad. Alleen op de kipfilet moesten we even wachten, want die werd net bijgevuld.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Wuhan virus

Bericht door Jantje »

Habitat schreef:Zojuist boodschappen gedaan in een zeer drukke supermarkt. Drukker dan met kerst! En geen wc-papier meer te krijgen. Paniek in Nederland!!
Welke omgeving?
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33281
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Wuhan virus

Bericht door Tiberius »

Op de Veluwe, schreef hij gisteren, dacht ik.
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3043
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: Wuhan virus

Bericht door Lilian1975 »

Tiberius schreef:
Habitat schreef:Zojuist boodschappen gedaan in een zeer drukke supermarkt. Drukker dan met kerst! En geen wc-papier meer te krijgen. Paniek in Nederland!!
Hier in Brabant, in één van de corona-hotspots van Nederland, is het een normale vrijdagmorgendrukte.
Wc-papier in overvloed; alles normaal bevoorraad. Alleen op de kipfilet moesten we even wachten, want die werd net bijgevuld.

Rijst op. Wc op. Pasta bijna leeg. Maar wel heel veel gezond fruit...
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3043
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: Wuhan virus

Bericht door Lilian1975 »

Tiberius schreef:
Habitat schreef:Zojuist boodschappen gedaan in een zeer drukke supermarkt. Drukker dan met kerst! En geen wc-papier meer te krijgen. Paniek in Nederland!!
Hier in Brabant, in één van de corona-hotspots van Nederland, is het een normale vrijdagmorgendrukte.
Wc-papier in overvloed; alles normaal bevoorraad. Alleen op de kipfilet moesten we even wachten, want die werd net bijgevuld.

Rijst op. Wc op. Pasta bijna leeg. Maar wel heel veel gezond fruit en zuivel.... geen paraetamol. En inderdaad bizar druk. Normaal op vrijdagochtend de grote boodschappen omdat het niet zo druk is. Moest zelfs wachten op een karretje. Dat overkomt me met de feestdagen zelfs niet eens. Volgens de caissière stonden ze al vanmorgen voor openingstijd rijen dik. Oudere mensen due verdwaasd rondlopen. En er maar niet over uit raken dat het wel oorlog lijkt.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33281
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Wuhan virus

Bericht door Tiberius »

Lilian1975 schreef:
Tiberius schreef:
Habitat schreef:Zojuist boodschappen gedaan in een zeer drukke supermarkt. Drukker dan met kerst! En geen wc-papier meer te krijgen. Paniek in Nederland!!
Hier in Brabant, in één van de corona-hotspots van Nederland, is het een normale vrijdagmorgendrukte.
Wc-papier in overvloed; alles normaal bevoorraad. Alleen op de kipfilet moesten we even wachten, want die werd net bijgevuld.

Rijst op. Wc op. Pasta bijna leeg. Maar wel heel veel gezond fruit...
Dat laten ze dan weer liggen? Handig. :nonnon
Habitat
Berichten: 771
Lid geworden op: 27 mei 2016, 21:08

Re: Wuhan virus

Bericht door Habitat »

Tiberius schreef:Op de Veluwe, schreef hij gisteren, dacht ik.
Inderdaad, Veluwe. Normaal redelijk nuchter, maar vandaag even niet. Ik lees er nu ook over op NOS trouwens. Imitatiegedrag (van in dit geval hamsteren) blijkt heel normaal bij gevaar. Ook al is het onzin. De kassier zei dat het meteen bij opening van de supermarkt al super druk was.
Plaats reactie