COVID-19

Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12008
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: COVID-19

Bericht door Herman »

huisman schreef:Wat zou het een wonder zijn als onze regering zou belijden dat we het samen niet kunnen, dat de wetenschap het niet kan maar dat onze verwachting moet zijn bij het Kind van Bethlehem. Ook voor de uitkomst van deze pandemie.
En wat mogen we dan precies verwachten?
Mannetje
Berichten: 7744
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: COVID-19

Bericht door Mannetje »

Die grote dag!
-
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17331
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: COVID-19

Bericht door huisman »

Herman schreef:
huisman schreef:Wat zou het een wonder zijn als onze regering zou belijden dat we het samen niet kunnen, dat de wetenschap het niet kan maar dat onze verwachting moet zijn bij het Kind van Bethlehem. Ook voor de uitkomst van deze pandemie.
En wat mogen we dan precies verwachten?
Buiten alles wat wij deze dagen van Hem mogen horen en mogen verwachten geloof ik persoonlijk sterk dat Hij ook de gevolgen van de zonde wil wegnemen met als boodschap aan ons allen. Zondigt niet meer!
Hij zal de pandemie doen eindigen.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Valcke
Berichten: 7616
Lid geworden op: 31 aug 2018, 17:55

Re: COVID-19

Bericht door Valcke »

huisman schreef:
Herman schreef:
huisman schreef:Wat zou het een wonder zijn als onze regering zou belijden dat we het samen niet kunnen, dat de wetenschap het niet kan maar dat onze verwachting moet zijn bij het Kind van Bethlehem. Ook voor de uitkomst van deze pandemie.
En wat mogen we dan precies verwachten?
Buiten alles wat wij deze dagen van Hem mogen horen en mogen verwachten geloof ik persoonlijk sterk dat Hij ook de gevolgen van de zonde wil wegnemen met als boodschap aan ons allen. Zondigt niet meer!
Hij zal de pandemie doen eindigen.
Maar zonder erkenning van Hem zou het wegnemen van deze ziekte alleen maar een groter oordeel zijn. Toch?
Het enige dat ons heil kan brengen is God te erkennen, Hem te voet te vallen en aanvaarding van wat Hij over ons brengt. En daarmee ook ware bekering.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: COVID-19

Bericht door Mara »

huisman schreef: Wat zou het een wonder zijn als onze regering zou belijden dat we het samen niet kunnen, dat de wetenschap het niet kan maar dat onze verwachting moet zijn bij het Kind van Betlehem. Ook voor de uitkomst van deze pandemie.
Je ziet wel aan de politici die voor de camera verschijnen, dat het heel veel vergt van hen. Ik vond minister de Jonge gisteren mat en moe ogen. Hoe lang houdt hij het nog vol?
Wat moet je een - voor een groot deel morrende - bevolking nog voorhouden? Het beloofde licht aan het einde van de tunnel kwam immers niet?
En dat er überhaupt nog gevraagd moet worden om afstand te bewaren.
Gistermiddag nog een rouwdienst bijgewoond, mensen die elkaar oppervlakkig kennen, kropen naast elkaar en er werd voluit gezongen. De kerk was middelgroot, ik kon gelukkig achter in een lege bank schuiven.
Omdat de kerk wat groter is en het een kleine rouwdragende familie betrof, durfde ik het aan.

Zou het aantal mensen ook weer beperkt gaan worden denken jullie?
Max 30 naar een rouwplechtigheid?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Valcke
Berichten: 7616
Lid geworden op: 31 aug 2018, 17:55

Re: COVID-19

Bericht door Valcke »

Mara schreef:Zou het aantal mensen ook weer beperkt gaan worden denken jullie?
Max 30 naar een rouwplechtigheid?
Ga daar maar van uit. Ik verwacht een oproep tot volledig digitale diensten.
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11410
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Re: COVID-19

Bericht door Mister »

Valcke schreef:
Mara schreef:Zou het aantal mensen ook weer beperkt gaan worden denken jullie?
Max 30 naar een rouwplechtigheid?
Ga daar maar van uit. Ik verwacht een oproep tot volledig digitale diensten.
Dat verwacht ik ook. En alles weer op slot, uitgezonderd supermarkten en drogisten. Er zal de laatste dagen goed gekeken zijn naar de ontwikkelingen in het VK.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: COVID-19

Bericht door Mara »

Mister schreef:
Valcke schreef:
Mara schreef:Zou het aantal mensen ook weer beperkt gaan worden denken jullie?
Max 30 naar een rouwplechtigheid?
Ga daar maar van uit. Ik verwacht een oproep tot volledig digitale diensten.
Dat verwacht ik ook. En alles weer op slot, uitgezonderd supermarkten en drogisten. Er zal de laatste dagen goed gekeken zijn naar de ontwikkelingen in het VK.
Ik dus ook. Ik zou a.s. woensdag ook naar een begrafenis toe gaan, maar ik zie dat nog niet voor me.
Het is een kleinere kerk, met een grotere familie, dus ik was al terughoudend.
Ga dan liever direkt naar de begraafplaats.
Maar goed, we wachten het af. Ik zie het somber in. :fi
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9192
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: COVID-19

Bericht door parsifal »

Ik denk dat je de teleurstelling nu wel kunt vergelijken met die tijdens een oorlogssituatie. Na D-day waren er veel die hoopten (met goede reden) dat het ook voor hen snel over zou zijn. Het was echter niet zo voor velen. En dat was vreselijk, de situatie waar we in zitten negeren of niet mee doen met het donker houden (ook al is het mogelijk niet noodzakelijk) werkt niet.

Het is goed als het lijden door maatregelen heel serieus wordt genomen, en ook dat maatregelen heel duidelijk worden gebracht en uitgelegd, met een einddatum. Denemarken is daar echt altijd heel goed in geweest en ook Taiwan.

Ik heb makkelijk praten vanuit redelijk neutraal Zweden (wat in dit geval neutraal is, doordat er minder onvrede is met beleid, waardoor het allemaal vriendelijker kan).
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12008
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: COVID-19

Bericht door Herman »

Valcke schreef:
huisman schreef:Buiten alles wat wij deze dagen van Hem mogen horen en mogen verwachten geloof ik persoonlijk sterk dat Hij ook de gevolgen van de zonde wil wegnemen met als boodschap aan ons allen. Zondigt niet meer!
Hij zal de pandemie doen eindigen.
Maar zonder erkenning van Hem zou het wegnemen van deze ziekte alleen maar een groter oordeel zijn. Toch?
Het enige dat ons heil kan brengen is God te erkennen, Hem te voet te vallen en aanvaarding van wat Hij over ons brengt. En daarmee ook ware bekering.
Ik heb daar twee (persoonlijke) problemen mee. Namelijk dat ik die bekering van ons volk niet verwacht en ten tweede dat ik de samenhang tussen bekering en verantwoordelijkheid niet terugzie.
Bekering zal toch ook een concretisering moeten betekenen dat het huidige handelen van het kabinet naar een ander beleid. Dat laatste is in deze dus mijn concrete vraag. We kunnen bijvoorbeeld wel een omslag van een maakbaarheidsideaal naar een afhankelijkheidsmodel maken, maar als in praktische zin vaccinatie nog steeds een middel is om een pandemie te bestrijden, dan zal je dat beleid moeten continueren. Bekering ziet dan uiteindelijke alleen op de inhoudelijke gezindheid. Dat is waardevol voor leven en sterven (HC zondag 1), maar beziet de wereld nog steeds als verloren in een pandemie.
Overigens waardeer ik jullie geestelijke en inhoudelijke opmerkingen zeker, versta dat niet verkeerd.
TSD
Berichten: 2109
Lid geworden op: 31 aug 2011, 11:34

Re: COVID-19

Bericht door TSD »

Mara schreef:
huisman schreef: Wat zou het een wonder zijn als onze regering zou belijden dat we het samen niet kunnen, dat de wetenschap het niet kan maar dat onze verwachting moet zijn bij het Kind van Betlehem. Ook voor de uitkomst van deze pandemie.
Je ziet wel aan de politici die voor de camera verschijnen, dat het heel veel vergt van hen. Ik vond minister de Jonge gisteren mat en moe ogen. Hoe lang houdt hij het nog vol?
Wat moet je een - voor een groot deel morrende - bevolking nog voorhouden? Het beloofde licht aan het einde van de tunnel kwam immers niet?
Ik was zeer teleurgesteld gisteren. Minister de Jonge deed weer exact hetzelfde: Wees allemaal even heel voorzichtig, TOTDAT je de booster hebt gehad (ja hij zei het echt). Hij gaat gewoon door op de heilloze weg van vaccinatie als pas voor de vrijheid, als ultiem beschermingsmiddel, impliciet zeggend dat ja daarna niet meer zo voorzichtig hoeft te doen.

Daarmee wordt het draagvlak voor alle maatregelen voor een iedere dag groter wordende groep ondermijnd . En de teleurstelling gaat zo alleen maar groter worden.

Hij heeft gewoon helemaal niets, niets geleerd van de afgelopen driekwart jaar en nu staan we (de regeringen OMT althans) vol in de paniekmodus.

Verder helemaal eens met Huisman. Niet alleen deze ziekte is een oordeel, maar ook het gebrek aan wijsheid en rust bij degenen die over ons gesteld zijn. Er is maar 1 heilzame weg die niet gelegen is in het nemen van meer of minder of andere maatregelen, maar gelegen in het buigen onder God, wat dat betreft heb ik weer wel genoeg aan kom ik aan de regering niet meer toe, behalve in het gebed…
Ambtenaar
Berichten: 9190
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: COVID-19

Bericht door Ambtenaar »

TSD schreef: Verder helemaal eens met Huisman. Niet alleen deze ziekte is een oordeel, maar ook het gebrek aan wijsheid en rust bij degenen die over ons gesteld zijn. Er is maar 1 heilzame weg die niet gelegen is in het nemen van meer of minder of andere maatregelen, maar gelegen in het buigen onder God, wat dat betreft heb ik weer wel genoeg aan kom ik aan de regering niet meer toe, behalve in het gebed…
Het is allebei. Ik begrijp niet waarom er een tegenstelling gecreëerd wordt.

We moeten enerzijds onze afhankelijkheid van God erkennen en tegelijkertijd onze talenten inzetten in het bestrijden van de pandemie.
DDD
Berichten: 28658
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: COVID-19

Bericht door DDD »

Mara schreef:
huisman schreef: Wat zou het een wonder zijn als onze regering zou belijden dat we het samen niet kunnen, dat de wetenschap het niet kan maar dat onze verwachting moet zijn bij het Kind van Betlehem. Ook voor de uitkomst van deze pandemie.
Je ziet wel aan de politici die voor de camera verschijnen, dat het heel veel vergt van hen. Ik vond minister de Jonge gisteren mat en moe ogen. Hoe lang houdt hij het nog vol?
Wat moet je een - voor een groot deel morrende - bevolking nog voorhouden? Het beloofde licht aan het einde van de tunnel kwam immers niet?
En dat er überhaupt nog gevraagd moet worden om afstand te bewaren.
Gistermiddag nog een rouwdienst bijgewoond, mensen die elkaar oppervlakkig kennen, kropen naast elkaar en er werd voluit gezongen. De kerk was middelgroot, ik kon gelukkig achter in een lege bank schuiven.
Omdat de kerk wat groter is en het een kleine rouwdragende familie betrof, durfde ik het aan.

Zou het aantal mensen ook weer beperkt gaan worden denken jullie?
Max 30 naar een rouwplechtigheid?
Asociaal en ergerlijk.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: COVID-19

Bericht door eilander »

Ambtenaar schreef:We moeten enerzijds onze afhankelijkheid van God erkennen en tegelijkertijd onze talenten inzetten in het bestrijden van de pandemie.
En deze twee dingen zijn niet los verkrijgbaar.
Wim Anker
Berichten: 3894
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: COVID-19

Bericht door Wim Anker »

eilander schreef:
Ambtenaar schreef:We moeten enerzijds onze afhankelijkheid van God erkennen en tegelijkertijd onze talenten inzetten in het bestrijden van de pandemie.
En deze twee dingen zijn niet los verkrijgbaar.
Inderdaad. Het tweede volgt uit het eerste en is niet onafhankelijk te verkrijgen.
Plaats reactie