COVID-19

Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: COVID-19

Bericht door Zeeuw »

HersteldHervormd schreef:Sta je dan bij een bowlingbaan, word je niet binnen gelaten omdat je geen ausweis hebt.

Dan maar niet bowlen, blijkbaar hoort dat er ook al bij.
Ach, gelukkig kon je terug naar huis zonder angst om te worden opgepakt, met een warm bed om vanavond in te slapen en een koelkast vol met eten.
merel
Berichten: 9678
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: COVID-19

Bericht door merel »

HersteldHervormd schreef:Sta je dan bij een bowlingbaan, word je niet binnen gelaten omdat je geen ausweis hebt.

Dan maar niet bowlen, blijkbaar hoort dat er ook al bij.
Het was toch bekend dat daar vanaf vandaag om gevraagd zou worden? Wilde je je niet laten testen? Het is volgens mij zelfs nog gratis.

Opmerkingen over ausweis lijken mij inderdaad niet gepast.
HersteldHervormd
Berichten: 5989
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: COVID-19

Bericht door HersteldHervormd »

Niet echt teleurgesteld, wel beetje verbijsterd. Er stond vanochtend niks op de website. Inmiddels zag ik dat er op de voorpagina nu wel direct wat stond.

Ik wil niet het vergelijken met de WOII, maar het komt er wel degelijk op neer dat ik niet welkom ben zonder paspoort, terwijl ik gewoon gezond ben. Maargoed, de Joden hadden het natuurlijk veel erger destijds, daar ben ik me wel bewust van. Maar daarom gebruik ik het woord ausweis, omdat je een papiertje moet laten zien.

@merel: ik dacht dat er onderscheid was tussen horeca en gewoon een bowling o.i.d. maar omdat je er dus ook een bitterbal kan bestellen scharen ze het ook onder horeca. Verder heb ik heel geen probleem van gemaakt, ook geen boosheid erbij, maar het is natuurlijk wel een beetje vervelend.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Ambtenaar
Berichten: 9146
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: COVID-19

Bericht door Ambtenaar »

Valcke schreef: Formeel blijft het onjuist.
Dat zou kunnen. Ik weet niet of in het bewuste artikel wordt bedoeld dat de ministerraad fysiek bij elkaar moet komen om een dergelijk besluit te kunnen nemen.
Erskinees
Berichten: 2743
Lid geworden op: 14 jun 2018, 21:15

Re: COVID-19

Bericht door Erskinees »

HersteldHervormd schreef:Sta je dan bij een bowlingbaan, word je niet binnen gelaten omdat je geen ausweis hebt.

Dan maar niet bowlen, blijkbaar hoort dat er ook al bij.
Je hoeft maar 1x te Googelen om te weten dat dit nodig was. En dat dan vergelijken met de oorlog. Puur domheid.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17249
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: COVID-19

Bericht door huisman »

merel schreef:
HersteldHervormd schreef:Sta je dan bij een bowlingbaan, word je niet binnen gelaten omdat je geen ausweis hebt.

Dan maar niet bowlen, blijkbaar hoort dat er ook al bij.
Het was toch bekend dat daar vanaf vandaag om gevraagd zou worden? Wilde je je niet laten testen? Het is volgens mij zelfs nog gratis.

Opmerkingen over ausweis lijken mij inderdaad niet gepast.
Wij zijn een weekje aan de kust in Zeeuws Vlaanderen. Daar heeft de horeca massaal hun restaurant tot terras verklaard. Deuren wijd open en een bordje ‘Binnenterras’ . Slim en wij kunnen uit eten.
Evangelist
Berichten: 493
Lid geworden op: 06 feb 2010, 11:41

Re: COVID-19

Bericht door Evangelist »

Valcke schreef:
Ambtenaar schreef:
Valcke schreef:Staatsrechtelijk lijkt de voordracht voor ontslag echter niet te kloppen. Er is dan eerst een besluit van de ministerraad nodig. Zo'n besluit is er in formele zin niet geweest, ondanks het raadplegen van de vice-premiers.
Ook bij tussentijdse benoemingen vanwege vertrek van een bewindspersoon is het niet alleen aan de premier om te beslissen wie diens vervanger wordt. Formeel bezien doet de minister-president wel een voordracht tot benoeming of ontslag van een minister of staatssecretaris tijdens de kabinetsperiode. Hij kan een dergelijk voorstel echter pas doen na een besluit van de ministerraad (artikel 4, tweede lid, Reglement van orde voor de ministerraad. Dit hangt samen met het feit dat de premier in ons staatsrecht niet wordt geaccepteerd als regeringsleider (zie artikel 45 Grondwet).
Bron: https://www.nederlandrechtsstaat.nl/mod ... artikel=48
Misschien heeft Rutte een belrondje gedaan en is de meerderheid van de ministers voor. In ieder geval al hijzelf, Hoekstra, De Jonge, Ollongren, Schouten en Blok, zo is te lezen.
Formeel blijft het onjuist.
Er is digitaal vergaderd, zegt één van de journalisten. Iedereen is daarbij gepolst.
Hartelijke groet,
Evangelist
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4030
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: COVID-19

Bericht door Maanenschijn »

HersteldHervormd schreef:Niet echt teleurgesteld, wel beetje verbijsterd. Er stond vanochtend niks op de website. Inmiddels zag ik dat er op de voorpagina nu wel direct wat stond.

Ik wil niet het vergelijken met de WOII, maar het komt er wel degelijk op neer dat ik niet welkom ben zonder paspoort, terwijl ik gewoon gezond ben. Maargoed, de Joden hadden het natuurlijk veel erger destijds, daar ben ik me wel bewust van. Maar daarom gebruik ik het woord ausweis, omdat je een papiertje moet laten zien.

@merel: ik dacht dat er onderscheid was tussen horeca en gewoon een bowling o.i.d. maar omdat je er dus ook een bitterbal kan bestellen scharen ze het ook onder horeca. Verder heb ik heel geen probleem van gemaakt, ook geen boosheid erbij, maar het is natuurlijk wel een beetje vervelend.
@HersteldHervormd De term auswieis gebruiken is bewust, in de wetenschap dat dit herinnering en vergelijking met de Duitse bezetting oproept. Je wilt wel degelijk vergelijken, anders gebruik je de term niet. Jammer, het duid op onkunde en het niet beseffen van de ernst van de tijd ten dage van de ausweisplicht.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
HersteldHervormd
Berichten: 5989
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: COVID-19

Bericht door HersteldHervormd »

Maanenschijn schreef:
HersteldHervormd schreef:Niet echt teleurgesteld, wel beetje verbijsterd. Er stond vanochtend niks op de website. Inmiddels zag ik dat er op de voorpagina nu wel direct wat stond.

Ik wil niet het vergelijken met de WOII, maar het komt er wel degelijk op neer dat ik niet welkom ben zonder paspoort, terwijl ik gewoon gezond ben. Maargoed, de Joden hadden het natuurlijk veel erger destijds, daar ben ik me wel bewust van. Maar daarom gebruik ik het woord ausweis, omdat je een papiertje moet laten zien.

@merel: ik dacht dat er onderscheid was tussen horeca en gewoon een bowling o.i.d. maar omdat je er dus ook een bitterbal kan bestellen scharen ze het ook onder horeca. Verder heb ik heel geen probleem van gemaakt, ook geen boosheid erbij, maar het is natuurlijk wel een beetje vervelend.
@HersteldHervormd De term auswieis gebruiken is bewust, in de wetenschap dat dit herinnering en vergelijking met de Duitse bezetting oproept. Je wilt wel degelijk vergelijken, anders gebruik je de term niet. Jammer, het duid op onkunde en het niet beseffen van de ernst van de tijd ten dage van de ausweisplicht.
Ik vergelijk inderdaad het coronapaspoort met de toenmalige ausweis , maar nogmaals, de rest staat daar buiten. De huidige situatie komt niet eens in de buurt van de situatie gedurende de WOII.

Als ik bij de bowling sta, en ze vragen, heeft u uw code bij de hand? Ik zeg nee, vervolgens werd er gezegd, bent u gevaccineerd meneer? Ik zeg nee. Toen werd ons vriendelijk verzocht maar weer terug naar huis te gaan.

Hoewel ik het de vrouw in kwestie niet kwalijk neem, voelde ik me eigenlijk wel een beetje een untermensch. Zo iemand die niet wil vaccineren. En inderdaad, gelukkig kon ik weer naar een warm huis etc. Misschien word er nu beter begrepen hoe erg dit is als er voor jou geen plek is. Ik wil niet zeuren of zielig doen, maar toch doet het me wel wat.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Mannetje
Berichten: 7693
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: COVID-19

Bericht door Mannetje »

HersteldHervormd schreef:
Ik vergelijk inderdaad het coronapaspoort met de toenmalige ausweis , maar nogmaals, de rest staat daar buiten. De huidige situatie komt niet eens in de buurt van de situatie gedurende de WOII. (...)
Hoewel ik het de vrouw in kwestie niet kwalijk neem, voelde ik me eigenlijk wel een beetje een untermensch. Zo iemand die niet wil vaccineren. En inderdaad, gelukkig kon ik weer naar een warm huis etc. Misschien word er nu beter begrepen hoe erg dit is als er voor jou geen plek is. Ik wil niet zeuren of zielig doen, maar toch doet het me wel wat.
Stop nu toch... Je zegt het één en doet het ander. Opnieuw melding gedaan van je bericht.
-
HersteldHervormd
Berichten: 5989
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: COVID-19

Bericht door HersteldHervormd »

Als je wil dat ik stop dan stop ik.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: COVID-19

Bericht door GerefGemeente-lid »

Ad Anker schreef:
GerefGemeente-lid schreef:
Interessant. Kan Nederland dat ook niet doen?

Ik word een beetje narrig van al die poppenkast en die bezwaren tegen de Coronapas.

Ik ben gevaccineerd en daar maak ik geen geheim van. Dat mag iedereen weten. En als ik dan een pasje moet laten zien, is dat geen enkel probleem.
Dan ben je een voorbeeldgevaccineerde. ;)
Wat maakt je narrig als het gaat om bezwaren tegen de coronapas?
Dat niemand voor een ander lijkt te willen weten of hij of zij wel of niet ingeënt is en dat men de overheid verwijt dat zij zich hiermee bemoeit en dergelijke.

Ik begrijp dat niet. Kijk, ik zou liever ook zien dat de Coronapas er niet meer zou wezen, maar hij is er nu wel. Dus wat let ons om die app te downloaden? En als je niet bent gevaccineerd in de reformatorische gezindte, bezoek je waarschijnlijk toch niet dagelijks een restaurant. En als het goed is bezoeken we ook geen theaters of bioscopen. Dus waarom zou je dan als niet gevaccineerde christen bezwaar tegen zo'n pas hebben, als je misschien maar één keer per maand een restaurant bezoekt?

Bovendien hoef je voor doorstroomlocaties zoals musea en dierentuinen zo'n pas helemaal niet nodig te hebben.

Blijven enkel de christelijke concerten nog over. Hoe dat zich verder ontwikkelt, weet ik ook niet. Maar daarvoor vind ik het als enige oprecht jammer dat je een Coronapas nodig hebt.
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
HersteldHervormd
Berichten: 5989
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: COVID-19

Bericht door HersteldHervormd »

GerefGemeente-lid schreef:
Ad Anker schreef:
GerefGemeente-lid schreef:
Interessant. Kan Nederland dat ook niet doen?

Ik word een beetje narrig van al die poppenkast en die bezwaren tegen de Coronapas.

Ik ben gevaccineerd en daar maak ik geen geheim van. Dat mag iedereen weten. En als ik dan een pasje moet laten zien, is dat geen enkel probleem.
Dan ben je een voorbeeldgevaccineerde. ;)
Wat maakt je narrig als het gaat om bezwaren tegen de coronapas?
Dat niemand voor een ander lijkt te willen weten of hij of zij wel of niet ingeënt is en dat men de overheid verwijt dat zij zich hiermee bemoeit en dergelijke.

Ik begrijp dat niet. Kijk, ik zou liever ook zien dat de Coronapas er niet meer zou wezen, maar hij is er nu wel. Dus wat let ons om die app te downloaden? En als je niet bent gevaccineerd in de reformatorische gezindte, bezoek je waarschijnlijk toch niet dagelijks een restaurant. En als het goed is bezoeken we ook geen theaters of bioscopen. Dus waarom zou je dan als niet gevaccineerde christen bezwaar tegen zo'n pas hebben, als je misschien maar één keer per maand een restaurant bezoekt?

Bovendien hoef je voor doorstroomlocaties zoals musea en dierentuinen zo'n pas helemaal niet nodig te hebben.

Blijven enkel de christelijke concerten nog over. Hoe dat zich verder ontwikkelt, weet ik ook niet. Maar daarvoor vind ik het als enige oprecht jammer dat je een Coronapas nodig hebt.
Zolang je er aan meedoet houd je het ook in stand. Ik heb meer respect voor mensen die wel gevaccineerd zijn, maar die vanuit ethisch perspectief niet mee willen doen aan de QR samenleving. Ik respecteer dat jij gevaccineerd bent, ook respecteer ik het dat jij op een terrasje gaat zitten met een latte, maar besef dat je die verdiend hebt door een spuit in je lichaam te zetten. De overheid heeft iedereen gewoon eerst de keel dicht geknepen met buiten proportionele maatregelen, en laat mensen hun vrijheden terugverdienen als ze meegaan in het verhaal van de overheid.

Wie kan mij uitleggen wat de corona-pas nog te maken heeft met gezondheid etc? Besmette gevaccineerde krijgen nota bene gewoon hun groene vinkje nog?!
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Online
DDD
Berichten: 28484
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: COVID-19

Bericht door DDD »

huisman schreef:
merel schreef:
HersteldHervormd schreef:Sta je dan bij een bowlingbaan, word je niet binnen gelaten omdat je geen ausweis hebt.

Dan maar niet bowlen, blijkbaar hoort dat er ook al bij.
Het was toch bekend dat daar vanaf vandaag om gevraagd zou worden? Wilde je je niet laten testen? Het is volgens mij zelfs nog gratis.

Opmerkingen over ausweis lijken mij inderdaad niet gepast.
Wij zijn een weekje aan de kust in Zeeuws Vlaanderen. Daar heeft de horeca massaal hun restaurant tot terras verklaard. Deuren wijd open en een bordje ‘Binnenterras’ . Slim en wij kunnen uit eten.
Ik vind niet dat het goed is om hier zonden openlijk te promoten. Het is duidelijk dat dit niet de bedoeling is, en het niet respecteren van de overheid past een christen niet. Dat zou wat zijn.

En verder is er natuurlijk een betere versie van de coronapas te bedenken, maar dat vond onze overheid in strijd met de privacybelangen. Wat mij betreft, kunnen ze het vinkje ook weer intrekken.

Al die angst voor Big Brother is lachwekkend, want wij leven in een samenleving waarin de overheid juist extreem voorzichtig is. Zodra China hier de macht overneemt, is dat alsnog in een oogwenk geregeld, kijk maar naar Hong Kong. Daar hoeven we nu echt het goede gebruik van de middelen niet om te laten.
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4030
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

COVID-19

Bericht door Maanenschijn »

GerefGemeente-lid schreef:
Ad Anker schreef:
GerefGemeente-lid schreef:
Interessant. Kan Nederland dat ook niet doen?

Ik word een beetje narrig van al die poppenkast en die bezwaren tegen de Coronapas.

Ik ben gevaccineerd en daar maak ik geen geheim van. Dat mag iedereen weten. En als ik dan een pasje moet laten zien, is dat geen enkel probleem.
Dan ben je een voorbeeldgevaccineerde. ;)
Wat maakt je narrig als het gaat om bezwaren tegen de coronapas?
Dat niemand voor een ander lijkt te willen weten of hij of zij wel of niet ingeënt is en dat men de overheid verwijt dat zij zich hiermee bemoeit en dergelijke.

Ik begrijp dat niet. Kijk, ik zou liever ook zien dat de Coronapas er niet meer zou wezen, maar hij is er nu wel. Dus wat let ons om die app te downloaden? En als je niet bent gevaccineerd in de reformatorische gezindte, bezoek je waarschijnlijk toch niet dagelijks een restaurant. En als het goed is bezoeken we ook geen theaters of bioscopen. Dus waarom zou je dan als niet gevaccineerde christen bezwaar tegen zo'n pas hebben, als je misschien maar één keer per maand een restaurant bezoekt?

Bovendien hoef je voor doorstroomlocaties zoals musea en dierentuinen zo'n pas helemaal niet nodig te hebben.

Blijven enkel de christelijke concerten nog over. Hoe dat zich verder ontwikkelt, weet ik ook niet. Maar daarvoor vind ik het als enige oprecht jammer dat je een Coronapas nodig hebt.
Dat is niet helemaal waar, GerGem-lid. Overal waar een horecadeel aanwezig is, is verplicht te vragen naar de code. Dat is op veel plaatsen, zie ook de post van HersteldHervormd. Dat kan zijn bij zwemles van een kind, dat kan zijn bij de vergadering van de historische vereniging, want die is in het dorpshuis (praktijkvoorbeeld), dat kan zijn bij een ziekenhuis waar je een bak koffie wilt halen enz. De impact voor hen die geen code (paraat) hebben kan behoorlijk groot zijn. Niet alleen voor die ‘zware ongevaccineerden die toch geen restaurant bezoeken’, als ik een beetje chargeer. Het is echt veel breder.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Plaats reactie