Genderdysforie

Gebruikersavatar
Salomo
Berichten: 93
Lid geworden op: 04 jan 2020, 10:38

Re: Genderdysforie

Bericht door Salomo »

Bij mij op school zijn er mensen die denken dat er 58 soorten genders zijn.

Wij kregen ook een lezing over van 2 jongeren die werken in de E.U. en die kijken wat er onder de jongeren speelt. Hun zeggen dat gelijkheid voor 'alle' genders erg onder de jongeren speelt.
Online
DDD
Berichten: 28473
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Genderdysforie

Bericht door DDD »

Ik denk ook wel dat dat zo is. In mijn tijd hoorde je er niemand over en ik heb het idee dat het onder jongeren meer een thema is dan onder ouderen. Het is ook wel een beetje een modeverschijnsel, maar dat geldt voor alle veranderingen in de moraal, die komen van een voorhoede.
Gebruikersavatar
Salomo
Berichten: 93
Lid geworden op: 04 jan 2020, 10:38

Re: Genderdysforie

Bericht door Salomo »

DDD schreef:Ik denk ook wel dat dat zo is. In mijn tijd hoorde je er niemand over en ik heb het idee dat het onder jongeren meer een thema is dan onder ouderen. Het is ook wel een beetje een modeverschijnsel, maar dat geldt voor alle veranderingen in de moraal, die komen van een voorhoede.
Ik denk het zelf van niet. Het wordt een soort van gemaakt dat jongeren hier veel mee bezig zijn, maar in werkelijkheid valt dat reuze mee.
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3021
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: Genderdysforie

Bericht door Lilian1975 »

Salomo schreef:Bij mij op school zijn er mensen die denken dat er 58 soorten genders zijn.

Wij kregen ook een lezing over van 2 jongeren die werken in de E.U. en die kijken wat er onder de jongeren speelt. Hun zeggen dat gelijkheid voor 'alle' genders erg onder de jongeren speelt.
Logisch als js via alle kanalen gehersenspoeld wordt. Je hoeft maar een blad of een programma via welk kanaal te zien of horen, allerlei figuren die min of meer toonaangevend zijn voor de jongeren. Allemaal gaat het erover. Of ze zijn het of ze komen uit de kast. Als daarnaast opb allerlei wegen gesuggereerd wordt dat als je alleen het huwelijk tussen man en vrouw erkent als een door God gegeven instelling, je de meest hardvochtige persoon ter wereld bent..

Dan heb je het er niet meer over. Omdat het al gewoon is. Niets schokkends aan. En ieder moet het toch zelf weten?
Gebruikersavatar
Salomo
Berichten: 93
Lid geworden op: 04 jan 2020, 10:38

Re: Genderdysforie

Bericht door Salomo »

Lilian1975 schreef:
Salomo schreef:Bij mij op school zijn er mensen die denken dat er 58 soorten genders zijn.

Wij kregen ook een lezing over van 2 jongeren die werken in de E.U. en die kijken wat er onder de jongeren speelt. Hun zeggen dat gelijkheid voor 'alle' genders erg onder de jongeren speelt.
Logisch als js via alle kanalen gehersenspoeld wordt. Je hoeft maar een blad of een programma via welk kanaal te zien of horen, allerlei figuren die min of meer toonaangevend zijn voor de jongeren. Allemaal gaat het erover. Of ze zijn het of ze komen uit de kast. Als daarnaast opb allerlei wegen gesuggereerd wordt dat als je alleen het huwelijk tussen man en vrouw erkent als een door God gegeven instelling, je de meest hardvochtige persoon ter wereld bent..

Dan heb je het er niet meer over. Omdat het al gewoon is. Niets schokkends aan. En ieder moet het toch zelf weten?
Gaat lastig al het zo in je strot wordt gedouwd
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3021
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: Genderdysforie

Bericht door Lilian1975 »

Salomo schreef:
Lilian1975 schreef:
Salomo schreef:Bij mij op school zijn er mensen die denken dat er 58 soorten genders zijn.

Wij kregen ook een lezing over van 2 jongeren die werken in de E.U. en die kijken wat er onder de jongeren speelt. Hun zeggen dat gelijkheid voor 'alle' genders erg onder de jongeren speelt.
Logisch als js via alle kanalen gehersenspoeld wordt. Je hoeft maar een blad of een programma via welk kanaal te zien of horen, allerlei figuren die min of meer toonaangevend zijn voor de jongeren. Allemaal gaat het erover. Of ze zijn het of ze komen uit de kast. Als daarnaast opb allerlei wegen gesuggereerd wordt dat als je alleen het huwelijk tussen man en vrouw erkent als een door God gegeven instelling, je de meest hardvochtige persoon ter wereld bent..

Dan heb je het er niet meer over. Omdat het al gewoon is. Niets schokkends aan. En ieder moet het toch zelf weten?
Gaat lastig al het zo in je strot wordt gedouwd
Een scherpe. Maar het is te triest om er grappen over te maken vind ik.
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10423
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Genderdysforie

Bericht door Orchidee »

Op dit moment komt het bij ons héél dichtbij en ik vind het toch een partij moeilijk
Een vriendin van een dochter heeft genderdysforie en is nu naast het psychologisch en psychise traject, ook bezig met een traject in het ziekenhuis wb hormonen, geslachtsoperatie mogelijkheden enz.
Hoe hiermee om te gaan???
Ze wil niet meer met haar meisjesnaam aangesproken worden (sorry, ze blijft voor mij altijd ******)
Haar ouders en naaste familie "weten" het nog niet (wél dat ze géén heterogevoelens heeft)
Hoe ga je nu om als ze komt logeren bijvoorbeeld, ze sliep altijd in één kamer met een dochter.
Nu gedraagt ze zich al als een man en wil dat ook zijn.
Moet je daar dan in meegaan?
Dochterlief wil ze ook de vriendschap niet ontzeggen maar weet ook niet hoe hier goed mee om te gaan.

Wij weten het ook niet
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Genderdysforie

Bericht door Mara »

Orchidee schreef: Dochterlief wil ze ook de vriendschap niet ontzeggen maar weet ook niet hoe hier goed mee om te gaan.
Je dochter moet zich realiseren dat dit grote impact heeft, op alles.
Haar vriendin is misschien nog heel herkenbaar, maar onder invloed van hormonen verandert er zoveel aan haar.
Stem wordt lager, gezicht wordt anders, hoekiger maar ook karakter verandert.
Hormonen hebben zoveel invloed.
Mijn nichtje die hier ook mee te maken had, heeft de vriendschap radicaal verbroken.
Haar vriendin, getrouwd, met jonge kindjes, ging ook het traject in en dat vond mijn nichtje, met name voor die kinderen, verschrikkelijk.

Ik vraag me af wat dit doet met je, als kind.
Je moeder wordt opeens ook je vader.
Hoe ga je hen noemen?
Als het kind in het foto-album kijkt, ziet ze haar moeder kort na de bevalling en misschien hoe haar moeder borstvoeding geeft.
En nu ziet ze een man.

Ik zou aan die vrouw willen vragen, hoe voelde je je tijdens je zwangerschap dan?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Salomo
Berichten: 93
Lid geworden op: 04 jan 2020, 10:38

Re: Genderdysforie

Bericht door Salomo »

Lilian1975 schreef:
Salomo schreef:
Lilian1975 schreef:
Salomo schreef:Bij mij op school zijn er mensen die denken dat er 58 soorten genders zijn.

Wij kregen ook een lezing over van 2 jongeren die werken in de E.U. en die kijken wat er onder de jongeren speelt. Hun zeggen dat gelijkheid voor 'alle' genders erg onder de jongeren speelt.
Logisch als js via alle kanalen gehersenspoeld wordt. Je hoeft maar een blad of een programma via welk kanaal te zien of horen, allerlei figuren die min of meer toonaangevend zijn voor de jongeren. Allemaal gaat het erover. Of ze zijn het of ze komen uit de kast. Als daarnaast opb allerlei wegen gesuggereerd wordt dat als je alleen het huwelijk tussen man en vrouw erkent als een door God gegeven instelling, je de meest hardvochtige persoon ter wereld bent..

Dan heb je het er niet meer over. Omdat het al gewoon is. Niets schokkends aan. En ieder moet het toch zelf weten?
Gaat lastig al het zo in je strot wordt gedouwd
Een scherpe. Maar het is te triest om er grappen over te maken vind ik.
Dat is zeker waar.
Gebruikersavatar
Salomo
Berichten: 93
Lid geworden op: 04 jan 2020, 10:38

Re: Genderdysforie

Bericht door Salomo »

Een oud klasgenoot van mij was eerst homo, maar gaat het nu het traject om zich om te laten bouwen. Daar kwamen ze ouders achter toen ze brieven zagen van een ziekenhuis in Amsterdam.

Ze hadden er heel erg veel moeite mee dat die homo was, maar nu schamen ze zich zo erg voor hem (vooral z'n zussen), dat ze hem uit het huis willen.
Isala
Berichten: 1267
Lid geworden op: 27 sep 2013, 22:14

Re: Genderdysforie

Bericht door Isala »

https://www.rd.nl/boeken/sociologe-kuby ... -1.1450315

Twee jaar geleden kwam het boek van sociologe Gabrielle Kuby uit, en kijk eens hoe dit bezig is zich te ontwikkelen!

Voor wie het interesseert:
op de website wo-man.nl kan je inzien welke strategieen worden uitgezet om genderideologie in de samenleving te verankeren.
Alles onder het mom van vrijheid en gelijkheid.
Hora est!
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3021
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: Genderdysforie

Bericht door Lilian1975 »

Isala schreef:https://www.rd.nl/boeken/sociologe-kuby ... -1.1450315

Twee jaar geleden kwam het boek van sociologe Gabrielle Kuby uit, en kijk eens hoe dit bezig is zich te ontwikkelen!

Voor wie het interesseert:
op de website wo-man.nl kan je inzien welke strategieen worden uitgezet om genderideologie in de samenleving te verankeren.
Alles onder het mom van vrijheid en gelijkheid.
Dit boek heb ik inderdaad hier staan. En regelmatig al aangehaald. Het is schokkend om te lezen hoe dit alles inderdaad een revolutie is. Al lang geleden begonnen. En na het lezen kon ik haar alleen maar gelijk geven.
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3021
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: Genderdysforie

Bericht door Lilian1975 »

Salomo schreef:Een oud klasgenoot van mij was eerst homo, maar gaat het nu het traject om zich om te laten bouwen. Daar kwamen ze ouders achter toen ze brieven zagen van een ziekenhuis in Amsterdam.

Ze hadden er heel erg veel moeite mee dat die homo was, maar nu schamen ze zich zo erg voor hem (vooral z'n zussen), dat ze hem uit het huis willen.
Wat een triest verhaal. Hier klinkt en hulproep. En is gebed nodig. Voor alke betrokkenen.
Online
DDD
Berichten: 28473
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Genderdysforie

Bericht door DDD »

Salomo schreef:Een oud klasgenoot van mij was eerst homo, maar gaat het nu het traject om zich om te laten bouwen. Daar kwamen ze ouders achter toen ze brieven zagen van een ziekenhuis in Amsterdam.

Ze hadden er heel erg veel moeite mee dat die homo was, maar nu schamen ze zich zo erg voor hem (vooral z'n zussen), dat ze hem uit het huis willen.
Wat een droefenis.

Wat valt er daarvoor te schamen?
Online
DDD
Berichten: 28473
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Genderdysforie

Bericht door DDD »

Mara schreef:
Orchidee schreef: Dochterlief wil ze ook de vriendschap niet ontzeggen maar weet ook niet hoe hier goed mee om te gaan.
Je dochter moet zich realiseren dat dit grote impact heeft, op alles.
Haar vriendin is misschien nog heel herkenbaar, maar onder invloed van hormonen verandert er zoveel aan haar.
Stem wordt lager, gezicht wordt anders, hoekiger maar ook karakter verandert.
Hormonen hebben zoveel invloed.
Mijn nichtje die hier ook mee te maken had, heeft de vriendschap radicaal verbroken.
Haar vriendin, getrouwd, met jonge kindjes, ging ook het traject in en dat vond mijn nichtje, met name voor die kinderen, verschrikkelijk.


Ik vraag me af wat dit doet met je, als kind.
Je moeder wordt opeens ook je vader.
Hoe ga je hen noemen?
Als het kind in het foto-album kijkt, ziet ze haar moeder kort na de bevalling en misschien hoe haar moeder borstvoeding geeft.
En nu ziet ze een man.

Ik zou aan die vrouw willen vragen, hoe voelde je je tijdens je zwangerschap dan?
Trouw is soms een hele opgave. Maar om nu ontrouw te propageren, is wel het andere uiterste.
Plaats reactie