Genderdysforie

Gebruikersavatar
Marck
Berichten: 1424
Lid geworden op: 02 mar 2019, 10:26

Re: Genderdysforie

Bericht door Marck »

Hoe ga je er mee om als de persoon met genderdysforie je eigen kind is?
Een vraag die trouwens breder kan worden getrokken dan enkel genderdysforie.
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10423
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Genderdysforie

Bericht door Orchidee »

Zo "gemakkelijk" wil ik me er niet vanaf maken!
Als ik mensen niet zou spreken omdat ze zonden doen, spreekt ook niemand mij meer aan.
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10423
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: RE: Re: Genderdysforie

Bericht door Orchidee »

Marck schreef:Hoe ga je er mee om als de persoon met genderdysforie je eigen kind is?
Een vraag die trouwens breder kan worden getrokken dan enkel genderdysforie.
Precies! Het is wél een kind en kleinkind van goede vrienden.
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Erik1960
Verbannen
Berichten: 1633
Lid geworden op: 06 jan 2022, 17:03

Re: Genderdysforie

Bericht door Erik1960 »

Orchidee schreef:Zo "gemakkelijk" wil ik me er niet vanaf maken!
Als ik mensen niet zou spreken omdat ze zonden doen, spreekt ook niemand mij meer aan.
Ben ik met je eens… ik weet natuurlijk niet in welke relatie je tot die anderen staat. Maar is het denkbaar dat je het gesprek aan gaat met al je twijfels, onzekerheden, bedenkingen en wat je allemaal nog meer kunt bedenken?
’Wie uitziet en hoopt op de Heer krijgt nieuwe kracht: hij slaat zijn vleugels uit als een adelaar, hij loopt, maar wordt niet moe, hij rent, maar raakt niet uitgeput’.
Gebruikersavatar
Marck
Berichten: 1424
Lid geworden op: 02 mar 2019, 10:26

Re: RE: Re: Genderdysforie

Bericht door Marck »

Erik1960 schreef:
Orchidee schreef:Zo "gemakkelijk" wil ik me er niet vanaf maken!
Als ik mensen niet zou spreken omdat ze zonden doen, spreekt ook niemand mij meer aan.
Ben ik met je eens… ik weet natuurlijk niet in welke relatie je tot die anderen staat. Maar is het denkbaar dat je het gesprek aan gaat met al je twijfels, onzekerheden, bedenkingen en wat je allemaal nog meer kunt bedenken?
Dat geeft Orchidee dus nu ook aan (de relatie). Dat maakt het minder abstract. Maar tegelijkertijd ook heel moeilijk.
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10423
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Genderdysforie

Bericht door Orchidee »

De ouders en grootouders zijn er nu (ongelukkig uitgedrukt maar weet even niet hoe ik er goed woorden aan kan geven) "gedwongen" aan gewend, ik/wij wisten het nog niet maar zijn er afgelopen week mee "geconfronteerd".
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Erik1960
Verbannen
Berichten: 1633
Lid geworden op: 06 jan 2022, 17:03

Re: Genderdysforie

Bericht door Erik1960 »

Orchidee schreef:De ouders en grootouders zijn er nu (ongelukkig uitgedrukt maar weet even niet hoe ik er goed woorden aan kan geven) "gedwongen" aan gewend, ik/wij wisten het nog niet maar zijn er afgelopen week mee "geconfronteerd".
Ze weten het.. maar zullen er ook nog niet aan gewend zijn, vermoed ik?
Wat verwacht je van jezelf in deze situatie?
’Wie uitziet en hoopt op de Heer krijgt nieuwe kracht: hij slaat zijn vleugels uit als een adelaar, hij loopt, maar wordt niet moe, hij rent, maar raakt niet uitgeput’.
Erik1960
Verbannen
Berichten: 1633
Lid geworden op: 06 jan 2022, 17:03

Re: Genderdysforie

Bericht door Erik1960 »

Hier is het bijna sluitingstijd. Je mag me een PB/mail sturen.
’Wie uitziet en hoopt op de Heer krijgt nieuwe kracht: hij slaat zijn vleugels uit als een adelaar, hij loopt, maar wordt niet moe, hij rent, maar raakt niet uitgeput’.
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10423
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Genderdysforie

Bericht door Orchidee »

Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Online
merel
Berichten: 9664
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Genderdysforie

Bericht door merel »

Ik heb eerder in dit topic een link gedeeld.

https://www.rd.nl/vandaag/binnenland/ge ... -1.1257284

Onderaan dit stuk staat een telefoonnummer waar je met vragen terecht kan over omgaan met iemand in dit traject.
Erik1960
Verbannen
Berichten: 1633
Lid geworden op: 06 jan 2022, 17:03

Re: Genderdysforie

Bericht door Erik1960 »

Orchidee schreef:Op dit moment komt het bij ons héél dichtbij en ik vind het toch een partij moeilijkAfbeelding
Een vriendin van een dochter heeft genderdysforie en is nu naast het psychologisch en psychise traject, ook bezig met een traject in het ziekenhuis wb hormonen, geslachtsoperatie mogelijkheden enz.
Hoe hiermee om te gaan???
Ze wil niet meer met haar meisjesnaam aangesproken worden (sorry, ze blijft voor mij altijd ******)
Haar ouders en naaste familie "weten" het nog niet (wél dat ze géén heterogevoelens heeft)
Hoe ga je nu om als ze komt logeren bijvoorbeeld, ze sliep altijd in één kamer met een dochter.
Nu gedraagt ze zich al als een man en wil dat ook zijn.
Moet je daar dan in meegaan?
Dochterlief wil ze ook de vriendschap niet ontzeggen maar weet ook niet hoe hier goed mee om te gaan.

Wij weten het ook nietAfbeeldingAfbeelding
Wil je delen hoe je hierin verder ging?
’Wie uitziet en hoopt op de Heer krijgt nieuwe kracht: hij slaat zijn vleugels uit als een adelaar, hij loopt, maar wordt niet moe, hij rent, maar raakt niet uitgeput’.
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10423
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Genderdysforie

Bericht door Orchidee »

Daar kan ik nog niets over delen.
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Genderdysforie

Bericht door Bezorgd »

"Waar komt de focus op genderdiversiteit vandaan? En hoe verhouden we ons daartoe? Vragen zijn er genoeg als opeens van je verwacht wordt dat je buurvrouw Isabel voortaan met Abel en 'hen/hun' aan moet spreken. Op 25 januari 2023 hield Bijbels Beraad MV een appelavond over deze Vreemde Nieuwe Wereld in Katwijk aan Zee."

Interessante lezing:

https://youtu.be/kbaLMqCKUrM
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Genderdysforie

Bericht door helma »

Ik heb net vanmorgen die van Urk geluisterd, Ds B.A. Zuiddam over hetzelfde thema.
Plaats reactie