IS

Wim Anker
Berichten: 3875
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

IS

Bericht door Wim Anker »

NL moet de kinderen terughalen!

Jammer dat NL (en de EU) de guts niet hebben om alle EU kinderen terug te halen en de MO kinderen in de kampen te helpen reintegreren in hun thuisland.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Grote vreugden

Bericht door Herman »

Wim Anker schreef:NL moet de kinderen terughalen!

Jammer dat NL (en de EU) de guts niet hebben om alle EU kinderen terug te halen en de MO kinderen in de kampen te helpen reintegreren in hun thuisland.
Op wel wetsartikel stoelt de gedachte dat de Nederlandse Staat meer verantwoordelijk is voor kinderen dan hun ouders?
Valcke
Berichten: 7605
Lid geworden op: 31 aug 2018, 17:55

Re: Grote vreugden

Bericht door Valcke »

Herman schreef:
Wim Anker schreef:NL moet de kinderen terughalen!

Jammer dat NL (en de EU) de guts niet hebben om alle EU kinderen terug te halen en de MO kinderen in de kampen te helpen reintegreren in hun thuisland.
Op wel wetsartikel stoelt de gedachte dat de Nederlandse Staat meer verantwoordelijk is voor kinderen dan hun ouders?
De grootste criminelen krijgen in het buitenland rechtsbijstand van de NL regering. Zouden we dan kinderen met NL nationaliteit niet willen terughalen (vanzelf met strikte begeleiding in NL)?

Wat betreft de moeders: haal deze ook terug en berecht ze hier.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Grote vreugden

Bericht door Mara »

Valcke schreef:
Herman schreef:
Wim Anker schreef:NL moet de kinderen terughalen!

Jammer dat NL (en de EU) de guts niet hebben om alle EU kinderen terug te halen en de MO kinderen in de kampen te helpen reintegreren in hun thuisland.
Op wel wetsartikel stoelt de gedachte dat de Nederlandse Staat meer verantwoordelijk is voor kinderen dan hun ouders?
De grootste criminelen krijgen in het buitenland rechtsbijstand van de NL regering. Zouden we dan kinderen met NL nationaliteit niet willen terughalen (vanzelf met strikte begeleiding in NL)?

Wat betreft de moeders: haal deze ook terug en berecht ze hier.
Waarom staat dit in grote vreugden?
Nee moeders daar berechten! Ze hebben een bewuste keuze gemaakt.

Er vertrokken nog mensen in 2016. Hoe kan dat dan?

„Ik was soms verbaasd over de naïviteit. Zegt zo’n meisje verbaasd: ‘Ik was net de grens over en werd al beschoten.’ Ik antwoordde: ‘Wat dacht je dan? Je ging naar oorlogsgebied.’ Radicalisering is een proces van afzondering. Je omringt je met gelijkgestemden en bevestigt elkaar in je denkbeelden. Familieleden en vrienden die andere ideeën hebben worden vermeden. ‘We geloofden niemand meer, ook niet de gewone media’, vertelde ze me. ‘Ik dacht dat het één groot Amerikaans complot was’, zei zo’n meisje. Dat vertelt de IS-propaganda.”
https://www.nrc.nl/nieuws/2019/11/11/de ... d-a3979816
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Valcke
Berichten: 7605
Lid geworden op: 31 aug 2018, 17:55

Re: Grote vreugden

Bericht door Valcke »

Mara schreef:
Valcke schreef:
Herman schreef:
Wim Anker schreef:NL moet de kinderen terughalen!

Jammer dat NL (en de EU) de guts niet hebben om alle EU kinderen terug te halen en de MO kinderen in de kampen te helpen reintegreren in hun thuisland.
Op wel wetsartikel stoelt de gedachte dat de Nederlandse Staat meer verantwoordelijk is voor kinderen dan hun ouders?
De grootste criminelen krijgen in het buitenland rechtsbijstand van de NL regering. Zouden we dan kinderen met NL nationaliteit niet willen terughalen (vanzelf met strikte begeleiding in NL)?

Wat betreft de moeders: haal deze ook terug en berecht ze hier.
Waarom staat dit in grote vreugden?
Nee moeders daar berechten! Ze hebben een bewuste keuze gemaakt.
Er is niemand die ze daar berecht. Ze zijn nog altijd Nederlander. Niet al deze vrouwen zijn oorlogsmisdadigers. En de kinderen zijn dat al helemaal niet. Ik verbaas mij over de onbarmhartigheid, ook op dit forum. Natuurlijk: wel eventueel heropvoeden. Dat kan niet snel genoeg beginnen.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Grote vreugden

Bericht door Mara »

Valcke schreef: Er is niemand die ze daar berecht. Ze zijn nog altijd Nederlander. Niet al deze vrouwen zijn oorlogsmisdadigers. En de kinderen zijn dat al helemaal niet. Ik verbaas mij over de onbarmhartigheid, ook op dit forum. Natuurlijk: wel eventueel heropvoeden. Dat kan niet snel genoeg beginnen.
Ik lees net:
Het is mogelijk dat de overheid uw Nederlandse nationaliteit actief intrekt. Bijvoorbeeld als u fraudeert bij het aanvragen en verkrijgen van de Nederlandse nationaliteit. Of als u zich heeft aangesloten bij een organisatie die een bedreiging vormt voor de nationale veiligheid.

en dat hebben ze toch gedaan?
Ik ben niet onbarmhartig, maar deze vrouwen zijn niet daar toevallig blijven hangen.
De kinderen is een ander verhaal. Maar het zal heel moeilijk worden om deze kinderen te begeleiden en uit hun trauma te halen.
Ik ben bang dat ze voor hun hele leven beschadigd zullen blijven.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Valcke
Berichten: 7605
Lid geworden op: 31 aug 2018, 17:55

Re: Grote vreugden

Bericht door Valcke »

Mara schreef:
Valcke schreef: Er is niemand die ze daar berecht. Ze zijn nog altijd Nederlander. Niet al deze vrouwen zijn oorlogsmisdadigers. En de kinderen zijn dat al helemaal niet. Ik verbaas mij over de onbarmhartigheid, ook op dit forum. Natuurlijk: wel eventueel heropvoeden. Dat kan niet snel genoeg beginnen.
Ik lees net:
Het is mogelijk dat de overheid uw Nederlandse nationaliteit actief intrekt. Bijvoorbeeld als u fraudeert bij het aanvragen en verkrijgen van de Nederlandse nationaliteit. Of als u zich heeft aangesloten bij een organisatie die een bedreiging vormt voor de nationale veiligheid.

en dat hebben ze toch gedaan?
Ik ben niet onbarmhartig, maar deze vrouwen zijn niet daar toevallig blijven hangen.
De kinderen is een ander verhaal. Maar het zal heel moeilijk worden om deze kinderen te begeleiden en uit hun trauma te halen.
Ik ben bang dat ze voor hun hele leven beschadigd zullen blijven.
Ze hebben nu het Nederlanderschap. Het afnemen van de NL nationaliteit kan alleen wanneer de vrouwen dubbele nationaliteit hebben. En de kinderen kan de NL nationaliteit sowieso niet afgenomen worden want die hebben niets misdaan.

Laat de emoties varen en laat de NL regering doen wat ze wettelijk verplicht is en in het belang is van deze kinderen hoe fout de ouders ook zijn geweest.
Laatst gewijzigd door Valcke op 11 nov 2019, 18:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Grote vreugden

Bericht door Mara »

Valcke schreef: Ze hebben nu het Nederlanderschap. Het afnemen van de NL nationaliteit kan alleen wanneer de vrouwen dubbele nationaliteit hebben. En de kinderen kunnen de NL nationaliteit sowieso niet afgenomen worden want die hebben niets misdaan.

Laat de emoties varen en laat de NL regering doen wat ze wettelijk verplicht is en in het belang is van deze kinderen hoe fout de ouders ook zijn geweest.
Hoe ging dat destijds met mannen die zich bij het vreemdelingenlegioen aansloten?
Zo moet je dit ook zien denk ik.
Bovendien:

IS-vrouwen steunden in daad en woord de doelstellingen van IS, ook al voerden ze zelf geen bewapende strijd. Een terreurorganisatie heeft, net zoals een het leger, niet enkel behoefte aan strijders, maar ook aan mensen die andere, ondersteunende taken vervullen. Zoals, ik noem maar wat, huisvrouwen. Terreurorganisaties als IS kunnen enkel bestaan wanneer ze een ondersteunende gemeenschap van niet-strijders om zich heen hebben die ideologisch achter hen staan. Door IS actief te steunen hebben IS-vrouwen zich (mede)schuldig gemaakt aan oorlogsmisdrijven. Ze dienen als zodanig berecht te worden.
KAJ BRENS-Historicus

Ik heb enkele films en docu's gezien over deze vrouwen. Het zijn geen naieve meisjes die zo uit huis geplukt zijn door een soort loverboy. Ze zijn hier jaren mee bezig, worden vaak gestraft of gesmeekt door hun ouders, maar ze zetten zich des te harder af. Ze kiezen er doelbewust voor!
Ze laten alles achter, vanwege dat ideaal.
We leven niet in 18honderdzoveel, toen er nog geen nieuwsgaring was.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Valcke
Berichten: 7605
Lid geworden op: 31 aug 2018, 17:55

Re: Grote vreugden

Bericht door Valcke »

Ieder geval is anders. Er zijn oorlogsmisdadigers onder en er zijn naïeve meisjes onder.

Waar het wel om gaat is dat NL ook een verplichting heeft naar NL kinderen die aan dit alles geen schuld hebben. Ik verwijt dit kabinet dat zij bewust een populistische politiek voert. Om zoveel vrouwen en kinderen gaat het niet, de instanties kunnen het gemakkelijk aan.

Maar goed, het heeft voor mij ook niets met grote vreugden te maken.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Grote vreugden

Bericht door Mara »

Valcke schreef:Ieder geval is anders. Er zijn oorlogsmisdadigers onder en er zijn naïeve meisjes onder.
Waar het wel om gaat is dat NL ook een verplichting heeft naar NL kinderen die aan dit alles geen schuld hebben. Ik verwijt dit kabinet dat zij bewust een populistische politiek voert. Om zoveel vrouwen en kinderen gaat het niet, de instanties kunnen het gemakkelijk aan.
Oorlog maakt altijd vuile handen.
Ik ben bang dat het heel moeilijk wordt om de bewijzen boven tafel te krijgen.
Wie heeft wat gedaan? Worden de slachtoffers gelooft?

"Het zijn geen huisvrouwen en moeders die slechts voor de kinderen zorgden. Getuigenissen van verschillende Jezidi-vrouwen, zoals Nadia Murad en Parween Alhinto, liegen er niet om. Zij werden jarenlang gemarteld en mishandeld door IS-vrouwen. Zij rekruteerden nieuwe IS'ers, hielpen hun mannen om gevangenen te verkrachten en verheerlijkten deze vreselijke misdaden ook nog."
https://www.ad.nl/opinie/steun-de-slach ... n~a2f36f14

En de volgende vraag: wat zijn passende straffen? Opgesloten worden in een luxe gevangenis in Nederland?

Tevens een oproep aan de mods, kan dit verplaatst worden naar een nieuw topic? Ik vind dit niet in Grote vreugden horen.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Valcke
Berichten: 7605
Lid geworden op: 31 aug 2018, 17:55

Re: Grote vreugden

Bericht door Valcke »

Mara, je houdt kennelijk van simplistische beelden en generalisaties. Ik niet.

Bovendien heeft NL nou eenmaal ook burgers die heel verkeerde dingen doen. Die moeten berecht worden. Maar kinderen van zulke burgers moet je evengoed helpen. De rechter heeft heel juist geoordeeld.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Grote vreugden

Bericht door Mara »

Valcke schreef:Mara, je houdt kennelijk van simplistische beelden en generalisaties.
Omdat?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Wim Anker
Berichten: 3875
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: Grote vreugden

Bericht door Wim Anker »

Herman schreef:
Wim Anker schreef:NL moet de kinderen terughalen!

Jammer dat NL (en de EU) de guts niet hebben om alle EU kinderen terug te halen en de MO kinderen in de kampen te helpen reintegreren in hun thuisland.
Op wel wetsartikel stoelt de gedachte dat de Nederlandse Staat meer verantwoordelijk is voor kinderen dan hun ouders?
Het tweede grote gebod.
Valcke
Berichten: 7605
Lid geworden op: 31 aug 2018, 17:55

Re: Grote vreugden

Bericht door Valcke »

Mara schreef:
Valcke schreef:Mara, je houdt kennelijk van simplistische beelden en generalisaties.
Omdat?
Bv Het woordje ‘altijd’ dat je gebruikt en je keuze voor generaliserende citaten. Nogmaals: het gaat ten dele om oorlogsmisdadigers. Voor een deel van de vrouwen geldt dit echter niet.

Verder: ik heb het vooral over de kinderen - die gewoon NL kinderen zijn ondanks de ernstige fouten of misdaden van hun ouders.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Grote vreugden

Bericht door Herman »

Wim Anker schreef: Het tweede grote gebod.
Dat is geen antwoord op mijn vraag.

Maar ik snap wat je bedoeld en dat dit besluit dus stoelt op de christelijke-humanitaire wortels van ons land, hoewel liberaal ingevuld: namelijk we handelen alleen als het niet anders kan, maar het liefst handelen we niet.

Ik ervaar een parallel met de toenemende invloed van de overheid in het onderwijs. Het overheidsprogramma moet uitgevoerd worden, desnoods tegen de mening van ouders in. De liberale invulling kan dus uiteindelijk tegen je keren, als de overheid een andere mening heeft als de christelijke ouder. Binnenkort kan je dus overheidsingrijpen verwachten op het gebied van verplicht vaccineren.

Dit is een redelijk willekeurig verband, dat snap ik, maar het bezorgd me wel dat de overheid dit allemaal kan en wil dicteren.
Plaats reactie