Turkije valt Noordoost-Syrië binnen.

Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Turkije valt Noordoost-Syrië binnen.

Bericht door Jantje »

De Turkse president Erdoğan heeft bevel gegeven tot bombardementen in Syrië. Er zijn inmiddels al doden gemeld.

Zou dit hét begin zijn van de grote verdrukking? Want hoe zal Iran reageren? En wat zal Saoedi-Arabië doen?

Of is het een storm in een glas water?
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
Hollander
Berichten: 2804
Lid geworden op: 26 aug 2019, 11:54
Locatie: Afwezig

Re: Turkije valt Noordoost-Syrië binnen.

Bericht door Hollander »

Is het doel van dit topic om profetisch bezig te zijn?
Dit account wordt niet meer gebruikt.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Turkije valt Noordoost-Syrië binnen.

Bericht door Jantje »

Hollander schreef:Is het doel van dit topic om profetisch bezig te zijn?
Nee. Ik heb zomaar wat oprechte vragen. Ik vind deze ontwikkeling namelijk zeer verontrustend. Turkije is niet zomaar een land. Het behoort deels tot Europa.
Laatst gewijzigd door Jantje op 09 okt 2019, 21:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
Hollander
Berichten: 2804
Lid geworden op: 26 aug 2019, 11:54
Locatie: Afwezig

Re: Turkije valt Noordoost-Syrië binnen.

Bericht door Hollander »

Jantje schreef: Het behoort tot de Europese Unie.
Sinds wanneer?
Dit account wordt niet meer gebruikt.
Gebruikersavatar
Jeremiah
Berichten: 1471
Lid geworden op: 25 mar 2016, 12:43

Re: Turkije valt Noordoost-Syrië binnen.

Bericht door Jeremiah »

Trump heeft volslagen gelijk om zich terug te trekken. Dat had hij ook al tijdens zn presidentiele campagne beloofd. We wisten het al jaren dat dit eraan zat te komen. Ik las op Elsevier een goede reactie waar ik het volledig mee eens ben.

Ik hoor Trump al maanden zeggen- of ben ik de enige?-dat er duizenden van die ISIS strijders door de VS en Koerden zijn gevangen genomen,maar dat de Europese landen ,waar ze nota bene vaak vandaan komen, deze gevangenen niet willen opnemen en berechten. Dus zei Trump (bij herhaling) wat moeten wij daar dan mee, moeten we daarom in Syrië blijven of wordt van ons verwacht dat we een nieuw Guantanamo Bay inrichten?! Deze belangrijke drijfveer in de besluitvorming wordt niet of nergens vermeld. De ontwrichting van Noord Afrika is een ernstig probleem,veroorzaakt door domheid en onkunde van het mateloos overschatte incompetente Obama regiem in combinatie met de onvoorstelbare domheid mbt islam van Blair,Hollande,Brown,Merkel, Sarkozy en vergeet Cameron ook niet. Zij hebben Libië en Syrië mee kapot gemaakt, Blair en Bush, Irak. Trump wil definitief van die erfenis af en er geen Amerikaanse jongens en meiden meer aan wagen. Heeft hij ook tijdens campagne beloofd
Bruna
Berichten: 1734
Lid geworden op: 27 feb 2016, 16:00
Locatie: brunarefoforum@gmail.com

Re: Turkije valt Noordoost-Syrië binnen.

Bericht door Bruna »

Hollander schreef:
Jantje schreef: Het behoort tot de Europese Unie.
Sinds wanneer?
Die Jan maakt het wel bont!
Geytenbeekje
Berichten: 8242
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Turkije valt Noordoost-Syrië binnen.

Bericht door Geytenbeekje »

Jeremiah schreef:Trump heeft volslagen gelijk om zich terug te trekken. Dat had hij ook al tijdens zn presidentiele campagne beloofd. We wisten het al jaren dat dit eraan zat te komen. Ik las op Elsevier een goede reactie waar ik het volledig mee eens ben.

Ik hoor Trump al maanden zeggen- of ben ik de enige?-dat er duizenden van die ISIS strijders door de VS en Koerden zijn gevangen genomen,maar dat de Europese landen ,waar ze nota bene vaak vandaan komen, deze gevangenen niet willen opnemen en berechten. Dus zei Trump (bij herhaling) wat moeten wij daar dan mee, moeten we daarom in Syrië blijven of wordt van ons verwacht dat we een nieuw Guantanamo Bay inrichten?! Deze belangrijke drijfveer in de besluitvorming wordt niet of nergens vermeld. De ontwrichting van Noord Afrika is een ernstig probleem,veroorzaakt door domheid en onkunde van het mateloos overschatte incompetente Obama regiem in combinatie met de onvoorstelbare domheid mbt islam van Blair,Hollande,Brown,Merkel, Sarkozy en vergeet Cameron ook niet. Zij hebben Libië en Syrië mee kapot gemaakt, Blair en Bush, Irak. Trump wil definitief van die erfenis af en er geen Amerikaanse jongens en meiden meer aan wagen. Heeft hij ook tijdens campagne beloofd
Nederland zou toch oa met de VS een internationale tribunaal oprichten ?
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9160
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Turkije valt Noordoost-Syrië binnen.

Bericht door parsifal »

Jeremiah schreef:Trump heeft volslagen gelijk om zich terug te trekken. Dat had hij ook al tijdens zn presidentiele campagne beloofd. We wisten het al jaren dat dit eraan zat te komen. Ik las op Elsevier een goede reactie waar ik het volledig mee eens ben.

Ik hoor Trump al maanden zeggen- of ben ik de enige?-dat er duizenden van die ISIS strijders door de VS en Koerden zijn gevangen genomen,maar dat de Europese landen ,waar ze nota bene vaak vandaan komen, deze gevangenen niet willen opnemen en berechten. Dus zei Trump (bij herhaling) wat moeten wij daar dan mee, moeten we daarom in Syrië blijven of wordt van ons verwacht dat we een nieuw Guantanamo Bay inrichten?! Deze belangrijke drijfveer in de besluitvorming wordt niet of nergens vermeld. De ontwrichting van Noord Afrika is een ernstig probleem,veroorzaakt door domheid en onkunde van het mateloos overschatte incompetente Obama regiem in combinatie met de onvoorstelbare domheid mbt islam van Blair,Hollande,Brown,Merkel, Sarkozy en vergeet Cameron ook niet. Zij hebben Libië en Syrië mee kapot gemaakt, Blair en Bush, Irak. Trump wil definitief van die erfenis af en er geen Amerikaanse jongens en meiden meer aan wagen. Heeft hij ook tijdens campagne beloofd
Ja, en dan geef je geen tijdslijn van terugtrekking en laat je de Koerden die in Trump's eigen woorden levens hebben gegeven voor de VS over aan degenen die ze willen doden. Kortom omdat Europa de gevangenen van de Koerden niet opneemt worden de Koerden overgeleverd aan Turkije. Trouwens, vind je dat Nederland IS strijders met een Nederlands paspoort terug naar Nederland moet halen?
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Geytenbeekje
Berichten: 8242
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Turkije valt Noordoost-Syrië binnen.

Bericht door Geytenbeekje »

Ik vind wel dat men een tweede kans verdient ik denk ook wel zo Bijbels.
Aan de andere kant wil zelfs veel familieleden hen niet meer .
Erg lastig
Gebruikersavatar
Arja
Berichten: 2057
Lid geworden op: 30 mei 2019, 15:57
Locatie: Provincie Utrecht
Contacteer:

Re: Turkije valt Noordoost-Syrië binnen.

Bericht door Arja »

​Trump zei ooit: "We moeten Israël beschermen, aantal Amerikaanse troepen blijven in Syrië."
Israëli's kijken nu met argusogen toe hoe de VS de Koerden verlaten. Ze maken zich zorgen: wie is de volgende?

Leestip: https://www.nytimes.com/2019/10/08/worl ... kurds.html
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Turkije valt Noordoost-Syrië binnen.

Bericht door Mara »

Ik zag fragmenten op het nieuws.
Arme, arme mensen. Eerst IS bestreden en nu worden ze in de steek gelaten.
Het wordt echt nooit vrede in die hele regio.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Turkije valt Noordoost-Syrië binnen.

Bericht door Mara »

Jantje schreef:
Of is het een storm in een glas water?
Hoe naief ben je dan, om dat te denken??
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Turkije valt Noordoost-Syrië binnen.

Bericht door eilander »

Mara schreef:Ik zag fragmenten op het nieuws.
Arme, arme mensen. Eerst IS bestreden en nu worden ze in de steek gelaten.
Het wordt echt nooit vrede in die hele regio.
Jawel.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Turkije valt Noordoost-Syrië binnen.

Bericht door Jantje »

Bruna schreef:
Hollander schreef:
Jantje schreef: Het behoort tot de Europese Unie.
Sinds wanneer?
Die Jan maakt het wel erg bont!
Sorry, ik bedoelde het werelddeel Europa zelf.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Bruna
Berichten: 1734
Lid geworden op: 27 feb 2016, 16:00
Locatie: brunarefoforum@gmail.com

Re: Turkije valt Noordoost-Syrië binnen.

Bericht door Bruna »

Geytenbeekje schreef:Ik vind wel dat men een tweede kans verdient ik denk ook wel zo Bijbels.
Aan de andere kant wil zelfs veel familieleden hen niet meer .
Erg lastig
Wel een beetje kortzichtig. Hoop niet dat ze een aanslag plegen waar jij, je familie, mijn familie, ik bij betrokken hen.
Plaats reactie