Boerenprotest

Geytenbeekje
Berichten: 8286
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Boerenprotest

Bericht door Geytenbeekje »

Herman schreef:Met dat verkeer valt het allemaal reuze mee, als je niet in de Randstad woont en werkt. Het enige probleem is dat ik wekelijks mijn auto kan wassen, omdat al die boeren hun modder van het land de weg op rijden...

Overigens blijft het vanuit de overheid stil. De wettigheid van het provinciaal opschorten van stikstofmaatregelen waag ik te betwijfelen.
Zoals verwacht draait de VVD weer bij....
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3042
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: Boerenprotest

Bericht door Lilian1975 »

Bezorgd schreef:
Tiberius schreef:@Bezorgd Jazeker wel. Een proteststem is tot daar aan toe; daar kan je het wel of niet mee eens zijn. Maar het hele verkeer enkele dagen ontwrichten en zich niet houden aan de opgestelde regels vind ik beslist niet kunnen. Dan gaat men een principiële grens over, die de mars voor het leven zover ik weet respecteert.
De blokkades en gebruik van de snelwegen door landbouwvoertuigen is in overleg en met goedkeuring van de overheid. Dus daar gaat niets mis.
Het niet houden aan andere regels, eens. Dat moeten ze niet doen. Maar dat zijn incidenten zoals ik eerder schreef.

Ik denk dat bij de Mars voor het leven er ook wel opstoppingen zijn als de duizenden mensen een straat over moeten steken.

En @bjd : Klimaatdemonstranten is een ander publiek, vaak beroepsdemonstranten, die in geval van de meest recente klimaatblokkeringen, ook nog eens betaald werden door schimmige organisaties ook.
En verder, ik ben het ook niet met hen eens, dus sowieso moeten ze dat gewoon niet doen. :langue
Alleen Mars voor het leven negeren niet aanwijzingen politie. Trappen geen deuren in en rijden geen hekjes om. Zuipen zich s nachts niet vol bij een after party...
Wanneer dat door een groep gedaan zou worden, zal dat breed uitgemeten worden in de media. En wanneer er relschoppers onder zouden zitten idem. En wanneer heel de spits ontregeld zou raken ook.

Dat zijn verschillen die wanneer dat beeld neergezet zou worden de Mars heel wat minder respect zou ontvangen door de maatschappij en zeker ook door een grote groep deelnemers die nu wel meelopen.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33250
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Boerenprotest

Bericht door Tiberius »

Eens.
Bovendien is het wel van een heel andere orde of je demonstreert voor het leven of deze boerenprotesten.

En nee, @DDD, het verkeer is geen afgod en de verkeersregels evenmin. Maar het is wel een Bijbelse verordening om ons aan die regels te houden.
Online
DDD
Berichten: 28657
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Boerenprotest

Bericht door DDD »

Dat laatste ben ik helemaal met je eens. De straffen op verkeersovertredingen zouden best een stuk hoger mogen.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Boerenprotest

Bericht door Mara »

DDD schreef:Het hele verkeer lijkt wel een afgod.

Maar los daarvan: de treinen reden gewoon volgens schema. Voor zover ik weet was de verkeersdrukte vooral een neveneffect.

Wees blij dat de meeste boeren pas na de spits naar huis gaan.
Dan had je gisteren met me mee moeten rijden in Den Haag.
Ik heb foto's gemaakt, het leek wel oorlogsgebied.
Schermen, heel veel politie, schuinstaande betonnen platen.
En s'avonds huilende kindjes omdat het circus op het Malieveld niet kon optreden, omdat de boeren er bleven kamperen.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Boerenprotest

Bericht door Bezorgd »

Mara schreef:[q
En s'avonds huilende kindjes omdat het circus op het Malieveld niet kon optreden, omdat de boeren er bleven kamperen.
Dat is dan een mooi neveneffect. Tenten der IJdelheid gesloten.
Ouddorp
Berichten: 367
Lid geworden op: 10 jul 2012, 12:01

Re: Boerenprotest

Bericht door Ouddorp »

Mara je bent veel te negatief. Er zijn duizenden boeren geweest en er is uiteindelijk nauwelijks wat verkeerd gegaan. Terwijl de boeren wel degelijk reden hebben boos te zijn. Jaar in jaar uit worden ze weggezet door voornamelijk linkse partijen als frauderende milieuvervuilers en wordt hen het ondernemen mogelijk gemaakt.

Wat te denken van Rotterdam gisteravond? Tientallen arrestaties, vele gewonde agenten e.d. bij een demonstratie waarbij 250 mensen waren betrokken. Opvallend.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Boerenprotest

Bericht door Mara »

Ouddorp schreef:Mara je bent veel te negatief.
:bobo
Ik had het over de hoeveelheid verkeer, blokkades en politie!!! Was jij er ook dan?
En vond het er bedreigend uitzien.
Bezorgd schreef:Dat is dan een mooi neveneffect. Tenten der IJdelheid gesloten.
Voor 1 avond ja.
Ik houd helemaal niet van circus, maar vind dit geen tent der ijdelheid, hooguit van wat vermaak.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3042
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: Boerenprotest

Bericht door Lilian1975 »

Leeg vermaak. Vermaak zonder God is ijdelheid ;)
Geytenbeekje
Berichten: 8286
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Boerenprotest

Bericht door Geytenbeekje »

Ouddorp schreef:Mara je bent veel te negatief. Er zijn duizenden boeren geweest en er is uiteindelijk nauwelijks wat verkeerd gegaan. Terwijl de boeren wel degelijk reden hebben boos te zijn. Jaar in jaar uit worden ze weggezet door voornamelijk linkse partijen als frauderende milieuvervuilers en wordt hen het ondernemen mogelijk gemaakt.

Wat te denken van Rotterdam gisteravond? Tientallen arrestaties, vele gewonde agenten e.d. bij een demonstratie waarbij 250 mensen waren betrokken. Opvallend.
Het gaat ook niet om de inkomsten het gaat om de uitspraken van T. de Groot en commissie Remkes
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Boerenprotest

Bericht door Mara »

Lilian1975 schreef:Leeg vermaak. Vermaak zonder God is ijdelheid ;)
Maar dat kan dus ook met een boekske in een hoekske. ;)
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12008
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Boerenprotest

Bericht door Herman »

Ik kwam via een bekende website dit draadje tegen op twitter:

https://twitter.com/LvdSt/status/1184536253385117698

Dit lijkt me een goede toelichting en doet meer recht aan de feitelijke redenen van protest dan alles op het stikstofprobleem te gooien.
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4066
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: Boerenprotest

Bericht door Maanenschijn »

Herman schreef:Ik kwam via een bekende website dit draadje tegen op twitter:

https://twitter.com/LvdSt/status/1184536253385117698

Dit lijkt me een goede toelichting en doet meer recht aan de feitelijke redenen van protest dan alles op het stikstofprobleem te gooien.
Heldere en realistische analyse.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Geytenbeekje
Berichten: 8286
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Boerenprotest

Bericht door Geytenbeekje »

Zolang hij kritiek heeft en met cijfers komt is het idd goed
Dat vingertje wijzen naar de linksen niet.
Gebruikersavatar
Klavart
Berichten: 1241
Lid geworden op: 24 jun 2015, 08:36

Re: Boerenprotest

Bericht door Klavart »

Geytenbeekje schreef:Zolang hij kritiek heeft en met cijfers komt is het idd goed
Dat vingertje wijzen naar de linksen niet.
Wat is er mis met dat 'vingertje'?
Plaats reactie