Boerenprotest

Gebruikersavatar
Nasrani
Berichten: 1853
Lid geworden op: 21 dec 2016, 21:36

Re: Boerenprotest

Bericht door Nasrani »

Tiberius schreef:Inderdaad, beide postings.
Ik heb totaal geen begrip voor die boerenacties. Veel hardwerkende mensen staan uren in de file vanwege hun gedram.
Ik begrijp niet dat mensen die zich christenen noemen, hieraan meedoen.
Dat gevoel overheerst bij mij ook.
Wij leven in een wereld waarin bijna alles ons afleidt van God.
Daarom zullen we keuzes moeten maken als we een vertrouwelijke omgang met God willen.
ejvl
Berichten: 5726
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: RE: Re: Boerenprotest

Bericht door ejvl »

Nasrani schreef:
Tiberius schreef:Inderdaad, beide postings.
Ik heb totaal geen begrip voor die boerenacties. Veel hardwerkende mensen staan uren in de file vanwege hun gedram.
Ik begrijp niet dat mensen die zich christenen noemen, hieraan meedoen.
Dat gevoel overheerst bij mij ook.
Ik begrijp de boeren zeker wel alleen de actie van vandaag is veel te snel. Ze hadden 4 weken gezegd, laten ze dat eerst afwachten.
Als christen kun je zeker wel demonstreren, of je hieraan mee moet doen weet ik niet. Er zitten altijd rotte peren tussen al die duizenden mensen.
DDD
Berichten: 28472
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Boerenprotest

Bericht door DDD »

Nasrani schreef:
Tiberius schreef:Inderdaad, beide postings.
Ik heb totaal geen begrip voor die boerenacties. Veel hardwerkende mensen staan uren in de file vanwege hun gedram.
Ik begrijp niet dat mensen die zich christenen noemen, hieraan meedoen.
Dat gevoel overheerst bij mij ook.
Bij mij niet. Kennelijk vinden jullie dat deze boer wel boos mag zijn en zelfs de wettige overheid onbetrouwbaar mag noemen.

Ik zie niet in waarom je dan niet tegen ongewenste plannen zou mogen protesteren. De bijbel zegt ons dat alle boosheid en bitterheid van ons geweerd moet zijn, maar staat vol van protesten tegen ongewenste ontwikkelingen.

En die files kun je in veel gevallen uitstekend ontlopen door met de fiets en trein te gaan of te gaan lopen. Wees blij dat er niet iedere dag tractors over de weg rijden.
DDD
Berichten: 28472
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: RE: Re: Boerenprotest

Bericht door DDD »

ejvl schreef:
Nasrani schreef:
Tiberius schreef:Inderdaad, beide postings.
Ik heb totaal geen begrip voor die boerenacties. Veel hardwerkende mensen staan uren in de file vanwege hun gedram.
Ik begrijp niet dat mensen die zich christenen noemen, hieraan meedoen.
Dat gevoel overheerst bij mij ook.
Ik begrijp de boeren zeker wel alleen de actie van vandaag is veel te snel. Ze hadden 4 weken gezegd, laten ze dat eerst afwachten.
Als christen kun je zeker wel demonstreren, of je hieraan mee moet doen weet ik niet. Er zitten altijd rotte peren tussen al die duizenden mensen.
Gezien het weer valt er op het land misschien niet veel te doen. :D
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Boerenprotest

Bericht door Tiberius »

DDD schreef:
Nasrani schreef:
Tiberius schreef:Inderdaad, beide postings.
Ik heb totaal geen begrip voor die boerenacties. Veel hardwerkende mensen staan uren in de file vanwege hun gedram.
Ik begrijp niet dat mensen die zich christenen noemen, hieraan meedoen.
Dat gevoel overheerst bij mij ook.
Bij mij niet. Kennelijk vinden jullie dat deze boer wel boos mag zijn en zelfs de wettige overheid onbetrouwbaar mag noemen.
Hoe kom je er bij dat ik dat vind?
DDD
Berichten: 28472
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Boerenprotest

Bericht door DDD »

Omdat je 'inderdaad' zegt over beide postings.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Boerenprotest

Bericht door Tiberius »

Respect voor mensen die niet meedoen en het te ver vinden gaan om met een doodskist rond te rijden vertaal jij met eens zijn om de overheid onbetrouwbaar te noemen? Wonderlijk.
DDD
Berichten: 28472
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Boerenprotest

Bericht door DDD »

Ik lees alleen maar wat je opschrijft. Maar kennelijk moet ik dat niet letterlijk nemen. Het is natuurlijk onzin om alle protesterende burgers de actievorm van één enkeling te verwijten. Maar voor zover Jesse Klaver met de dood bedreigd wordt, moet dat natuurlijk streng worden bestraft.

Tegelijkertijd zijn er nauwelijks aanslagen vanuit de boeren in Nederland. Dus het is de vraag hoe zwaar je aan zo'n smakeloze grap moet tillen.
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Boerenprotest

Bericht door Bezorgd »

Om vanwege enkelingen met dwaze acties een hele groep weg te zetten, lijkt me wat ver gaan.
De boeren zijn het zat, m.i. begrijpelijk, en laten een proteststem horen, net als de duizenden tijdens de mars van Schreeuw om leven.
Principieel zit er niet veel verschil in , vind ik zelf.
Gebruikersavatar
BJD
Berichten: 2464
Lid geworden op: 29 jun 2006, 21:37

Re: Boerenprotest

Bericht door BJD »

Bezorgd schreef:Om vanwege enkelingen met dwaze acties een hele groep weg te zetten, lijkt me wat ver gaan.
De boeren zijn het zat, m.i. begrijpelijk, en laten een proteststem horen, net als de duizenden tijdens de mars van Schreeuw om leven.
Principieel zit er niet veel verschil in , vind ik zelf.
Net zoals bij de klimaatdemonstranten. :D
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Boerenprotest

Bericht door Tiberius »

@Bezorgd Jazeker wel. Een proteststem is tot daar aan toe; daar kan je het wel of niet mee eens zijn. Maar het hele verkeer enkele dagen ontwrichten en zich niet houden aan de opgestelde regels vind ik beslist niet kunnen. Dan gaat men een principiële grens over, die de mars voor het leven zover ik weet respecteert.
DDD
Berichten: 28472
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Boerenprotest

Bericht door DDD »

Het hele verkeer lijkt wel een afgod.

Maar los daarvan: de treinen reden gewoon volgens schema. Voor zover ik weet was de verkeersdrukte vooral een neveneffect.

Wees blij dat de meeste boeren pas na de spits naar huis gaan.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Boerenprotest

Bericht door Herman »

Met dat verkeer valt het allemaal reuze mee, als je niet in de Randstad woont en werkt. Het enige probleem is dat ik wekelijks mijn auto kan wassen, omdat al die boeren hun modder van het land de weg op rijden...

Overigens blijft het vanuit de overheid stil. De wettigheid van het provinciaal opschorten van stikstofmaatregelen waag ik te betwijfelen.
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Boerenprotest

Bericht door Bezorgd »

Tiberius schreef:@Bezorgd Jazeker wel. Een proteststem is tot daar aan toe; daar kan je het wel of niet mee eens zijn. Maar het hele verkeer enkele dagen ontwrichten en zich niet houden aan de opgestelde regels vind ik beslist niet kunnen. Dan gaat men een principiële grens over, die de mars voor het leven zover ik weet respecteert.
De blokkades en gebruik van de snelwegen door landbouwvoertuigen is in overleg en met goedkeuring van de overheid. Dus daar gaat niets mis.
Het niet houden aan andere regels, eens. Dat moeten ze niet doen. Maar dat zijn incidenten zoals ik eerder schreef.

Ik denk dat bij de Mars voor het leven er ook wel opstoppingen zijn als de duizenden mensen een straat over moeten steken.

En @bjd : Klimaatdemonstranten is een ander publiek, vaak beroepsdemonstranten, die in geval van de meest recente klimaatblokkeringen, ook nog eens betaald werden door schimmige organisaties ook.
En verder, ik ben het ook niet met hen eens, dus sowieso moeten ze dat gewoon niet doen. :langue
Online
merel
Berichten: 9660
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Boerenprotest

Bericht door merel »

DDD schreef:Het hele verkeer lijkt wel een afgod.

Maar los daarvan: de treinen reden gewoon volgens schema. Voor zover ik weet was de verkeersdrukte vooral een neveneffect.

Wees blij dat de meeste boeren pas na de spits naar huis gaan.
De auto is voor veel mensen een afgod. O wee als daar extra heffing op komt. Houd er alleen wel rekening mee dat het niet voor iedereen mogelijk is om met het OV naar het werk te gaan. Ik zou graag met ov naar mijn werk gaan. Helaas rijd de bus alleen met de spits. Dat zou in de ochtend geen probleem zijn. Ik begin toch rond 7.00 uur op kantoor. Alleen s' middags is het wel een probleem. De busverbinding gaat weer vanaf 16.00 uur rijden en de scholen zijn om 15.15 uur al uit. met de trein zit ik op minimaal 1 uur reistijd. Voor 16 km is dat echt bizar. Dus zo goed geregeld is het OV nog niet en ik woon in de randstad.

Ik begrijp de boeren wel en heb geen enkel bezwaar tegen de staking. Beetje jammer dat een enkeling wel de boel verziekt met rellen en vernielingen.
Plaats reactie