Contant geld

-DIA-
Berichten: 32703
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Contant geld

Bericht door -DIA- »

Hollander schreef:
-DIA- schreef:(…)Gevolg: Weg h-a-h-bladen.(…)
Dat lijkt mij een grote vreugde! :)
Wel (zoals opgemerkt) een bron om mededelingen van de gemeente te lezen. Wie (die zijn er nog) geen computer heeft, wordt zo wel buitengesloten van nieuws.
Ook met telebankieren. Er zijn nog mensen die dit niet kunnen (of willen). Dus buitengesloten omdat men niet meekan of wil. Het laatste kan eigenwijsheid zijn, maar ook het eerste gebeurt nog altijd.
Dan nog een gevolg van modern betalen: Kopen via internet, en dat is doodsteek voor veel winkels. We weten allen hoeveel winkelketens er al gesneuveld zijn. En... de winkelstraten geven steeds meer een droevige aanblik door leegstand. Dat wordt dan wel vaak opgevuld met live optredens in de winkelstraten, maar daar is een bepaalde groep ook niet van gediend.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Contant geld

Bericht door Dodo »

Maar wat is er nou met die sticker?
ejvl
Berichten: 5726
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: Contant geld

Bericht door ejvl »

-DIA- schreef:Pinnen is normaal geworden.., makkelijk
Totdat, je je pasje kwijtraakt
Of tot er plots een storing optreed.
Dan ligt alles stil.
Nee hoor, dan kun je ook werken met betaalverzoeken of een Tikkie bijvoorbeeld, of betalen met een smartphone of smartwatch via NFC.
Als het complete internet zou uitvallen, dan zou wel heel veel stil komen te liggen denk ik.
ejvl
Berichten: 5726
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: Contant geld

Bericht door ejvl »

Dodo schreef:Maar wat is er nou met die sticker?
Naar wat ik gehoord heb, verdwijnt deze en moet je een ja-ja sticker op de brievenbus hebben anders mogen er geen huis-aan-huis bladen en folders bezorgd worden.
Dus zonder sticker, geen reclame.
Exact weet ik het niet maar dit heb ik gehoord/gelezen.
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Contant geld

Bericht door Dodo »

ejvl schreef:
Dodo schreef:Maar wat is er nou met die sticker?
Naar wat ik gehoord heb, verdwijnt deze en moet je een ja-ja sticker op de brievenbus hebben anders mogen er geen huis-aan-huis bladen en folders bezorgd worden.
Dus zonder sticker, geen reclame.
Exact weet ik het niet maar dit heb ik gehoord/gelezen.
Er staat me iets van bij dat Amsterdam daar mee bezig was, maar verder kan ik er online zo snel niet iets van vinden.
Mijn zoon werkte toen in een winkel, en hij zei dat het voor de winkels een rampenplan was. Die verkrijgen echt omzet door de folders.
-DIA-
Berichten: 32703
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Contant geld

Bericht door -DIA- »

Dodo schreef:
ejvl schreef:
Dodo schreef:Maar wat is er nou met die sticker?
Naar wat ik gehoord heb, verdwijnt deze en moet je een ja-ja sticker op de brievenbus hebben anders mogen er geen huis-aan-huis bladen en folders bezorgd worden.
Dus zonder sticker, geen reclame.
Exact weet ik het niet maar dit heb ik gehoord/gelezen.
Er staat me iets van bij dat Amsterdam daar mee bezig was, maar verder kan ik er online zo snel niet iets van vinden.
Mijn zoon werkte toen in een winkel, en hij zei dat het voor de winkels een rampenplan was. Die verkrijgen echt omzet door de folders.
Onze gemeente is er ook mee bezig, al zijn er nog geen besluiten gevallen. Ik vind het geen goede ontwikkeling, vooral voor de oudere kranten-generatie. En bovendien vind ik een verplichte sticker erg ontsierend.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Hollander
Berichten: 2804
Lid geworden op: 26 aug 2019, 11:54
Locatie: Afwezig

Re: Contant geld

Bericht door Hollander »

Zeeuw schreef:
Hollander schreef:
-DIA- schreef:(…)Gevolg: Weg h-a-h-bladen.(…)
Dat lijkt mij een grote vreugde! :)
Qua reclame wel. Maar de hah bladen zijn vaak een goede bron van informatie voor eenieder. Bv gemeentelijke publicaties.
Gemeentelijke publicaties zullen ook wel blijven komen. Is het niet per HAH-post, dan wel op een andere wijze. Desnoods gaat de levering via de lokale supermarkten ofzo. Wat mij betreft stoppen we per het nieuwe jaar met zoveel mogelijk massale papieren publicaties. Ik vind het vooral irritant dat ik een NEE/NEE-sticker heb, maar dat sommige bedrijven zich daar vrij weinig van aantrekken.
Dit account wordt niet meer gebruikt.
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Contant geld

Bericht door Dodo »

H-a-h-bladen zijn wel meer dan de gemeentelijke publicaties. Er is ook nieuws van allerlei verenigingen, gebeurtenissen, mogelijkheden voor burgers om aandacht te vragen voor een initiatief, noem maar op. Allemaal kleinburgerlijk en niet veel bijzonders, maar voor de samenhang in een dorp of wijk heel belangrijk.
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10420
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Contant geld

Bericht door Zita »

samanthi schreef:De postcodeloterij is geniepig, die sturen aan de bewoners van: en dan ons volledige adres.
Hier lijk je je te kunnen afmelden: https://www.postcodeloterij.nl/informatievoorkeur. Ik heb geen naam ingevuld, uiteraard wel het adres waarop ze veelvuldig bestoken met post.
Gebruikersavatar
Hollander
Berichten: 2804
Lid geworden op: 26 aug 2019, 11:54
Locatie: Afwezig

Re: Contant geld

Bericht door Hollander »

Dodo schreef:H-a-h-bladen zijn wel meer dan de gemeentelijke publicaties. Er is ook nieuws van allerlei verenigingen, gebeurtenissen, mogelijkheden voor burgers om aandacht te vragen voor een initiatief, noem maar op. Allemaal kleinburgerlijk en niet veel bijzonders, maar voor de samenhang in een dorp of wijk heel belangrijk.
Zijn dat nu echt niet te missen publicaties? Ik tref ze nauwelijks aan. Buiten dat woon ik in een wijk met een buitengewoon hoge stickerdichtheid, dus misschien is de publicatiestroom al nihil geworden. :)
Dit account wordt niet meer gebruikt.
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Contant geld

Bericht door samanthi »

Zita schreef:
samanthi schreef:De postcodeloterij is geniepig, die sturen aan de bewoners van: en dan ons volledige adres.
Hier lijk je je te kunnen afmelden: https://www.postcodeloterij.nl/informatievoorkeur. Ik heb geen naam ingevuld, uiteraard wel het adres waarop ze veelvuldig bestoken met post.
Dank je wel!
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4030
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: Contant geld

Bericht door Maanenschijn »

Dodo schreef:
ejvl schreef:
Dodo schreef:Maar wat is er nou met die sticker?
Naar wat ik gehoord heb, verdwijnt deze en moet je een ja-ja sticker op de brievenbus hebben anders mogen er geen huis-aan-huis bladen en folders bezorgd worden.
Dus zonder sticker, geen reclame.
Exact weet ik het niet maar dit heb ik gehoord/gelezen.
Er staat me iets van bij dat Amsterdam daar mee bezig was, maar verder kan ik er online zo snel niet iets van vinden.
Mijn zoon werkte toen in een winkel, en hij zei dat het voor de winkels een rampenplan was. Die verkrijgen echt omzet door de folders.
Een gemeenteraad kan besluiten om op basis van een gemeentelijke verordening een ja-ja sticker in te voeren. Alleen nog reclamedrukwerk als je een dergelijke sticker hebt. Het is geen landelijke regel. In diverse gemeenten is een dergelijke discussie gaande of geweest. Folders zijn nog steeds voor winkels een goed middel om hun aanbiedingen aan te prijzen. Mijn vrouw bekijkt ze aandachtig, merk ik wel. Daarnaast zijn huis-aan-huis bladen bang dat de bezorging van hun krant te lijden heeft onder het wegvallen van de folders: het is vaak voor de bezorger een extraatje.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10420
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Contant geld

Bericht door Zita »

Maanenschijn schreef:
Dodo schreef:
ejvl schreef:
Dodo schreef:Maar wat is er nou met die sticker?
Naar wat ik gehoord heb, verdwijnt deze en moet je een ja-ja sticker op de brievenbus hebben anders mogen er geen huis-aan-huis bladen en folders bezorgd worden.
Dus zonder sticker, geen reclame.
Exact weet ik het niet maar dit heb ik gehoord/gelezen.
Er staat me iets van bij dat Amsterdam daar mee bezig was, maar verder kan ik er online zo snel niet iets van vinden.
Mijn zoon werkte toen in een winkel, en hij zei dat het voor de winkels een rampenplan was. Die verkrijgen echt omzet door de folders.
Een gemeenteraad kan besluiten om op basis van een gemeentelijke verordening een ja-ja sticker in te voeren. Alleen nog reclamedrukwerk als je een dergelijke sticker hebt. Het is geen landelijke regel. In diverse gemeenten is een dergelijke discussie gaande of geweest. Folders zijn nog steeds voor winkels een goed middel om hun aanbiedingen aan te prijzen. Mijn vrouw bekijkt ze aandachtig, merk ik wel. Daarnaast zijn huis-aan-huis bladen bang dat de bezorging van hun krant te lijden heeft onder het wegvallen van de folders: het is vaak voor de bezorger een extraatje.
Hier zijn het twee aparte bezorgers. Overigens kun je voor folders ook weer kiezen welke je wilt ontvangen, bijvoorbeeld via http://folderkiezer.nl/. Ik vind het onzinnig om elke week weer een brulfolder van Seats&Sofas te krijgen, omdat ik daar toch nooit een bank zal kopen. En die van de AH vind ik wel weer aardig. Het schijnt overigens dat folders vanaf 2020 niet meer huis-aan-huis bezorgd gaan worden in mijn woonplaats. Voor het huis-aan-huiskrantje en de overige papieren onzin heb ik zojuist een nee-nee-sticker besteld.
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Contant geld

Bericht door Dodo »

Folders kun je ook online bekijken.
-DIA-
Berichten: 32703
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Contant geld

Bericht door -DIA- »

https://folderkiezer.nl/

Dat ga ik niet doen. Ik kan na de postcode ingevuld te hebben alleen kiezen uit de winkels hier in de omgeving. Ik wil natuurlijk naast de AH-bonus, ook die van Jumbo, Coop, Dirk en Plus! Voor die site bedank ik dus!
Ze staan er wel op, maar gaan er waarschijnlijk van uit dat ik in andere supermarkten en drogisterijen geen interesse heb?
Ook de Hema, Action, Blokker, en dergelijke zaken wil ik, ook als ze niet in mijn directe omgeving zijn.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Plaats reactie