Zomer-/wintertijd(peiling)

Zomer-, wintertijd of gewoon klok blijven verzetten?

Zomertijd
8
15%
Wintertijd
28
53%
Gewoon klok blijven verzetten
17
32%
 
Totaal aantal stemmen: 53

Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Zomer-/wintertijd(peiling)

Bericht door J.C. Philpot »

Er word in de EU al jaren over vergaderd om de zomertijd af te schaffen. Helaas is er nog geen zicht op een definitief besluit.

Wat mij betreft drukken ze het er eens een keer snel door. Het telkens weer omschakelen van de tijd is niets minder dan een verstoring van het bioritme van de mensheid.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
deschpin
Berichten: 393
Lid geworden op: 25 jul 2019, 14:25

Re: Zomer-/wintertijd(peiling)

Bericht door deschpin »

zomertijd in de winter waardoor het 's ochtends veel langer donker blijft, zal zorgen voor meer ongelukken op wegen en op bouwprojecten
Huichelaar, haal eerst de balk uit uw oog en dan zult u goed kunnen zien om de splinter uit het oog van uw broeder te halen.
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10424
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Zomer-/wintertijd(peiling)

Bericht door Orchidee »

Gewoon deze originele tijd altijd aanhouden, niets mis mee.
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Zomer-/wintertijd(peiling)

Bericht door Zeeuw »

Gewoon iedere week de klok een uur terug en een uurtje langer slapen. Heerlijk.
Online
HersteldHervormd
Berichten: 5988
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Zomer-/wintertijd(peiling)

Bericht door HersteldHervormd »

Zeeuw schreef:Gewoon iedere week de klok een uur terug en een uurtje langer slapen. Heerlijk.
Stel je niet aan joh :)
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Zomer-/wintertijd(peiling)

Bericht door Zeeuw »

HersteldHervormd schreef:
Zeeuw schreef:Gewoon iedere week de klok een uur terug en een uurtje langer slapen. Heerlijk.
Stel je niet aan joh :)
Ok, iedere 2 weken.
DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Zomer-/wintertijd(peiling)

Bericht door DDD »

Dan kun je beter iedere dag uitslapen, denk ik. Dat lijkt me gezonder.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Zomer-/wintertijd(peiling)

Bericht door refo »

HersteldHervormd schreef:
KDD schreef:
Zita schreef:
KDD schreef:Vannacht is het weer zover - een uurtje minder slaap. :baille
Kan het kloppen dat het in mijn deel van de wereld pas over twee weken is? Ik schrok werkelijk heel even.
Sorry, alleen hier waarschijnlijk
Je woont vast in Zeeland, daar doen ze allemaal wat anders dan de rest :)
In Amerika begint het eerder en gaan ze er ook langer mee door. Bijna 8 maanden daylight saving time.
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Zomer-/wintertijd(peiling)

Bericht door Zeeuw »

DDD schreef:Dan kun je beter iedere dag uitslapen, denk ik. Dat lijkt me gezonder.
Dat gaat niet he. 7 uur moeten de kids uit bed, ontbijten, klaar maken voor school etc.
Gebruikersavatar
Anselmus
Berichten: 1105
Lid geworden op: 27 aug 2019, 19:18

Re: Zomer-/wintertijd(peiling)

Bericht door Anselmus »

J.C. Philpot schreef:Er word in de EU al jaren over vergaderd om de zomertijd af te schaffen. Helaas is er nog geen zicht op een definitief besluit.

Wat mij betreft drukken ze het er eens een keer snel door. Het telkens weer omschakelen van de tijd is niets minder dan een verstoring van het bioritme van de mensheid.
Dit uurtje per half jaar geeft misschien waardering voor al die mensen in ploegendiensten die elke maand een week nachtdienst hebben een dus volledig moeten omschakelen en terugschakelen binnen een week, elke maand opnieuw.
Fides Quaerens Intellectum
Online
Hoopvol
Berichten: 1296
Lid geworden op: 20 mar 2020, 07:36

Re: Zomer-/wintertijd(peiling)

Bericht door Hoopvol »

Anselmus schreef:
J.C. Philpot schreef:Er word in de EU al jaren over vergaderd om de zomertijd af te schaffen. Helaas is er nog geen zicht op een definitief besluit.

Wat mij betreft drukken ze het er eens een keer snel door. Het telkens weer omschakelen van de tijd is niets minder dan een verstoring van het bioritme van de mensheid.
Dit uurtje per half jaar geeft misschien waardering voor al die mensen in ploegendiensten die elke maand een week nachtdienst hebben een dus volledig moeten omschakelen en terugschakelen binnen een week, elke maand opnieuw.
Daarom ben ik blij dat wij normaal gesproken maximaal 3 nachtdiensten achter elkaar hebben. Dan ben je nog niet helemaal om en ben je binnen een dag weer in je ritme. We hebben na 3 nachten 1 slaapdag en 1 vrije dag om weer in het ritme te komen.
Plaats reactie