Te pro-Israël?

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Klavart
Berichten: 1241
Lid geworden op: 24 jun 2015, 08:36

Re: Te pro-Israël?

Bericht door Klavart »

Gebruikersavatar
Van Ewijk
Berichten: 1753
Lid geworden op: 01 apr 2015, 18:05

Re: Te pro-Israël?

Bericht door Van Ewijk »

Mijn geloof heeft als ik het eerlijk en zelf in mag vullen geen enkele jota te maken met het huidige Israël en zijn politieke koers.
Heb ook geen enkel behoefte het land ooit te bezoeken, ik heb genoeg aan de schrift.
''Niemand is armer dan hij die in tijden van nood zijn geloof verliest.''
Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Re: Te pro-Israël?

Bericht door JolandaOudshoorn »

Van Ewijk schreef:Mijn geloof heeft als ik het eerlijk en zelf in mag vullen geen enkele jota te maken met het huidige Israël en zijn politieke koers.
Heb ook geen enkel behoefte het land ooit te bezoeken, ik heb genoeg aan de schrift.
Ach... dat hebben er meer gezegd... totdat. :huhu
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Gebruikersavatar
Van Ewijk
Berichten: 1753
Lid geworden op: 01 apr 2015, 18:05

Re: Te pro-Israël?

Bericht door Van Ewijk »

JolandaOudshoorn schreef:
Van Ewijk schreef:Mijn geloof heeft als ik het eerlijk en zelf in mag vullen geen enkele jota te maken met het huidige Israël en zijn politieke koers.
Heb ook geen enkel behoefte het land ooit te bezoeken, ik heb genoeg aan de schrift.
Ach... dat hebben er meer gezegd... totdat. :huhu
Totdat wat?
Ik heb echt niets met de archeologische vindplaatsen waarvan er meerdere verschillende beweren die en die plaats te zijn.
(Er zijn wel vier spelonken waarvan beweerd word dat Christus er begraven lag)
Ik ben het niet eens met de politieke uitvoering en de mentaliteit van het volk trekt me al helemaal niet. (Niet antisemitisch bedoeld)

De HEERE leefde in een andere tijd en over die tijd spreekt de bijbel.
Verder heb ik er echt niets mee.
''Niemand is armer dan hij die in tijden van nood zijn geloof verliest.''
Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Re: Te pro-Israël?

Bericht door JolandaOudshoorn »

Van Ewijk schreef:
JolandaOudshoorn schreef:
Van Ewijk schreef:Mijn geloof heeft als ik het eerlijk en zelf in mag vullen geen enkele jota te maken met het huidige Israël en zijn politieke koers.
Heb ook geen enkel behoefte het land ooit te bezoeken, ik heb genoeg aan de schrift.
Ach... dat hebben er meer gezegd... totdat. :huhu
Totdat wat?
Ik heb echt niets met de archeologische vindplaatsen waarvan er meerdere verschillende beweren die en die plaats te zijn.
(Er zijn wel vier spelonken waarvan beweerd word dat Christus er begraven lag)
Ik ben het niet eens met de politieke uitvoering en de mentaliteit van het volk trekt me al helemaal niet. (Niet antisemitisch bedoeld)

De HEERE leefde in een andere tijd en over die tijd spreekt de bijbel.
Verder heb ik er echt niets mee.
Dat kan. Overigens leeft de HEERE nu nog steeds. Voor mij is het een troost te weten dat de Joden nog steeds Gods uitverkoren volk zijn en dat Hij Zijn belofte aan hen nu nog steeds vervuld. Zijn trouw aan hen is een onderstreping, of misschien zelfs wel een verzekering aan Zijn trouw aan mij. Zijn verkiezing van Israel is een troost voor Zijn verkiezing van mij.
Maar misschien ben ik wel zwak dat ik de troost niet uit mijzelf kan halen en altijd maar afhankelijk ben van de Ander.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
alexv
Berichten: 486
Lid geworden op: 02 apr 2013, 01:18

Re: Te pro-Israël?

Bericht door alexv »

Dit zou een hele interessante discussie kunnen worden. Het huidige Israel is een Zionistisch herstel van de staat Israel. De regering is ook overwegend Zionistisch. Dat is een van de redenen dat de orthodoxe Joden hun eigen staat niet erkennen. Zionisme heeft niets met het Bijbelse Israel van doen.

Hoewel er veel over te zeggen en over gezegt is is het Palastijnse probleem niet alleen de schuld van de Palestijnen. De laatste bombardementen zijn onmenselijk en schandalig geweest. De Palestijnen hebben " honderden raketten" afgeschoten met bijna geen schade en ik dacht nog geen handvol doden. Dat is natuurlijk zeer twijfelachtig.
Gebruikersavatar
Van Ewijk
Berichten: 1753
Lid geworden op: 01 apr 2015, 18:05

Re: Te pro-Israël?

Bericht door Van Ewijk »

JolandaOudshoorn schreef:Maar misschien ben ik wel zwak dat ik de troost niet uit mijzelf kan halen en altijd maar afhankelijk ben van de Ander.
Hoe u tegen uw eigen geloof en de daarbij horende gevoelens aankijkt is, en dat meen ik oprecht, is natuurlijk zo iets persoonlijks dat ik er nog niet eens aan wil denken daar aan te komen, dat geld voor ieder ander trouwens.
Ik sta mijzelf alleen maar toe over mijzelf te spreken en mijn overtuiging is, en is altijd geweest, dat ik altijd een rechtstreekse band met God heb gehad en die na alles wat ik nu toe heb meegemaakt sterk genoeg is om te zeggen dat de HEERE zelf mijn troost, garantie, steun en toeverlaat is.
Ik heb geen landen en en spektakel nodig om dat bevestigd te zien.


Bovendien ben ik een felle tegenstander dat geloof in de Bijbel en het zijn van een christen (van welke gezindte dan ook) automatisch betekent dat men ook Pro-Israel is of moet zijn.
Ik meen dat godsdienst en Gods beleid aardse politiek volledig overstijgt, daarom acht ik mijzelf volledig neutraal.
( ik stem wel maar dan louter uit aardse overwegingen.)

Nogmaals: ik vertel hier slechts mijn eigen overtuiging en beweer geenszins het volmaakte geloof te bezitten, misschien heeft u wat dat betreft in de ogen van de HEERE tien maal het voordeel tegen over mij.
Nederigheid en respect zijn voor mij op hun plaats dus.
''Niemand is armer dan hij die in tijden van nood zijn geloof verliest.''
Panny
Berichten: 1809
Lid geworden op: 02 okt 2013, 16:08

Re: Te pro-Israël?

Bericht door Panny »

Ik bedoel dat bepaalde pro-Israël organisaties en liefhebbers wel heel positief zijn over de staat Israël.
En dat deze christelijke minderheden geen steun krijgen.
Gebruikersavatar
Klavart
Berichten: 1241
Lid geworden op: 24 jun 2015, 08:36

Re: Te pro-Israël?

Bericht door Klavart »

Panny schreef:
Ik bedoel dat bepaalde pro-Israël organisaties en liefhebbers wel heel positief zijn over de staat Israël.
En dat deze christelijke minderheden geen steun krijgen.
Wat dat betreft heeft u wel een punt.
Gebruikersavatar
Van Ewijk
Berichten: 1753
Lid geworden op: 01 apr 2015, 18:05

Re: Te pro-Israël?

Bericht door Van Ewijk »

Panny schreef: Ik bedoel dat bepaalde pro-Israël organisaties en liefhebbers wel heel positief zijn over de staat Israël.
En dat deze christelijke minderheden geen steun krijgen.
Daar zijn het natuurlijk ook pro-Israël organisaties voor, meestal met een joodse achterban.
Als ''pro'' organisatie, (het woord ''pro'' betekent niet voor niets ''voor'') heb je zeer zelden kritiek op hetgeen je vertegenwoordigd.
''Niemand is armer dan hij die in tijden van nood zijn geloof verliest.''
Plaats reactie