Vluchtelingen in Europa

DDD
Berichten: 28472
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Vluchtelingen in Europa

Bericht door DDD »

Ik krijg net een sms-je dat er in Duitsland in Rosenheim weer razzia's in de trein worden gehouden. De mensen zonder paspoort werden uit de trein gedreven en op de trap tussen linten neergezet, met zeker 50 politiemensen.

Er lijkt in Beieren nog niet genoeg te zijn veranderd. Dat wisten we natuurlijk wel, maar dit slaat toch werkelijk alles.
Gebruikersavatar
Auto
Berichten: 4533
Lid geworden op: 22 feb 2002, 20:01

Re: Razzia in Duitsland

Bericht door Auto »

DDD schreef:Ik krijg net een sms-je dat er in Duitsland in Rosenheim weer razzia's in de trein worden gehouden. De mensen zonder paspoort werden uit de trein gedreven en op de trap tussen linten neergezet, met zeker 50 politiemensen.

Er lijkt in Beieren nog niet genoeg te zijn veranderd. Dat wisten we natuurlijk wel, maar dit slaat toch werkelijk alles.
Ik vind dit onbehoorlijk om de lijn zo door te trekken. Het is ethisch onjuist. Er is een enorm probleem aan de hand en het wordt compleet uit zijn context gerukt. Laten wij dat alsjeblieft niet doen.
DDD
Berichten: 28472
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Razzia in Duitsland

Bericht door DDD »

Wat is er voor probleem aan de hand?

In Syrie is een probleem aan de hand! Het is al idioot genoeg dat er niet gewoon een pendeldienst naar Europa wordt ingesteld. Momenteel worden alle geldswaarden die de vluchtelingen hier hadden kunnen besteden aan de mensensmokkelaars afgegeven. En ze worden kennelijk ook als beesten behandeld.

Dat is pas onbehoorlijk.
Gebruikersavatar
Auto
Berichten: 4533
Lid geworden op: 22 feb 2002, 20:01

Re: Razzia in Duitsland

Bericht door Auto »

DDD schreef:Wat is er voor probleem aan de hand?

In Syrie is een probleem aan de hand! Het is al idioot genoeg dat er niet gewoon een pendeldienst naar Europa wordt ingesteld. Momenteel worden alle geldswaarden die de vluchtelingen hier hadden kunnen besteden aan de mensensmokkelaars afgegeven. En ze worden kennelijk ook als beesten behandeld.

Dat is pas onbehoorlijk.
maar dan hoef je niet zo nadrukkelijk beieren en razzia's te benadrukken.
DDD
Berichten: 28472
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Razzia in Duitsland

Bericht door DDD »

Het is kennelijk zo. En het werd mij gemeld door iemand die echt niet overdreven links is ingesteld, integendeel.

Een razzia is een razzia. En je kunt zoiets ook op een fatsoenlijke manier doen, zonder mensen de trein uit te drijven met 50 man bewapende politie.
Gebruikersavatar
Auto
Berichten: 4533
Lid geworden op: 22 feb 2002, 20:01

Re: Razzia in Duitsland

Bericht door Auto »

DDD schreef:Het is kennelijk zo. En het werd mij gemeld door iemand die echt niet overdreven links is ingesteld, integendeel.

Een razzia is een razzia. En je kunt zoiets ook op een fatsoenlijke manier doen, zonder mensen de trein uit te drijven met 50 man bewapende politie.
Beste stuurlui staan aan wal en die maken gelijk bepaalde connecties. En zo wordt er maar door gediscussieerd en verwijten gemaakt, maar het werkelijke probleem wordt niet aangepakt. Want voor oplossingen heb je militair materieel nodig en daar hebben we in Nederland geen cent voor over, want dat is toch maar speelgoed.
DDD
Berichten: 28472
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Razzia in Duitsland

Bericht door DDD »

Nou, ten eerste heb ik een hele tijd niet aan wal gestaan. En als ik een tweedekamerlid was zou ik er niet anders over denken.

Met militair materieel kan je van alles kapot maken, daar heb ik geen verstand van. En ik begrijp ook dat Europa niet in een maand 20 miljoen nieuwe inwoners kan huisvesten. Maar het huidige beleid is idioot. Het is overduidelijk dat al die mensen recht hebben op asiel, maar aan de grens wordt het ze zo moeilijk mogelijk gemaakt om binnen te komen.

En los daarvan: politieagenten die er een sadistisch genoegen in scheppen orde op zaken te stellen horen in de gevangenis thuis. In de cel, wel te verstaan.
DDD
Berichten: 28472
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Razzia in Duitsland

Bericht door DDD »

http://www.rosenheim24.de/rosenheim/ros ... 94071.html
Zo te zien is het vervolg of in ieder geval de PR een stuk fatsoenlijker dan de uitvoering.
Gebruikersavatar
Auto
Berichten: 4533
Lid geworden op: 22 feb 2002, 20:01

Re: Razzia in Duitsland

Bericht door Auto »

DDD schreef:Het is overduidelijk dat al die mensen recht hebben op asiel, maar aan de grens wordt het ze zo moeilijk mogelijk gemaakt om binnen te komen.
Knap dat jij dit kan beoordelen. Misschien wat meer ander georiënteerde kranten lezen?
DDD schreef: En los daarvan: politieagenten die er een sadistisch genoegen in scheppen orde op zaken te stellen horen in de gevangenis thuis. In de cel, wel te verstaan.
Gaat weer lekker je veroordelingen. Volgens mij moeten zulke postings maar verder genegeerd worden.
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Razzia in Duitsland

Bericht door Luther »

Volgens mij zijn er maar twee oplossingen:
- Grenzen potdicht en zelfs al bij de start van de vluchtpoging mensen terug sturen.
- Grenzen geheel open, en de mensen gaan ophalen, om de mensensmokkel tegen te gaan.

Met het huidige asielbeleid komen we er in elk geval niet. (Streng en rechtvaardig, etc.) Mijn visie op het asielbeleid is aan het kantelen. Het zal @huisman deugt doen, dat het naar links kantelt.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17243
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Razzia in Duitsland

Bericht door huisman »

Als het westen goede militaire keuzes had gemaakt was de chaos in Syrië al lang over. Maar wij vinden onze economie,koopkracht en welvaart veel belangrijker.

Consequentie: Deze week 71 Syriërs vermoord op hun vlucht + honderden mensen(mannen,jongens,vrouwen,meisjes,kleuters,peuters en zuigelingen) verdronken op de vlucht....ach ach die arme Syriërs wie zou niet wenen?

..en de VVD,PVV maar roepen dat alle economische vluchtelingen terug moeten. De barmhartigheden der goddelozen zijn wreed.

en Luther idd ik heet ze allemaal van harte welkom.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
DDD
Berichten: 28472
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Razzia in Duitsland

Bericht door DDD »

Auto schreef:
DDD schreef:Het is overduidelijk dat al die mensen recht hebben op asiel, maar aan de grens wordt het ze zo moeilijk mogelijk gemaakt om binnen te komen.
Knap dat jij dit kan beoordelen. Misschien wat meer ander georiënteerde kranten lezen?
DDD schreef: En los daarvan: politieagenten die er een sadistisch genoegen in scheppen orde op zaken te stellen horen in de gevangenis thuis. In de cel, wel te verstaan.
Gaat weer lekker je veroordelingen. Volgens mij moeten zulke postings maar verder genegeerd worden.
Het overgrote deel komt uit ofwel het IS-gebied ofwel uit Syrie. Dat staat gewoon in mijn heel rechtse NRC.

En los daarvan: Mogelijk is het nodig om mensen uit de trein te halen. Dan kan dat op een behoorlijke manier. Niet door er nog een trauma bij te veroorzaken.

Ik vind het zelf ook een heel moeilijk probleem, maar het huidige beleid is onmogelijk. Bedelaars op de stoep zijn ook niet prettig, maar dan moeten we vluchtelingenkampen inrichten. We kunnen wel zeggen dat dat in de regio moet, maar Syrie is helemaal zo ver niet bij Nederland vandaan.
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Razzia in Duitsland

Bericht door Luther »

huisman schreef:Als het westen goede militaire keuzes had gemaakt was de chaos in Syrië al lang over. Maar wij vinden onze economie,koopkracht en welvaart veel belangrijker.

Consequentie: Deze week 71 Syriërs vermoord op hun vlucht + honderden mensen(mannen,jongens,vrouwen,meisjes,kleuters,peuters en zuigelingen) verdronken op de vlucht....ach ach die arme Syriërs wie zou niet wenen?

..en de VVD,PVV maar roepen dat alle economische vluchtelingen terug moeten. De barmhartigheden der goddelozen zijn wreed.

en Luther idd ik heet ze allemaal van harte welkom.
Die neiging krijg ik ook steeds meer.

Maar welke militaire keuzes had het Westen moeten maken? Want de chaos al lang voorbij.... dat lijkt me haast een utopie. Voor Syrië hadden we Egypte, Libië, Afghanistan, etc. Het houdt niet op.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
DDD
Berichten: 28472
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Razzia in Duitsland

Bericht door DDD »

Overigens herinner ik er aan dat er in de tijd voor de tweede wereldoorlog ook mensen waren die precies hetzelfde zeiden over de Duitse Joden. Ik kan daar werkelijk geen verschil in zien. Of je nu wordt vergast of onthoofd, het leidt allebei tot de dood.
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Razzia in Duitsland

Bericht door Luther »

DDD schreef:Overigens herinner ik er aan dat er in de tijd voor de tweede wereldoorlog ook mensen waren die precies hetzelfde zeiden over de Duitse Joden. Ik kan daar werkelijk geen verschil in zien. Of je nu wordt vergast of onthoofd, het leidt allebei tot de dood.
Zeg je dat nu tegen mij?
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Plaats reactie