Vluchtelingen in Europa

Gebruikersavatar
Van Ewijk
Berichten: 1753
Lid geworden op: 01 apr 2015, 18:05

Re: Vluchtelingen in Europa

Bericht door Van Ewijk »

Wim Anker schreef:
Van Ewijk schreef: Integendeel,
Getraumatiseerde vluchtelingen hebben juist de meeste hulp nodig en veroorzaken de meeste problemen.
Ik begrijp wat u bedoeld, emotionele beladenheid en trauma's kunnen iemand onberekenbaar en over het randje duwen.
Toch meen ik dat er wel degelijk verschil zit tussen deze groep en diegenen die geraffineerd te werk gaan.
Ter voorbeeld, een getraumatiseerd persoon kan op onverwachte tijden een geweldexplosie te weeg brengen als ie in een AZC omringd word door bv andere groepen die in het land van herkomst als ''de schuldigen'' worden gezien.
Maar dat is een heel verschil tussen structureel vrouwen opwachten in de bosjes en geplande inbraken uitvoeren.
Ik noem slechts een voorbeeld.
''Niemand is armer dan hij die in tijden van nood zijn geloof verliest.''
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Vluchtelingen in Europa

Bericht door helma »

JolandaOudshoorn schreef: En wat doen we dan met "Nederlandse" mannen die zich aan vrouwen (of meisjes) vergrijpen? Die sturen we naar Syrie? Laten we niet doen alsof dit helemaal niet gebeurd met zogenaamd "eigen volk".
:fi
Het gebeurt in Nederland meer dan je denkt. Maar het komt lang niet altijd openbaar. Van de week zei een van mijn dochters dat eigenlijk bijna al haar vriendinnen wel op een of andere manier al betrokken zijn geweest bij ongewenste intimiteiten. "het is gewoon wachten tot het mijn beurt is" dacht ze.
En dit is mijn eigen ervaring eigenlijk ook wel; ik heb verschillende vriendinnen met moeilijke dingen uit het verleden. En dat gebeurt gewoon in Nederland met gewone Hollandse jongens en mannen. Het gebeurde volop in mijn jeugd; en nu misschien nog vaker. Alleen zijn het geen harde cijfers.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9161
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Vluchtelingen in Europa

Bericht door parsifal »

Wim Anker schreef:
Van Ewijk schreef: Daarbij maak je mij niet wijs dat een echte getraumatiseerde vluchteling zich, zoals verder terug hier aangegeven in dit topic, zich in het gastland gaat misdragen en zo zijn verblijf op het spel gaat zetten.
Des te meer daarvan retour gestuurd worden naar de regio, des te meer echte en goedwillenden hier een plaats kunnen vinden.
Want voor de ECHTE vluchteling zal en moet de deur altijd open staan.
Integendeel,
Getraumatiseerde vluchtelingen hebben juist de meeste hulp nodig en veroorzaken de meeste problemen. Dat is een gevolg van het trauma. Vluchtelingen helpen is met de poten in de modder gaan staan.

Daarom zijn ook de reacties over het klakkeloos in huis halen van een vluchteling zo dwaas. Als de mazelen heersen wordt de niet ingeente christen geweerd maar een onvoorspelbare getraumatiseerde vluchteling wordt binnen gehaald. (tenminste, dat roept men, niemand doet wat wordt gepreekt)
Ik heb niet veel verstand van traumas. Ik kan me voorstellen dat getraumatiseerde mensen eerder bij vechtpartijen zijn betrokken etc. Echter aanranding van vrouwen, intimidatie van medevluchtelingen etc lijkt minder in dit beeld te passen.

Ik denk dat we heel open moeten zijn naar vluchtelingen uit Syrie en bijvoorbeeld Eritrea. Liefst zie ik luchtbruggen daar vandaan. Voor vluchtelingen uit landen waar niet veel aan de hand is, kun je strenger zijn. Ergens zie ik problemen met de combinatie van welvaartstaat en een open asielbeleid, al weet ik niet wat rechtvaardig is in deze.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Re: Vluchtelingen in Europa

Bericht door JolandaOudshoorn »

helma schreef:
JolandaOudshoorn schreef: En wat doen we dan met "Nederlandse" mannen die zich aan vrouwen (of meisjes) vergrijpen? Die sturen we naar Syrie? Laten we niet doen alsof dit helemaal niet gebeurd met zogenaamd "eigen volk".
:fi
Het gebeurt in Nederland meer dan je denkt. Maar het komt lang niet altijd openbaar. Van de week zei een van mijn dochters dat eigenlijk bijna al haar vriendinnen wel op een of andere manier al betrokken zijn geweest bij ongewenste intimiteiten. "het is gewoon wachten tot het mijn beurt is" dacht ze.
En dit is mijn eigen ervaring eigenlijk ook wel; ik heb verschillende vriendinnen met moeilijke dingen uit het verleden. En dat gebeurt gewoon in Nederland met gewone Hollandse jongens en mannen. Het gebeurde volop in mijn jeugd; en nu misschien nog vaker. Alleen zijn het geen harde cijfers.
Absoluut waar. De westerse man doet het vaak wat subtieler. Maar uiteindelijk komt het allemaal op hetzelfde neer: ze zien meisjes/ vrouwen als (lust)object.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9161
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Vluchtelingen in Europa

Bericht door parsifal »

JolandaOudshoorn schreef:
helma schreef:
JolandaOudshoorn schreef: En wat doen we dan met "Nederlandse" mannen die zich aan vrouwen (of meisjes) vergrijpen? Die sturen we naar Syrie? Laten we niet doen alsof dit helemaal niet gebeurd met zogenaamd "eigen volk".
:fi
Het gebeurt in Nederland meer dan je denkt. Maar het komt lang niet altijd openbaar. Van de week zei een van mijn dochters dat eigenlijk bijna al haar vriendinnen wel op een of andere manier al betrokken zijn geweest bij ongewenste intimiteiten. "het is gewoon wachten tot het mijn beurt is" dacht ze.
En dit is mijn eigen ervaring eigenlijk ook wel; ik heb verschillende vriendinnen met moeilijke dingen uit het verleden. En dat gebeurt gewoon in Nederland met gewone Hollandse jongens en mannen. Het gebeurde volop in mijn jeugd; en nu misschien nog vaker. Alleen zijn het geen harde cijfers.
Absoluut waar. De westerse man doet het vaak wat subtieler. Maar uiteindelijk komt het allemaal op hetzelfde neer: ze zien meisjes/ vrouwen als (lust)object.
Mee eens, maar de subtielere manier is vaak heel wat minder schadelijk voor de vrouw dan aanranding of verkrachting. Niet om seksuele intimidatie goed te praten (verre van dat), maar er wordt hier ook over grover geweld gesproken dan dat.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Re: Vluchtelingen in Europa

Bericht door JolandaOudshoorn »

parsifal schreef:
JolandaOudshoorn schreef:
helma schreef:
:fi
Het gebeurt in Nederland meer dan je denkt. Maar het komt lang niet altijd openbaar. Van de week zei een van mijn dochters dat eigenlijk bijna al haar vriendinnen wel op een of andere manier al betrokken zijn geweest bij ongewenste intimiteiten. "het is gewoon wachten tot het mijn beurt is" dacht ze.
En dit is mijn eigen ervaring eigenlijk ook wel; ik heb verschillende vriendinnen met moeilijke dingen uit het verleden. En dat gebeurt gewoon in Nederland met gewone Hollandse jongens en mannen. Het gebeurde volop in mijn jeugd; en nu misschien nog vaker. Alleen zijn het geen harde cijfers.
Absoluut waar. De westerse man doet het vaak wat subtieler. Maar uiteindelijk komt het allemaal op hetzelfde neer: ze zien meisjes/ vrouwen als (lust)object.
Mee eens, maar de subtielere manier is vaak heel wat minder schadelijk voor de vrouw dan aanranding of verkrachting. Niet om seksuele intimidatie goed te praten (verre van dat), maar er wordt hier ook over grover geweld gesproken dan dat.
Ik weet niet of het minder schadelijk is. Op beide manieren wordt hetzelfde gezegd: je bent weinig waard en ik mag doen met je wat ik wil. Wanneer het op een grove manier wordt duidelijk gemaakt, dan voelt een vrouw nog wel aan dat de man fout zit. Bij een wat subtielere manier is ze meer geneigd om in de leugen te gaan geloven. Kijk naar alle loverboys en prostituees die Nederland "rijk" is.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Gebruikersavatar
BJD
Berichten: 2464
Lid geworden op: 29 jun 2006, 21:37

Re: Vluchtelingen in Europa

Bericht door BJD »

Inmiddels drie dagen gewerkt in en rond een crisisopvang vluchtelingen, vrijwel allemaal uit Syrië. Mijn indruk strookt totaal niet met het beeld dat ik in de media zie. Ik zie zeer dankbare mensen die blij zijn met een tweedehands jas, of schoenen. Ik sprak met ze, met die zogenaamde gelukszoekers mt een iPhone, maar ze vertelde wel dat voor hun ogen mensen werden onthoofd. Sprak gisteravond nog een man met z'n zoontje van 8 (dat jongetje in tranen, miste z'n moeder) die vertelde dat bij elk vliegtuig of heli dat overging er bommen werden gegooid of werd geschoten. Iedereen kon geraakt worden. En ja die moeder was nog niet mee, die zat nog in de noodopvang in de regio met duizenden, duizenden mensen zonder enig perspectief. Excessen zullen er zijn, zeker en die halen de media. De handdruk, van die vrouw uit Eritrea met twee doodmoede kindjes, die ze gaf na een eenvoudig lunchpakketje niet.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9161
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Vluchtelingen in Europa

Bericht door parsifal »

BJD schreef:Inmiddels drie dagen gewerkt in en rond een crisisopvang vluchtelingen, vrijwel allemaal uit Syrië. Mijn indruk strookt totaal niet met het beeld dat ik in de media zie. Ik zie zeer dankbare mensen die blij zijn met een tweedehands jas, of schoenen. Ik sprak met ze, met die zogenaamde gelukszoekers mt een iPhone, maar ze vertelde wel dat voor hun ogen mensen werden onthoofd. Sprak gisteravond nog een man met z'n zoontje van 8 (dat jongetje in tranen, miste z'n moeder) die vertelde dat bij elk vliegtuig of heli dat overging er bommen werden gegooid of werd geschoten. Iedereen kon geraakt worden. En ja die moeder was nog niet mee, die zat nog in de noodopvang in de regio met duizenden, duizenden mensen zonder enig perspectief. Excessen zullen er zijn, zeker en die halen de media. De handdruk, van die vrouw uit Eritrea met twee doodmoede kindjes, die ze gaf na een eenvoudig lunchpakketje niet.
En hier ben ik ook heel dankbaar voor. Ik geloof ook dat je hier de overgrote meerderheid van de vluchtelingen beschrijft.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Wim Anker
Berichten: 3875
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: Vluchtelingen in Europa

Bericht door Wim Anker »

BJD schreef:Inmiddels drie dagen gewerkt in en rond een crisisopvang vluchtelingen, vrijwel allemaal uit Syrië. Mijn indruk strookt totaal niet met het beeld dat ik in de media zie. Ik zie zeer dankbare mensen die blij zijn met een tweedehands jas, of schoenen. Ik sprak met ze, met die zogenaamde gelukszoekers mt een iPhone, maar ze vertelde wel dat voor hun ogen mensen werden onthoofd. Sprak gisteravond nog een man met z'n zoontje van 8 (dat jongetje in tranen, miste z'n moeder) die vertelde dat bij elk vliegtuig of heli dat overging er bommen werden gegooid of werd geschoten. Iedereen kon geraakt worden. En ja die moeder was nog niet mee, die zat nog in de noodopvang in de regio met duizenden, duizenden mensen zonder enig perspectief. Excessen zullen er zijn, zeker en die halen de media. De handdruk, van die vrouw uit Eritrea met twee doodmoede kindjes, die ze gaf na een eenvoudig lunchpakketje niet.
:super Mooi!
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Vluchtelingen in Europa

Bericht door Luther »

BJD schreef:Inmiddels drie dagen gewerkt in en rond een crisisopvang vluchtelingen, vrijwel allemaal uit Syrië. Mijn indruk strookt totaal niet met het beeld dat ik in de media zie. Ik zie zeer dankbare mensen die blij zijn met een tweedehands jas, of schoenen. Ik sprak met ze, met die zogenaamde gelukszoekers mt een iPhone, maar ze vertelde wel dat voor hun ogen mensen werden onthoofd. Sprak gisteravond nog een man met z'n zoontje van 8 (dat jongetje in tranen, miste z'n moeder) die vertelde dat bij elk vliegtuig of heli dat overging er bommen werden gegooid of werd geschoten. Iedereen kon geraakt worden. En ja die moeder was nog niet mee, die zat nog in de noodopvang in de regio met duizenden, duizenden mensen zonder enig perspectief. Excessen zullen er zijn, zeker en die halen de media. De handdruk, van die vrouw uit Eritrea met twee doodmoede kindjes, die ze gaf na een eenvoudig lunchpakketje niet.
Dank voor deze beschrijving! Wat mij betreft breid je het nog uit! Ik ben ook benieuwd wat de visie van @alexv op deze post is.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Wim Anker
Berichten: 3875
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: Vluchtelingen in Europa

Bericht door Wim Anker »

JolandaOudshoorn schreef:Absoluut waar. De westerse man doet het vaak wat subtieler. Maar uiteindelijk komt het allemaal op hetzelfde neer: ze zien meisjes/ vrouwen als (lust)object.
Is dit niet wat al te generaliserend?
Gebruikersavatar
Van Ewijk
Berichten: 1753
Lid geworden op: 01 apr 2015, 18:05

Re: Vluchtelingen in Europa

Bericht door Van Ewijk »

Wim Anker schreef:
JolandaOudshoorn schreef:Absoluut waar. De westerse man doet het vaak wat subtieler. Maar uiteindelijk komt het allemaal op hetzelfde neer: ze zien meisjes/ vrouwen als (lust)object.
Is dit niet wat al te generaliserend?
Over generaliseren gesproken, nu ik vind ik een groot deel (dus niet allemaal) van de vrouwelijke jeugd nou ja.. wat zal ik zeggen..
Zomaar je kleding uitgooien voor de webcam en meer van dat soort praktijken...
Laten we zeggen dat we het moeilijk gaan krijgen hier respect voor te kweken bij nieuwkomers... :fi
Wat allicht geen excuus (dat bestaat niet) is voor zedelijke mistanden en misdrijven!
''Niemand is armer dan hij die in tijden van nood zijn geloof verliest.''
Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Re: Vluchtelingen in Europa

Bericht door JolandaOudshoorn »

Wim Anker schreef:
JolandaOudshoorn schreef:Absoluut waar. De westerse man doet het vaak wat subtieler. Maar uiteindelijk komt het allemaal op hetzelfde neer: ze zien meisjes/ vrouwen als (lust)object.
Is dit niet wat al te generaliserend?
Mijn excuses. Ik had het hier enkel over de mannen, westers of niet westers, subtiel of grof, die zich onheus tegenover vrouwen gedragen.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Vluchtelingen in Europa

Bericht door helma »

Gemeente Veenendaal:
Heeft u kinderkleding en herenkleding maat XXL beschikbaar voor de vluchtelingen in Veenendaal? We hebben daar dringend behoefte aan. Breng het vanmiddag (liefst voor 14.00 uur) bij gemeentewerf Veenendaal, Nijverheidslaan 2.
Gebruikersavatar
Rijssen
Berichten: 541
Lid geworden op: 09 jun 2010, 12:37

Re: Vluchtelingen in Europa

Bericht door Rijssen »

Stonden ze daar vorige week niet zingend de asielzoekers welkom te heten? (lees ook even de reacties onder het artikel)

http://destentor.nl/regio/apeldoorn/wsv ... -1.5288318
Plaats reactie