Vluchtelingen in Europa

Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Vluchtelingen in Europa

Bericht door Luther »

Walgelijk wat die jonge mannen in Woerden vannacht hebben gedaan!
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Johannes48
Berichten: 17
Lid geworden op: 11 aug 2015, 12:33

Re: Vluchtelingen in Europa

Bericht door Johannes48 »

Luther schreef:Walgelijk wat die jonge mannen in Woerden vannach
t hebben gedaan!
Reactie van SGP-raadslid Simon Brouwer

WOEDE IN WOERDEN

Woedend ben ik. Over wat gisteren in “mijn” woonplaats gebeurde. De trots van de afgelopen tijd is omgeslagen in schaamte. Dat zijn de emoties die ik op dit moment voel, naar aanleiding van het incident van gisterenavond.

Als politici hebben we recent uitgebreid gesproken over hoe Woerden haar steentje bij kan dragen bij de opvang van vluchtelingen. Unaniem waren we van mening dat we hulp moesten aanbieden. Aandacht moest er zijn voor communicatie, maar acute hulp was noodzakelijk.

Daar werd sinds afgelopen woensdagavond gebruik van gemaakt door het COA. En wat was ik trots op Woerden en haar inwoners. Hulp werd gevraagd door de gemeente, en in grote getale werd die hulp aangeboden. Hartverwarmend, van spullen brengen tot helpen in de sporthal, van medeleven tot gebed in kerken en huishoudens.

En dan vrijdagavond 9 oktober. Een groep van 20 “stoere” mensen, die in het donker zo moedig zijn om mensen die in nood zijn, uit oorlogsgebieden komen en het geweld ontvlucht zijn, bang te maken met vuurwerk, hekken omgooien en geschreeuw.
Hoe complex het vluchtelingenvraagstuk ook mag zijn, hoeveel “gelukzoekers” of “terroristen” er ook mogelijk meegekomen zijn, GEWELD IS NOOIT EEN OPLOSSING.

Vanmorgen heb ik de locatie bezocht. Was er eerst een relaxte sfeer, nu zie je beveiliging, strakke gezichten en heerst de angst. Angst die men juist ontvlucht was. Voor vluchtelingen, maar ook voor de vele medewerkers en vrijwilligers was het een angstige nacht en is nu alles anders geworden.

En dan morgen, zondag. Een dag van rust, een dag van tijd voor elkaar en om na te denken. Over heden en toekomst. Ik hoop dat iedereen morgen de tijd neemt om aan vluchtelingen te denken! Kerken in Woerden zullen ongetwijfeld vanaf de kansel dat geluid laten horen. Daarin hoort de kerk haar taak te weten. Maar alle inwoners van Woerden hebben een taak. Om dit geweld af te wijzen en te veroordelen. Doet u dat ook?
Hendrien
Berichten: 1327
Lid geworden op: 01 mar 2012, 17:44

Re: Vluchtelingen in Europa

Bericht door Hendrien »

Las net op de NOS van een rechtszaak om een zogenaamd humanitair visum. Vluchtelingen kunnen een humanitair visum aanvragen in Belgie en dan gewoon het vliegtuig pakken. Hier is grote ophef over ontstaan. Maar wat is er eigenlijk mis mee? Wat vinden jullie hiervan?
http://nos.nl/artikel/2161711-vrees-voo ... in-eu.html
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9160
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Vluchtelingen in Europa

Bericht door parsifal »

Hendrien schreef:Las net op de NOS van een rechtszaak om een zogenaamd humanitair visum. Vluchtelingen kunnen een humanitair visum aanvragen in Belgie en dan gewoon het vliegtuig pakken. Hier is grote ophef over ontstaan. Maar wat is er eigenlijk mis mee? Wat vinden jullie hiervan?
http://nos.nl/artikel/2161711-vrees-voo ... in-eu.html
Het lijkt me veel beter dat dit soort aanvragen bij een ambassade gedaan kunnen worden dan dat mensen in gammele boten door mensensmokkelaars naar Europa worden gebracht. Ook is op deze manier beter te controleren waar mensen vandaan komen. Mensen die toch via een gevaarlijke route naar Europa komen kun je bij voorbaat uitsluiten van asielrecht (al is het lastig als je niet weet waarheen mensen moeten worden teruggestuurd).
Gevaar is wel dat er te veel asielzoekers komen op deze manier. Maar dat is nu ook al het geval.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Ouddorp
Berichten: 367
Lid geworden op: 10 jul 2012, 12:01

Re: Vluchtelingen in Europa

Bericht door Ouddorp »

Een lastige afweging. Zelf zijn we ook betrokken bij de hulp van Syrische gezinnen in onze woonplaats. Maar als ik dit lees slaat de schrik me om het hart: http://www.elsevier.nl/nederland/achter ... er-460377/
HersteldHervormd
Berichten: 5985
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Vluchtelingen in Europa

Bericht door HersteldHervormd »

Wat ik opvallend is dat Polen eerst weggezet werd als niet humanitair en egoïstisch, maar nu ze uitmuntend werk verrichten bij de grens van Oekraïne en echt serieus veel plekken beschikbaar hebben hoor je daar niemand meer over.
Dankbaarheid is de moeder van alle deugden.
mail: broederhh@gmail.com
Online
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Vluchtelingen in Europa

Bericht door Herman »

HersteldHervormd schreef:Wat ik opvallend is dat Polen eerst weggezet werd als niet humanitair en egoïstisch, maar nu ze uitmuntend werk verrichten bij de grens van Oekraïne en echt serieus veel plekken beschikbaar hebben hoor je daar niemand meer over.
Nou. Ik hoorde deze week nog een genderideoloog zich (in mijn ogen mateloos) opwinden over het opschorten van Europese restricties richting Polen. Die persoon zit zo vast in haar ideologie, dat hij niet doorheeft dat met de oorlog in Oekraïne een ander politiek speelveld is ontstaan. Dat debat over het ontmantelen van de rechtsstaat in Polen wordt dus echt wel gevoerd.
HersteldHervormd
Berichten: 5985
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Vluchtelingen in Europa

Bericht door HersteldHervormd »

Herman schreef:
HersteldHervormd schreef:Wat ik opvallend is dat Polen eerst weggezet werd als niet humanitair en egoïstisch, maar nu ze uitmuntend werk verrichten bij de grens van Oekraïne en echt serieus veel plekken beschikbaar hebben hoor je daar niemand meer over.
Nou. Ik hoorde deze week nog een genderideoloog zich (in mijn ogen mateloos) opwinden over het opschorten van Europese restricties richting Polen. Die persoon zit zo vast in haar ideologie, dat hij niet doorheeft dat met de oorlog in Oekraïne een ander politiek speelveld is ontstaan. Dat debat over het ontmantelen van de rechtsstaat in Polen wordt dus echt wel gevoerd.
Ja dat zal wel inderdaad. Je word wel een beetje moe van drijvers, zowel linkse als rechtse. Maarja, populisme zorgt altijd voor veel aandacht.

Ik zou eigenlijk wel eens naar Polen willen gaan, gewoon eens kijken hoe het daar is.
Dankbaarheid is de moeder van alle deugden.
mail: broederhh@gmail.com
Online
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Vluchtelingen in Europa

Bericht door Herman »

HersteldHervormd schreef:Ik zou eigenlijk wel eens naar Polen willen gaan, gewoon eens kijken hoe het daar is.
Ik ga wel mee. Wanneer gaan we?
HersteldHervormd
Berichten: 5985
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Vluchtelingen in Europa

Bericht door HersteldHervormd »

Herman schreef:
HersteldHervormd schreef:Ik zou eigenlijk wel eens naar Polen willen gaan, gewoon eens kijken hoe het daar is.
Ik ga wel mee. Wanneer gaan we?
Eerst de corona restricties er af ;)
Dankbaarheid is de moeder van alle deugden.
mail: broederhh@gmail.com
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4029
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: RE: Re: Vluchtelingen in Europa

Bericht door Maanenschijn »

Herman schreef:
HersteldHervormd schreef:Ik zou eigenlijk wel eens naar Polen willen gaan, gewoon eens kijken hoe het daar is.
Ik ga wel mee. Wanneer gaan we?
Vanmiddag, althans, mijn zoon in mijn plaats. De bus staat klaar.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
HersteldHervormd
Berichten: 5985
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: RE: Re: Vluchtelingen in Europa

Bericht door HersteldHervormd »

Maanenschijn schreef:
Herman schreef:
HersteldHervormd schreef:Ik zou eigenlijk wel eens naar Polen willen gaan, gewoon eens kijken hoe het daar is.
Ik ga wel mee. Wanneer gaan we?
Vanmiddag, althans, mijn zoon in mijn plaats. De bus staat klaar.
Hopelijk mag het werk gezegend worden. Je kan er wel trots op zijn dat je zoon dat doet.
Dankbaarheid is de moeder van alle deugden.
mail: broederhh@gmail.com
Plaats reactie