Veranderend denken - Ter overdenking

Gebruikersavatar
Johann Gottfried Walther
Berichten: 4786
Lid geworden op: 05 feb 2008, 15:49

Re: Veranderend denken - Ter overdenking

Bericht door Johann Gottfried Walther »

Nowhere, sja als je denkt dat ik jullie niet snap ga ik ook geen antwoorden geven.
Je beschuldigd mij wel heel heftig en je blijft mij dingen in de mond leggen die ik niet zeg.
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Nowhere
Berichten: 217
Lid geworden op: 04 jun 2014, 16:13

Re: Veranderend denken - Ter overdenking

Bericht door Nowhere »

Johann Gottfried Walther schreef:Nowhere, sja als je denkt dat ik jullie niet snap ga ik ook geen antwoorden geven.
Je beschuldigd mij wel heel heftig en je blijft mij dingen in de mond leggen die ik niet zeg.
::bye
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Veranderend denken - Ter overdenking

Bericht door Luther »

Nowhere schreef:
Johann Gottfried Walther schreef:Nowhere, sja als je denkt dat ik jullie niet snap ga ik ook geen antwoorden geven.
Je beschuldigd mij wel heel heftig en je blijft mij dingen in de mond leggen die ik niet zeg.
::bye
Wel een beetje erg makkelijk. Ik snap JGW wel: heftige reacties, dingen in de mond leggen, etc. En er uiteindelijk niet rustig over willen spreken. Kom op, wees een vent en ga volwassen, rustig en vriendelijk met elkaar in gesprek!
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
ejvl
Berichten: 5739
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: Veranderend denken - Ter overdenking

Bericht door ejvl »

Nowhere schreef:En overigens is het juist on-terecht om bij Gen. 1 vers 1 te beginnen en met chronologische stappen de Bijbel door te nemen.
Nee, Gods Woord is een eenheid. En "in den beginne" impliceert in zich "vanaf het allereerste begin".
Dus ik snap JGW en jouw verzet hier tegen dus niet.
Het begint bij Genesis 1:1, dat God ons goed en naar Zijn beeld heeft geschapen, dan de zondeval enzovoorts.
Natuurlijk heeft God gedachten van eeuwigheid gehad, hier kunnen wij niet inkijken en moeten wij ook afblijven.
Ook aangaande de eeuwige verkiezing, het begint niet met de uitverkiezing, integendeel, als een mens daar mee zou beginnen loopt hij direct vast, de uitverkiezing is een troost, geen begin.
-DIA-
Berichten: 32745
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Veranderend denken - Ter overdenking

Bericht door -DIA- »

Luther schreef:Ter overdenking - verandering van denken.......
Nowhere 7 mei 2015 schreef:Zojuist aan de moderators gevraagd mijn account(s) op inactief te zetten.
Tot de conclusie gekomen dat ik hier niet thuis hoor. Waar ik voor sta kan ik niet uitleggen. En als ik wat zeg lezen de anderen wat ik niet bedoel. Getracht te veranderen, maar menigmaal heb ik hier verschillende verwijten naar mijn hoofd gekregen, waar ik mij niet in herken en nooit gekend heb. Dit alles bij elkaar genomen zal ik het forum verlaten. En dat geeft rust! Voor mij zit het forumtijdperk er op en dat is maar goed ook. Kan ik eindelijk mijn boekenkast nader inspecteren.

Veel plezier samen en succes. Ga onbevooroordeeld de discussie in en weegt de reacties op inhoud! Gaat jullie goed!

Hartelijke groet,

Nowhere
RefoCalvinist
Hendrik de 3e (al een tijdje inactief)

http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 55#p687355
Het zou wel een opluchting zijn...
Weg en geen mogelijkheid meer.
Maar toch...
Je ziet wat,
en je hebt de mogelijkheid
om te reageren...

Dat is in feite het dilemma.

Verder: Internet zou,
als het goed gebruikt werd,
een middel kunnen zijn
om de Waarheid te verspreiden.

Dan de vraag:
Mogen we dat doen?
Of is het wat we wel noemen,
zoals wel gezegd wordt,
dat verhaal
van die parels en zwijnen?
Ik weet het niet altijd.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Desiree
Berichten: 2099
Lid geworden op: 09 dec 2006, 19:10

Re: Veranderend denken - Ter overdenking

Bericht door Desiree »

Nou internet is zeker een middel om de Waarheid te verspreiden.

Pas nog een prachtpreek gehoord! En onlangs kwam een voor ons bekende tekst op youtube voorbij. Ik ben daar nu halverwege mee, want ik kan niet alles tegelijk.

Zo schakel ik van links naar rechts, een iegelijk in zijn eigen 'taal'. Natuurlijk zie en hoor ik de verschillen. Maar ik hoor nog meer de rijkdom die er is in onze trouwe God.
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.

Matthew Henry


Plaats reactie