Waarschuwing neptelefoon.

Plaats reactie
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17367
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Waarschuwing neptelefoon.

Bericht door huisman »

Net gebeld door iemand met dit nummer 0045574468348. Hij(Engelssprekend) zegt dat hij van Microsoft is en mijn PC corrupt is. Op deze site staan veel reacties op dit nummer http://www.wieheeftgebeld.nl/nummer/0045574468348

Ze zijn behoorlijk actief, trap er niet in ook al weten ze je naam en Microsoft licentienummer.(best spooky trouwens)
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
Auto
Berichten: 4533
Lid geworden op: 22 feb 2002, 20:01

Re: Waarschuwing neptelefoon.

Bericht door Auto »

huisman schreef:Net gebeld door iemand met dit nummer 0045574468348. Hij(Engelssprekend) zegt dat hij van Microsoft is en mijn PC corrupt is. Op deze site staan veel reacties op dit nummer http://www.wieheeftgebeld.nl/nummer/0045574468348

Ze zijn behoorlijk actief, trap er niet in ook al weten ze je naam en Microsoft licentienummer.(best spooky trouwens)
Ho wacht, ze bellen niet van Microsoft, maar van Windows. Dit is een internationale oplichtersclub. Enige manier om vanaf te komen om dit nummer in je modem te zetten als geblokkeerd nummer. Vervolgens wordt je gebeld via nog 3 andere nummers. En dan nog een keer anoniem. Wel een aardige oplossing is om gewoon nederlands tegen deze gasten te spreken. Dan verbreken ze de verbinding.
ejvl
Berichten: 5747
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: Waarschuwing neptelefoon.

Bericht door ejvl »

Of Linux hebben... I can't find the start button or my commandprompt.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23855
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Waarschuwing neptelefoon.

Bericht door refo »

Ik hoorde pas van iemand die een probleem had laten oplossen door die jongens.
Hij moest eerst een paar tientjes betalen en dan zou hij teruggebeld worden. Dat gebeurde ook inderdaad en zijn probleem werd netjes opgelost.

Het is net zoiets als wat in onze straat regelmatig gebeurt:
- een dakpan ligt scheef. Voor 15 euro leg ik hem recht
- uw dakgoot bladdert en ik ben schilder
- uw nokpannen moeten vernieuwd worden
- etc
maar dan digitaal
ejvl
Berichten: 5747
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: Waarschuwing neptelefoon.

Bericht door ejvl »

Die gasten geven het commando "tree" in commandprompt en laten het computerlogboek zien waardoor het lijkt dat je problemen hebt, terwijl dat niet zo is. Die logboeken staan vol van waarschuwingen en fouten, ook bij schone installaties.
Ze verkopen dan een of ander antivirus of antispyware programma die ze laten scannen en de pc opschoont. Het is misbruik maken van onwetende gebruikers.
Plaats reactie