De KANSEL moet zwijgen!

RefoCalvinist
Berichten: 545
Lid geworden op: 14 nov 2014, 21:38

Re: De KANSEL moet zwijgen!

Bericht door RefoCalvinist »

Est schreef:
-DIA- schreef:"... de KANSEL* is gevaarlijk plaats"

Zie voorapgina van het RD en katern Kruispunt, interview met ds. Latzel

En... laten we dit zomaar over ons heengaan? Alsof het maar een kleine zaak is?
Hoe lang duurt het nog of er wordt gezegd:

"Refoforum is een gevaarlijke plaats!"

Niet om zwartkijkerig te doen, maar wel om de ogen en de oren een beetje open te houden.

* Kapitale letters i.v.m. de topictitel.
Dat Refoforum een gevaarlijke plaats is heb jij al meerder malen beargumenteerd.
Net als jij merk ik dat het forum toch blijft trekken. Verschillende discussies geven nieuwe inzichten of versterken eigen inzichten. Maar zonder gevaar is het inderdaad niet. Forummers / meelezers die niet stevig in hun schoenen (op het fundament van Gods Woord en belijdenis) staan kunnen nogal heen en weer geslingerd worden. Menigmaal heeft het forum bij mij voor een hoop verwarring gezorgd.
De vastigheid komt naar verloop van tijd wel! Het is heel herkenbaar wat je hier schets en in zekere zin is het ook gevaarlijk. Er wordt allerlei wind van leer verkondigd en om dan te blijven staan is lastig. Maar in mijn begintijd (van forummen) heb ik het ook ondergaan, maar nu mag ik toch een steeds vastere lijn bij mezelf ontdekken. En dan doe ik ook/nog weleens ondoordachte uitspraken, maar die doet iedereen wel eens. En ik hou wel van mensen uitlokken :huhu Dus soms doe ik het een beetje expres :).
Maar nogmaals die vastigheid komt vanzelf.
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: De KANSEL moet zwijgen!

Bericht door Luther »

RefoCalvinist schreef:En dan doe ik ook/nog weleens ondoordachte uitspraken, maar die doet iedereen wel eens. En ik hou wel van mensen uitlokken :huhu Dus soms doe ik het een beetje expres :).
Oooooooooh.... hèhè, had dat eerder gezegd. :OO3
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: De KANSEL moet zwijgen!

Bericht door -DIA- »

Toch.... geloof ik ergens, dat gevoel kan ik niet kwijt, dat we in een tijd leven zoals er nog nooit eerder is geweest. En als ik het goed waarneem, zie ik ook duidelijker dan ooit de tekenen der tijden, waarop we, naar Gods Woord, hebben te letten. Dan kon het wel eens zo zijn dat we niet zo ver verwijderd zouden zijn van een openlijke vervolging, en zeker een spot en hoon van de wereld en de godsdienst. Hier zal de meer geseculariseerde godsdienst, ofwel de meer aangepaste godsdienst niet het meeste beducht voor hoeven te zijn. Immers, ze kunnen soms wel wat meedraaien.
Maar wie niet anders kan zal daar toch wat anders over denken, en dan kan de vrees wel eens ontstaan: Zal ik staande blijven in deze tijd? Ik geloof dat we, als we alles goed in ons opnemen dat wel eens wat gaande kan zijn van de wat we lezen over Gog en Magog. Niet om daarover te speculeren, maar wel om de ogen wat open te houden aangaande da zaken die nu in de wereld en in de kerk spelen. We kunnen in ieder geval wel zeggen dat wij daar nog nooit zo dichtbij zijn geweest. En de mensen lijken de ernst ervan te onderschatten. Men komt met woorden als: Ach het is wel vaker zo geweest, en: Dat is al zo vaak gezegd, en toen is het ook overgewaaid. Zou dat waar zijn? Gaan we niet ongemerkt steeds een stapje verder?
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Plaats reactie