Wapenbezit

Plaats reactie
Dipper
Verbannen
Berichten: 190
Lid geworden op: 10 nov 2014, 20:57
Locatie: Dordrecht

Wapenbezit

Bericht door Dipper »

Niet in onze westerse media maar wel in de Jerusalem Post: http://www.jpost.com/Diaspora/Belgian-J ... hip-388188

De Belgische Joden willen hun gemeenschap kunnen beschermen door een wapen te mogen hebben en enkele personen toe te rusten in het gebruik ervan.

Lijkt mij ook wel wat voor Christenen als het zover komt. Het zou mijn gevoel van onveiligheid en machteloosheid wegnemen.

Wapenbezit, ik zeg: jawel, maar inderdaad zoals de rabbijn aangeeft door deskundige personen.
Panny
Berichten: 1809
Lid geworden op: 02 okt 2013, 16:08

Re: Wapenbezit

Bericht door Panny »

Hmmm ik vind dit wel een hele lastige hoor, vooral in het licht van het Nieuwe Testament.
Verdediging met wapens tegen vervolging om het geloof heeft in het Nieuwe Testament geen enkele plaats.

Er staat wel veel in het NT over het volgen van Christus. Waarbij het gebed het grootste wapen is. Ook het bidden voor, liefhebben en vergeven van je vijanden ("God komt de wrake toe").
Ook ken ik veel geschiedenissen van de kerk in vervolging die niet de wapenen op hebben genomen tegen de vervolgers.

Aan de andere kant is het denk ik wel de taak van de staat om op treden.

(maar heb hier nog niet echt over nagedacht verder, dus kan er helemaal naast zitten.)

toevoeging, over het volgen van het voorbeeld van christus:
1 Petrus 2
23 Die, als Hij gescholden werd, niet wederschold, en als Hij leed, niet dreigde; maar gaf het over aan Dien, Die rechtvaardiglijk oordeelt;
Plaats reactie