Begrijp je dat als een deskundige op dit gebied gewoon afhaakt dat (veel?) vragen oproept?huisman schreef:Het heeft even geduurd maar de complotdenkers kunnen weer helemaal los. Ga aub je gang en verzin de meest bizarre scenario's en gooi ze als waarheid het net op . Ik haak iig even af .
(Of heb je al een spreekverbod?)
1,2,3,4 Klopt helemaal. De vraag is natuurlijk waarom 1,2 en 3 niet zijn gedaan. Waarom heeft Oekraïne daar het luchtruim niet gesloten?huisman schreef:1. Luchtruimen kunnen gedeeltelijk of geheel gesloten worden alleen door staten .
2. Deze sluitingen worden middels een NOTAM( Notice to Airmen) bekent gesteld.
3. Eurocontrol verzameld deze NOTAM's en bewaakt de juiste distributie.
4. De luchtroutes boven Oost-Oekraïne waren redelijk druk bevlogen. (ongeveer 120 vluchten per dag boven de 30000 ft)
Dat betekent dat er gedurende de escalatie van het conflict in de Oekraïne (zo'n 3 maanden) er ongeveer 11.000
commerciële vluchten hebben plaatsgevonden.
De 2e vraag is natuurlijk hoeveel vluchten wel al werden omgeleid. Weet je dat ook?
En wat zegt deze info (4) verder? Dat als er 1 op de 11.000 vluchten wordt neergeknald een staat (in dit geval Oekraïne) het veilig genoeg mag vinden? En al die dure organisatie's doen "copy/paste en send to all countries"? En wat vind jij daarvan? Waarom sloten ze het luchtruim niet?
Dat is een eenvoudige vraag waarop een deskundige wel antwoord moet kunnen geven (of zeggen dat hij/zij het niet weet). Dat heeft niets te maken met een complot theorie.