Nationale dag van rouw

Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Nationale dag van rouw

Bericht door Mara »

parsifal schreef:Maar hoe kan de Nederlandse Staat beter handelen dan dat ze doet in dit geval?
Misschien moet Nederland iets minder lief naar Oekraine zijn, maar verder zie ik niet zoveel mogelijkheden.
Ik ook niet, het is de muis die zijn vuist balt tegen de olifant.

Ondertussen zijn de voedselbanken "blij" met de boycot van Rusland, ze krijgen heel veel soorten vers fruit en groente binnen om te verdelen.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Cremar
Berichten: 237
Lid geworden op: 25 nov 2013, 22:55

Re: Nationale dag van rouw

Bericht door Cremar »

Mara schreef:Ik ook niet, het is de muis die zijn vuist balt tegen de olifant.
Ja, dat zou een schandelijke vertoning zijn. Frans Timmerman moet zich niet te veel inbeelden.
Marc_44
Berichten: 217
Lid geworden op: 23 mei 2014, 23:14

Re: Nationale dag van rouw

Bericht door Marc_44 »

Ik maak me geen zorgen dat de Nederlandse regering zich te veel zal inbeelden. Nederland weet heel goed dat het zonder de steun van bv. Verenigde Staten of Frankrijk geen oorlog kan voeren.

(Dit alles afgezien nog van de vraag of een oorlog voeren tegen Russische troepen wel het verstandigste is.)
Cremar
Berichten: 237
Lid geworden op: 25 nov 2013, 22:55

Re: Nationale dag van rouw

Bericht door Cremar »

Marc_44 schreef:Ik maak me geen zorgen dat de Nederlandse regering zich te veel zal inbeelden. Nederland weet heel goed dat het zonder de steun van bv. Verenigde Staten of Frankrijk geen oorlog kan voeren.
Nee, daar maak ik me ook geen zorgen over. Ik maak me zorgen dat Nederland zichzelf ziet als hét toonbeeld voor de wereld. En Frans Timmerman is daar een voorbeeld van. Hij moet zich niet bemoeien met andere culturen, Nederland komt door hem heel betweterig over.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9200
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Nationale dag van rouw

Bericht door parsifal »

Marc_44 schreef:Ik maak me geen zorgen dat de Nederlandse regering zich te veel zal inbeelden. Nederland weet heel goed dat het zonder de steun van bv. Verenigde Staten of Frankrijk geen oorlog kan voeren.

(Dit alles afgezien nog van de vraag of een oorlog voeren tegen Russische troepen wel het verstandigste is.)
En het is ook nog de vraag of het ook maar op enige manier gerechtvaardigd is. Bedenk trouwens ook dat de VS zo ooit een Iraans toestel heeft neergehaald en de VS ook een historie heeft van per ongeluk bruiloften bombarderen, dat zijn verschrikkelijke ongelukken waarvoor verantwoordelijken vervolgd dienen te worden, maar ik zie niet echt redenen om aan te nemen dat het het opzettelijk aanvallen van burgers is.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
WimA
Berichten: 2028
Lid geworden op: 17 mei 2012, 20:15

Re: Nationale dag van rouw

Bericht door WimA »

parsifal schreef:Maar hoe kan de Nederlandse Staat beter handelen dan dat ze doet in dit geval?
Misschien moet Nederland iets minder lief naar Oekraine zijn, maar verder zie ik niet zoveel mogelijkheden.
Ik zou - op z'n minst - hangende het onderzoek de volgende maatregelen willen voorstellen:

1. De ambassadeurs van Rusland en Oekraïne zijn met onmiddeljike ingang persona non-gratia. Wegwezen.
2. Alle import vanuit Rusland en de Oekraïne* - incl.. gas - wordt verboden.
3. De eigendommen van Rusland en Oekraïne worden zoveel mogelijk in beslag genomen, tegoeden etc. worden bevroren.
4. Het NL luchtruim wordt met onmiddellijke ingang gesloten voor alle Russische en Oekrainse maatschappijen.

Ik ben er zeker van dat deskundigen nog wel meer maatregelen weten te bedenken die een olifant zich laten realiseren dat een muis geniepig kan bijten.

Versoepeling en/of afschaffing van deze maatregelen kan uiteraard geschieden bij volledige medewerking van deze landen aan het onderzoek, de berechting van de daders en de schadeloosstelling van slachtoffers, vliegtuigmaatschappij en de NL staat.

Ben ik echt de enige die een regering wenst die levende burgers beschermt? En zich niet enkel inzet voor de doden?


*. Oekraïne heeft dit al beter door, tegen de wens van de EU in is de doorvoer van Russisch gas verboden.
Laatst gewijzigd door WimA op 14 aug 2014, 16:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Cremar
Berichten: 237
Lid geworden op: 25 nov 2013, 22:55

Re: Nationale dag van rouw

Bericht door Cremar »

WimA schreef:
parsifal schreef:Maar hoe kan de Nederlandse Staat beter handelen dan dat ze doet in dit geval?
Misschien moet Nederland iets minder lief naar Oekraine zijn, maar verder zie ik niet zoveel mogelijkheden.
Ik zou - op z'n minst - hangende het onderzoek de volgende maatregelen willen voorstellen:

1. De ambassadeurs van Rusland en Oekraïne zijn met onmiddeljike ingang persona non-gratia. Wegwezen.
2. Alle import vanuit Rusland - incl. gas - wordt verboden.
3. De eigendommen van Rusland en Oekraïne worden zoveel mogelijk in beslag genomen, tegoeden etc. worden bevroren.
4. Het NL luchtruim wordt met onmiddellijke ingang gesloten voor alle Russische en Oekrainse maatschappijen.

Ik ben er zeker van dat deskundigen nog wel meer maatregelen weten te bedenken die een olifant zich laten realiseren dat een muis geniepig kan bijten.

Versoepeling en/of afschaffing van deze maatregelen kan uiteraard geschieden bij volledige medewerking van deze landen aan het onderzoek, de berechting van de daders en de schadeloosstelling van slachtoffers, vliegtuigmaatschappij en de NL staat.

Ben ik echt de enige die een regering wenst die levende burgers beschermt? En zich niet enkel inzet voor de doden?
En wat voor nut heeft dit allemaal? Waarom?
WimA
Berichten: 2028
Lid geworden op: 17 mei 2012, 20:15

Re: Nationale dag van rouw

Bericht door WimA »

Cremar schreef:
WimA schreef:Ben ik echt de enige die een regering wenst die levende burgers beschermt? En zich niet enkel inzet voor de doden?
En wat voor nut heeft dit allemaal? Waarom?
Dat staat er @Cremar. Het beschermen van de nog levende burgers van Nederland. Daar is de Nederlandse staat o.a. voor opgericht. Dat is het nut.
Cremar
Berichten: 237
Lid geworden op: 25 nov 2013, 22:55

Re: Nationale dag van rouw

Bericht door Cremar »

WimA schreef:
Cremar schreef:
WimA schreef:Ben ik echt de enige die een regering wenst die levende burgers beschermt? En zich niet enkel inzet voor de doden?
En wat voor nut heeft dit allemaal? Waarom?
Dat staat er @Cremar. Het beschermen van de nog levende burgers van Nederland. Daar is de Nederlandse staat o.a. voor opgericht. Dat is het nut.
Ja, en waarom tegen Rusland?

Dit heeft helemaal niets met bescherming te maken. Dit is gewoon pure wraak.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Nationale dag van rouw

Bericht door Mara »

WimA schreef:
Ben ik echt de enige die een regering wenst die levende burgers beschermt? En zich niet enkel inzet voor de doden?
*. Oekraïne heeft dit al beter door, tegen de wens van de EU in is de doorvoer van Russisch gas verboden.
Denk je dat echt, dat de doden belangrijker zijn dan de levenden?
Je moet niet vergeten dat er veel nabestaanden in diepe rouw gedompeld zijn, dus is het niet gepast om wat achteloos over de doden heen te stappen.
Ik denk dat we als Nederland niet zo'n grote mond moeten opzetten.
Wat zouden wij uit moeten richten tegen zo'n groot en machtig land zoals Rusland of Oekraïne dat is.
Waar mensenlevens niet tellen.
Het is een vuil spel. Je krijgt opeens te horen dat het brein achter de aanslag, levensgevaarlijk gewond zou zijn.
Geloof je dat? Ik niet.
Want als die dood is, wel, dan is er niemand om te berechten, zogenaamd.

We zouden ons moeten afvragen wat de weg hierin is, dit voor Gods Aangezicht neerleggen.
Als we de Heere mee hebben, kunnen we de hele wereld verslaan als het moet.
Maar als we Hem tegen hebben, hebben we een leger met gebroken geweertjes.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
WimA
Berichten: 2028
Lid geworden op: 17 mei 2012, 20:15

Re: Nationale dag van rouw

Bericht door WimA »

Cremar schreef:
WimA schreef:
Cremar schreef:
WimA schreef:Ben ik echt de enige die een regering wenst die levende burgers beschermt? En zich niet enkel inzet voor de doden?
En wat voor nut heeft dit allemaal? Waarom?
Dat staat er @Cremar. Het beschermen van de nog levende burgers van Nederland. Daar is de Nederlandse staat o.a. voor opgericht. Dat is het nut.
Ja, en waarom tegen Rusland?
Dit heeft helemaal niets met bescherming te maken. Dit is gewoon pure wraak.
In jouw ogen misschien wel. In het "ik ben beter dan gij" gedrag van minister Timmermans ook. Maar niet in de ogen van de rest van de wereld en ook niet in de werkelijkheid.
De feiten wijzen uit dat Oekraïne en Rusland nog niet eens sorry willen zeggen voor dit incident. De feiten wijzen uit dat ze op geen enkele wijze willen proberen goed te maken wat ze aan verdriet hebben veroorzaakt. De feiten wijzen uit dat ze - als het hun uitkomt - gewoon weer zullen schieten en de kans op het raken van Nederlandse staatsburgers maar voor lief nemen. (die er vervolgens rap vandoor gaan). Want sancties komen er toch niet.
En ik zou - als houder van een NL paaspoort - me safer voelen als dat document elke rapaille in wat voor land dan ook zou duidelijk maken dat benadeling van de houder serieuze consequenties heeft voor de dader.
Cremar
Berichten: 237
Lid geworden op: 25 nov 2013, 22:55

Re: Nationale dag van rouw

Bericht door Cremar »

WimA schreef:De feiten wijzen dat ze - als het hun uitkomt - gewoon weer zullen schieten en de kans op het raken van Nederlandse Staatsburgers maar voor lief nemen. (die er vervolgens rap vandoor gaan).
Welke feiten?

En wie zegt dat Rusland achter deze aanslag zit? Ik vind het onbezonnen om hun zomaar als schuldige aan te wijzen.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23853
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Nationale dag van rouw

Bericht door refo »

Hoor net dat er een groot politieonderzoek is gestart ivm MH17. Het grootste onderzoek ooit.
Tien inspecteurs en tweehonderd rechercheurs.
Cremar
Berichten: 237
Lid geworden op: 25 nov 2013, 22:55

Re: Nationale dag van rouw

Bericht door Cremar »

refo schreef:Hoor net dat er een groot politieonderzoek is gestart ivm MH17. Het grootste onderzoek ooit.
Tien inspecteurs en tweehonderd rechercheurs.
Ja, dat lijkt me een beter idee. En dan op basis van dit onderzoek verder kijken naar eventuele sancties.
WimA
Berichten: 2028
Lid geworden op: 17 mei 2012, 20:15

Re: Nationale dag van rouw

Bericht door WimA »

Cremar schreef:
WimA schreef:De feiten wijzen dat ze - als het hun uitkomt - gewoon weer zullen schieten en de kans op het raken van Nederlandse Staatsburgers maar voor lief nemen. (die er vervolgens rap vandoor gaan).
Welke feiten?
Het feit dat de repatriëringsmissie (honderden mensen) zijn vertrokken omdat men gewoon ging schieten zonder rekening te houden met onze belangen, en wij, i.p.v. die mafkezen eens fatsoen te leren, met de staart tussen de benen zijn afgedropen.
Cremar schreef:En wie zegt dat Rusland achter deze aanslag zit? Ik vind het onbezonnen om hun zomaar als schuldige aan te wijzen.
Nou, wat onbezonnen. Laat duidelijk zijn: Als Rusland "njet" had gezegd tegen die separatisten had daar nu geen oorlog gewoed. Rusland faciliteert daar een burgeroorlog. Dat maakt ze per definitie schuldig.

Wat "weloverwogen" en "goed beleid" wordt genoemd is zwakte en een totaal ontbreken aan durf en daadkracht.
Plaats reactie