Van Woerkom wordt geen Nationale ombudsman

Mannetje
Berichten: 7772
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Van Woerkom wordt geen Nationale ombudsman

Bericht door Mannetje »

Van Woerkom wordt geen Nationale ombudsman

Guido van Woerkom ziet toch af van de functie van Nationale ombudsman. Dat laat hij dinsdag in een brief aan Tweede Kamervoorzitter Anouchka van Miltenburg weten. (...)

Ik vind de gang van zaken rond deze benoeming beschamend. Eerst wordt dhr. Van Woerkom gescreend en geschikt bevonden, door meerdere commissies.
Dan komt er wat rumoer uit een bepaalde hoek, dit wordt door de media fiks opgeblazen. Meerdere partijen (die ook zitting hadden in de commissies, zo vernam ik pas op de radio) zijn nu ineens tegen zijn benoeming.
Goed, de storm luwt iets en de benoeming komt door de tweede kamer.

Dhr. van Woerkom geeft een functie op om het algemeen belang te dienen en krijgt een vergoeding. De ANWB is geen overheidsinstantie, dus ik snap niet waarom dit een probleem zou moeten zijn. Maar helaas. De jakhalzen van links hebben weer wat gevonden.

Ik begrijp het besluit van dhr. van Woerkom om nu maar af te zien van de functie.

En ik vind het belachelijk dat het zo moet. En jullie?
-
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33313
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Van Woerkom wordt geen Nationale ombudsman

Bericht door Tiberius »

Ik vind ruim 3 ton vertrekpremie ook wel erg veel.
Mannetje
Berichten: 7772
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Van Woerkom wordt geen Nationale ombudsman

Bericht door Mannetje »

Om daar een uitspraak over te kunnen doen moet je dingen weten als:
- Wat was zijn salaris?
- Hoe lang zat hij op deze functie?
Enz.

En als organisatie (ANWB) en hij dit zo afspreken, dan kun je het veel vinden, maar blijkbaar is het billijk in beider ogen.
Het enige dat je kunt doen uit onvrede is je eventuele ANWB-lidmaatschap opzeggen.
Had je dat niet, dan sta je helemaal buiten de discussie, lijkt me.
-
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17367
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Van Woerkom wordt geen Nationale ombudsman

Bericht door huisman »

Tiberius schreef:Ik vind ruim 3 ton vertrekpremie ook wel erg veel.
Ik vind die discussie over bonussen en vertrekpremies altijd iets hebben van nationale jaloezie . 3 ton (bruto waarschijnlijk) lijkt mij niet veel.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
Auto
Berichten: 4533
Lid geworden op: 22 feb 2002, 20:01

Re: Van Woerkom wordt geen Nationale ombudsman

Bericht door Auto »

huisman schreef:
Tiberius schreef:Ik vind ruim 3 ton vertrekpremie ook wel erg veel.
Ik vind die discussie over bonussen en vertrekpremies altijd iets hebben van nationale jaloezie . 3 ton (bruto waarschijnlijk) lijkt mij niet veel.
En dan krijgt het rijk er weer een fikse hap van (naar ik meen 52%, maar dat weet refo wel beter denk ik?)
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17367
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Van Woerkom wordt geen Nationale ombudsman

Bericht door huisman »

Auto schreef:
huisman schreef:
Tiberius schreef:Ik vind ruim 3 ton vertrekpremie ook wel erg veel.
Ik vind die discussie over bonussen en vertrekpremies altijd iets hebben van nationale jaloezie . 3 ton (bruto waarschijnlijk) lijkt mij niet veel.
En dan krijgt het rijk er weer een fikse hap van (naar ik meen 52%, maar dat weet refo wel beter denk ik?)
Ik ben ook ervaringsdeskundige inderdaad 52% gaat terug naar het rijk. Je kunt dus ook zo redeneren : Door deze vertrekpremie te accepteren had hij zijn eerste jaarsalaris als Nationale ombudsman zelf betaald
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23855
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Van Woerkom wordt geen Nationale ombudsman

Bericht door refo »

Ik betaal momenteel 58% over de laatste euro's

52% belasting, 4% afbouw arbeidskorting en 2% afbouw algemene heffingskorting. Dankzij de VVD.

Maar volgend jaar wordt dat een stuk minder. Ik denk dat ik dan de 40% niet eens haal.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33313
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Van Woerkom wordt geen Nationale ombudsman

Bericht door Tiberius »

huisman schreef:
Tiberius schreef:Ik vind ruim 3 ton vertrekpremie ook wel erg veel.
Ik vind die discussie over bonussen en vertrekpremies altijd iets hebben van nationale jaloezie . 3
Klopt hoor.
Gebruikersavatar
Bonny
Berichten: 2472
Lid geworden op: 03 aug 2007, 16:29
Locatie: In partibus infidelium
Contacteer:

Re: Van Woerkom wordt geen Nationale ombudsman

Bericht door Bonny »

Dan blijft er toch nog bijna 1,5 ton over. Wat moet je ermee?
The Groom's still waiting at the altar
Gebruikersavatar
Snuf
Berichten: 144
Lid geworden op: 01 dec 2010, 08:08
Locatie: Goudswaard
Contacteer:

Re: Van Woerkom wordt geen Nationale ombudsman

Bericht door Snuf »

Nou, ik heb wel een idee....
Gebruikersavatar
Bonny
Berichten: 2472
Lid geworden op: 03 aug 2007, 16:29
Locatie: In partibus infidelium
Contacteer:

Re: Van Woerkom wordt geen Nationale ombudsman

Bericht door Bonny »

Ja, ik ook wel. Maar eigenlijk is het bespottelijk dat men zo'n bedrag in de zak kan steken. Daar moet ik jaaaren voor werken. En dat heft niet met jaloezie te maken, maar met rechtvaardigheid.
The Groom's still waiting at the altar
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17367
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Van Woerkom wordt geen Nationale ombudsman

Bericht door huisman »

Bonny schreef:Ja, ik ook wel. Maar eigenlijk is het bespottelijk dat men zo'n bedrag in de zak kan steken. Daar moet ik jaaaren voor werken. En dat heft niet met jaloezie te maken, maar met rechtvaardigheid.
Sorry maar dit heeft alles met jaloezie te maken. Iemand die buiten zijn schuld vroegtijdig moet vertrekken heeft recht op een vertrekpremie die in overeenstemming is met zijn salaris. En ja salarissen verschillen...en zo hoort het ik ben niet van "nivelleren is een feest"
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
Rijssen
Berichten: 541
Lid geworden op: 09 jun 2010, 12:37

Re: Van Woerkom wordt geen Nationale ombudsman

Bericht door Rijssen »

“Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht”
Gebruikersavatar
freek
Berichten: 5711
Lid geworden op: 24 nov 2005, 13:55

Re: Van Woerkom wordt geen Nationale ombudsman

Bericht door freek »

Rijssen schreef:“Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht”
Sorry hoor, ik vind dit ongepast uit z'n verband gerukt.
Marc_44
Berichten: 217
Lid geworden op: 23 mei 2014, 23:14

Re: Van Woerkom wordt geen Nationale ombudsman

Bericht door Marc_44 »

De ongelijkheid in Nederland wordt o.a. door exorbitante salarissen/bonussen/premies steeds groter. Dat is wel degelijk een probleem voor Nederland. Een dergelijke instabiliteit is niet alleen slecht voor de armere mensen maar ook voor de rijke bovenlaag.

Zie ook:
http://www.refdag.nl/opinie/groeiende_o ... d_1_768374
Plaats reactie