De Krim

Plaats reactie
Hendrien
Berichten: 1338
Lid geworden op: 01 mar 2012, 17:44

De Krim

Bericht door Hendrien »

Ik ben best wel bezorgd over de situatie op de Krim. Hoe denken jullie erover?
-DIA-
Berichten: 32746
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: De Krim

Bericht door -DIA- »

Hendrien schreef:Ik ben best wel bezorgd over de situatie op de Krim. Hoe denken jullie erover?
Het zou me niet echt verbazen als het uit de hand gaat lopen.
Hoewel, uit de hand lopen, van menselijk kant bezien.
Het is wel een teken van deze tijd, onrust, en irritatie, onverdraagzaamheid,
de grootsheid des levens, enz. We weten ook dat we in tijden leven van
oorlogen en geruchten van oorlogen. Dat is wel altijd enigszins zo geweest
maar lettende op de context van het hele wereldgeuren zou het ons wel
eens wat te zeggen kunnen hebben.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
henriët
Berichten: 12915
Lid geworden op: 30 mar 2007, 17:54

Re: De Krim

Bericht door henriët »

-DIA- schreef:
Hendrien schreef:Ik ben best wel bezorgd over de situatie op de Krim. Hoe denken jullie erover?
Het zou me niet echt verbazen als het uit de hand gaat lopen.
Hoewel, uit de hand lopen, van menselijk kant bezien.
Het is wel een teken van deze tijd, onrust, en irritatie, onverdraagzaamheid,
de grootsheid des levens, enz. We weten ook dat we in tijden leven van
oorlogen en geruchten van oorlogen. Dat is wel altijd enigszins zo geweest
maar lettende op de context van het hele wereldgeuren zou het ons wel
eens wat te zeggen kunnen hebben.
Ben ik het wel mee eens ja. Waar brengt het ons.
Vanavond in nieuwsuur belichtten ze de situatie van meerdere kanten, dat gaf wel een beeld dat het zo eenvoudig nog niet is.
Ik ben ook wel bezorgd ja, ook voor de gevolgen wat dit allemaal kan hebben, desondanks.. Er gaat niets buiten Gods plan om.
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Refiosi
Berichten: 226
Lid geworden op: 02 jan 2014, 16:23

Re: De Krim

Bericht door Refiosi »

tis wel makkelijk dat het westen en wij massaal bezuinigd hebben op defensie, terwijl rusland heeft geinvesteerd...
Sheba
Inactief
Berichten: 1997
Lid geworden op: 23 okt 2013, 21:48

Re: De Krim

Bericht door Sheba »

Rusland heeft in het verleden de Krim aan Oekraïne kado gedaan... Eens gegeven blijft toch gegeven? Waarom voelt Rusland zich nu nog verantwoordelijk over de Krim? Ik snap het geloof ik niet helemaal...
De mensen die er wonen hoorden dus ineens bij de Oekraïne. Zij willen liever bij Rusland horen. Dus die zijn blij met de Russen! Rusland wil liever de Krim terug? Die mensen blij, Rusland blij. En Rusland heeft zo weer meer invloed op dat stuk land!
Maar de Oekraïne wil de Krim houden vanwege de inkomsten en omdat het nu hun gegeven bezit is...Ze zijn nu al bijna bankroet... Dus dat zou hen helemaal de das om doen...
Maar Oekraïne kan zich nooit verdedigen tegen de RUssen....
Daarom konden de Russen ook zo gemakkelijk deze invasie doen?

Verder heeft westen geen belang bij een oorlog.... Dus doen zij er alles aan om escalatie te voorkomen? Vanwege de economie en het gas? Maar de bevolking dan van de Oekraïne... Ze zijn al arm, dadelijk nog armer? Wil Rusland heel Oekraïne? Welk belang zou Rusland daarbij hebben?
Amerika zit ook niet op oorlog te wachten vanwege Syrië... Dus echt actie ondernemen zal er wel niet direct inzitten?
Die Poetin is echt sluw! Weet iemand of er verkiezingen aankomen in Rusland? Heeft het misschien daarmee te maken?

De vraag is, zal Rusland het tot een oorlog laten komen? Welk belang zouden zij daarbij hebben?

Voor de rest zijn de Joden op de Krim bang voor de fascisten. Maar horen die fascisten nu bij ?Rusland of bij de Oekraïne... ?

Wie kan hier wat meer over vertellen?
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23854
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: De Krim

Bericht door refo »

Rusland was een wereldmacht. En vindt nog steeds dat hij dat is.
Veel van haar vroegere vrienden zijn bij Navo of EU gekropen. dat steekt natuurlijk.
In plaats van samenwerken in oostelijke richting werd samengewerkt in westelijke richting.
Ik denk dat Rusland een peiling houdt onder de Krimbewoners. Is die pro-Rusland dan lijft Rusland het gewoon in.
En dan gebeurt er niets.
Sheba
Inactief
Berichten: 1997
Lid geworden op: 23 okt 2013, 21:48

Re: De Krim

Bericht door Sheba »

refo schreef:Rusland was een wereldmacht. En vindt nog steeds dat hij dat is.
Veel van haar vroegere vrienden zijn bij Navo of EU gekropen. dat steekt natuurlijk.
In plaats van samenwerken in oostelijke richting werd samengewerkt in westelijke richting.
Ik denk dat Rusland een peiling houdt onder de Krimbewoners. Is die pro-Rusland dan lijft Rusland het gewoon in.
En dan gebeurt er niets.
OK, maar Europa wil ook macht. Hoe groter Europa hoe liever. Maar als de Krim bij Rusland gaat horen is de Oekraïne helemaal bankroet. Oekraïne wil bij Europa aansluiten? Zou dat dan ook gaan gebeuren? Moeten we daar blij mee zijn? En waarom wel of niet?

en eigenlijk is de Oekrainse bevolking hoe dan ook de dupe. bij oorlog.... maar ook als de Krim bij Rusland wordt ingelijfd.
Kan dat trouwens? Rusland een peiling onder de Krimbevolking laten houden? officieel hoort het bij de Oekraïne... laat de Vs en Europa dit zomaar gebeuren? ze dreigen met economische sancties, als ze niet de invasie op de Krim beëindigen...toch? Is Rusland daar gevoelig voor?
het grootste deel van de inkomsten van Rusland bestaat uit de gasopbrengsten...
Of blaft Europa en de VS net als Rusland alleen maar?
en wat hebben economische sancties voor gevolgen voor de herstellende economie van Europa?
Gebruikersavatar
Rijssen
Berichten: 541
Lid geworden op: 09 jun 2010, 12:37

Re: De Krim

Bericht door Rijssen »

De huidige regering in de Oekraïne is ook niet zo fris en bestaat uit neo nazi's die een wettelijk gekozen regering omver heeft geworpen.
Snap echt niet dat Guy Verhofstadt en (onze)Hans van Baalen dat schorrie morrie zo openlijk steunt.

Hier een aantal foto's van de huidige regering


McCain met de nazi's op de foto
http://gdb.rferl.org/7BE8A5F3-D706-4341 ... 24_n_s.jpg

leider Svoboda
http://i.imgur.com/s0sR7dL.jpg
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9201
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: De Krim

Bericht door parsifal »

Rijssen schreef:De huidige regering in de Oekraïne is ook niet zo fris en bestaat uit neo nazi's die een wettelijk gekozen regering omver heeft geworpen.
Snap echt niet dat Guy Verhofstadt en (onze)Hans van Baalen dat schorrie morrie zo openlijk steunt.

Hier een aantal foto's van de huidige regering


McCain met de nazi's op de foto
http://gdb.rferl.org/7BE8A5F3-D706-4341 ... 24_n_s.jpg

leider Svoboda
http://i.imgur.com/s0sR7dL.jpg
Niet helemaal. De president is door het parlement weggestuurd. Het racisme zit er verder wel behoorlijk in, aan alle kanten van het politieke spectrum in Oekraine (en Rusland). Verder schrok ik wel van de bedragen die genoemd worden die door Yanukovich gestolen zouden zijn. Die zouden hem in 1 klap een grotere dief maken dan Marcos op de Filipijnen en alleen Soeharto zou hem verslaan.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: De Krim

Bericht door eilander »

Vanmorgen hoorde ik Marcel de Haas (Clingendael) op de radio. Zijn gedachte was: niemand gaat zijn vingers branden, dus wat Europa en VS doen is alleen maar stoere praat. De Krim gaat dus gewoon naar Rusland op kortere of langere termijn.
Wat ik alleen niet helemaal snap, is: gaat Rusland daar dan genoegen mee nemen? Ze willen toch invloed in de Oekraïne behouden?
Gebruikersavatar
Posthoorn
Berichten: 6505
Lid geworden op: 04 dec 2008, 11:22

Re: De Krim

Bericht door Posthoorn »

eilander schreef:Vanmorgen hoorde ik Marcel de Haas (Clingendael) op de radio. Zijn gedachte was: niemand gaat zijn vingers branden, dus wat Europa en VS doen is alleen maar stoere praat. De Krim gaat dus gewoon naar Rusland op kortere of langere termijn.
Wat ik alleen niet helemaal snap, is: gaat Rusland daar dan genoegen mee nemen? Ze willen toch invloed in de Oekraïne behouden?
Ze willen denk ik ook geen ruzie met EU.
Plaats reactie