Wist je dat...

Gebruikersavatar
Job
Berichten: 2927
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:02

Re: Wist je dat...

Bericht door Job »

-DIA- schreef:
Mister schreef:
Job schreef:
-DIA- schreef:In totaal zijn er 126 gebruikers online :: 7 geregistreerd, 6 verborgen en 113 gasten (gebaseerd op gebruikers actief de laatste 5 minuten)

Dat lijkt me een vrij fors aantal...
Dat zijn getallen die corresponderen met curatoriumdagen en Kruiningen-gebeurtenissen.
Zou het te maken hebben met wat ontwikkelingen in het CGK-beroepingswerk?
Neen het ;-)
Zoekmachineoptimalisatie
Zou Google (of Bing) dit forum volgen...? Met grote ogen misschien? Haren overeind? Tenen gekromd? Ik zie ze al zitten, ergens in een donker en bedompt achterkamertje... met de deuren stevig op slot. En zouden ze sommigen misschien als 'staatsgevaarlijk' op 'opruiend' aanmerken... soms denk je aan dingen waar je misschien niet te veel aan moet denken, maar de realiteit is wel dat je overal gevolgd kunt worden. Zelfs WhatsApp-berichtjes schijnen niet gewaarborgd te zijn als persoonlijk. In het winkelcentrum ziet Big Brother je ook al. En in de winkels zelf... In hoeverre heeft Google een beeld van een mens? En zouden al gegevens nooit gebruikt (misbruikt) worden? We kunnen wetten maken, alles proberen dicht te timmeren, maar als puntje bij paaltje komt zal er zeker wel eens een 'lek' ontstaan. Ook wordt het, naar mijn gedachten, makkelijk een speciale doelgroep te volgen. En toch kunnen blijkbaar mensen nepnieuws verspreiden... Waar komt het vandaan? Er moet er toch een zijn die er mee begonnen is. Misschien kan Google daar wel achter komen? Ik weet het niet, maar ik denk alleen maar als een leek op dit gebied.
Wat kun je temidden van al je worstelingen toch verrassend uit de hoek komen DIA :oops
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Wist je dat...

Bericht door -DIA- »

Job schreef:
-DIA- schreef: Zou Google (of Bing) dit forum volgen...? Met grote ogen misschien? Haren overeind? Tenen gekromd? Ik zie ze al zitten, ergens in een donker en bedompt achterkamertje... met de deuren stevig op slot. En zouden ze sommigen misschien als 'staatsgevaarlijk' op 'opruiend' aanmerken... soms denk je aan dingen waar je misschien niet te veel aan moet denken, maar de realiteit is wel dat je overal gevolgd kunt worden. Zelfs WhatsApp-berichtjes schijnen niet gewaarborgd te zijn als persoonlijk. In het winkelcentrum ziet Big Brother je ook al. En in de winkels zelf... In hoeverre heeft Google een beeld van een mens? En zouden al gegevens nooit gebruikt (misbruikt) worden? We kunnen wetten maken, alles proberen dicht te timmeren, maar als puntje bij paaltje komt zal er zeker wel eens een 'lek' ontstaan. Ook wordt het, naar mijn gedachten, makkelijk een speciale doelgroep te volgen. En toch kunnen blijkbaar mensen nepnieuws verspreiden... Waar komt het vandaan? Er moet er toch een zijn die er mee begonnen is. Misschien kan Google daar wel achter komen? Ik weet het niet, maar ik denk alleen maar als een leek op dit gebied.
Wat kun je temidden van al je worstelingen toch verrassend uit de hoek komen DIA :oops
Dat zal alles te maken hebben met mijn van nature opgewekte karakter. Maar daar heb je wisselend profijt van en... last. Dat laatste zal misschien niet iedereen begrijpen. En nu ook weer niet denken aan een bepaalde afwijking, als u denkt aan waar ik nu aan denk. We zullen het maar MD noemen. :oops
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Job
Berichten: 2927
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:02

Re: Wist je dat...

Bericht door Job »

-DIA- schreef:
Job schreef:
-DIA- schreef: Zou Google (of Bing) dit forum volgen...? Met grote ogen misschien? Haren overeind? Tenen gekromd? Ik zie ze al zitten, ergens in een donker en bedompt achterkamertje... met de deuren stevig op slot. En zouden ze sommigen misschien als 'staatsgevaarlijk' op 'opruiend' aanmerken... soms denk je aan dingen waar je misschien niet te veel aan moet denken, maar de realiteit is wel dat je overal gevolgd kunt worden. Zelfs WhatsApp-berichtjes schijnen niet gewaarborgd te zijn als persoonlijk. In het winkelcentrum ziet Big Brother je ook al. En in de winkels zelf... In hoeverre heeft Google een beeld van een mens? En zouden al gegevens nooit gebruikt (misbruikt) worden? We kunnen wetten maken, alles proberen dicht te timmeren, maar als puntje bij paaltje komt zal er zeker wel eens een 'lek' ontstaan. Ook wordt het, naar mijn gedachten, makkelijk een speciale doelgroep te volgen. En toch kunnen blijkbaar mensen nepnieuws verspreiden... Waar komt het vandaan? Er moet er toch een zijn die er mee begonnen is. Misschien kan Google daar wel achter komen? Ik weet het niet, maar ik denk alleen maar als een leek op dit gebied.
Wat kun je temidden van al je worstelingen toch verrassend uit de hoek komen DIA :oops
Dat zal alles te maken hebben met mijn van nature opgewekte karakter. Maar daar heb je wisselend profijt van en... last. Dat laatste zal misschien niet iedereen begrijpen. En nu ook weer niet denken aan een bepaalde afwijking, als u denkt aan waar ik nu aan denk. We zullen het maar MD noemen. :oops
Ik moet m'n hersens kraken hoor: MD? Multidisciplinair? Ik ervaar je in ieder geval als een verrassend en origineel mens :super en niets meer of minder dan dat. Er komt geen afwijking in me op. Weg met de labeltjesmaatschappij.
Charles
Berichten: 1553
Lid geworden op: 06 jan 2014, 08:44

Re: Wist je dat...

Bericht door Charles »

Dit het beste papieren vliegtuigje is:

https://youtu.be/EDiC9iMcWTc

Zat ooit vliegtuigjes te vouwen met de kids en zei: wat zou nou de beste zijn? Via google kwamen we op deze. Heel simpel van een A4tje te vouwen zonder verdere benodigdheden. Succes en plezier verzekerd!
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9160
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Wist je dat...

Bericht door parsifal »

Topdirigent Bernard Haitink op 92-jarige leeftijd overleden https://www.nu.nl/muziek/6163591/topdir ... leden.html (via @NUnl)

Een grootheid in de NL muziekwereld. Ik heb hem ooit in Boston aan het werk gezien.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Charles
Berichten: 1553
Lid geworden op: 06 jan 2014, 08:44

Wist je dat...

Bericht door Charles »

Ik las het vanochtend. Veel internationale aandacht voor. AD kopte dat het de grootste dirigent van zijn tijd was. Ik denk zelf dat dat teveel eer is.

Hem in het Concertgebouw ‘gehoord’ en thuis veel opnamen van hem liggen. Oa complete Mahler en Bruckner, uiteraard. Ook het nodige op vinyl met Haitink op de cover. De man heeft dan ook gigantisch veel opgenomen.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Wist je dat...

Bericht door J.C. Philpot »

Hoopvol schreef:
Bezorgd schreef:
pierre27 schreef:
Jantje schreef:Ik het onnodig vind om een foto van een gewonde juwelier op dit forum te plaatsen.

Dat riekt naar sensatie.
Het is ergens gewoon nieuws dus wat dat betreft is het niet raar. De reacties kunnen je dan wel weer verbazen. Maar zoals Bezorgd al zei, mooi die getuigenis. Ik heb hem een paar keer gesproken tijdens mijn studie, een man waar je goed mee kon praten.

Hier nog een kort gesprekje met Kleen:

https://www.omroepwest.nl/nieuws/417592 ... l-vergeven
Mooi gesprek. Een voorbeeld.
De rechtzaak is nu geweest.

Kleen vroeg de rechtbankvoorzitter of hij de twee verdachten de hand mocht schudden. Beide Amsterdamse verdachten kregen een handboks van de juwelier. Vervolgens zei Kleen geen haat te hebben tegen de twee misdadigers. „Bekeer je van je boze wegen”, zei hij tegen de verdachten. „Bid maar om vergeving”, zei de Katwijker.

Bron: https://www.rd.nl/artikel/952612-overva ... -vergeving
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
Johann Gottfried Walther
Berichten: 4763
Lid geworden op: 05 feb 2008, 15:49

Re: Wist je dat...

Bericht door Johann Gottfried Walther »

Wist je dat....mijn bladmuziekverzameling vandaag een mijlpaal heeft bereikt?
Ik heb vanaf vandaag 10.000 orgelwerken in mijn verzameling.
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Mannetje
Berichten: 7692
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Wist je dat...

Bericht door Mannetje »

Johann Gottfried Walther schreef:Wist je dat....mijn bladmuziekverzameling vandaag een mijlpaal heeft bereikt?
Ik heb vanaf vandaag 10.000 orgelwerken in mijn verzameling.
Allemaal ook gespeeld?
-
Gebruikersavatar
Johann Gottfried Walther
Berichten: 4763
Lid geworden op: 05 feb 2008, 15:49

Re: Wist je dat...

Bericht door Johann Gottfried Walther »

Mannetje schreef:
Johann Gottfried Walther schreef:Wist je dat....mijn bladmuziekverzameling vandaag een mijlpaal heeft bereikt?
Ik heb vanaf vandaag 10.000 orgelwerken in mijn verzameling.
Allemaal ook gespeeld?
Overgrote deel wel.
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Henk J
Berichten: 2559
Lid geworden op: 11 mar 2021, 10:34
Locatie: henkjrefoforum@gmail.com

Re: Wist je dat...

Bericht door Henk J »

Johann Gottfried Walther schreef:Wist je dat....mijn bladmuziekverzameling vandaag een mijlpaal heeft bereikt?
Ik heb vanaf vandaag 10.000 orgelwerken in mijn verzameling.
Indrukwekkende verzameling, heb je ook muziek uit alle periodes? En Bach compleet?
Gebruikersavatar
Johann Gottfried Walther
Berichten: 4763
Lid geworden op: 05 feb 2008, 15:49

Re: Wist je dat...

Bericht door Johann Gottfried Walther »

Henk J schreef:
Johann Gottfried Walther schreef:Wist je dat....mijn bladmuziekverzameling vandaag een mijlpaal heeft bereikt?
Ik heb vanaf vandaag 10.000 orgelwerken in mijn verzameling.
Indrukwekkende verzameling, heb je ook muziek uit alle periodes? En Bach compleet?
Bach compleet, vooral veel orgelmuziek van voor 1800, Franse Romantiek heb ik vrijwel niet, Duitse Romantiek wel. Moderne muziek niet, wat recente koraalbewerkingen.
Barok heb ik het meest, galant en Renaissance ook redelijk veel. Wat je naar iets opzoek?
Laatst gewijzigd door Johann Gottfried Walther op 28 jan 2022, 16:58, 1 keer totaal gewijzigd.
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
HersteldHervormd
Berichten: 5989
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Wist je dat...

Bericht door HersteldHervormd »

Johann Gottfried Walther schreef:Wist je dat....mijn bladmuziekverzameling vandaag een mijlpaal heeft bereikt?
Ik heb vanaf vandaag 10.000 orgelwerken in mijn verzameling.
Of je bent al bijna 100, of je hebt tijd over :haha

Nee hoor, leuk, echt wel heel veel. Heb je het allemaal gedocumenteerd?
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Gebruikersavatar
Johann Gottfried Walther
Berichten: 4763
Lid geworden op: 05 feb 2008, 15:49

Re: Wist je dat...

Bericht door Johann Gottfried Walther »

HersteldHervormd schreef:
Johann Gottfried Walther schreef:Wist je dat....mijn bladmuziekverzameling vandaag een mijlpaal heeft bereikt?
Ik heb vanaf vandaag 10.000 orgelwerken in mijn verzameling.
Of je bent al bijna 100, of je hebt tijd over :haha

Nee hoor, leuk, echt wel heel veel. Heb je het allemaal gedocumenteerd?
Overzicht in Excel bestand.
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Wist je dat...

Bericht door -DIA- »

Wist je dat... de komborden (bij het begin van de bebouwde kom) veranderen?
Electronische apparatuur in moderne auto's zagen onze blauwe komborden aan voor straatnaamborden.
Nu moet er een silhouetje bij op, wat elders in Europa ook al gangbaar is.
Ons Nederlands blauw blijft overigens wel blauw. Ik heb al enkele plaatsen gezien waar de nieuwe borden staan. Maar ik denk niet dat er echt haast wordt gemaakt om alle komborden te vervangen. De kosten kunnen nogal hoog uitvallen voor plaatsen waar veel in- en uitgangen zijn...

Voorbeeld:
https://www.informatiebord.nl/p/844/ver ... m.+Rijssen
PS je kunt hier zelf een plaatsnaam invullen.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Plaats reactie