Wist je dat...

Ditbenik
Inactief
Berichten: 3465
Lid geworden op: 25 feb 2011, 17:09

Re: Wist je dat...

Bericht door Ditbenik »

helma schreef:Vanavond een Psalteravond hier in de buurt waar ik met mijn moeder heen ben geweest. Tot mijn grote verbazing zegt een Canadese bezoeker: jij bent toch Helma? Bleek het een medeforummer te zijn. De laatste paar zondagen had ik hem al in de kerk ontmoet, maar heb nooit gedacht dat we elkaar via het forum al kenden Afbeelding
Jou kennen ze dus wereldwijd :)
Adje
Berichten: 621
Lid geworden op: 11 jan 2019, 10:09

Re: Wist je dat...

Bericht door Adje »

helma schreef:Vanavond een Psalteravond hier in de buurt waar ik met mijn moeder heen ben geweest. Tot mijn grote verbazing zegt een Canadese bezoeker: jij bent toch Helma? Bleek het een medeforummer te zijn. De laatste paar zondagen had ik hem al in de kerk ontmoet, maar heb nooit gedacht dat we elkaar via het forum al kenden Afbeelding
Dat is bijzonder. Leuk!
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Wist je dat...

Bericht door -DIA- »

Wist je dat...
en dat gaat me aan het hart...
dat we als gereformeerde gezindte steeds verder uiteen groeien?
De een verstaat de ander niet meer, en men lijkt ook steeds kortere lontjes en onbegrip te hebben, als het gaat over de behoudende kerken in deze gezindte. We spreken nu in het algemeen. Iets wat iedereen, dunkt me, kan waarnemen.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
DDD
Berichten: 28482
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Wist je dat...

Bericht door DDD »

Nee hoor. Een enkeling uitgezonderd, neemt de verdraagzaamheid juist toe.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Wist je dat...

Bericht door -DIA- »

Ik denk dat ik, gezien de reacties (zij het met pijn in het hart, maar het lijkt niet anders te kunnen), daar de verdachtmakingen over en weer niet afnemen maar eerder toenemen, dat degenen die hier niet meer mee kunnen vertrekken. Het wordt serieus benauwend.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
gallio
Berichten: 1963
Lid geworden op: 14 jan 2004, 16:01

Re: Wist je dat...

Bericht door gallio »

helma schreef:Vanavond een Psalteravond hier in de buurt waar ik met mijn moeder heen ben geweest. Tot mijn grote verbazing zegt een Canadese bezoeker: jij bent toch Helma? Bleek het een medeforummer te zijn. De laatste paar zondagen had ik hem al in de kerk ontmoet, maar heb nooit gedacht dat we elkaar via het forum al kenden Afbeelding
Wat leuk. Heb je hem / haar uitgenodigd voor de RF meeting ?
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Wist je dat...

Bericht door -DIA- »

In totaal zijn er 126 gebruikers online :: 7 geregistreerd, 6 verborgen en 113 gasten (gebaseerd op gebruikers actief de laatste 5 minuten)

Dat lijkt me een vrij fors aantal...
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Wist je dat...

Bericht door Herman »

-DIA- schreef:In totaal zijn er 126 gebruikers online :: 7 geregistreerd, 6 verborgen en 113 gasten (gebaseerd op gebruikers actief de laatste 5 minuten)

Dat lijkt me een vrij fors aantal...
Inderdaad. Maar behalve een foto met lange baarden is er vandaag niks bijzonders gepasseerd.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Wist je dat...

Bericht door Tiberius »

Misschien zijn ze gelokt door die goedkope brillen.
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Wist je dat...

Bericht door GerefGemeente-lid »

Tiberius schreef:Misschien zijn ze gelokt door die goedkope brillen.
Of er heeft gisteren ergens in den lande een dominee in zijn preek 'reclame' gemaakt voor dit prachtige forum. ;)
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
Chrisje72
Berichten: 1478
Lid geworden op: 09 apr 2012, 11:50

Re: RE: Re: Wist je dat...

Bericht door Chrisje72 »

GerefGemeente-lid schreef:
Tiberius schreef:Misschien zijn ze gelokt door die goedkope brillen.
Of er heeft gisteren ergens in den lande een dominee in zijn preek 'reclame' gemaakt voor dit prachtige forum. ;)
Meen je dit serieus?
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: RE: Re: Wist je dat...

Bericht door GerefGemeente-lid »

Chrisje72 schreef:
GerefGemeente-lid schreef:
Tiberius schreef:Misschien zijn ze gelokt door die goedkope brillen.
Of er heeft gisteren ergens in den lande een dominee in zijn preek 'reclame' gemaakt voor dit prachtige forum. ;)
Meen je dit serieus?
Wat denk je nou zelf?
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
Gebruikersavatar
Job
Berichten: 2927
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:02

Re: Wist je dat...

Bericht door Job »

-DIA- schreef:In totaal zijn er 126 gebruikers online :: 7 geregistreerd, 6 verborgen en 113 gasten (gebaseerd op gebruikers actief de laatste 5 minuten)

Dat lijkt me een vrij fors aantal...
Dat zijn getallen die corresponderen met curatoriumdagen en Kruiningen-gebeurtenissen.
Zou het te maken hebben met wat ontwikkelingen in het CGK-beroepingswerk?
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11397
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Re: Wist je dat...

Bericht door Mister »

Job schreef:
-DIA- schreef:In totaal zijn er 126 gebruikers online :: 7 geregistreerd, 6 verborgen en 113 gasten (gebaseerd op gebruikers actief de laatste 5 minuten)

Dat lijkt me een vrij fors aantal...
Dat zijn getallen die corresponderen met curatoriumdagen en Kruiningen-gebeurtenissen.
Zou het te maken hebben met wat ontwikkelingen in het CGK-beroepingswerk?
Neen het ;-)
Zoekmachineoptimalisatie
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Wist je dat...

Bericht door -DIA- »

Mister schreef:
Job schreef:
-DIA- schreef:In totaal zijn er 126 gebruikers online :: 7 geregistreerd, 6 verborgen en 113 gasten (gebaseerd op gebruikers actief de laatste 5 minuten)

Dat lijkt me een vrij fors aantal...
Dat zijn getallen die corresponderen met curatoriumdagen en Kruiningen-gebeurtenissen.
Zou het te maken hebben met wat ontwikkelingen in het CGK-beroepingswerk?
Neen het ;-)
Zoekmachineoptimalisatie
Zou Google (of Bing) dit forum volgen...? Met grote ogen misschien? Haren overeind? Tenen gekromd? Ik zie ze al zitten, ergens in een donker en bedompt achterkamertje... met de deuren stevig op slot. En zouden ze sommigen misschien als 'staatsgevaarlijk' op 'opruiend' aanmerken... soms denk je aan dingen waar je misschien niet te veel aan moet denken, maar de realiteit is wel dat je overal gevolgd kunt worden. Zelfs WhatsApp-berichtjes schijnen niet gewaarborgd te zijn als persoonlijk. In het winkelcentrum ziet Big Brother je ook al. En in de winkels zelf... In hoeverre heeft Google een beeld van een mens? En zouden al gegevens nooit gebruikt (misbruikt) worden? We kunnen wetten maken, alles proberen dicht te timmeren, maar als puntje bij paaltje komt zal er zeker wel eens een 'lek' ontstaan. Ook wordt het, naar mijn gedachten, makkelijk een speciale doelgroep te volgen. En toch kunnen blijkbaar mensen nepnieuws verspreiden... Waar komt het vandaan? Er moet er toch een zijn die er mee begonnen is. Misschien kan Google daar wel achter komen? Ik weet het niet, maar ik denk alleen maar als een leek op dit gebied.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Plaats reactie