Wist je dat...

Marco
Berichten: 3595
Lid geworden op: 31 jul 2007, 13:55
Locatie: Waddinxveen

Re: Wist je dat...

Bericht door Marco »

..8-jarigen geen idee hebben wat een cassettebandje is, en hoe je daar geluid uit kan krijgen :slurp ?
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Wist je dat...

Bericht door Zeeuw »

Marco schreef:..8-jarigen geen idee hebben wat een cassettebandje is, en hoe je daar geluid uit kan krijgen :slurp ?
Haha, mijn kids weten niet eens wat een cd is inmiddels. Het gaat echt heel snel he.
Charles
Berichten: 1553
Lid geworden op: 06 jan 2014, 08:44

Re: Wist je dat...

Bericht door Charles »

Nou, toen ik paar jaar terug mn walkman tegenkwam en er een bandje in deed keek ik wel op van de slechte geluidskwaliteit. Mozart achter een wolk van ruis. Maar daar luisterde je blijkbaar helemaal doorheen.

Zie me nog met potlood zitten pielen om vastgelopen cassettebandje te repareren of doorspoelen met een potlood om batterij te sparen.
Gebruikersavatar
FlyingEagle
Berichten: 2864
Lid geworden op: 23 apr 2005, 22:34
Locatie: air

Re: Wist je dat...

Bericht door FlyingEagle »

Ambtenaar schreef:
DDD schreef:Zo oud was hij niet. Los daarvan rijd ik nu elektrisch en daarmee mag je wel de stad in. Maar er zijn weinig goede redenen om met de auto de stad in te gaan, meestal gaat dat beter per trein.
Ligt er aan met hoeveel personen je reist en wat het doel van je reis is.
Als ik naar m’n tante ga die in de binnenstad van Haarlem woont ga ik gewoon met de auto. Parkeren in de garage bij het station en dan 10 minuten lopen. Prima te doen.
HersteldHervormd
Berichten: 5990
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Wist je dat...

Bericht door HersteldHervormd »

Zeeuw schreef:
HersteldHervormd schreef:
Zeeuw schreef:Ik ben naar een nieuwe leaseauto aan het kijken. Station met de ruimte voor de kids. Ik heb nu de Golf Variant. Die is wel echt heel fijn. Ik kijk nu ook naar een Focus ST, Skoda Octavia, maar eigenlijk niet verder nog. Iemand wellicht nog andere goeie tips? Wel wat verwend met deze met automaat, panoramadak etc, dus beetje compleet aangekleed is wel fijn.
3 serie F30. Werkelijk een genot om in te rijden! Occasion lease is prima aanbod.
Die is achterin toch wel krap denk ik?
Valt mee, bij sedan dan. Touring/station is sowieso ruimer.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
HersteldHervormd
Berichten: 5990
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Wist je dat...

Bericht door HersteldHervormd »

Net V-power getankt. €1,999 :oO

Hele tank kost dan €104… echt niet normaal.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23814
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Wist je dat...

Bericht door refo »

Marco schreef:..8-jarigen geen idee hebben wat een cassettebandje is, en hoe je daar geluid uit kan krijgen :slurp ?
Ik heb van de week mijn kleinkinderen de werking van een platenspeler gedemonstreerd. Maar de kinderen van tegenwoordig kijken nergens meer van op.

Ik weet nog dat we op kantoor allemaal rond het faxapparaat stonden, toen de eerste fax binnen rolde.
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10424
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: RE: Re: Wist je dat...

Bericht door Orchidee »

Bourdon16 schreef:
Ditbenik schreef:
Mannetje schreef:Dat is toch een Mercedes?
Klinkt meer als BMW. Maar als je goedkoop wilt rijden moet je een oude Mercedes Diesel kopen met weinig km's. Goed opletten dat je geen import hebt, want dan is de stand onbetrouwbaar. Ik heb deze alweer 3 jaar. Hij is bijna 13 jaar oud. Deze had 173.000 km gelopen toen ik 'm kocht. Mijn 3 vorige zaten rond de 200.00 km. Die heb ik alle drie 5 jaar gereden en met ruim 400.000 km op de teller weer verkocht. Door Corona nu beduidend minder gereden dus kan hopelijk nog jaren mee. Als je net als ik geen auto kunt betalen, is een oude mercedes een prima alternatief. Gemiddeld verbruik zo'n beetje 1 op 14,5.
Ik heb jaren een aantal Mercedessen van het type W123 gereden. Mijn favoriet was de 300TD 5 cilinder diesel stationwagen. Mijn vrouw was er alleen niet van gecharmeerd en vond ze ook niet bij mijn leeftijd passen..
Heerlijke auto die Mercedes 300 dieselAfbeelding
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Ditbenik
Inactief
Berichten: 3465
Lid geworden op: 25 feb 2011, 17:09

Re: Wist je dat...

Bericht door Ditbenik »

refo schreef:
Marco schreef:..8-jarigen geen idee hebben wat een cassettebandje is, en hoe je daar geluid uit kan krijgen :slurp ?
Ik heb van de week mijn kleinkinderen de werking van een platenspeler gedemonstreerd. Maar de kinderen van tegenwoordig kijken nergens meer van op.

Ik weet nog dat we op kantoor allemaal rond het faxapparaat stonden, toen de eerste fax binnen rolde.
1983. In mei de voorbereiding op de Navo-oefening Atlantic Lion die in september gehouden werden. De Amerikanen hadden faxen. We wisten niet wat we zagen.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23814
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Wist je dat...

Bericht door refo »

Terwijl het de knulligste technologie is die je kunt bedenken.
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10572
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Wist je dat...

Bericht door Ad Anker »

Tiberius schreef:
GerefGemeente-lid schreef:
Tiberius schreef:
GerefGemeente-lid schreef:Pieter Heykoop is inderdaad de eigenaar.

Maar waar kan ik lezen dat het gaat sluiten?
Hierboven, een pagina of wat terug.
Ik doelde op een bron.
Het staat op hun Facebook pagina: https://www.facebook.com/Restaurant-Zal ... 022870421/
Klopt de zin wel waarin ze aankondigen te stoppen? Volgens mij staat de komma verkeerd.
DDD
Berichten: 28492
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Wist je dat...

Bericht door DDD »

De zin klopt niet, althans, zou ongerijmd zijn. Maar gezien de toelichting (ook met taalfouten) is toch wel duidelijk dat ze iets anders bedoelen dan wat er staat.

Ik vraag mij dan altijd af of zo iemand nou helemaal niemand in zijn omgeving heeft die de Nederlandse taal voldoende beheerst om een eenvoudige aankondiging op te stellen. Wel jammer, want met de dtp-vaardigheden is dan weer niets mis.
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Wist je dat...

Bericht door Zeeuw »

De betekenis van discussie is 'een vorm van bespreking, zoals een gesprek of andere vorm van communicatie, tussen twee of meer partijen over een bepaald onderwerp, waarbij de partijen elkaar van een bepaald standpunt proberen te overtuigen.'
-DIA-
Berichten: 32705
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Wist je dat...

Bericht door -DIA- »

Wist je dat onderstaande preek, hoewel de foto anders doet vermoeden, is opgenomen in Rijssen?
https://www.youtube.com/watch?v=h1sQa7Lku18
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Online
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18666
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Wist je dat...

Bericht door helma »

Vanavond een Psalteravond hier in de buurt waar ik met mijn moeder heen ben geweest. Tot mijn grote verbazing zegt een Canadese bezoeker: jij bent toch Helma? Bleek het een medeforummer te zijn. De laatste paar zondagen had ik hem al in de kerk ontmoet, maar heb nooit gedacht dat we elkaar via het forum al kenden
Plaats reactie