Wist je dat...

Pimpelmees
Berichten: 691
Lid geworden op: 30 sep 2014, 13:27

Re: RE: Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Pimpelmees »

-DIA- schreef:.... de Heilige Nicolaas in veel folders eenzaam en alleen wordt afgebeeld, en zo hij al vergezeld is van zijn tot nu toe altijd trouwe knecht, dhr. Z. Piet, dan is dhr. Z. Piet toch wel duidelijk ziek, hij ziet er in ieder geval meest bleekjes uit.... Zijn we gezwicht? En voor wie? Was het zo erg? Nou ja het hele Sinterklaasgbeuren was in feite een bedroevende zaak, maar zo als we ons nu laten manipuleren lijkt me toch niet gezond.
Leuk! Het is weer zwartepietdiscussietijd!

Persoonlijk had ik liever gezien dat Sinterklaas donker was geworden in plaats van Zwarte Piet licht. Kwam de heilige Nicolaas niet oorspronkelijk uit Turkije?
Gebruikersavatar
henriët
Berichten: 12915
Lid geworden op: 30 mar 2007, 17:54

Re: RE: Re: Wist je dat........[7]

Bericht door henriët »

Pimpelmees schreef:
-DIA- schreef:.... de Heilige Nicolaas in veel folders eenzaam en alleen wordt afgebeeld, en zo hij al vergezeld is van zijn tot nu toe altijd trouwe knecht, dhr. Z. Piet, dan is dhr. Z. Piet toch wel duidelijk ziek, hij ziet er in ieder geval meest bleekjes uit.... Zijn we gezwicht? En voor wie? Was het zo erg? Nou ja het hele Sinterklaasgbeuren was in feite een bedroevende zaak, maar zo als we ons nu laten manipuleren lijkt me toch niet gezond.
Leuk! Het is weer zwartepietdiscussietijd!

Persoonlijk had ik liever gezien dat Sinterklaas donker was geworden in plaats van Zwarte Piet licht. Kwam de heilige Nicolaas niet oorspronkelijk uit Turkije?
lang leve de pepernoten :)
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
-DIA-
Berichten: 32745
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door -DIA- »

.... onze predikant deze zomer enkele weken in Oudemirdum is geweest, voor zoveel als "vakantie".
.... dat een beroep van deze gemeente me wel wat de denken geeft?
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
mulder
Berichten: 365
Lid geworden op: 02 jun 2015, 15:33

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door mulder »

ik ben er toen in de vakantie ook geweest. Het zou mooi zijn voor deze gemeente als ze een dominee zouden krijgen!
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10432
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Orchidee »

Daar kan ik me wel wat bij voorstellen @Dia ;)
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16748
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Hendrikus »

-DIA- schreef:.... onze predikant deze zomer enkele weken in Oudemirdum is geweest, voor zoveel als "vakantie".
.... dat een beroep van deze gemeente me wel wat de denken geeft?
Wat dan?
~~Soli Deo Gloria~~
-DIA-
Berichten: 32745
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door -DIA- »

Hendrikus schreef:Wat dan?
Iedereen is niet zo gesloten als sommige mensen. Ik denk dat ik soms wel eens te open ben, en dan nog doorvragen? Ik denk dat ik nu eens moet zwijgen. Als u het tenminste goed vindt?
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16748
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Hendrikus »

-DIA- schreef:
Hendrikus schreef:Wat dan?
Iedereen is niet zo gesloten als sommige mensen. Ik denk dat ik soms wel eens te open ben, en dan nog doorvragen? Ik denk dat ik nu eens moet zwijgen. Als u het tenminste goed vindt?
Ik ben niet zo goed in cryptogrammen. Als jij zegt dat dat beroep je iets te zeggen heeft, ben ik wel benieuwd wát dat jou dan te zeggen heeft.
Maar goed, kennelijk was dat de verkeerde vraag.
~~Soli Deo Gloria~~
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door eilander »

Hendrikus schreef:
-DIA- schreef:
Hendrikus schreef:Wat dan?
Iedereen is niet zo gesloten als sommige mensen. Ik denk dat ik soms wel eens te open ben, en dan nog doorvragen? Ik denk dat ik nu eens moet zwijgen. Als u het tenminste goed vindt?
Ik ben niet zo goed in cryptogrammen. Als jij zegt dat dat beroep je iets te zeggen heeft, ben ik wel benieuwd wát dat jou dan te zeggen heeft.
Maar goed, kennelijk was dat de verkeerde vraag.
Ben je ook niet zo goed in lezen? ;)
-DIA-
Berichten: 32745
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door -DIA- »

eilander schreef:
Hendrikus schreef:
-DIA- schreef:
Hendrikus schreef:Wat dan?
Iedereen is niet zo gesloten als sommige mensen. Ik denk dat ik soms wel eens te open ben, en dan nog doorvragen? Ik denk dat ik nu eens moet zwijgen. Als u het tenminste goed vindt?
Ik ben niet zo goed in cryptogrammen. Als jij zegt dat dat beroep je iets te zeggen heeft, ben ik wel benieuwd wát dat jou dan te zeggen heeft.
Maar goed, kennelijk was dat de verkeerde vraag.
Ben je ook niet zo goed in lezen? ;)
In ieder geval wel in muziek lezen ;)
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5648
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Dodo »

Beetje ontdaan bij de berichten uit Parijs. Wat onvoorstelbaar erg, dit.
Tegelijk het besef dat dit in andere landen regelmatig gebeurt. We hebben geen idee hoe bevoorrecht we zijn dat we in vrede kunnen leven.
Gebruikersavatar
Van Ewijk
Berichten: 1753
Lid geworden op: 01 apr 2015, 18:05

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Van Ewijk »

Dodo schreef:Beetje ontdaan bij de berichten uit Parijs. Wat onvoorstelbaar erg, dit.
Tegelijk het besef dat dit in andere landen regelmatig gebeurt. We hebben geen idee hoe bevoorrecht we zijn dat we in vrede kunnen leven.
Zal dat nog lang duren denkt u?
''Niemand is armer dan hij die in tijden van nood zijn geloof verliest.''
Mannetje
Berichten: 7745
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Mannetje »

Dodo schreef:Beetje ontdaan bij de berichten uit Parijs. Wat onvoorstelbaar erg, dit.
Tegelijk het besef dat dit in andere landen regelmatig gebeurt. We hebben geen idee hoe bevoorrecht we zijn dat we in vrede kunnen leven.
Wat moet je er van zeggen...
... diep ingrijpend
... dichtbij, maar toch ver weg

Maar ook ...
... veel doden, maar op andere plekken op aarde sterven er nog veel meer mensen, dagelijks. Daar hoor je echter weinig over.


En nog meer ...
... wat een aangrijpende plaats om te sterven, op een Death Metal concert
... zijn wij bereid?
... ben ik bereid?
-
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5648
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Dodo »

Van Ewijk schreef:
Dodo schreef:Beetje ontdaan bij de berichten uit Parijs. Wat onvoorstelbaar erg, dit.
Tegelijk het besef dat dit in andere landen regelmatig gebeurt. We hebben geen idee hoe bevoorrecht we zijn dat we in vrede kunnen leven.
Zal dat nog lang duren denkt u?
Dat weet niemand.
Ik vind wel lastig hoe ik er mee om moet gaan. Moet ik dan maar stoppen met blij zijn met al mijn zegeningen, want over X maanden/jaren is het over en wordt het hier ook zwaar? Dat is toch ook niet de bedoeling?
Ik probeer er niet in op te gaan. Ik besef steeds meer dat veel kleine dingen niet zoveel energie waard zijn. Voorlopig doe ik maar wat mijn hand vindt om te doen.
Panny
Berichten: 1809
Lid geworden op: 02 okt 2013, 16:08

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Panny »

Van Ewijk schreef:
Dodo schreef:Beetje ontdaan bij de berichten uit Parijs. Wat onvoorstelbaar erg, dit.
Tegelijk het besef dat dit in andere landen regelmatig gebeurt. We hebben geen idee hoe bevoorrecht we zijn dat we in vrede kunnen leven.
Zal dat nog lang duren denkt u?
De kans is natuurlijk wel heel groot dat er nog meer aanslagen gaan volgen.
We hebben IS de oorlog verklaart, we bombarderen ze bijna dagelijks.
Je moet dan zeker rekening houden met meer aanslagen zoals gisteravond.
Ze zullen zeker meer wraak willen nemen op alle landen die IS strijders uitschakelen.
En de veiligheidsdiensten hebben ook niet meer genoeg capaciteit.

Ik ben vooral bang dat vooral de vluchtelingen er de dupe van gaan zijn.
Terwijl daar juist ook veel mensen tussen zitten die vluchten voor hetzelfde geweld van IS.
Plaats reactie